10 درمان طبیعی برای بی خوابی

27 دی 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - 10 درمان طبیعی برای بی خوابی
10 درمان طبیعی برای بی خوابی
امتیاز مطلب: 91%

همه ما می‌دانیم که درمان طبیعی برای هر چیزی بهتر است. هرچه بیشتر در زندگی‌تان از چیزهای طبیعی استفاده کنید، سلامت بیشتری خواهید داشت. بی‌ خوابی شرایطی است که 60 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. احتمالاً شما نیز از این شرایط رنج می‌برید. برای آشنایی با 10 روش‌ طبیعی مقابله با بی‌خوابی با یوکن‌ همراه باشید.

1. زودتر به رختخواب بروید

بسیار ساده و آسان می‌رسد، اما شما باید یک ساعت زودتر به تخت خواب رفتن را به عادت تبدیل کنید. ممکن است احساس کنید که به دلیل بی‌خوابی تا دیر وقت در تخت خواب بیدار خواهید ماند، اما باید به بدن خود فرصت مبارزه بدهید. این بدان معنی است که زودتر برای خوابیدن تلاش کنید.

9 درمان طبیعی برای بی خوابی

2. قبل خواب روالی برای خود ایجاد کنید

کارشناسان خواب می‌گویند این مهم ترین چیز برای کمک به بدن در خواب است. بدن شما روال روزمره و ساختار طلب می‌کند. با داشتن روال بدن از اینکه قرار است بخوابید آگاهی می‌یابد.

این روال می‌تواند حمام گرم، سپس خواندن یا نوشتن در یک دفترچه و گوش دادن به موسیقی آرامش بخش باشد. نکته اصلی این است که هر شب در یک زمان خاص باید آن را شروع کنید.

3. وسایل الکترونیکی را شب‌‌ها خاموش کنید

این مورد ریشه بسیاری از مشکلات خواب افراد است. وسایل  الکترونیکی: گوشی، تبلت، تلویزیون و غیره نور آبی دارند که در مغز باعث ایجاد اختلال می‌شود. نور آبی، ریتم شبانه‌روزی شما را از بین می‌برد و مانع آزاد شدن ملاتونین در مغز شما می‌شود که برای خواب واقعاً مهم است. بنابراین  1 تا 2 ساعت قبل از رفتن به تخت‌خواب وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید.

9 درمان طبیعی برای بی خوابی

4. ورزش کنید

ورزش یکی از بهترین درمان‌های بی‌خوابی است. افرادی‌که به طور منظم ورزش می‌کنند، خواب بهتری را گزارش می‌دهند. همچنین لازم نیست که حتی برای مدت طولانی باشد. حدود 30 دقیقه 3 الی 4 بار در هفته برای مبارزه با بی‌خوابی و بهبود خواب تأثیر بسیاری دارد.

5. در اوایل روز نور خورشید دریافت کنید

خورشید باعث می‌شود شما از خواب بیدار شوید و بدنتان درک کند که  روز است. نور خورشید هورمون‌های بیداری را ترشح می‌کند. در حقیقت نور روشن به بدن شما می‌گوید چه زمانی احساس بیداری داشته باشد و چه زمانی احساس خستگی کند.

9 درمان طبیعی برای بی خوابی

6. اتاق خود را تا آنجا که می‌توانید تاریک نگه دارید

این چند نکته آخر همگی به هم متصل هستند. نور الکترونیکی در اواخر شب را به یاد دارید؟ شما می‌توانید با تاریکی با بی‌خوابی مبارزه کنید. تاریکی همچنین کمک می‌کند تا ملاتونین ترشح شود و در صورتی که نور باشد این هورمون ترشح نمی‌شود.

7. مراقب کافئین باشید

شما از اثرات کافئین آگاهی دارید، اما کافئین بسیار طولانی‌تر از آنچه فکر می‌کنید در بدن باقی می‌ماند. اثرات قابل توجهی کافئین در طی 10 تا 20 دقیقه ظاهر می‌شوند و می تواند 2 تا 3 ساعت طول بکشد.

کافئین دارای چیزی است که «نیمه عمر» نامیده می‌شود و می‌تواند اثرات آن را بر جریان خون گسترش دهد. حتی تا 6 ساعت یا بیشتر تأثیرگذار باشد. بنابراین اگر ساعت 4-5 بعد از ظهر قهوه میل کردید، ممکن است همان شب نتوانید بخوابید.

9 درمان طبیعی برای بی خوابی

8.  چای گیاهی بنوشید

نوشیدنی‌های گیاهی زیادی هستند که می‌توانند در بی‌خوابی به شما کمک کنند. چای گیاهی می‌تواند برای آرام کردن اعصاب و مبارزه با اضطراب مفید باشد. همچنین به عنوان یک آرام بخش کار می‌کند.

9. حمام آب گرم امتحان کنید

 دوش آب‌گرم به طور طبیعی به شما کمک می‌کند که آرام شوید و سیستم عصبی شما را ریلکس می‌کند و حس خواب‌آلودگی را القا می‌کند.

10. اتاق خود را خنک نگه دارید

دمای بدن زمانی که می‌خوابید کاهش می‌یابد و یک محیط خنک می‌تواند بدن شما را تشویق کند تا به خواب برود و خواب بیشتری داشته باشد.

کلام آخر

اگر از بی‌خوابی رنج می‌برید، بدانید که قطعاً تنها نیستید. بی‌خوابی کلافه‌کننده است، اما می‌تواند مدیریت شود. بسیاری از درمان‌های طبیعی وجود دارند که هنگام بی‌خوابی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-04 11:16:47
دسته بندی ها