چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟

13 شهریور 1398 - 5:30
مدیریت شخصی - چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟
چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟
امتیاز مطلب: 98%

استرالیا یکی از مهاجر خیز ترین کشور های دنیاست که در زمره کشورهای توسعه‌یافته قرار می‌گیرد. امنیت شغلی و سرعت بالای رشد کسب و کارها در این کشور و نرخ پایین بیکاری، بهترین گزینه برای مهاجرت افراد متخصص و با مهارت به استرالیا است. پایتخت این کشور استوایی کامبراست اما مشهورترین شهرهای آن ملبورن و سیدنی هستند. اقتصاد این کشور مبتنی بر بازرگانی و کشاورزی است و از نظر تولید ناخالص داخلی در رتبه پانزدهم دنیا قرار دارد و همچنین از مقیاس شاخص توسعه انسانی در رده سوم کشور دنیا جای گرفته است. استرالیا به‌طور حتم جزو اولین گزینه‌ها برای بیشتر افرادی است که قصد ترک دیارشان را دارند و به دلیل افزایش روز افزون تعداد مهاجران در این کشور پیشرفته، شرایط پذیرش مهاجر روزبه‌روز سختگیرانه‌تر می‌شود. امنیت شغلی و سرعت بالای رشد کسب و کارها در این کشور و نرخ پایین بیکاری، بهترین گزینه برای مهاجرت افراد متخصص و با مهارت به استرالیاست. اگر می‌خواهید درباره راه و روش‌های مهاجرت به کشور استرالیا بیشتر بدانید با یوکن همراه باشید و این مقاله را بخوانید.

صفر تا صد مهاجرت از ایران

مهاجرت از طریق ویزای کاری به استرالیا

استرالیا یکی از مهاجر‌خیزترین کشورهای دنیاست که در زمره کشورهای توسعه‌یافته قرار می‌گیرد. برای اینکه بتوانید به این کشور پیشرفته، سرسبز و زیبا مهاجرت کنید راه‌هایی وجود دارد و شرایطی فراهم است. یکی از این راه‌ها برای اخذ ویزای بلندمدت یا دائم استرالیا ویزای کار است. استرالیا 8 نوع ویزای کار دارد که با نام لاتین Working and Skilled Visas شناخته می‌‌شوند. 

1. ویزای 186یا ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا (دائم)

برای اخذ این ویزا باید سن‌تان کمتر از 45 سال باشد و از سوی کارفرمای استرالیایی درخواست کار داشته باشید. این برای گرفتن این نوع ویزا باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید و در صورت توافق با کارفرمایان می‌توانید حالت اولیه و موقت آن را به دائم تبدیل کنید.

چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟

2. ویزای 187 یا ویزای  اقامت دائم با حمایت کارفرما در مناطق «کم‌جمعیت» (دائم)

در این ویزا هم مانند نوع قبلی باید سن‌تان کمتر از 45 سال باشد و باید مهارت‌های تخصصی خاصی را در بعضی سمت‌ها برای اشتغال در برخی مناطق از استرالیا داشته باشید. همچنین باید به زبان انگلیسی مسلط باشید.

چگونه به کشور سنگاپور مهاجرت کنیم؟

3. ویزای 189 یا ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل (دائم)

در این نوع ویزا شما به دعوت‌نامه و درخواست کارفرما نیازی ندارید و می‌توانید خودتان به‌صورت مستقل برای ویزای اقامت دائم تقاضا دهید.  برای گرفتن ویزای استرالیا از این طریق باید شغل درخواستی‌تان کاملا مرتبط با رشته تحصیلی‌تان باشد و سوابق کاری ارزشمندی هم در زمینه تخصص‌تان داشته باشید . محدودیت سنی زیر 45 سال و حداقل امتیاز 65 را نیاز دارید، باید به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشید و درنهایت از سمت اداره مهاجرت استرالیا برای درخواست ویزا دعوت شده باشید. 

