15 ویژگی‌ مثبت زنان موفق

24 اسفند 1399 - 11:00
زنان موفق - 15 ویژگی‌ مثبت زنان موفق
15 ویژگی‌ مثبت زنان موفق
امتیاز مطلب: 87%

در بین افراد موفق جهان، نام زنانی به چشم می‌خورد که با پشت سر گذاشتن موانع مختلف چون تبعیض‌های اجتماعی و وظایف مادری و خانوادگی توانسته‌اند پله‌های ترقی را بالا بروند و به موفقیت‌های قابل توجهی دست پیدا کنند. با یوکن همراه باشید تا عادات زنان موفق را مرور کنیم.

نام زنان در حوزه‌های مختلف (کارآفرینی و حوزه‌های علمی، ورزشی، سیاسی و...) می‌درخشد، اما اکنون این سوال مطرح می‌شود که آن‌ها چطور توانسته‌اند به این میزان موفقیت دست یابند؟

اگر به زندگی شخصی، اجتماعی و صحبت‌های آنان دقت کنیم به این نتیجه می‌رسیم که زنان موفق علاوه بر استعدادهای ذاتی، برخی خصوصیات اخلاقی و عادات مثبت را در خود به‌وجود آورده‌اند که در یک زن معمولی دیده نمی‌شود. در ادامه مقاله، 25 خصوصیات اخلاقی مثبت زنان موفق را معرفی می‌کنیم.

زنان موفق چه خصوصیات و ویژگی‌هایی دارند؟

1. مثبت‌اندیش‌اند

وقتی یک زن مثبت اندیش در محل کار حضور پیدا می‌کند هیچ انرژی منفی در فضا باقی نمی‌ماند. داشتن نگرش مثبت به مسائل به شما کمک می‌کند تخیل و ایده‌هایتان را به واقعیت برسانید و زنان موفق از چنین خصوصیتی بهره‌مندند.

یک زن موفق با داشتن نگرش و تفکر مثبت در هر شرایطی با سختی‌‌ها و چالش‌ها دست و پنجه نرم کرده و بر آن‌ غلبه می‌کند.

2. ترسی از موانع پیش رو ندارند

زنانی که در زندگی شخصی و اجتماعی خود تلاش مداوم دارند، همان‌هایی‌اند که از قدرت درونی فوق‌العاده‌ای برخوردارند، از موانع نمی‌ترسند و از چالش‌های پیش رو به نفع خود استفاده می‌کنند.

به عقیده‌ی هلن کلر، شخصیت انسان در آسانی و آرامش پرورش نمی‌یابد، بلکه سختی‌ها و موانع‌اند که روح را تقویت کرده و موفقیت به‌دست می‌آید. یک زن موفق این باور را خیلی خوب درک می‌کند.

3. افکار قدرتمندی دارند

داشتن ذهن و افکار قوی به معنای متکبر بودن نیست بلکه زنانی که ذهن قدرتمند دارند اعتماد به نفس بالایی از خود نشان می‌دهند، تصویر ذهنی سالمی از خود داشته و مسئولیت‌های زندگی را تمام و کمال می‌پذیرند.

4. بسیار رئوف‌اند

رأفت و خوش‌قلبی از خصوصیات بارز زنان موفق است که با تکیه بر آن توانسته‌اند تغییرات مثبتی در زندگی دیگران به‌وجود آورند. زنان موفق باور دارند کمک کردن هم روی پیشرفت دیگران تاثیر می‌گذارد و هم به رشد شخصی و درونی آن‌ها کمک خواهد کرد.

5. صداقت زیادی دارند

زنان موفق می‌دانند در مسیر رسیدن به اهداف و خواسته‌هایشان نیاز نیست دیگران را قربانی کنند. آن‌ها هیچ وقت برای پیشرفت خود پا روی دیگران نمی‌گذارند و از آن‌ها سوء استفاده نمی‌کنند.

صداقت یکی از خصوصیات اصلی زنان موفق است، این همان چیزی است که برای آن‌ها ارزش بیشتری از ثروت داشته و رفتارشان طوری است که دیگران در اعتماد کردن به آن‌ها دچار هیچ شک و شبهه‌ای نمی‌شوند.

6. به تعادل پای‌بندند

زندگی انسان‌ها از چهار‌ بخش «خانواده و دوستان»، «سلامت»، «ثروت» و «روح» تشکیل می‌شود.

تعادل نیازمند تفکر روشن با چاشنی تخیل و خوش‌بینی است و برای رسیدن به کمال باید میان این بخش‌ها تعادل ایجاد کرد. زنان موفق به ایجاد تعادل در زندگی‌شان اهمیت می‌دهند و در صورت مشاهده کمی عدم تعادل در هر یک از این بخش‌ها به سرعت به آن رسیدگی می‌کنند.

