بیوگرافی نیمار و حقایقی گفته نشده از زندگی او

15 بهمن 1399 - 11:00
بیوگرافی - بیوگرافی نیمار و حقایقی گفته نشده از زندگی او
بیوگرافی نیمار و حقایقی گفته نشده از زندگی او
امتیاز مطلب: 94%

در این مقاله قصد داریم دربارهحقایق ناگفته‌ی زندگی نیمار، فوتبالیست برزیلی که یک نابغه فوتبال با نام مستعار «شوالیه تاریکی» است، بگوییم.

بله، افراد زیادی هستند که در مورد مهارت‌های چشمگیر او و مجموعه‌ای از نامزدی‌های او در Ballon d'Or می‌دانند و اطلاعات دارند اما فقط یک دسته طرفداران خاص هستند که در مورد جزئیات زندگی نیمار اطلاعاتی دارند. از آنجا که این اطلاعات بسیار جالب است پیشنهاد می‌کنیم با یوکن همراه باشید و در ادامه داستان زندگی نیمار را بخوانید. 

ماجرای تولد نیمار

 نیمار دا سیلوا سانتوس جونیور در 5 فوریه 1992 در مگی داس کروز، سائوپائولو برزیل متولد شد. او از پدری، به نام نیمار سانتوس (فوتبالیست قبل از او) و زنی به نام نادین سانتوس متولد شد.
در نیمه ماه 4 ام تولد، نیمار به طرز معجزه آسایی از یک تصادف رانندگی وسقوط به دره جان سالم به در برد. دلیل سقوط اتومبیل آنها به دره حرکت تند یک ماشین بود که ناخودآگاه و با بی‌دقتی به سمت ماشین آنها می‌آمد. این اتفاق در حالی رخ داد که آنها در راه بازگشت به شهر خود برای دیدار با برخی اقوام بودند. خوشبختانه نیمار که در صندلی مخصوص نگهداری کودک در صندلی عقب ماشین بود، از این حادثه رانندگی جان سالم به در برد.

دوران کودکی

امروز وقتی به زندگی نیمار نگاه میکنیم، باور این مسئله سخت است که او هرگز یک کودکی آرام و همراه با رفاه را سپری نکرد. خانواده او در زمان تولدش به لحاظ مالی ضعیف و فقیر بودند. پدر او، مجبور بود کارهای متعددی را برای حفظ خانواده و گذران زندگی انجام دهد با این حال با تمام این سختی ها، آنها توانستند اولین تولد نیمار را جشن بگیرند.

با وجود تمام این مشکلات نهایتا، زمانی که می‌خواستند نیمار را به مدرسه بفرستند او را در مدرسه ای مناسب ثبت نام کردند. چون خانواده نیمار توان و بضاعت مالی پرداخت قبوض را نداشتند او همیشه ساعت‌های بعد از مدرسه را در خانه‌ای خاموش و تاریک سپری می‌کرد. آنها از طریق اسباب بازی ای که متعلق به خواهر کوچکتر نیمار بود و نوری که آن اسباب بازی تولید می‌کرد مقداری روشنایی در خانه برای خودشان فراهم می‌کردند. 

در حالی که پدر نیمار برای حمایت مالی از خانواده اش تلاش می کرد، نیمار جونیور موفق به کشف استعداد خود در فوتبال شد و شروع به پرورش استعداد خود در فوتبال کرد. بر خلاف مسیر فوتبالی دیگر بازیکنان فوتبال مطرح دنیا، زندگی نیمار در فوتبال از یک زمین فوتسال شروع شد و نه از زمین فوتبال.

او به خوبی آموخته بود که چطور فوتسال بازی کند و خودش را در یک زمین بسته و محدود تقویت و کامل کند که با ویژگی هایی همچون تماس سخت توپ در یک محیط کوچک همراه بود که خیلی توانایی تکان خوردن و حرکت کردن در آن را نداشت. با توجه به ویژگی ها و محدودیت های بازی که در یک زمین فوتسال وجود دارد، نیمار قادر به یادگیری و توسعه مهارت‌های خود به شکل چشمگیری بود که امروز در زمین‌های فوتبال از خود نمایش می‌دهد.

بیوگرافی نیمار و حقایقی گفته نشده از زندگی او

در زمان بسیار کمی، او در خیابان‌های محل زندگی خود که در آنها مهارت‌های خود را به نمایش می‌گذاشت به یک فرد محبوب تبدیل شد. پدر نیمار مهارت‌های پسرش را به خوبی می‌شناخت و گاهی وقت‌ها زمان‌هایی را برای هدایت نیمار جوان به سمت مسیر حرفه‌ای فوتبال‌اش صرف می‌کرد.        

