چگونه می‌توان از ترول‌ها در جهت مثبت استفاده کرد؟

12 مهر 1398 - 12:00
بازاریابی اینترنتی - چگونه می‌توان از ترول‌ها در جهت مثبت استفاده کرد؟
چگونه می‌توان از ترول‌ها در جهت مثبت استفاده کرد؟
امتیاز مطلب: 83%

همه‌ می‌دانند که فضای مجازی پر از ترول‌هاست. آن‌ها منفی، عصبی و احتمالاً در بعضی از موارد بدبو هستند. مانند همسایه‌های بی‌کلاس و افراد بدبو در خیابان. ما برای اینکه این ترول‌ها بر ما تاثیر نگذارند، گام‌های مجازی بزرگی بصورت آنلاین برمیداریم. اما حال اگر به شما بگویم می‌توانید از این ترول‌ها استفاده‌ی بهینه کنید و در مورد آن‌ها مسیر بهتری در پیش بگیرید چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟ ترول‌هایی که همیشه نق می‌زنند. به شما توهین می‌کنند. موجودات آنلاینی که بی‌عاطفه و بی‌ادب هستند. آنها درواقع نیروهایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای کسب عزت نفس و رونق کسب‌و‌کارتان استفاده کنید. آیا مرا دیوانه خطاب می‌کنید؟  اگر می‌خواهید بدانید این راه‌ها چیست و چگونه می‌توانید از ترول‌ها در جهت مثبت استفاده کنید با یوکن همراه باشید و این مقاله را تا انتها بخوانید.

چرا ما تحت تاثیر ترول‌ها هستیم؟

ما انسان‌های خوش‌شانسی هستیم. چون در دنیایی زندگی میکنیم که در آن عزت‌نفس و امنیت ما روزانه مورد تهدید قرار نمیگیرد. در گوشه کنارها ببری منتظر نمانده تا ما را میل کند. گروه‌های مسلح بیرون حیاط خانه‌مان منتظر شلیک به ما نیستند و می‌توانیم آخر شب با امنیت کامل سوار تاکسی شویم. گرچه این‌ها از نظر امنیتی ایده‌آل بنظر می‌رسند اما حقیقت این است که عکس‌العمل‌های عمیق ما، غرایز طبیعی‌مان در هنگام مواجهه با خطر، به شیوه‌ی مثبتی سست عمل می‌کنند. ما در هنگام مواجهه با تعارض به اندازه‌ی کافی درست عمل نمی‌کنیم. بنابراین وقتی اتفاقی رخ می‌دهد همه‌ی ما در این مورد دست و پایمان را گم می‌کنیم.

ترول - اثر ترولها - اثر مثبت ترولها

دقیقاً به همین خاطر است که  وقتی که مقاله‌ای عالی می‌نویسید، یا عکسی پست می‌کنید، حتی زمانی که دستاورد بزرگی را بصورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید، نظرات مثبت افراد را به کلی به فراموشی می‌سپارید. آن‌هایی که سراسر منفی بودند را مورد توجه قرار می‌دهید و از لحاظ روحی و جسمی تحت تاثیر آن‌ها قرار می‌گیرید.

در این مواقع ما به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که انگار در معرض خطراتی همچون از دست دادن محل زندگی‌مان یا از دست دادن پول‌هایمان قرار داریم. در حالیکه در معرض هیچ خطر فیزیکی و هیچگونه خطر دیگری نیستیم. نظرات منفی بطور طبیعی بر ذهن ما حاکم‌اند. زیرا مغز و بدن همیشه در معرض خطر هستند و ما همینگونه تا هزاران سال دوام آوردیم.

رد شدن توسط قبیله‌ی خودتان، خطری قدیمی و همیشگی بوده است. احساس شرم همان چیزی است که برخی افراد از آن برای کنترل دیگران استفاده می‌کنند. این موضوع تقریباً در همه‌ی دوران‌ها بحضور داشته‌است. ترول‌ها به همین واکنش بدوی ضربه می‌زنند.

زمانی که شأن و شخصیت اجتماعی‌تان مورد اهانت قرار گرفت، بخش ابتدایی مغزتان متوجه این موضوع نمی‌شود که شخص توهین‌کننده همان کسی است که در زیر زمین خانه مادرش، وسط زباله‌های شام دیشب، هزار مایل دورتر از شما آن حرف‌ها را زده و شما را تحت تأثیر قرار داده است.

مغز هنگام مواجهه با خطری که برنامه‌هایتان یا شأن اجتماعی‌تان را تهدید میکند، ماده‌ای شیمیایی به نام کورتیزول را توسط محور HPA  ترشح می‌کند که سطح هشیاری شما را بالا می‌برد (به همین خاطر است که افراد اغلب درگیر کامنت‌های آنلاین می‌شوند).

ضربان قلب بیشتر می‌شود، سطح تنفس کاهش می‌یابد، حتی ممکن است شروع به لرزیدن کنید. برخی اوقات مشکل شما فراتر از درک خطر می‌رود و شما را دچار تحریف واقعیت می‌کند. مثل وقتی که فکر می‌کنید مقاله‌تان افتضاح است و همه از آن متنفرند.