4. ویزای 190 یا ویزای مهارتی استرالیا با اسپانسر ایالتی (دائم)

برای اخذ این ویزا به اسپانسر شیب نیاز دارید و باید از سمت یکی از ایالت‌های استرالیا منتخب شده باشید. محدودیت سنی زیر 45 سال، تسلط به زبان انگلیسی و شرایط درخواست ویزا از سمت اداره مهاجرت استرالیا را هم باید داشته باشید. 

5. ویزای 400 یا ویزای کار موقت برای افراد متخصص (موقت)

عمر این ویزا سه ماه است گرچه در موارد خاص می‌تواند به 6 ماه نیز هم برسد.  شما باید  با توجه توانایی‌ها و مهارت‌هایی که دارید از طرف سازمانی که با او همکاری می‌کنید دعوت یا حمایت شوید. برای گرفتن این ویزا باید اثبات کنید که کاری که قصد انجام آن را دارید به حضور فیزیکی شما احتیاج دارد و این حضور کوتاه‌مدت خواهد بود.

چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟

6. ویزای 476 یا اقامت موقت ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص (موقت)

این ویزا مختص فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی از دانشگاه‌های مورد تایید استرالیا است که اگر موفق به اخذ آن شوید شانس دریافت اقامت دائم استرالیا را هم خواهید داشت. برای درخواست این ویزا باید سن‌تان زیر 31 سال باشد،   باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و از نظر جسمی و شخصیتی سالم و نرمال باشید. 

7. ویزای 485 یا اقامت موقت ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استرالیا (موقت)

این ویزا مخصوص فارغ‌التحصیلانی است که به‌تازگی از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در استرالیا فارغ‌التحصیل شده‌اند. با اخذ این ویزا می‌توانید بعد از اتمام تحصیل به‌طور موقت مشغول به کار شوید.  دانشجویان فقط یک بار شانس تقاضای این ویزا را خواهند داشت. گرفتن این ویزا محدودیت سنی 50 سال دارد و باید حداقل مدت دو سال در استرالیا مشغول به تحصیل بوده باشید. از مدت فارغ‌التحصیلی‌تان نباید بیشتر از 6 ماه گذشته باشد همچنین باید بیمه درمانی داشته باشید و از خاک استرالیا هم خارج نشده باشید. داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی برای شغلی ک درخواست کرده‌اید و برخورداری از در سلامت کامل جسمی و شخصیتی هم از لازمه‌های آن است. 

چگونه می‌توان به کشور ایتالیا مهاجرت کرد؟

8. ویزای 489 یا ویزای تخصصی با اسپانسر مناطق کم‌جمعیت و اسپانسر فامیلی (موقت)

این ویزا به شما اجازه می‌دهد در صورت داشتن اسپانسر (فامیل یا...) به مدت چهار سال در ایالت‌های کم‌جمعیت استرالیا زندگی کنید؛ البته به شرطی که 12 ماه از این 4 سال را به‌طور تمام‌وقت شاغل بوده باشید. شغل‌تان باید مربوط به تحصیلات‌تان باشد و سن‌تان کمتر از 45 سال باشد. حداقل امتیاز 65 و داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی از دیگر شرایط الزامی این ویزاست. 

در قسمت بالا از امتیاز که شانس دریافت ویزا را بالا می‌برد صحبت کردیم. شاید برای خیلی‌تان این سوال پیش آمده باشد که نحوه‌ی محاسبه‌ی این امتیازها چگونه است. در ادامه در قالب یک جدول مواردی که شامل حال امتیاز می‌شود و اینکه هر مورد چه میزان امتیازی را به خود اختصاص می‌دهد و نحوه به‌دست آوردن و حساب کردن این امتیازها می‌پردازیم.

 

همان‌طور که خواندید متوجه شدید که داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی یکی از مواردی است که در همه‌ی انواع ویزاهای کاری ملزومیت دارد. ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که کشور استرالیا چه مدارکی بابت زبان انگلیسی می‌پذیرد؟ در جدول زیر می‌توانید اطلاعات مربوط به سطح زبان انگلیسی مورد نیاز برای مهاجرت و دریافت ویزای کار در استرالیا را با جزئیات ملاحظه کنید.

