رسیدن به موفقیت با دو قانون طلایی «جذب» و «ان ال پی»

14 خرداد 1399 - 6:00
مثبت اندیشی - رسیدن به موفقیت با دو قانون طلایی «جذب» و «ان ال پی»
رسیدن به موفقیت با دو قانون طلایی «جذب» و «ان ال پی»
امتیاز مطلب: 80%

دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم برپایه‌ی قوانین زیادی استوار است. تمام انسان‌ها بدون توجه به سن، ملیت یا اعتقادات مذهبی دارای قدرت استفاده از این قوانین که شاید برخی‌ها از تاثیر حیرت‌انگیز آن بی‌اطلاع باشند را دارند. با یوکن همراه باشید تا با این دو قانون طلایی آشنا شوید.

قانون جذب یکی از معروف‌ترین قوانین حاکم بر جهان است که از طریق قدرت ذهن، هر آن‌چه در فکر ما می‌گذرد را به واقعیت زندگی‌مان تبدیل می‌کند. این قانون ساده می‌گوید افکار ما زندگی ما را می‌سازد و هر آنچه روی آن تمرکز کنیم در نهایت به چیزی تبدیل می‌شود که آن را در مقابل خود خواهیم دید.

قانون ان ‌ای ‌پی (NLP) نیز تکنیک دیگری برای برنامه‌ریزی ضمیر ناخودآگاه است که تاثیر شگرفی روی رسیدن به اهداف فردی و اجتماعی می‌گذارد.

تکنیک NLP می‌گوید: «تکرار کارهای قبلی برابر است با نتایج قبلی و انجام کارهای جدید برابر است با نتایج جدید»

قانون جذب چیست؟

قانون جذب به نوعی نگرش مثبت‌گرایانه به نقش انسان در سرنوشت خود است. قانون جذب بیان‌گر این حقیقت است که مثبت‌اندیشی و داشتن نگرش خوش‌بینانه، باعث بروز اتفاقاتی برای فرد می‌شود که او را هر چه سریع‌تر به اهدافش می‌رساند.

قانون جذب از بزرگترین اسرار زندگی انسان محسوب می‌شود که تعداد معدودی از تاثیر آن در زندگی روزمره‌شان مطلع هستند.

انسان دارای آهن‌ربایی است که در هر لحظه زندگی، در حال ارسال افکار و احساسات خود به جهان هستی و ساخت حقایق زندگی خود است. البته خیلی از افراد توجهی به قدرت قانون جذب ندارند و بدون این‌که کنترلی روی افکار و احساسات خود داشته باشند، اتفاقات ناخواسته را به زندگی خود جذب می‌کنند.

شاید یکی از مهم ترین وظایف هر فرد کشف راز قانون جذب و یادگیری آن است. امروزه با پیشرفت فناوری افراد زیادی با قانون جذب آشنا شده و حتی در دوره‌های قانون جذب شرکت می‌کنند تا با بهره‌گیری از تجارب دیگران بتوانند از این راز طلایی استفاده کرده و باعث تحول زندگی‌شان شوند.

قانون جذب که اکنون طرفداران زیادی دارد، قانون جدیدی نیست بلکه در بسیاری از تمدن‌ها و مذاهب عنوان شده و در آثار هنرمندان، شاعران و بزرگانی چون شکسپیر، بلیک، امرسون، نیوتن و بتهوون به چشم می‌خورد.

اندیشمندان بزرگ در دنیای شرق همواره یک اصل مهم را به شاگردان خود آموزش می‌دادند: «تو به چیزی تبدیل خواهی شد که به آن فکر می‌کنی.»

اکنون این اصل در دنیای غرب با عنوان «کارما» معرفی می‌شود.

دانشمندان فیزیک کوانتوم نیز با تحقیقات فراوان در حوزه قدرت ذهن به تاثیر فوق‌العاده ذهن در شکل‌‌گیری دنیای پیرامون پی برده و به نتایج جالبی دست یافته‌اند.

قانون جذب چگونه کار می‌کند؟

قانون جذب همانند دیگر قوانین موجود در جهان، قانون ساده‌ا‌ی است. این‌که چه چیزی می‌خواهید به دست آورید یا به چه کسی می‌خواهید تبدیل شوید اهمیت ندارد، قانون جذب به شما می‌گوید هر تصویری از خود در ذهن داشته باشید در دنیای واقعی قابل دست‌یابی خواهد بود.

برای استفاده‌ی بهینه از قانون جذب لازم است با نکات مهم این قانون آشنا شده و آن را در زندگی خود به کار ببندید، پس از آن می‌بینید قانون جذب دست به کار شده و زندگی شما را دچار تحولات عظیمی خواهد کرد.