لزومی ندارد که حتماً به شما بگویم این کار وحشتناک است. عملکرد ترول‌ها اینگونه است که باعث می‌شوند با همان کلمات آسیب‌های فیزیکی و روحی به شخص وارد شود.

ترول‌ها چگونه می‌توانند برای شما مفید واقع شوند؟

قبل از هرچیز باید با واقعیت ترول‌ها کنار بیایید. بدانید هرچند که کامل و بی‌نقص باشید باز هم امکان دارد برای شما هم پیش بیاید. با علم به این‌ها شما از خیلی از افراد دیگر جلوتر خواهید بود.

شما باید تمام مراحل فرایند ترولینگ را بدانید. باید بدانید از کجا شروع می‌شود و چگونه باعث می‌شود شما عکس‌العمل‌ نشان دهید. اینگونه کنترل اوضاع در دستان شما خواهد بود.

افرادی که ترولینگ را انجام می‌دهند، سرشار از حس پوچی و بی‌کفایتی هستند. سعی دارند تا بدین وسیله بر مردم مسلط شوند و کنترل‌شان کنند. چون خودشان حس بی‌کفایتی و ناراحتی می‌کنند، شما از ترول‌ها حرف‌های بدی می‌شنوید. در این مواقع عکس‌العمل شما، که همان واکنش شدید نشان دادن و احساس ناراحتی و سرخوردگی داشتن است، کاملاً طبیعی و سالم است.

طبیعی بودن این واکنش‌ها به معنی درست بودن فرایند ترولینگ نیست. اما اگر بتوانید از ترولینگ برای پیشرفتتان استفاده کنید، قدرتتان را بدست آورید و از آن‌ها به عنوان انگیزه ای برای رسیدن به اهداف خودتان یهره ببرید و با بکارگیری از آن‌ها به نسخه‌ی جدیدی از خودتان تبدیل شوید، دیگر نظرات منفی کسی شما را آزرده نخواهد کرد.

اگر یاد بگیرید احساسات و عکس‌العمل‌های خودتان را کنترل کنید، دیگر ترول‌ها شما را کنترل نخواهند کرد. پس از این به جایی خواهید رسید که ترول‌ها تبدیل به فرصتی برای رشدتان خواهند‌شد. به یک انسان محکم تبدیل خواهید شد، شهامت انتشار مطالبی را خواهیدداشت که قبل از آن ممکن بود آن‌ها را پاک کنید.

ترول - فایده ترولها

اما باید حقیقی‌تر و اصیل‌تر شوید. به بیان ساده‌تر 3D شوید، که باعث می‌شود از افرادی که تحت تأثیر ترولینگ هستنند، جلوتر باشید.

ترول‌ها می‌توانند کمکی برای ایجاد روابط عمیق با افراد مناسب باشند

اگر بر روی احساسات و عکس‌العمل‌های آنی خود مسلط شوید، می‌توانید بقیه‌ی افراد را تحت تاثیر خود قرار دهید. می‌توانید با افرادی که تحسین‌شان می‌کنید، کارآفرینان ماهر و نویسندگان زبردست در حین تأثیرپذیری آن‌ها از ترول‌ها ارتباط برقرار کنید و آن‌ها را مورد تشویق و تحسین خودت قرار دهید. چه راهی مناسب‌تر از این می‌توانید پیدا کنید؟

بدینوسیله احساس خوشبختی و آرامش جای این فکر سمی که می‌گوید «بهتر است فعالیتم را کمتر کنم، تا کمتر مورد هجوم ترول‌ها قرارگیرم!» را میگیرد و ارتباطات مثبت بیشتری وارد زندگی شما می‌شود.

زمانی که به تنهایی برای خودتان روی پا می‌ایستید و سینه سپر میکنید، عزت‌نفس خدشه‌دار شده‌ی شما درست می‌شود. اما وقتی که برای دیگران می‌جنگید احساس بهتری به شما منتقل می‌شود و انرژی بیشتری می‌گیرید.

ترول‌ها با چوب جادو و ورد جادو خواندن محو نمی‌شوند. اما انرژی‌های منفی قابل تبدیلی دارند که می‌توانید برای رشد و پیشرفت خودتان از آن‌ها استفاده‌ی بهینه کنید. شهامتتان را بیشتر کنید و ارتباطات مختلفی بصورت آنلاین بسازید. مطمئنم شما هم با من در زمینه‌ی شکست این غول‌های آنلاین موافقید.

نویسنده مطلب
noorieh razavi sani - نوریه رضوی‌ثانی
نوریه رضوی‌ثانی هستم. مترجم و نویسنده‌ی محتوا. به زمینه‌های مختلف روانشناسی، موفقیت، ادبیات ملل، فیلم و سریال و ماشین‌های آفرود علاقمندم و بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-06 08:54:17
دسته بندی ها