25 راه حل ساده، برای لذت بردن از زندگی

19 آبان 1399 - 9:08
انگیزشی - 25 راه حل ساده، برای لذت بردن از زندگی
25 راه حل ساده، برای لذت بردن از زندگی
امتیاز مطلب: 76%

شاید فکر کنید برای خوشحال بودن در هر لحظه باید عادات و روال زندگی‌تان را تغییر دهید یا حداقل حساب بانکی پرپولی داشته باشید. مساله این نیست که در زندگی خود دلایل کافی برای شاد بودن نداریم، بلکه موضوع این است که یاد بگیریم چگونه از زندگی‌مان لذت ببریم؟ با یوکن همراه باشید.

شاد بودن یک مهارت است و یادگیری آن همانند هر مهارت دیگری نیاز به تمرین و تداوم دارد. هم‌اکنون، تمام آن چیزی که برای لذت بردن از زندگی نیاز داریم، در اختیارمان قرار دارد و اصلی‌ترین موضوع برای لذت از زندگی، روش اولویت‌بندی ماست.

اکنون به این سوال پاسخ دهید: «چگونه از زندگی لذت ببریم؟»

بهتر است در پاسخ بگویید: برای لذت بردن از زندگی باید توانایی اولویت‌بندی کارها را براساس میزان اهمیت‌شان به دست آوریم.

خیلی از افراد، همیشه به دنبال راه‌هایی برای دست‌یابی به احساس خوشحالی و لذت بردن از زندگی هستند. اکنون قصد داریم، 25 راه حل ساده را برای لذت بردن از زندگی معرفی کنیم. برای لذت بردن از زندگی، زمان را از دست ندهید و از همین امروز شروع کنید.

1. روی خودتان تمرکز کنید

همه‌ی ما در هر شرایطی با توصیه‌ها و نظرات دیگران رو به رو می‌شویم. حقیقت این است، دیگران همیشه به دنبال انتقال تجربیات و نظرات خود و تاکید بر درست بودن آنها هستند. البته در نهایت، تصمیمات و عواقب انتخاب‌هایمان برعهده خودمان است. پس باید روی خودمان متمرکز شویم و بهترین مسیر را برای دست‌یابی به اهداف‌مان در پیش بگیریم.

2. زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید

در روزهای پرچالش زندگی، چه بهتر است زمانی را به استراحت خودتان اختصاص دهید. استراحت، بهترین و موثرترین روش برای بازیابی انرژی‌های از دست‌رفته و تجدید قواست.

3. اخبار را پیگیری نکنید

به راحتی می‌توانید در تله اخبار گرفتار شوید و تحت تاثیر درام‌های عمومی قرار بگیرید. اما باید بدانید حتی اگر اخبار را دنبال نکنید، باز هم از رویدادهای مهم بی‌خبر نخواهید ماند. بهتر است با وقت گذاشتن روی اخبار مختلف، زمان و انرژی ارزشمند خود را هدر ندهید و برای کارهای مهم‌تر وقت بگذارید.

لذت از زندگی-ارتباطات مثبت-شادی

4. ارتباطات مثبت بیشتری برقرار کنید

برای شاد بودن و لذت بردن از زندگی، زمانی را به برقراری روابط مثبت با همسر، خانواده و دوستان خود اختصاص دهید. باید ارتباط خود را با افرادی که باعث بهبود زندگی‌تان می‌شود، گسترش دهید و انرژی خود را روی برقراری ارتباط با این افراد متمرکز کنید.

5. با افراد جدید آشنا شوید

وقتی می‌خواهید خوشحال باشید و از زندگی بیشتر لذت ببرید، در قدم اول باید به دنبال ساده‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌ها برای لذت بردن از زندگی باشید. زندگی و ارتباط با جمع، از نیازهای اساسی انسان به حساب می‌آید. پس آشنایی با افراد جدید، باعث بهبود روحیه انسان می‌شود. وقتی با افراد جدید آشنا می شویم، نیاز ما برای حضور در جامعه برطرف می‌گردد و با ایده‌ها و نظرات جدید آشنا می‌شویم.

