اینستاگرام در رشد کسب‌وکار شما چه تاثیری دارد؟

9 تیر 1398 - 12:00
بازاریابی اینترنتی - اینستاگرام در رشد کسب‌وکار شما چه تاثیری دارد؟
اینستاگرام در رشد کسب‌وکار شما چه تاثیری دارد؟
امتیاز مطلب: 87%

اینستاگرام به‌عنوان یک رسانه اجتماعی نوین که بر محتوای بصری تمرکز دارد، امروزه توانسته جایگاه خود را میان مردم سراسر دنیا باز کند. البته که این نقش تنها به محتوای بصری خلاقه نمی‌شود و به‌طور مداوم ویژگی‌های متنوع و متفاوتی به این پلتفرم شبکه اجتماعی افزوده می‌شود. همین اتفاق موجب شده که اینستاگرام در فعالیت کسب‌وکارهای نیز نقش پررنگی داشته باشد.

روزانه صدها میلیون کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنند. به طوری که روزانه حدود 50 میلیون عکس در این شبکه اجتماعی قرار داده می‌شود. همین بازار بزرگ موجب دیده شد نام تجاری کسب‌و‌کارها خواهد شد. حضور در شبکه‌های آنلاین برای یک کسب‌وکار، امکان توجه به مشخصات آفلاین آن را نیست افزایش می‌دهد. با یوکن همراه باشید تا با هم به راه‌های رشد کسب و کارتان با استفاده از اینستاگرام بپردازیم.

نقش اینستاگرام در رشد کسب‌وکارها

در این بخش دلایلی به شما ارائه می‌دهیم که موجب می‌شود  حضور در اینستاگرام برای فعالیت هر کسب‌وکاری دارای اهمیت باشد:

1. روایت داستانی

اینستاگرام به‌طورمعمول بر محور داستان گفتن می‌چرخد. عموم مردم با افسانه‌ها و داستان‌های با پایان خوش بزرگ شده‌اند و همین باعث می‌شود عاشق داستان‌ها باشند. در اینستاگرام افراد بر مبنای استعداد طبیعی خود، داستان افراد مشهور را داستان‌وار می‌خوانند و جذب داستان‌های دراماتیک و خنده‌دار می‌شوند. چراکه داستان گفتن و شنیدن بخشی از طبیعت انسان است. پس اگر یک کسب‌وکار بتواند با گفتن یک داستان جذاب با مخاطبش ارتباط عاطفی برقرار کند آینده روشن‌تری خواهد داشت. اینستاگرام این پتانسیل را دارد که به جای تحمیل محصولات خود به مخاطب، بر احساسات آنها متمرکز شوید و منتظر بازخورد مثبت کار خود باشید.

اینستاگرام در رشد کسب‌وکار شما چه تاثیری دارد؟

2. ارتباط آسان با مخاطب

ارتباط دوسویه و آسان با مخاطب یکی از دغدغه‌های هر کسب و کاری محسوب می‌شود. اینستاگرام یکی از فعال‌ترین شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود. در مقایسه با شبکه اجتماعی توییتر، هر شخص در اینستاگرام 120 برابر بیشتر فعالیت می‌کند. چنین مشارکت بالای از سوی مخاطب، فرصت بسیار مناسبی برای ارتباط با مشتریان و توجه به بازخوردهای آنان محسوب می‌شود. شما می‌توانید تنها با اشتراک گذاشتن یک عکس از محصول تازه خود نظر مخاطبان خود را بدانید. 

3. محتوای بصری پررنگ

عکس‌های با جذابیت بصری در اینترنت 650 درصد بیشتر از پست‌های متنی دیده می‌شود. پس همین ویژگی اینستاگرام که بر پایه تصویر بنا شده است، می‌تواند مخاطب را به خوبی درگیر کند. همین اتفاق می‌تواند موجب توسعه نام تجاری شما شود.

4. سطح بالای دسترسی

اینستاگرام با الگوریتم‌های هوشمند خود و همچنین استفاده از هشتک، کاری کرده است که به‌طور میانگین 10 برابر بیشتر از فیسبوک پست‌ها دیده می‌شود. همین اتفاق می‌تواند موجب دیده شدن بهتر کسب‌وکارها شود.