تعادل - تفکرروشن - زن‌های موفق - بانوان موفق

7. اهداف روشنی دارند

تعیین هدف از عادات برجسته‌‌ی زنان موفق است. زنان موفق اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت مشخصی دارند، زمان رسیدن به آن‌ها را مشخص کرده و به اهداف‌شان متعهدند.

زنان موفق به طور پیوسته اهداف و میزان پیشرفت خود را می‌سنجند و برای هر موفقیتی به خودشان پاداش می‌دهند.

آن‌ها اهداف خود را باور کرده و رسیدن به اهداف برایشان ارزشمند است زیرا تنها باور به هدف است که به انسان انگیزه تلاش می‌دهد.

8. به نیازهای جامعه توجه می‌کنند

زنان موفق بسیار تیزبین‌اند و با رصد کردن نیازهای جامعه سعی می‌کنند از آن‌ها به عنوان فرصتی برای پیشرفت در حوزه کسب و کار استفاده کنند.

9. الگوی خوبی برای دیگرانند

زنان موفق الگو و الهام‌بخش دیگرانند و اطرافیان‌شان می‌توانند با دقت در عادات و رفتارهای آن‌ها در آینده به زنان و مردان موفقی تبدیل شوند.

جنیفر آنیستون - فرندز - الگو - الگو بودن - بازیگرزن - بازیگران زن موفق - زن‌های موفق مشهور

10. روی گام‌های بعدی خود تمرکز دارند

زنان موفق همواره روی قدم بعدی تمرکز می‌کنند، زیرا به این باور رسیده‌اند سخت‌ترین مرحله رسیدن به اهداف دقیقا آخرین گام‌های مسیر است زیرا اغلب افراد شکست‌خورده در لحظات آخر دست از تلاش کشیده‌اند. این در حالیست که زنان موفق در مراحل پایانی هم‌چنان روی گام بعدی تمرکز کرده و در شرایطی که افراد دچار تردید می‌شوند به مسیر خود ادامه می‌دهند.

11. جاه‌طلب‌اند

زنان موفق تنها به دنبال بهترین بودن در حوزه‌ی شرکت یا شهر خود نیستند بلکه به افق‌های دورتری می‌اندیشند و تلاش می‌کنند در سطح کشوری و بین‌المللی نیز به دست‌آوردهای خوبی دست یابند. زنان موفق جاه‌طلبند و همواره به ایجاد تغییر در جهان فکر می‌کنند.

12. از اتلاف وقت اجتناب می‌کنند

اتلاف وقت - وقت طلاست - صرفه‌جویی در زمان - زن‌های موفق - موفقیت زنان

زنان موفق از تمام ساعات شبانه‌روز خود استفاده می‌کنند و برای هر لحظه‌شان برنامه‌ریزی دارند. اگر بخواهید با یک زن موفق ملاقاتی داشته باشید، باید از او وقت بگیرید و از قبل با او هماهنگ کنید.

زنان موفق هرگز وقت خود را با خواندن ایمیل‌های غیرکاری، مکالمات تلفنی طولانی و کارهای این‌چنینی هدر نمی‌دهند.

13. همواره به دنبال یادگیری‌اند

زنان موفق به دنبال یادگیری مهارت‌‌های جدید و افزایش دانش خود اند و هرگز در یک حوزه درجا نمی‌زنند. یادگیری دائمی نقش موثری در موفقیت ما دارد.

14. تکیه‌گاهی قوی دارند

افراد موفق حامیان خوبی دارند و اغلب دوست، همکار یا عضوی در خانواده دارند که از تصمیمات و دست‌آوردهای آن‌ها حمایت کرده و در مواقع لزوم به کمک‌شان می‌شتابند.

15. باور دارند موفقیت بدون شکست ممکن نیست

زنان موفق از شکست‌های خود برای رسیدن به موفقیت استفاده می‌کنند و از تمام شکست‌های زندگی درس می‌گیرند.

16. سخت‌کوش هستند

زنان موفق به این درک رسیده‌اند که موفقیت یک شبه به‌دست نمی‌آید و نمی‌توانند بدون تلاش و ثبات قدم به اهداف‌شان برسند. شاید خیلی‌ها به این باور رسیده باشند اما زنان موفق آن را در عمل نشان می‌دهند.

سختکوشی - تلاش - پرستار - پرستارزن - سخت‌کوشی - موفقیت زنان

17. دنبال چیزهای بی‌اهمیت نیستند

یک زن موفق در تشخیص مسائل ارزشمند و مهم از مسائل بی‌ارزش و کم‌اهمیت تبحر خاصی دارد و هیچ وقت سرمایه، زمان، مهارت و تخصص خود را صرف انجام کارهای بیهوده و بی‌ارزش نمی‌کند.