از کاربردهای قانون جذب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قانون جذب در پیدا کردن همسر ایده آل و عشق رویایی به شما کمک می‌کند.
  • قانون جذب برای کسانی که به دنبال رسیدن به پول و ثروت هستند کاربرد دارد.
  • قانون جذب تاثیر شگفت‌آوری روی سلامت جسم و ذهن دارد.

از قانون جذب می‌توان برای بهبود روابط زناشویی و کسب موفقیت در حوزه‌های شغلی و اجتماعی استفاده کرد.

تکنیک NLP چگونه کار می‌کند؟

این تکنیک نیز کمک می‌کند ضمیر ناخودآگاهتان را سازمان‌دهی کنید که با تغییر افکار و رفتار افراد نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت. استفاده از تکنیک NLP یا برنامه‌ریزی عصبی-کلامی به دهه 1970 میلادی برمی‌گردد و امروزه از آن برای درمان انواع ترس و فوبیا، اختلالات اضطرابی، بهبود عملکرد شغلی و دست‌یابی به شادی درونی استفاده می‌شود.

ان ال پی، از تکنیک‌های ادراکی، رفتاری و ارتباطی بهره می‌برد تا افراد بهتر بتوانند افکار و رفتارهای خود را تغییر دهند. تکنیک NLP بر پردازش کلامی استوار بوده و توسط ریچارد باندلر و جان گریند ابداع شده است. آنها می‌گفتند می‌توان الگوی فکری و رفتاری افراد موفق را شناسایی کرد و به دیگر افراد آموزش داد.

براساس NLP، هر فرد نقشه ذهنی از جهان دارد که با توجه به تجربیات حسی آن را ترسیم کرده و ان‌ال‌پی با پیدا کردن محدودیت‌های ناخواسته در نقشه ذهنی هر فرد آن را تغییر داده و اصلاح می‌کند.

نقش NLP در شکستن ارتباطات درونی

اغلب افراد با توجه به افکار، رفتارها و احساساتی که در طول عمرشان داشته‌اند زندگی می‌کنند اما کسی که با تکنیک NLP آشنایی دارد می‌داند چطور چنین برنامه‌هایی به طور ناخودآگاه در ذهن ساختار یافته‌اند و چطور می‌توان از طریق کلام به آن دسترسی پیدا کرد و آن را تغییر داد.

در ذهن و بدن هر انسانی ارتباط وجود دارد و زندگی درونی هر فرد یک شکل ارتباطی فعال است. همین ارتباطات درونی پایه و اساس NLP را شکل می‌دهد.

اکنون مثال ساده‌ای  برای شما می‌زنیم. فرض کنید مهمان دارید و همه کارهایتان به خوبی پیش می‌رود اما از درون احساس استرس و آشفتگی دارید که اصلا دلیل آن را هم نمی‌دانید. در این وضعیت یک متخصص NLP با بررسی ارتباطات درونی شما می‌تواند به سرعت علت این اضطراب و  نگرانی را پیدا کند.

ارتباطات درونی هر فرد از تصاویر، صداها و احساسات تشکیل شده است و وقتی احساس بدی دارید باید در درون خود به دنبال تصاویر و صداهایی باشید که عامل ایجاد این احساسات منفی هستند. شاید با کمی دقت در درون خود به این نتایج برسید:

  • در درون شما صداهایی وجود دارد که می‌گویند: «چه غذای بدمزه‌ای بود»
  • در ذهن خود مهمانان‌تان را می‌بینید که با تنفر و ناراحتی سر میز شام نشسته‌اند.
  • خانه خود را در ذهن تجسم می‌کنید که با ورود مهمانان به‌هم ریخته و نامرتب است.

به احتمال زیاد، احساسات منفی شما عکس‌العملی به این صداها و تصویرسازی‌هاست که در ذهن‌تان داشته‌‌اید.

شاید این مثال، خیلی ساده بود اما چنین اتفاقی در تمام زمینه‌های زندگی رخ می‌دهد و در نهایت باعث بروز ناراحتی‌های روحی و ایجاد احساسات منفی می‌شود. با استفاده از NLP می‌توان از ارتباط بین کانال‌های ذهن و درون مطلع شد و ارتباطات ناخواسته را کشف کرد.

NLP راهکارهای متعددی برای تغییر این ارتباطات ارائه می‌دهد تا در پی این تغییرات احساسات خوبی در ما به‌وجود بیاید. با استفاده از این تکنیک می‌توان تغییرات مثبت زیادی در تمام ابعاد زندگی چون اعتماد به نفس، ارتباطات شغلی و زناشویی، درمان افسردگی، فوبیا و ترس، استرس و اضطراب ایجاد کرد.

منابع: medicalnewstoday و inlpcenter

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-28 22:18:46
دسته بندی ها