روش‌های ناشناخته در لذت بردن از زندگی را بشناسیم

19 خرداد 1399 - 6:10
انگیزشی - روش‌های ناشناخته در لذت بردن از زندگی را بشناسیم
روش‌های ناشناخته در لذت بردن از زندگی را بشناسیم
امتیاز مطلب: 80%

خیلی از افراد فکر می‌کنند، برای خوشحال بودن در زندگی باید برخی از عادت‌های روزمره‌شان را کنار بگذارند یا درآمد بسیار بالایی داشته باشند. حقیقت این است که اغلب ما در زندگی‌مان دلایل کافی برای شاد بودن نداریم. اما لازم است یاد بگیریم چگونه از زندگی لذت ببریم؟ این یک مهارت است و یادگیری آن مانند هر مهارت دیگری به تمرین و تکرار نیاز دارد. با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه از زندگی لذت ببرید.

هم اکنون، همه‌ی آن چیزی که برای لذت بردن از زندگی نیاز داریم، در اختیارمان قرار دارد. بنابراین مهم‌ترین مسئله برای لذت بردن از زندگی، اولویت بندی خود ماست. اکنون به این سؤال پاسخ دهید«چگونه از زندگی لذت ببریم؟» در جواب باید بگویید: برای لذت بردن از زندگی باید قدرت اولویت‌بندی کارها را بر اساس میزان اهمیت آن‌ها به دست آوریم.

چگونه از زندگی لذت ببریم؟

برخی افراد، همیشه به دنبال راهی برای لذت بردن از زندگی هستند تا احساس خوشحالی کنند. اکنون قصد داریم 25 راه ساده برای اینکه لذت بیشتری از زندگی ببرید را معرفی کنیم. پس برای لذت بردن از زندگی، باید از همین امروز شروع کنید و زمان را از دست ندهید.

روی خودتان تمرکز کنید

اغلب ما بیش از اندازه به نظرات و توصیه‌های دیگران اهمیت می‌دهیم. به طور معمول افراد علاقه‌ی زیادی به انتقال تجربیات و نظرات خود دارند و روی درست بودن آن‌ها نیز تاکید می‌کنند. اما در نهایت، تمام تصمیمات و عواقب انتخاب‌های ما بر عهده‌ی خودمان است. پس بهتر است روی خودمان تمرکز کنیم و بهترین انتخاب‌ها را برای پیش بردن اهدافمان داشته باشیم.

زمانی را به استراحت اختصاص دهید

در روزهای چالش‌برانگیز زندگی، باید زمانی را به استراحت شخصی خود اختصاص دهید. استراحت، بهترین و نتیجه‌بخش‌ترین اقدام برای بازیابی انرژی از دست رفته است.

استراحت - لذت زندگی

به اخبار توجهی نکنید

غرق شدن در اخبار بسیار آسان است. مطمئن باشید حتی اگر اخبار را دنبال نکنید، باز هم از اتفاقات پرهیاهو و رویدادهای روز بی خبر نخواهید ماند. پس بهتر است با وقت گذاشتن روی اخبار مختلف، زمان و انرژی خود را بیش از این از دست ندهید. سعی کنید برای کارهای مهم‌تر و تأثیرگذارتر، وقت صرف کنید.

روابط مثبت بیشتری با دیگران برقرار کنید

برای اینکه از زندگی لذت بیشتری ببرید، برای برقراری ارتباط مثبت با همسر، خانواده و دوستان خود وقت صرف کنید. باید به دنبال ارتباط با کسانی باشید که باعث ارتقای زندگی ما می‌شوند و انرژی خود را روی برقراری ارتباط با این افراد بگذارید.

با افراد جدید ملاقات کنید

وقتی می‌خواهید به سؤال «چگونه شاد باشیم و از زندگی لذت ببریم» پاسخ دهید، باید روی آسان‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌ها برای لذت بردن از زندگی متمرکز شوید. زندگی با دیگران، از نیازهای اساسی انسان است. آشنایی و ارتباط با افراد جدید، سبب بهبود روحیه‌تان می‌شود. وقتی با افراد جدید ارتباط برقرار می‌کنید، با ایده ها و نظرات جدید آشنا می‌شوید و نیازتان برای حضور در جامعه نیز رفع می‌شود.

افراد جدید - لذت زندگی

مکان‌های جدید را پیدا کنید

برای آشنایی با فرهنگ های مختلف و به دست آوردن تجربیات ارزشمند، به مکان‌های جدید سفر کنید و درباره فرهنگ سرزمین‌های جدید اطلاعات به دست آورید.

آرزوهای خود را روی کاغذ بیاورید

اگر در ذهن خود، برای رسیدن به هدفی برنامه‌ریزی می‌کنید، بهتر است لیستی بنویسید و تمام این موارد را به این لیست اضافه کنید. اگرقصد سفر به جایی را دارید، ایده خرید کالایی را در ذهن می‌پرورانید یا می‌خواهید چیزی بخرید و شرایطی را برای آینده خود فراهم کنید، آن را در این لیست بیاورید. داشتن لیستی از آرزوها و رؤیاها به ما کمک می‌کند هیچ وقت آن‌ها را از یاد نبریم و همواره برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنیم. تلاش برای رسیدن به رویا ها، سبب لذت هر چه بیشتر از زندگی می‌شود.

به دنبال تحقق رویاهای خود باشید

باید به خودتان قول بدهید که هر سال تعدادی از آرزوهای لیست خود را محقق کنید. بدین ترتیب احساس خواهید کرد رؤیاهای‌تان به نتیجه رسیده‌اند و در حد آرزو باقی نمانده‌اند. این کار باعث می‌شود لذت بیشتری از زندگی ببرید و احساس بهتری پیدا کنید.

برای کسب تجربیات جدید خرج کنید

به دست آوردن تجربیات جدید، خاطرات خوشی برای ما می‌سازد و به زندگی‌مان معنا می‌بخشد. اگر تصمیم دارید پولتان را خرج نکنید، فرصت کسب تجربیات و لذت‌های جدید را از خود دریغ خواهید کرد.

وسایل بی‌مصرف را دور بریزید

به هم ریختگی و شلوغی باعث ایجاد اختلالات روحی می‌شود. پس تمام وسایل اضافی و به درد نخور را دور بریزید تا احساس آرامش بیشتری پیدا کنید.

زمانی را به قدردانی داشته‌های خود اختصاص دهید

هر روز سه دلیلی که باعث خوشحالی و رضایت خاطرتان می‌شود را در دفترچه‌ای بنویسید و برای آن، از خدا سپاسگزاری کنید. احساس قدردانی به شما کمک می‌کند هر روز بیشتر از قبل بر روی داشته‌های خود تمرکز کنید و برای آن‌ها خوشحال باشید.

داشته های شخصی - لذت زندگی

دلیل اتلاف وقت خود را پیدا کنید

به طور قطع شما نیز چنین تجربه‌ای را دارید که در پایان روز، از گذشت زمان متعجب شده‌اید. در حالی که هیچ یک از کارهایتان پیش نرفته است. برای این‌که چنین موقعیتی برایتان پیش نیاید، بهتر است روی وقت‌گذرانی‌های خود حساسیت به خرج دهید.

با بررسی زمان‌هایی که در طول روز به هر کاری اختصاص داده‌اید، می‌توانید متوجه شوید بیشتر وقتتان در طول هفته صرف انجام چه کاری شده است. وقتی از وقت‌گذرانی‌های خود مطلع شوید، بهتر می‌توانید برای زندگی‌تان برنامه ریزی کنید.

انتخاب‌های آگاهانه داشته باشید

آن‌قدر در زندگی وقت نداریم که بخواهیم هر چیزی را خودمان تجربه کنیم و زندگی را همان‌طوری بسازیم که دلمان می‌خواهد. پس بهتر است برای داشتن بهترین انتخاب‌ها، آگاهانه و با دقت تصمیم بگیریم. مسئولیت زندگی هر کسی بر عهده‌ی خودش است. پس برای ایجاد بهترین شرایط، باید در انتخاب هر موضوعی دقیق و آگاه باشیم.

انتخاب آگاهانه - لذت از زندگی

به دنبال توسعه فردی خود باشید

به هر میزان که خودآگاه‌تر باشید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، رضایت درونی بیشتری پیدا خواهید کرد. مطالعه کتاب‌هایی که محتوا ی ارزشمندی دارند، به ما کمک می‌کنند خود را بیشتر بشناسیم و برای توسعه فردی‌ خود گام برداریم.

به این باور برسید که هر احساسی می‌گذرد

مهم‌ترین مسئله برای درک چگونگیِ لذت بردن از زندگی، قبول این واقعیت است که هیچ کس در تمام لحظات خوشحال نیست. در روزهای سخت و چالش‌برانگیز زندگی، باید به یاد داشته باشیم، زندگی پر از ناهمواری است. به‌علاوه تمامی احساسات گذرا هستند.