اینستاگرام در رشد کسب‌وکار شما چه تاثیری دارد؟

5. آگاهی از علاقه‌مندی مخاطب

اینستاگرام موجب می‌شود شما با علاقه‌مندی مخاطب راحت‌تر و بیشتر آشنا شوید. مخاطبان شما در پست‌های خود کسب‌وکارتان را به یکدیگر معرفی می‌کنند. به‌خصوص اگر کسب‌وکارتان مکان مشخص داشته باشد این امر رشد بیشتری پیدا می‌کند. برای مثال مردم بسیاری علاقه‌مند هستند تا از غذایی که در رستوران می‌خورند عکس بگیرند و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. پس شما به‌راحتی می‌توانید سلیقه مخاطب خود بازخوردهای آن را بشناسید. 

تکنیک‌های بهره‌برداری از اینستاگرام در کسب‌وکار

با توجه به اهمیت اینستاگرام بر توسعه و پیشرفت کسب‌وکارها. در ادامه تکنیک‌هایی را مطرح می‌کنیم که بتوانید بااستفاده از آن بازگشت سرمایه بالایی را از اینستاگرام دریافت کنید:

1. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید

ازآنجاکه اینستاگرام شبکه‌ای برای اشتراک‌گذاری تصاویر است، بر پایه مسائل بصری پایه‌ریزی می‌شود. پس در صفحات کاربری موفق و محبوب اینستاگرام همیشه تصاویر طبیعی و فوق‌العاده‌ای دیده می‌شود. در اینستاگرام استفاده از تصاویر با کیفیت بالا ضرورت اساسی محسوب خواهد شد. باید تصاویری که استفاده می‌کنید طبیعی و مخصوص به محیط اینستاگرام باشد. در این صورت مخاطبان به علت تبلیغاتی بودن از کنار آن گذر نمی‌کنند.

اینستاگرام در رشد کسب‌وکار شما چه تاثیری دارد؟

2. بر تبلیغات تمرکز نکنید

عکس‌های پست‌هایتان را به‌گونه‌ای انتخاب کنید و انتشار دهید که به نظر نرسد قصد تبلیغات دارید. به‌طوری‌که میان دیگر عکس‌ها قرار بگیرد. می‌توانید لوگو برند خود را در تصویر جای دهید اما نباید این کار را به گونه‌ای انجام دهید که روی عکستان سایه بیاندازد. می‌توانید با عناصر خلاقانه در عکس‌ها، برند یا محصول خود را معرفی کنید. 

3. در عکس از نوشته کمتر استفاده کنید

تبلیغات خود را مانند پست‌های واقعی کاربران معمولی ارائه کنید، به این صورت می‌توانید به بازگشت سرمایه برسید. به اینستاگرام به چشم شبکه‌ای اجتماعی برای هنر نگاه کنید، چراکه شبکه‌ای مبتنی بر تصویر است.

4. مختصر و کوتاه بنویسید

کاربران شبکه‌های اجتماعی به هرچیزی در زمان کوتاه توجه می‌کنند. پس هر ماجرایی با کمترین نیاز به مطالعه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به‌خصوص در اینستاگرام بیش از دیگر شبکه‌های دنیای مجازی کاربران به خواندن تمایل ندارند. پس از متن‌های کوتاه استفاده کنید.

اینستاگرام در رشد کسب‌وکار شما چه تاثیری دارد؟

5. آدرسی برای ادامه کار در نظر بگیرید

در اینستاگرام نمی‌توان به پست‌های تبلیغاتی لینک اضافه کرد. تنها می‌توانید در قسمت اطلاعات شخصی (BIO) صفحه‌تان لینک مدنظر خود را قرار دهید. به این صورت مخاطب می‌تواند برای ادامه مسیر تبلیغی شما به این آدرس مراجعه کند.

 6. صفحه فرود خود را واکنش‌گرا تنظیم کنید

آدرسی که برای مخاطب در بیو صفحه خود قرار می‌دهید را واکنش‌گرا تنظیم کنید. بسیاری از مخاطبان با تلفن همراه به صفحه شما مراجعه می‌کنند. در این صورت اگر صفحه شما غیر واکنش‌گرا باشد نمی‌تواند آن را به خوبی و درستی مشاهده کند. هیچ‌چیز هم بدتر ازاین اتفاق نیست. با توجه نکردن به این حالت به‌راحتی مخاطب خود را از دست می‌دهید.

7. از هشتک بهره ببرید

استفاده از هشتک در اینستاگرام یک ضرورت محسوب می‌شود. پست‌هایی با 11 هشتک از بیشترین تبادلات در اینستاگرام برخوردارند. از هشتک‌ها مانند بخشی از جریان طبیعی در پست‌های خود بهره ببرید. برای این کار حتماً از واژه‌های صحیح استفاده کنید و به کیفیت هم توجه داشته باشید.