نمره زبان حد نصاب نمره زبان آیلتتس تافل PTE ویزا استرالیا مهاجرت شغلی تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

گرفتن اقامت تحصیلی یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به استرالیاست چون با این ویزای تحصیلی شما شانس اقامت طولانی‌مدت در این کشور را خواهید داشت و می‌توانید با توجه به بازار خوب کار در این کشور بعد از اتمام تحصیل شغل موردنظرتان را پیدا کنیدو ساکن استرالیا شوید.

اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی در کشور استرالیا اپلای کردن توسط یکی از دانشگاه‌های این کشور است. توجه کنید که هر دانشگاه شرایط متفاوتی برای پذیرش دانشجو دارد ممکن دانشگاهی حداقل نمره زبان آیلتس 5/6 بخواهد و موسسه‌ای دیگر نمره 7 برایش ملاک باشد و... . هزینه دانشگاه‌های استرالیا به‌طور میانگین برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (طول دوره بین 25،000 تا 35،000 دلار استرالیا در سال است و هزینه زندگی دانشجویی برای فرد مجرد در استرالیا سالانه معادل 20،000 دلار استرالیاست.  اما اگر رزومه‌ی تحصیلی قوی‌ای داشته باشید شانس گرفتن فاند یا بورسیه از دانشگاه‌های این کشور را خواهید داشت. برای گرفتن فاند از دانشگاه‌های این کشور معمولا باید معدل‌تان بالای 17  و نمره آیلتس‌تان هم 7 باشد و در رزومه‌تان هم دست کم باید دو مقاله ISI داشته باشید. داشتن توصیه‌نامه از استاد هم به گرفتن بورسیه تحصیلی کمک زیادی می‌کند.  

چگونه می‌توان به کشور نروژ مهاجرت کرد؟

درست است که شرایط گرفتن ویزای تحصیلی از دانشگاه‌های کشور استرالیا کمی دشوار است اما درس خواندن در این کشور نسبت به دیگر کشورها مزیت‌هایی هم دارد. شما اگر به عنوان دانشجو وارد این کشور شوید می‌توانید حداکثر 20 ساعت در در هفته در طول تحصیل کار کنید و برای خودتان درآمد داشته باشید.  در طول تعطیلات میان‌ترم و دیگر ایام تعطیلات هم می‌توانید بدون سقف ساعت کار کنید خانواده‌تان هم می‌توانند در طول تحصیل شما را همراهی کنند و همسرتان می‌تواند به مدت سه ماه در استرالیا تحصیل کند. البته اگر بخواهد مدت‌زمان بیشتری در استرالیا تحصیل کند او هم باید برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کند. 

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی در استرالیا را برایتان توضیح دادیم. در اینجا شما را با تعدادی از مشهورترین و معتبرترین دانشگاه‌های استرالیا آشنا خواهیم کرد. 

حدود 35 عدد از دانشگاه‌های استرالیا جز بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارند.

دانشگاه ملی استرالیا

این دانشگاه در سال 1946 تاسیس و در پایتخت استرالیا یعنی شهر کامبرا قرار گرفته است. این دانشگاه توسط پارلمان استرالیا احداث شده و 7 دانشکده دارد. شش نفر از برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه درس خوانده بودند و این نشان‌دهنده اهمیت و اعتبار این دانشگاه است.

چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟

دانشگاه ملبورن

همانطور که از اسم‌اش پیداست این دانشگاه در شهر ملبورن قرار گرفته است. این دانشگاه از ده دانشکده‌ی معماری، ساختمان ‌سازی، هنر، کسب و کار و اقتصاد، آموزش، مهندسی،حقوق، پزشکی، دندانپزشکی و علوم بهداشت، دامپزشکی و علوم کشاورزی و  دانشکده‌ی هنرهای زیبا و موسیقی تشکیل شده است. دانشگاه ملبورن در رتبه‌ی 32 جهان قرار دارد و 4 نخست‌وزیر استرالیا از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و 9 نفر از برندگان جایزه‌ی نوبل هم با دانشگاه ملبورن در ارتباط بوده‌اند. 

