16 راهکار مقابله با پشت گوش انداختن کارها

20 مرداد 1399 - 6:10
مدیریت زمان - 16 راهکار مقابله با پشت گوش انداختن کارها
16 راهکار مقابله با پشت گوش انداختن کارها
امتیاز مطلب: 70%

وقتی حوصله‌ی انجام هیچ کاری را ندارید و از نظر روحی در شرایط خوبی نیستید، بدون این‌که خودتان بخواهید، بی‌انگیزه می‌شوید و تمام کارها و وظایف‌تان را پشت گوش می‌اندازید. به تعویق انداختن مداوم کارها، باعث از دست رفتن بهره وری شده و در نهایت شما را ازاهداف‌‌تان دور می‌کند. اگر می‌خواهید بی‌انگیزگی، رخوت و بی‌حوصله بودن را از زندگی و شغل خود دور کنید، با یوکن همراه باشید تا 16 راهکار ساده برای آن را به شما معرفی کنیم.

1. تنها 5 دقیقه تمرکز کنید

تنها 5 دقیقه تمرکز کردن می‌تواند تمام بی‌انگیزگی و بی‌علاقگی‌تان را از بین ببرد و بدون این‌که لطمه‌ای به کارهایتان وارد شود، آن‌ها را به انجام رسانده یا حداقل تا حد زیادی پیش ببرید.

2. از بدن خود استفاده کنید تا مغزتان گول بخورد

بی‌حال و خمیده ننشینید. از جا بلند شوید، لبخند بزنید، پیاده روی کنید تا از حالت بی‌حالی و بی‌حوصلگی بیرون بیایید. وقتی جسم‌تان را به حرکت درآورید و سرحال باشد، مغزتان هم تمرکز بیشتری پیدا خواهد کرد.

3. در جریان کارها قرار بگیرید

برای این‌که از بی‌انگیزگی رها شوید و از وسوسه‌های مغزی نجات بگیرید، جایی را پیدا کنید که سختی کارها و مهارت‌‌های شما با یکدیگر تلاقی دارند. از کارهایی که به نظرتان خیلی سخت است، فرار نکنید، بلکه خود را در جریان کارها قرار دهید.

4. هر شب قبل از خواب برای فردا برنامه‌ریزی کنید

برای این‌که بدانید چه کارهایی اولویت بیشتری دارد تا در شروع روز انجام دهید، بهترین کار این است که از شب قبل برنامه ریزی کنید. بدین ترتیب به تمام کارهایتان می‌رسید و تمام روز برایتان مفید خواهد بود.

5. از ابزار و وسایل مناسب استفاده کنید

استفاده از ابزار و وسایلی که باعث کندی کارها می‌شود، از اصلی‌ترین دلایل به تعویق انداختن کارها و وظایف روزانه است. برای این‌که جلوی پشت گوش انداختن کارها را بگیرید، از ابزارهای کاربردی‌تر استفاده کنید تا با خیال راحت‌تر بتوانید وظایف‌تان را به انجام برسانید.

6. جملات الهام‌بخش را در ذهن مرور کنید

تکرار جملات پرانرژی و الهام‌بخش می‌تواند باعث بهبود روحیه‌‌تان شده و انگیزه‌ی بیشتری در شما بوجود آورد. این جملات را روی کاغذ بنویسید و مقابل چشمان‌تان قرار دهید. حتی می‌توانید آن‌ها را مدام در ذهن‌تان تکرار کنید تا انگیزه، امید و انرژی بیشتری پیدا کنید.

7. به موسیقی‌های موردعلاقه‌تان گوش کنید

گوش دادن به موسیقی موردعلاقه می‌تواند شما را از کرختی، حواس پرتی و به تعویق انداختن کارها نجات دهد. موسیقی باعث بهبود روحیه و حال شما شده و انرژی لازم برای انجام کارها را در ذهن‌تان ایجاد می‌کند.

8. خیلی ایده‌آل‌گرا نباشید

وقتی توقع دارید کارهایتان در بهترین حالت ممکن جلو برود، تنها به خودتان استرس وارد کرده و دچار نا امیدی می‌شوید. در نتیجه، به سرعت از کارها دست کشیده و آن‌ها را به تعویق می‌اندازید. باید این باور را در خود به‌وجود آورید که آهسته و پیوسته می‌توانید به اهداف‌تان برسید؛ پس سطح توقعات خود را پایین بیاورید تا زودتر به نتیجه دلخواه دست یابید.