اینستاگرام در رشد کسب‌وکار شما چه تاثیری دارد؟

8. محتوای مخاطبانتان را بازنشر کنید

محتوای تولیدشده توسط مخاطبان شما راهی برای جلب اعتماد دیگر کاربران است. چراکه از روش‌های معمول تبلیغ و تاثیرگذار «توصیه آشنایان» و «نظرات مصرف‌کنندگان در دنیای آنلاین» است. پس وقتی شما نظرات و پست‌های مخاطبانتان را بازنشر می‌کنید توانسته‌اید از هر دو روش استفاده کنید تا اعتماد کاربران را به خود جلب کنید. 

بازاریابی خلاق در اینستاگرام

با توجه به نوع فعالیت اینستاگرام، فضای مناسبی برای خلاق بودن در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به همین منظور می‌توان از آن به عنوان یک کانال بازاریابی استفاده کرد. اما باید این کار را با استراتژی مخصوص به خود انجام داد تا احتمال شکست کاهش یابد. در ادامه مواردی را با شما در میان می‌گذاریم:

1. تم مشخص داشته باشید

تلاش کنید در صفحه خود پست‌هایتان را با برنامه‌ای مشخص قرار دهید. بادی به هر جهت نباشید و به تم مشخصی که برای صفحه خود در نظر گرفته‌اید پایبند باشید. انتخاب این تم بر عهده شماست، خواه بر پیام اصلی شما متمرکز باشد یا موضوعی که برای ارتقا آن تلاش می‌کنید. همچنین می‌توانید رنگ و سبک کسب‌وکار خود را در آن بگنجانید. اما درنهایت مخاطب باید آگاه شود که انتظار چه چیزی را باید از صفحه شما داشته باشد.

اینستاگرام در رشد کسب‌وکار شما چه تاثیری دارد؟

2. شرح‌حال مناسبی بنویسید

در توضیحات صفحه خود شرح‌حال مناسبی بنویسید. باید در این بخش توضیحی داشته باشید که شمارا حرفه‌ای و متخصص نشان دهد. همچنین در تخصص فعالیتی شما هدایتگر باشد تا مخاطب به سایت شما مراجعه کند. 

3. از تصاویر ساده و پرمعنا استفاده کنید

هر فرد به‌طور میانگین در کمتر از 8 ثانیه دچار حواس‌پرتی می‌شود. پس باید تصاویری انتخاب کنید که به‌سرعت و شفاف معنا را به مخاطب برساند. به‌طوری‌که نیاز به‌دقت خاصی نداشته باشد و به ساده‌ترین حالت از قانع‌کنندگی کافی برخوردار باشد.

4. تعداد و زمان مشخصی پست کنید

پست‌های ارسالی شما باید از برنامه مشخصی پیروی کنند. برخی حساب‌های مطرح روزی 4 تا 10 پست در صفحه خود قرار می‌دهند. اما در صورتی که این کار برای شما مقدور نیست، می‌توانید با روزی یک پست آغاز کنید.

اینستاگرام در رشد کسب‌وکار شما چه تاثیری دارد؟

5. استفاده از هشتک الزامی است

در هر پست می‌توانید تا 30 هشتک به‌کار ببرید. اما همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد 11 هشتک رقم جادویی در این زمینه محسوب می‌شود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برخی از هشتک‌ها را در کامنت پست قرار دهید. 

6. کاربران را منشن کنید

منشن و تگ کردن کاربران دیگری که به نوعی با شما مرتبط هستند روشی قابل قبول برای رشد است.

7. مکان خود را مشخص کنید

در تصاویری که ارسال می‌کنید مکان خود را نیز به اشتراک بگذارید. این کار همانند منشن کردن کاربران و تگ کردن می‌تواند مخاطبان تازه‌ای را برای شما به ارمغان بیاورد.

اکنون وقت آن است که قدم تازه خود را بردارید و از پلتفرم اینستاگرام برای رشد کسب‌وکار خود بهره بگیرید. فراموش نکنید که در این کار باید همزمان مخاطبان خود را در نظر داشته باشید و در بازخورد رفتار آنها سیاست‌های ادامه راه خود را تغییر دهید. اما نخستین قدم آغاز است که با اطلاعاتی که از طریق این مقاله به‌دست آورده اید می‌توانید قدم‌های استواری داشته باشید.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-06-30 12:58:24
دسته بندی ها