چگونه می‌توان به کشور نیوزلند مهاجرت کرد؟

دانشگاه سیدنی

این دانشگاه هم همان‌طور که از اسمش پیداست در شهر سیدنی قرار دارد و اولین دانشگاهی است که در کشور استرالیا ساخته شده است. این دانشگاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای پذیرش گرفتن است چون بودجه بالایی دارد و بهای زیادی به پروژه‌های تحقیقاتی می‌دهد و از 70 کشور مختلف دانشجو دارد. از جمله رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شود می‌توان کشاورزی، تغذیه، منابع طبیعی، هنر، معماری، اقتصاد و بازرگانی، مهندسی، حقوق، پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری، داروسازی، دام‌پزشکی و موسیقی را نام برد. دنشگاه سیدنی رتبه 38 دنیا  و رتبه سوم کشور استرالیا را دارد و 5 نفر از دانشجویانش تا به حال موفق به گرفتن جایزه نوبل شده‌اند. 

دانشگاه نیو ساوت ولز (University of New South Wales)  

این دانشگاه در حومه شهر سیدنی قرار دارد و در سال 1949 ساخته شده است و در سه مقطع  کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. سه رشته‌ی مهندسی و فناوری، اقتصاد و حقوق در این دانشگاه از اعتبار بالایی برخوردار هستند و بیشترین مدیران موفق و میلیونرهای استرالیا از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. با وجود این، دانشگاه نیو ساوت ولز از 9 دانشکده تشکیل می‌شود که عبارتند از دانشکده هنر و طراحی، دانشکده هنر و علوم اجتماعی، دانشکده محیط زیست، دانشکده کسب‌و‌کار،  دانشکده مهندسی، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم و مؤسسه ADFA.

چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟

این دانشگاه در دنیا رتبه 45 و در استرالیا 4 را داراست.

دانشگاه کوئینزلند (University of Queensland) 

این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه ایالت کوئیزلند استرالیاست که در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و ارشد دانشجو می‌پذیرد. دانشگاه کوئیزلند رتبه 48 دنیا و 5 استرالیا را داراست  و از 7 دانشکده تشکیل شده است. این دانشگاه همچنین دارای مراکز پژوهشی زیادی است و با نهادهای داخلی و بین‌‌المللی پژوهشی ارتباط  نزدیکی دارد.

چگونه می‌توان به کشور سوئد مهاجرت کرد؟

دانشگاه موناش یا مانش (Monash University)  

این دانشگاه دومین دانشگاه برتر شهر زیبای ملبورن است که ده دانشکده دارد که هر کدام مراکز پژوهشی مختص خود را دارند. فهرست دانشکده‌های دانشگاه موناش عبارتند از دانشکده طراحی و معماری، دانشکده هنر، دانشکده تجارت و اقتصاد، دانشکده آموزش و پرورش،دانشکده مهندسی، دانشکده فناوری اطلاعات، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی، پرستاری و علوم بهداشت، دانشکده داروسازی و علوم دارویی و دانشکده علوم.

دانشگاه استرالیای غربی

(University of Western Australia)  این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های دولت استرالیاست که در شهر پرت واقع شده است. دانشگاه استرالیای غربی یکی از زیباترین دانشگاه‌های استرالیاست که سه پردیس خوش آب‌و‌هوا هم دارد که در منطقه سرسبز و در کنار رودخانه ساخته شده‌اند. افراد سیاسی مشهوری در استرالیا از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند. لازم است این را هم بدانید که این دانشگاه هم در لیست صد دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

چگونه می‌توان به کشور آلمان مهاجرت کرد؟

دانشگاه آدلاید

(University of Adelaide)  همانطور که از اسم‌اش پیداست این دانشگاه در شهر آدلاید در جنوب استرالیا قرار دارد و از نظر قدمت سومین دانشگاه استرالیاست که همچنین پنج برنده جایزه نوبل از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند. دانشگاه آدلاید 5 پردیس در داخل استرالیا و یک پردیس در کشور سنگاپور دارد. 