مکان های جالب و جدید-گشت و گزار

6. مکان های جدید را کشف کنید

برای آشنایی با فرهنگ های مختلف و کسب تجربیات ارزشمند، به مکان‌های جدید سفر کنید و درباره فرهنگ سرزمین‌های مختلف اطلاعات به دست آورید.

7. آرزوهای خود را روی کاغذ بیاورید

وقتی در ذهن خود، رسیدن به هدفی را تصویرسازی می‌کنیم، قصد سفر به مکانی را داریم، خرید کالایی را متصور می‌شویم یا به دنبال این هستیم که شرایط خاصی را برای آینده خود بسازیم، بهتر است تمام این موارد را روی کاغذ بیاوریم و لیستی از آرزوهایمان تهیه کنیم. داشتن لیستی از رویاها و آرزوها به ما کمک می‌کند هیچ وقت آنها را از یاد نبریم و همواره برای رسیدن به آنها تلاش کنیم. همین تلاش برای رسیدن به رویاها و  آرزوها، باعث لذت بردن از زندگی می‌شود.

8. به دنبال تحقق رویاهایتان باشید

باید به خودتان قول بدهید که هر سال تعدادی از رویاهایتان را به تحقق برسانید. با این کار احساس خواهید کرد که رویاهایتان به نتیجه رسیده‌اند و آرزویی بیش نیستند. بدین ترتیب، خوشحال‌تر خواهید بود و از زندگی لذت بیشتری می‌برید.

9. برای کسب تجربیات جدید هزینه کنید

کسب تجربیات جدید، خاطرات دلنشینی برای ما می‌سازند و به زندگی‌مان معنا می‌دهند. با خرج نکردن پول‌هایمان، تنها فرصت کسب تجربیات و لذت‌های جدید را از خود دریغ می‌کنیم.

10. وسایل بلااستفاده را دور بریزید

شلوغی و به‌هم‌ریختگی خانه یا محل کار، از جمله عواملی است که باید ایجاد اختلالات روحی می‌شود. پس وسایل به دردنخور را دور بریزید تا به احساس آرامش بیشتری دست یابید.

11. زمانی را به قدردانی و سپاسگزاری اختصاص دهید

هر روز سه دلیلی که باعث خوشحالی و رضایت خاطر ما می‌شوند را روی کاغذ بیاورید و به خاطر آنها، سپاسگزار باشید. احساس قدردانی به ما کمک می‌کند، هر روز بیشتر از قبل، روی داشته‌هایمان تمرکز کنیم و برای آنها خوشحال باشیم.

12. دلیل اتلاف وقت خود را پیدا کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که در پایان روز، از گذشت سریع زمان متعجب می‌شوید در حالی‌که به هیچ یک از کارهایتان نرسیده‌اید. برای اینکه با چنین شرایطی رو به رو نشوید، روی وقت‌گذرانی خود حساسیت بیشتری به خرج دهید. با بررسی زمان‌هایی که به هر کاری اختصاص داده‌ایم، متوجه می‌شویم بیشتر وقت خود را در طول هفته برای چه فعالیتی صرف کرده‌ایم. وقتی تمرکز بیشتری روی وقت‌‌گذرانی خود داشته باشیم، بهتر می‌توانیم برای روزهایمان برنامه‌ریزی کنیم.

13. انتخاب‌های آگاهانه داشته باشید

هیچ کسی آنقدر عمر نمی‌کند که همه چیز را خودش تجربه کند و زندگی را همان‌طوری بسازد که دلش می‌خواهد. پس باید برای انجام کارها و انتخاب‌هایمان، آگاهانه و با درایت تصمیم بگیریم. مسئولیت زندگی هر کسی برعهده خودش است، پس برای ایجاد بهترین شرایط، باید در انتخاب هر موضوعی دقیق و آگاه باشیم.

14. برای توسعه فردی خود تلاش کنید

هرچقدر خودآگاه‌تر باشید واعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، رضایت درونی بیشتری را تجربه می‌کنید. مطالعه کتاب هایی که موضوعات متنوعی دارند، به ما کمک می‌کنند خود را بهتر بشناسیم و برای توسعه فردی‌مان گام برداریم.