9. اهداف‌تان را مرور کنید

برای این‌که همیشه اهداف‌تان را به یاد داشته باشید، بهتر است آن‌ها را روی کاغذ نوشته و جلوی چشم خود قرار دهید. مثلا اگر تصمیم دارید تابستان به کشور موردعلاقه‌تان سفر کنید، تصویری زیبا از این کشور را در زمینه لپ‌تاپ بگذارید تا با دیدنش انگیزه‌ی بیشتری برای تلاش پیدا کنید.

10. کتاب‌های آموزنده و روانشناسی بخوانید

برای این‌که بتوانید افسار افکار و تخیلات خود را به دست بگیرید و کنترل بیشتری روی ذهنیات خود داشته باشید، به مطالعه کتاب‌های آموزنده و روانشناسی روی بیاورید. پس کتاب‌های روانشناسی مرتبط به حوزه‌ی کاری خود را خریده و با استفاده از راهکارهای ارائه شده در آن‌ها زندگی‌تان را در مسیر درست قرار دهید.

11. به دیگران کمک کنید

وقتی از توانایی و استعدادهای خود برای کمک به دیگران استفاده کنید، حال بهتری خواهید داشت. هم‌چنین، کمک به دیگران باعث افزایش افزایش اعتماد به نفس‌‌تان شده و انگیزه‌ی لازم برای به موقع انجام دادن وظایف را در اختیارتان قرار می‌دهد.

12. خودتان را تحت فشار قرار ندهید

وقتی احساس می‌کنید به اندازه کافی انرژی ندارید، کمی چرت بزنید، پیاده‌روی کنید، بستنی بخورید یا کارهای موردعلاقه‌تان را انجام دهید. در این فرصت انرژی از دست‌رفته‌تان را بازیابی می‌کنید، استرس‌های کاری را فراموش کرده و می‌توانید با انگیزه‌ی بیشتری به کارهایتان برسید.

13. روند کارهای خود را زیر نظر بگیرید

گاهی مشکل اصلی نبود انگیزه کافی نیست، بلکه ممکن است روش انجام کارتان اشتباه باشد. پس لازم است از خودتان بپرسید آیا روندی که برای انجام کارهایتان در پیش گرفته و براساس آن جلو می‌روید، نتیجه خوبی به دنبال دارد یا نه؟

14. خود را فرد موفقی بدانید

برای این‌که برای انجام به موقع کارها انگیزه کافی داشته باشید، موفقیت‌‌ها و دست‌آوردهایتان را در ذهن مرور کنید. حتی در ذهن‌تان این‌طور تجسم کنید که به هدفتان رسیده‌اید و هر چه می‌خواستید به دست آورده‌اید. وقتی خود را فرد موفقی تصور کنید، میزان ترشح هورمون دوپامین را در مغز افزایش داده و انرژی بیشتری برای انجام کارها خواهید داشت.

15. فیلم‌های مثبت و الهام‌بخش ببینید

شاید تصور کنید تماشای ویدئوهای الهام‌بخش که به بیننده انرژی مثبت می‌دهند، یک درمان موقتی است اما این‌طور نیست. هر وقت احساس می‌کنید ناامید و بی‌حوصله شده‌اید و تمام کارهایتان به تعویق افتاده، تنها کافی است ویدئو یا فایل صوتی که پر از جملات مثبت وانرژی‌بخش است را ببینید یا گوش دهید تا انرژی مضاعفی برای انجام کارهای به تعویق انداخته پیدا کنید.

16. موفقیت‌های خود را جشن بگیرید

در پایان روز، تمام کارهای خود را مرور کنید. بدترین و البته آسان‌ترین کار ممکن این است که خود را سرزنش کنید و از این‌که هنوز‌ بخش زیادی از کارهایتان باقی مانده، ناامید و عصبی شوید. اما تلاش کنید واکنش متفاوتی داشته باشید و دست‌آوردهای خود را جشن بگیرید؛ تمام کارهای مثبتی که انجام داده‌اید را بنویسید و برای آن‌ها خودتان را تشویق کنید.

منبع: wrike

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-13 17:34:12
دسته بندی ها