پشتیبانی و حمایت‌های پدر و مادر

نیمار معمولا قبل از بازی های فوتسال و فوتبال خیابانی خود از هر دوی آنها بوسه دریافت می‌کرد.  رفتار پدر و مادر نیمار همراه با محبت بی‌حد و حصر بود و هیچ محدودیتی را متوجه خود نمی‌دانست، حتی زمانی که نیمار در اولین باشگاه حرفه‌ای فوتبال خود، در سانتوس بود این رفتار به شکل سابق ادامه داشت.

نقش کلیدی در سانتوس

نیمار در دورانی که در سانتوس حضور داشت، رفتار نامناسبی را در یک اتفاق با سرمربی خود داشت که نظر مربی باشگاه را نسبت به خود منفی کرد و باعث دلخوری شدید او از خود شد. این حادثه زمانی آغاز شد که Dorival Junior سرمربی این باشگاه مانع از زدن پنالتی توسط نیمار شد و ضربه به یک بازیکن دیگر به نام مارسل سپرده شد و این امر نیمار را به‌شدت خشمگین کرد.  هنگامی که او به نیمکت رسید، تصمیم مربی را به شدت به چالش کشید و از او خواست که وظایف مربوط به خودش را بیرون از زمین انجام دهد و در مسائل داخل زمین دخالت نکند.

بیوگرافی نیمار و حقایقی گفته نشده از زندگی او

به هر حال  نیمار به خاطر رفتار مغرورانه خود عذرخواهی کرد اما مربی سرانجام تصمیم گرفت که او را با خارج قرار دادن از ترکیب در بازی کلاسیک مقابل کورینتیانس مجازات کند.

هیئت مدیره باشگاه که به نیمار علاقه‌مند بودند، از تصمیم Dorival Junior راضی نبودند و تصمیم گرفتند که دوریوال را اخراج کنند. اخراج Dorival  ثابت کرد که نیمار نه تنها بازیکن مهم باشگاه بود، بلکه به عنوان فردی انتخاب شد که فوتبال ناب برزیلی را تداعی می‌کرد.

روابط عاطفی نیمار 

 در حالی که سایر افراد مشهور نامزد یا همسر خود را به جشن‌ها میبرند، نیمار دقیقا برعکس عمل میکند و همراه مادرش در مهمانی‌ها حضور پیدا می‌کند. نیمار در سن 19 سالگی با دوست دختر کودکی خود کارولینا دانتس که از او باردار شد رابطه داشت. کارولینا پسری را که او Davvi Luca" " نامیده بود به دنیا آورد و نیمار در دوران بارداری کارولینا به پای او صبر کرد و بعد از آن هم به ارتباطش با او ادامه داد و بسیاری بر این باورند که تولد داووی لکا موجب محکم شدن و ناگسستنی شدن رابطه آنها شده است.

بازی در یک فیلم

نیمار برای اولین بار در سال 2017 در فیلم بازگشت زندر کیج به ایفای نقش پرداخت. او در این فیلم نقش کوتاهی داشت و به عنوان بازیگر افتخاری در نقش خودش به بازی پرداخت.

عشق پدرانه

 نیمار پسرش را بسیار دوست دارد و زمان زیادی را صرف تفریح و بازی کردن با او می‌کند. داووی لوکا در سن سه سالگی طرز شوت کردن در فوتبال را از پدرش یاد گرفت و نیمار در سال 2017 پا را از آموزش‌های خود فراتر گذاشت و پسرش را به آکادمی فوتبال بارسلونا که اسکولا نام دارد ثبت نام کرد. 

مدل موی خاص

بازیکنان جوان فوتبال در برزیل معمولا برای مدل موییشان از بازیکن مورد علاقه و قهرمانشان الگوبرداری می‌کنند اما نیمار اولین بازیکن برزیلی است که موهایش را مدل Mohawk آرایش می‌کند. 

انتقال کم ارزش به بارسلونا 

 برزیلی‌ها به خاطر حرکتی که آنها آن را "انتقال ارزان به بارسلونا" نامگذاری کردند به شدت از نیمار ناامید شدند. با توجه به محبوبیت او، شهرت و هواداران دو آتیشه محل زندگی‌اش، نیمار و باشگاه او فقط برای امضا کردن قراردادی به ارزش 57 میلیون یورو موافقت کردند که او به باشگاه بارسلونا منتقل شود و این مسأله برای بسیاری از طرفداران نیمار یک نتیجه ناامید کننده برای یک معامله مهم محسوب میشد.

بیوگرافی نیمار و حقایقی گفته نشده از زندگی او

اعتقاد به مسیحیت و اعتقاد صددرصد به عیسی مسیح

او از دوران کودکی به عیسی مسیح ایمانی قوی داشت و به استفاده از صلیب و نشانه هم بسیار علاقه دارد. اساسا، نیمار یک معتقد حقیقی و عملی به مسیح است. او در این باره می‌گوید: «زندگی برایم چیزی است که عیسی مسیح در اولویت همه چیز قرار دارد. گابریل ژسوس و ادینسون کاوانی هم در عشق به عیسی مسیح دیدگاهی شبیه به نیمار دارند.

خلاصه ای از فوتبال حرفه ای 

 نیمار یکی از بهترین بازیکنان خیابانی سائوپائولو، برزیل، تا قبل از 11 سالگی بود. سبک بازی سامبای برزیلی خود ساخته  و طبیعی نیمار او را به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شده توسط سازماندهندگان فوتبال خیابانی کرد.

سرعت، مهارت‌های دریبل چشم‌نواز و باور‌نکردنی‌اش حتی با پای چپ ضعیف‌ترش همینطور توانایی او در زدن شوت‌های منجر به گل از راه‌های خیلی دور به ‌سمت دروازه موجب برتری او شده بود و این عوامل مهم موجب شد نیمار از بازی در زمین‌های فوتبال خیابانی به بازی در زمین فوتبال واقعی راه یابد. 

او در 27 ام مه سال 2013 نهایتا با 57 میلیون دلار به بارسلونا پیوست و 4 سال بعد او با قرارداد 263 میلیون دلاری راهی پی اس جی شد.

بیوگرافی نیمار و حقایقی گفته نشده از زندگی او

رکورد گینس

نام نیمار در کتاب رکوردهای گینس به عنوان اولین نفری که توانسته است در کوپا لیبرتادورس جام حذفی اسپانیا لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا هتریک کند ثبت شده و در حال حاضر گران‌ترین بازیکن جهان است. همچنین او نخستین و تنها فوتبالیست برزیل است که تصویرش در صفحه اول مجله تایم  برجسته شده است.

افتخارات

نیمار در طول دوران بازیکنی‌اش افتخارات ملی، باشگاهی و فردی زیادی را کسب کرده است.

افتخارات فردی 

  • بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی 2011
  • بهترین بازیکن مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی 2010 
  • بهترین بازیکن کوپا لیبرتادورس 2011
  • بهترین بازیکن رکوپا سودامریکانا 2012
  • بازیکن جوان سال: 2011
  • کفش طلا 2010، 2011، 2012 (بیشترین گل در همه رقابت در برزیل)
  • بهترین گلزن جام حذفی برزیل 2010
  • بهترین گلزن جوانان قهرمانی آمریکای جنوبی 2011
  • بهترین گلزن مسابقات قهرمانی 2012
  • بهترین گلزن کوپا لیبرتادورس 2012
  • بهترین بازیکن جام کنفدراسیون‌ها 2013
  • بهترین گلزن کوپادلری اسپانیا 2014
  • بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا 2015
  • حضور در بین سه نامزد نهایی توپ طلای جهان 2015
  • برنده جایزه سامبا گولد سال 2015
  • دومین بازیکن باارزش سال 2016
  • با ارزشترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2017

باشگاهی 

بیوگرافی نیمار و حقایقی گفته نشده از زندگی او

سانتوس 

  • جام پائولیستا 2010، 2011، 2012
  • جام حذفی برزیل 2010، 2011
  • کوپا لیبرتادورس 2011

بارسلونا 

  • سوپرکاپ اسپانیا 2012–2013
  • قهرمانی لالیگا 2014–2015
  • قهرمانی کوپادل‌ری 2014–2015
  • قهرمانی لیگ قهرمانان 2014–2015
  • قهرمانی سوپر کاپ اروپا 2014–2015
  • قهرمانی جام باشگاه‌های جهان 2014–2015
  • قهرمانی لالیگا 2015–2016
  • قهرمانی کوپا دل ری 2015–2016
  • قهرمانی کوپه د لا لیگ 2017–2018
  • قهرمانی لیگ 1 2017–2018

ملی 

  • مسابقات قهرمانی جوانان آمریکا جنوبی 2011
  • مدال نقره المپیک 2012
  • قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها 2013
  • مدال طلای المپیک ریو 2016
     

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-04 12:10:53
دسته بندی ها