15. به این باور برسید که هر احساسی گذراست

مهم‌ترین مساله برای درک چگونگی لذت بردن از زندگی، پذیرش این حقیقت است که باور کنیم هیچ کسی همیشه خوشحال نخواهد بود. در روزهای سخت و پرچالش زندگی، باید به یاد بیاورید، زندگی همراه با بالا و پایین هاست و تمام احساسات گذرا هستند.

16. تمام موفقیت‌هایتان را جشن بگیرید

در جامعه‌ی هدف‌محور طی کردن مسیر موفقیت بسیار آسان است، اما اغلب افراد توجهی به موفقیت‌های خود ندارند و گاهی اصلا طعم موفقیت را نمی‌چشند. برای حفظ انگیزه و لذت بردن از زندگی، باید موفقیت‌های خود را جشن بگیرید؛ هرچند موفقیت‌های کوچکی باشند. در زندگی نباید تنها روی مقصد نهایی تمرکز کنید، بلکه به لذت بردن از مسیر هم فکر کنید.

17. از تمام اتفاقات و لحظات معمولی هم لذت ببرید

حتما نباید اتفاق خارق‌العاده‌ای بیفتد تا احساس خوشحالی کنید و از زندگی لذت ببرید. تمام لحظات زندگی زیبا هستند و اگر با نگاه متفاوتی به آنها نگاه کنید، از کوچکترین اتفاقات هم لذت خواهید برد.

18. ذهن‌آگاهی را تمرین کنید

وقتی احساسات خود را بشناسید و از اتفاقات پیرامون آگاه باشید، راهی برای بیرون راندن نگرانی‌ها و استرس‌ها از ذهن‌تان پیدا خواهید کرد. با تمرین ذهن‌آگاهی، به زندگی واقعی برمی‌گردید و خوشحالی را در زندگی خود تجربه می‌کنید. همچنین احساس بهتری در زندگی خواهید داشت.

19. از خانه بیرون بزنید

برای اینکه احساس خوشحالی داشته باشید، از خانه بیرون بزنید و نسیم خنک و تابش نور خورشید را روی پوست‌تان احساس کنید. استشمام هوای تازه باعث بهبود روحیه‌تان می شود و با تابش آفتاب، ویتامین D کافی جذب پوست‌تان می‌شود.

20. نظر خود را با قاطعیت بیان کنید

وقتی از گفتن افکار و عقایدمان می‌ترسیم و نمی‌توانیم نظر خود را درباره‌ی مسائل مختلف بیان کنیم، یعنی به خودمان اعتماد کافی نداریم. گفتن افکار، عقاید و خواسته ها‌ی‌مان شاید در ابتدا ناراحت‌کننده باشد، اما در آینده باعث لذت بیشتر از زندگی می‌شود.

21. لحظات خوش زندگی را ثبت کنید

برای داشتن احساس خوب، عکس‌های قدیمی، مجلات محبوب و نقاشی‌های دوران کودکی خود را نگه دارید. این کار خاطرات و لحظات خوب را در ذهن‌تان زنده می‌کند و باعث ایجاد شادی درونی می‌شود.

22. فعال باشید

انجام تمرینات ورزشی مداوم سبب آزاد شدن هورمون اندورفین در بدن و کاهش دردها به طور طبیعی می‌شود. علاوه بر آن، حرکات ورزشی به کاهش بروز استرس نیز کمک می کند.

23. به دنبال یادگیری باشید

داشتن هدف و اختصاص زمان برای کشف موضوعات جدید، سبب ایجاد احساس خوب می‌شود و ما را به طور موثر سرگرم می‌کند.

24. مهربانی را تمرین کنید

وقتی می‌توانیم با دیگران مهربان باشیم، در ابتدا باید یاد بگیریم با خودمان مهربان باشیم. حتی در بدترین شرایط، بخشندگی و مهربان بودن، سبب ایجاد احساس خوبی در ما می‌شود.

25. به دنبال فعالیت‌های انسان‌دوستانه باشید

حضور در فعالیت‌های داوطلبانه و انسان‌دوستانه، به زندگی‌تان معنا می‌بخشد. برخی از فعالیت‌های داوطلبانه، هر چقدر هم جذاب و هیجان‌انگیز نباشند، باز سبب ایجاد احساس خوشایندی می‌شوند و همین مساله کمک می‌کند تا بیشتر از زندگی خود لذت ببرید.

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-10 02:01:43
دسته بندی ها