هر موفقیتی را جشن بگیرید

در جامعه‌ی هدف محور، رفتن به گام بالاتر و موفقیت در یک مسیر، بسیار آسان است. اما اغلب طعم موفقیت را نمی‌چشیم. برای داشتن انگیزه و لذت بردن از زندگی، باید موفقیت‌های خود را جشن بگیرید. حتی اگر این موفقیت‌ها کوچک باشند. نباید تنها روی تحقق اهدافتان تمرکز کنید، بلکه بهتر است به فکر لذت بردن از مسیر نیز باشید.

از تمام لحظات زندگی‌تان لذت ببرید

به طور حتم نباید اتفاق خاصی بیفتید تا احساس خوشحالی کنید و از زندگی لذت ببرید. تمام اتفاقات زندگی ناب هستند و اگر نگاه متفاوتی به آن‌ها داشته باشید، از کوچک‌ترین اتفاقات و زندگی روزمره‌تان نیز لذت خواهید برد.

لذن بردن از زندگی

ذهن‌آگاهی را تمرین کنید

وقتی احساسات خود را بشناسید و از اتفاقات پیرامونتان آگاه باشید، راه مؤثری برای رها کردن نگرانی‌ها و استرس ها از ذهن خود پیدا خواهید کرد. این کار باعث می‌شود، به زندگی واقعی باز گردید و خوشحالی را واقعا تجربه کنید. با یادگیری و تمرین ذهن آگاهی می‌توانید احساس بهتری در زندگی داشته باشید.

زمانی را برای تفریح و گشت‌و‌گذار درنظر بگیرید

برای اینکه حالتان خوب شود، از خانه بیرون بیایید و نسیم خنک و تابش نور خورشید را روی بدن خود احساس کنید. هوای تازه باعث می‌شود روحیه‌تان بازیابی شود و با تابش نور نیز ، ویتامین D کافی به پوستتان برسد.

نظر خود را صریح بیان کنید

وقتی از ابراز افکار و عقاید خود واهمه دارید و نمی‌توانید نظر خود را درباره مسائل مختلف بیان کنید، یعنی به اندازه‌ی کافی به خودتان اعتماد ندارید. شاید صحبت درباره افکار، عقاید و خواسته‌هایمان در ابتدا ناراحت کننده باشد، اما در طول زمان باعث می‌شود لذت بیشتری از زندگی خود ببریم.

لحظات خوش را ثبت کنید

برای اینکه احساس خوبی داشته باشید، عکس‌های قدیمی، مجلات مورد علاقه و نقاشی‌های دوران کودکی خود را نگه دارید. این کار باعث می‌شود خاطرات و لحظات خوب در ذهنتان ثبت شده و باعث ایجاد شادی درونی شوند.

لحظات خوش - لذت بردن از زندگی

فعال باشید

انجام تمرینات ورزشی روزانه باعث آزاد شدن هورمون اندورفین در بدن ما و کاهش دردهای بدن به طور طبیعی می‌شود. پس فعال باشید و به شادی خود در تمام لحظات زندگی کمک کنید. انجام تمرینات فیزیکی باعث کاهش استرس نیز می‌شود.

همواره به دنبال یادگیری باشید

داشتن هدف و وقت گذاشتن برای یادگیری موضوعات جدید، باعث ایجاد احساس خوب در ما می‌شود. اما هیچ وقت نمی‌دانیم دنبال کردن علاقه‌مندی‌ها و یادگیری چیزهای جدید زندگی، ما را به چه سمت و سویی می‌برد.

مهربانی را تمرین کنید

وقتی می‌توانیم با دیگران مهربان باشیم که یاد بگیریم با خودمان مهربان باشیم. حتی در بدترین شرایط نیز برای مهربان بودن تلاش کنید. زیرا باعث ایجاد احساس خوبی در شما می‌شود.

به دنبال انجام کارهای داوطلبانه باشید

شرکت در فعالیت‌های داوطلبانه و انسان دوستانه، به زندگی معنا می‌دهد. فعالیت‌های داوطلبانه، به هر میزان هم هیجان‌انگیز نباشند، سبب ایجاد احساس خوشایندی در ما می‌شوند. این مسئله کمک می‌کند از زندگی‌مان لذت بیشتری ببریم.

 

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-07 16:10:43
دسته بندی ها