زنان موفق چه عادات مالی را در خود به‌وجود آورده‌اند؟

اطلاع کاملی از مقدار و منبع درآمدشان دارند

زنان موفق مقدار دقیق پولی که از درآمد شغلی یا منابع مختلف به‌دست می‌آورند را می‌دانند و تمام پول‌های خود را به بهترین حالت ممکن خرج یا پس انداز می‌کنند. یک زن موفق شناخت دقیقی از منابع درآمد خود دارد، بهترین برنامه ریزی را دارد و در شرایط بحرانی بهترین عملکرد مالی را از خود به نمایش می‌گذارد.

از هزینه‌های زندگی خود کاملا آگاه است

یک زن موفق از پرداخت قبض‌های مختلف از برق و گاز گرفته تا بیمه و دیگر مخارج زندگی عقب نمی‌ماند، زیرا شخصیت دقیق و سازمان‌یافته‌ای دارد و می‌داند هر هزینه به چه دلیلی اتفاق افتاده و مهلت پرداخت آن تا چه زمانی است و از هزینه‌های خود کاملا آگاه است.

هزینه‌های زندگی - خرج الکی - خرج بیهوده - صرفه جویی - موفقیت زنان

هیچ هزینه‌ی بیهوده‌ای در زندگی زنان موفق وجود ندارد

یک زن موفق هنگام خرید به توان مالی خود توجه می‌کند. وقتی شرایط مالی خوبی ندارد تنها وسایل ضروری را تهیه می‌کند و هیچ میانه‌ای با قرض و بدهی ندارد و از طرف دیگر معتقد است داشتن رفاه مالی به معنای خرید هر آن‌چه می‌توانی بخری نیست.

به سلامت مالی اهمیت می‌دهند

زنان موفق می‌دانند باید به سلامت مالی خود توجه ویژه‌ای داشته باشند، در واقع تمام مخارج زندگی را کنترل کرده و آن‌ها را اولویت‌‌بندی می‌کنند. آن‌ها می‌دانند برای خرید خانه بزرگ باید چند سال اجاره‌نشینی کنند یا اگر بدهی دارند باید تا مدت زیادی از رفتن به تعطیلات آخر هفته دست بکشند.

پس‌انداز می‌کنند

زنان موفق به آینده مالی خود توجه ویژه‌ای دارند و همیشه مقداری از درآمد خود را به عنوان پس‌انداز در صندوق‌های بازنشستگی یا بیمه عمر قرار می‌دهند.

پس‌انداز - خرج کردن زنان - صرفه جویی - پول جمع کردن - موفقیت زنان

آن‌ها به این باور رسیده‌اند که ممکن است در زندگی هر کسی شرایطی به‌وجود بیاید یا اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ دهد و نیاز باشد مقدار قابل توجهی پول در زمانی کوتاه خرج شود یا حتی منبع درآمد خود را از دست بدهند. به همین خاطر، مقداری از درآمد ماهانه خود را پس‌انداز می‌کنند تا برای مواجهه با شرایط این‌چنینی آماده باشند. زنان موفق پس‌انداز هوشمندانه‌ای دارند و نوع پس‌اندازشان به گونه‌ای است که هر زمان بخواهند به آن دسترسی خواهند داشت.

اهداف مالی مشخصی دارند

یک زن موفق برای خود اهداف مالی تعیین کرده و برای رسیدن به این اهداف برنامه‌ریزی می‌کند.

برای مثال، زنی هدف مالی خود را پس‌انداز کردن پول قرار می‌دهد تا بتواند خانه بزرگ‌تر بخرد یا به سفر خارج از کشور برود و در مقابل زن دیگری تصمیم می‌گیرد ترفیع بگیرد و درآمد ماهیانه خود را افزایش دهد.

داشتن اهداف مالی باعث می‌شود انگیزه و نظم بیشتری در پیش‌برد امور حاصل شود.

به دنبال راهی برای افزایش درآمد خود هستند

جالب است بدانید، افراد میلیونر به طور متوسط از هفت منبع مختلف درآمد دارند، اگرچه هدف تمام افراد میلیونر شدن نیست و هر میلیونری هم دقیقا هفت منبع درآمد ندارد اما زنان موفق می‌دانند نباید تنها به یک منبع درآمد اکتفا کنند و لازم است راهی برای افزایش درآمد خود پیدا کنند. زنان کارآفرین سعی می‌کنند کسب و کار خود را توسعه داده و منبع درآمد جدیدی به آن اضافه کنند.

از پول به عنوان عامل شادی استفاده نمی‌کنند

زنان موفق به ارزش پول پی برده و آن را بی‌ارزش نمی‌دانند و هرگز برای شاد بودن به میزان پولی که در حساب بانکی‌شان وجود دارد اکتفا نمی‌کنند. آن‌ها به این باور رسیده‌اند که پول در حساب‌های بانکی در جریان است و کسی که خوشبختی را در رقم حساب بانکی بداند هرگز در زندگی طعم شادی و خوشبختی واقعی را نمی‌چشد.

منبع: success

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-15 08:19:00
دسته بندی ها