دانشگاه فناوری سیدنی (University of Technology, Sydney) 

با آنکه این دانشگاه در سال 1988 افتتاح شده است اما قدمتش به قرن نوزدهم میلادی بازمی‌گردد. این دانشگاه به دلیل شیوه‌ی آموزش نوآورانه یکی از بنام‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌ها در زمینه آموزش‌وپرورش است. با این حال دانشگاه فناوری سیدنی رتبه 160 دنیا و 9 استرالیا را داراست.

چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟

دانشگاه ولونگونگ(University of Wollongong) 

این دانشگاه در شهر ولنگوگ در 80 کیلومتری سیدنی ساخته شده است و از 5 دانشکده کسب و کار، مهندسی و علوم اطلاعات، علوم پزشکی، هنر و حقوق، علوم انسانی و دانشکده علوم اجتماعی تشکیل شده است. 

مدارک جهت دریافت ویزای تحصیلی در استرالیا

شما برای گرفتن ویزای تحصیلی از دانشگاه‌های استرالیا به مدارک زیر نیازمند خواهید بود. 

  • مدارک تحصیلی و شناسایی
  • دانشنامه
  • ریز نمرات
  • پاسبورت معتبر
  • توصیه‌نامه‌ی استاد 
  • پذیرش از دانشگاه مذبور در استرالیا
  • و...

 

 

چگونه می‌توان به کشور کانادا مهاجرت کرد؟

مدرک زبان انگلیسی

تمامی مدارک آزمون های آیلتس، تافلو PTE برای دانشگاه‌های استرالیا مورد قبول هستند و معمولا حداقل نمره برای پذیرش را 5 (در آزمون آیلتس) ملاک قرار می‌دهند ولی این نمره در دانشگاه های مختلف متفاوت است مخصوصا اگر به دنبال گرفتن بورسیه تحصیلی هستید. 

تمکن مالی

شما باید پرینت گردش حساب‌تان را به سفارت استرالیا ارائه دهید و در کنار آن هزینه یک سال زندگی‌تان در استرالیا را هم پیشاپیش همراه خود داشته باشید. 
سن جز شرایط ملزوم در اقامت تحصیلی نیست ولی اگر سی سال به بالا باشید شانس شما برای اخذ ویزای تحصیلی برای مقطع لیسانس پایین می‌آید. 
 

اگر می‌خواهید درباره‌ی مهاجرت از ایران بیشتر بدانید مقاله زیر را بخوانید.

صفر تا صد مهاجرت از ایران

نویسنده مطلب
سهیلا عادل زاده - سهیلا عادل زاده
دختری خندان و نویسنده‌ای خوشحال، دانشجویی شاد و دوستی با معرفت، پژوهشگر حوزه استارتاپ که عاشق موسیقی راک است. دنبال‌کننده جدی فوتبال، آشپز و نقاشی خلاق و چند نکته دیگر از ویژگی‌های من محسوب می‌شود. حاصل این اندازه خوشحال، خندان و امیدوار بودن می‌شود: سهیلا عادل‌زاده

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-23 15:18:06
  • نظرات
تصویر آواتار Bolley
   Bolley

خیلی خوب و جامع بود. یه جاهایی جزییات ذکر نشده که خب شاید هر کدوم از جزییات خودش یه مطلب و مقاله جداگانه نیاز داشته باشه، مثل رشته های مورد نیاز استرالیا برای مهاجرت کاری، لزوم تمکن مالی برای دانشجوی دکتری که فاند داره، اختصاص گرفتن فاند برای مقطع ارشد یا خیر، فاندها از طریق استاد تعلق میگیرن یا بصورت جداگانه باید اقدام کرد مثل فاندهای استانی ایتالیا، و از همه مهم تر وضعیت ویزای استرالیا برای ایرانیان!!! مدت زمان صدور و درصد موفقیت توی اخذ ویزا. که البته میگم هرکدومش یه مبحث جداگانه‌س و شاید توی این مقاله نگنجه. ممنون از تدوین این اطلاعات مفید.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها