10 نکته برای تغییر زندگی و رسیدن به موفقیت

10 مرداد 1399 - 6:00
انگیزشی - 10 نکته برای تغییر زندگی و رسیدن به موفقیت
10 نکته برای تغییر زندگی و رسیدن به موفقیت
امتیاز مطلب: 73%

خیلی از اتفاقات ممکن است نشانه هایی از سرنوشت تلقی شوند و چیزهایی باشند که کنترلی روی آن نداریم. اما چیزهای زیادی وجود دارد که می توانیم آنها را در طول روز انجام دهیم تا مسیر زندگی برای همیشه تغییر کند. اکنون با یوکن همراه باشید تا به شما نشان دهیم که می توانید زندگی خود را با 10 نکته در یک روز تغییر دهید. 

1. علایق خود را پیدا کنید

آیا به خاطر نداشتن هدف و  انگیزه در زندگی، احساس دلزدگی و فرسودگی می‌کنید؟ زندگی خود را با در نظر گرفتن زمان و این‌که چه چیزی باعث خوشحالی و رضایت ‌شما می‌شود، تغییر دهید.

چه عاملی باعث می‌شود صبح‌ها از رختخواب بلند شوید؟ چه چیزی به شما احساس سرزندگی می‌دهد؟ باید علاقه‌مندی‌های خود را کشف کنید و ببینید چه کارهایی وجود دارد که به شما چنین احساسی می‌دهد. حتی ممکن است کاری انجام دهید که در کودکی انجام نداده‌اید.

2. قدم اول را بردارید

لائوتسه (Lao Tzu):

سفر هزار مایلی با برداشتن قدم اول آغاز می‌شود.

تا وقتی قدم اول را برندارید و شروع نکنید، به جایی نخواهید رسید. اگر می‌خواهید یک رمان بنویسید، در مسابقه دوی ماراتن شرکت کنید، زبان جدیدی یاد بگیرید، امروز همان روزی است که باید به دنبال رویا‌های خود بروید و اولین قدم را بردارید، پس امروز را به خاطر بسپارید.

برنامه نوشتن - انجام کار ها با نظم

3. برنامه‌های خود را روی کاغذ بیاورید

گاهی به دلیل کمبود زمان، انرژی یا انگیزه، اهداف و کارهایمان را به روز دیگری موکول می‌کنیم و حتی ممکن است آن روز، هیچ وقت از راه نرسد. برای این‌که انگیزه‌تان تقویت شود، به کاری که می‌خواهید امروزتان را تغییر دهد، متعهد بمانید.

اگر می‌خواهید در یک کار داوطلبانه ثبت نام کنید یا در یک رویداد ورزشی شرکت کنید یا حتی در یک دوره آموزشی آنلاین ثبت نام کنید، به هدف‌تان پای‌بند بمانید. تعهد و هدف خود را روی کاغذ بیاورید تا احساس مسئولیت بیشتری نسبت به انجام برنامه‌های خود داشته باشید.

4. ارتباطات خود را گسترش دهید

افرادی که در پیرامون‌مان هستند، تاثیر زیادی بر خوشبختی و کیفیت زندگی ما دارند. پس از هر فرصتی استفاده کرده و تعداد دوستان خود را افزایش دهید و با افراد جدیدی وارد رابطه شوید. قبل از این‌که فرد جدیدی وارد زندگی‌تان شود، تاثیر او را بر زندگی خود درک نخواهید کرد. شاید این فرد، بهترین دوست جدید شما باشد، شما را به عشق زندگی‌تان برساند یا باعث موفقیت شما در شغل‌‌تان شود. پس همین امروز با فردی جدید رابطه برقرار کرده و در زندگی خود تغییر ایجاد کنید.

5. تصمیماتی هوشمندانه بگیرید

اگر مدتی است یک تصمیم بزرگ را به تعویق انداخته‌اید، امروز، روزی است که می‌توانید تصمیم بگیرید و آینده خود را بسازید. به خودتان تا پایان روز فرصت دهید و درباره این تصمیم خوب فکر کنید.

جوانب مثبت و منفی این تصمیم را بسنجید، تمام نظریات را در نظر بگیرید تا بتوانید تصمیم درستی اتخاذ کنید. وقتی زمان‌تان به پایان رسید، تصمیم خود را بگیرید و برای مسیری که انتخاب کرده اید، برنامه ریزی کنید.

6. ناهنجاری‌های زندگی‌تان را از بین ببرید

زندگی سراسر ناهنجاری و چالش است. برای این‌که چیزهای مثبت و جدید وارد زندگی‌تان کنید، باید ناهنجاری‌هایی که زندگی شما را پر کرده است را رها کنید.

ابتدا خانه‌ی خود را تمیز کنید و تمام چیزهایی که نیازی به آن‌ها ندارید را دور بریزید. این کار نه تنها فضای خانه را باز می‌کند، بلکه به افزایش سلامت روانی شما نیز کمک خواهد کرد. سپس، در مورد تمام موانعی که در زندگی خود ایجاد کرده‌اید، فکر کنید. شاید نیاز باشد آن‌ها را از بین ببرید، گاهی این موانع روابط ناپسند یا کاری بیهوده است. پس از آن، سعی کنید ذهن خود را از تمام احساسات منفی که در آن وجود دارد، خالی کنید.

7. ذهنیت خود را تغییر دهید

برای این‌که ذهنیت بازتری داشته باشید، باید تصمیمات آگاهانه بگیرید تا تمام احساسات منفی مانند خشم و تنفر و نارضایتی، از بین برود. هرچند کار ساده‌ای نیست اما باید بدانید یادآوری گذشته هیچ فایده‌ای ندارد و تنها حال فعلی‌تان را خراب می‌کند.

اگر فکر می‌کنید چیزی در گذشته‌تان وجود دارد که نیاز به یادآوری و مبارزه دارد، به مشاوره مراجعه کنید. هم‌چنین، تصمیم بگیرید از امروز به بعد، چشم‌انداز مثبت‌تری داشته باشید. سعی کنید یک دفتر خاطرات تهیه کنید و تمام اتفاقات مثبت هر روز را در آن یادداشت کنید.

8. عادات بد خود را کنار بگذارید

قطعا زمان زیادی نیاز است تا یک عادت بد از بین برود، اما شروع ترک یک عادت بد، سخت‌ترین کار ممکن است. اگر می‌خواهید عادت بد خود را برای همیشه کنار بگذارید، امروز همان روزی است که می‌توانید قدم اول را بردارید.

هدفی مشخص و قابل سنجش داشته باشید و بدانید چگونه می‌توانید به آن برسید، سپس برای رسیدن به آن اقدام کنید و با گام‌های کوچک جلو بروید. به این فکر کنید که در مورد هدف‌تان، با کسی حرف بزنید. در میان گذاشتن هدف‌تان با دیگران باعث می‌شود انگیزه‌ی بیشتری برای رسیدن به آن داشته باشید.

9. اولین قدم خود برای رسیدن به هدف را پیدا کنید

وقتی می‌خواهید تغییری در زندگی خود به‌وجود آورید و اولین قدم را برای رسیدن به تغییر بردارید، بهتر است اولین قدم را یادداشت کنید. نوشتن روی کاغذ باعث می‌شود برنامه روشنی برای رسیدن به آن داشته باشید.

با این کار می‌دانید در حال رسیدن به چه چیزی هستید. پس آن‌چه روی کاغذ می‌آورید، همان چیزی است که می‌توانید به آن برسید و از این طریق به هر آن‌چه می‌خواهید دست یابید.

10. وجود خود را ارزشمند بدانید

یکی از اشتباهاتی که اغلب مرتکب می‌شویم، تکیه بر چیزهایی است که باعث خوشحالی‌مان می‌شود، این بدین معناست که شادی خود را در گرو سرنوشت یا دیگران قرار می‌دهیم. همین امروز تصمیم به تغییر زندگی بگیرید، تا یاد بگیرید از وجود خود لذت ببرید و شاد باشید.

لیستی از تمام خصوصیات مثبت خود و دلایلی که شما را فردی دوست‌داشتنی می‌کند، تهیه کنید. این لیست را در جایی بگذارید تا هر زمان نیاز به تقویت روحیه و انگیزه داشتید، آن را ببینید.

منبع: realbuzz

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-06 14:36:45
دسته بندی ها