مسیر موفقیت راجر فدرر پادشاه زمین تنیس

22 دی 1399 - 11:00
بیوگرافی - مسیر موفقیت راجر فدرر پادشاه زمین تنیس
مسیر موفقیت راجر فدرر پادشاه زمین تنیس
امتیاز مطلب: 92%

راجر فدرر یک بازیکن حرفه‌ای تنیس با اصلیتی سوئیسی است. او در حال حاضر به عنوان مرد «شماره سه» تنیس در جهان توسط انجمن حرفه‌ای‌های تنیس (َATP) رتبه‌بندی شده است. فدرر جایگاه شماره 1 دنیا را برای 302 هفته در اختیار داشته است. او 17 قهرمانی در رقابت‌های گرند اسلم تک نفره را بدست آورده است. همچنین یکی از هفت بازیکنی است که در رقابت گرند اسلم حرفه‌ای قهرمان شدند. فدرر بیشترین تعداد عنوان قهرمانی در ویمبلدون را داراست که رکوردی مشترک بین او و پیت سامپرس است. او  بیشترین تعداد عنوان قهرمانی را در رقابت‌های us open به‌طور مشترک با جیمی کانرز و پیت سامپرس در اختیار دارد.

راجر فدرر

راجر فدرر در شش فینال تور جهانی ATP پیروز شده است. او دارنده مدال طلا بازی‌های المپیک تابستانی 2008 در بخش (دو نفره) و مدال نقره در بازی‌های المپیک تابستانی 2012 در بخش (تک نفره) است. فدرر همچنین برای 4 سال پیاپی عنوان بهترین ورزشکار مرد سال لاروس را در اختیار داشت. در سال 2016 زمانی که توانست به دور چهارم گرند اسلم استرالیا راه پیدا کند توانست رکورد 300 پیروزی در رقابت‌های گرند اسلم مردان را بدست آورد.

زندگی خانوادگی راجر فدرر

 راجر فدرر در 8 آگوست 1981 در بازل سوئیس، از پدری به نام رابرت فدرر و مادری به نام لاینت فدرر متولد شد. فدرر یک خواهر بزرگتر دارد. او در Birsfelden Riehen و سپس Münchenstein دوران کودکی خود را گذراند و بزرگ شد. فدرر به عنوان یک کاتولیک رومی چشم به جهان گشود. او در زمان کودکی بدمینتون و بسکتبال بازی می‌کرد و از طرف تیم فوتبال بازل سوییس و تیم ملی فوتبال سوییس حمایت میشد.

فدرر با Mirka Vavrinec، بازیکن سابق تنیس زنان، ازدواج کرده است. این زن و شوهر صاحب دو جفت از دوقلوها، دختران و پسران، میلا رز و شارلین ریوا (دختران) و لئو و لنارت (پسران) هستند.

تحصیلات راجر فدرر

فدرر همانند همه شهروندان مرد سوییسی به خدمت نظامی اجباری در نیروهای مسلح سوییس مشغول بود. او در نیروی حفاظت از مدارس خدمت کرده بود و ملزم به پرداخت 3 درصد از درآمد مشمول مالیاتش به این مدارس بود.

فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه راجر فدرر

فدرر بنیاد «راجر فدرر» را در سال 2003 تأسیس کرد. این سازمان از کودکان محروم در تحصیل و ورزش حمایت می‌کند. فدرر از IMBEWU یک بنیاد خیریه دو ملیتی (آفریقای جنوبی-سوئیس) حمایت می‌کند. به همین منظور متعهد به تسهیل ارتباط کودکان با ورزش و گسترش آگاهی اجتماعی و بهداشتی آنان است. فدرر قادر به روان صحبت کردن زبان سوئیسی-آلمانی، آلمانی استاندارد، انگلیسی و فرانسه است.

گردش مالی و درآمد راجر فدرر

 راجر فدرر پر درآمدترین ورزشکار دنیاست و در «رده دوم» پردرآمدترین ورزشکاران دنیا از نگاه مجله فوربس قرار دارد. او همچنین بالاترین درآمد را در تنیس با داشتن 10 حامی مالی در این ورزش داراست. فدرر همچنین سفیر نام تجاری نایک و شرکت‌های سوئیسی همچون Nationale Suisse، Credit، Rolex و  Lindt  است. انجمن فدرر با مرسدس بنز چین در سال 2010 یک قرارداد مشارکت جهانی بست. او برای کمپانی‌های Gillette, Wilson and Moët & Chandon هم تبلیغ می‌کند.

آغاز دوران حرفه‌ای راجر فدرر

راجر فدرر - آغاز دوران حرفه ای

فدرر به عنوان یک بازیکن جوان در رقابت‌های ویمبلدون 1998 عملکرد درخشانی از خود نشان داد. تا جایی که او توانست عنوان انفرادی جوانان و دو نفره جوانان را از آن خود کند. فدرر دارای چهار پیروزی در جام تک نفره جوانان itf و جام orange bowl است. او در جایگاه اول رده‌بندی یورو جوانان در سال 1998 جای گرفت. فدرر به عنوان یک تنیسور حرفه‌ای در سال 1998 اولین بازی خود را در  gstaadانجام داد.

راجر فدرر از همان ابتدا در اوج

فدرر برای اولین بار درسال 1999 در بین 100 بازیکن برتر این سال مطرح شد. او در جام hopman  از خود نمایشی درخشان همراه با قهرمانی بر جای گذاشت، جامی که از سوی سوییس برگذار میشد. فدرر در بین 10 ورزشکار برتر این ورزش قرار گرفت. زمانی که در سال 2002 در هامبورگ، برای اولین‌بار در سری مسابقات حرفه‌ای خاک رس هامبورگ قهرمان شد.

نخستین قهرمانی در گراند اسلم در سال 2003

فدرر نخستین قهرمانی خود در Grand Slam را در سال 2003 در بخش تک نفره‌های ویمبلدون تجربه کرد. او در تور ATP دبی و وین قهرمان شد. فدرر توانست به جایگاه دوم رتبه بندی جهانی تنیس صعود کند زمانی که توانست در برابر آندره آگاسی پیروزی پایان فصل را کسب کند.

عنوان قهرمانی گراند اسلم در سال 2004

پس از ماتس ویلاندر که در سال 1998 توانسته بود 3 عنوان قهرمانی گراند اسلم را کسب کند، فدرر اولین نفری بود که در سال 2004 این افتخار را بدست آورد. قهرمانی او در مسابقات Australia open باعث شد تا او برای اولین بار در جایگاه اول دنیا قرار بگیرد. سال 2004 برای فدرر بسیار خوش یمن بود، چون او توانست دومین قهرمانی خود در ویمبلدون و اولین قهرمانی در us open را تجربه کند. او دومین عنوان قهرمانی در ویمبلدون را همزمان با اولین قهرمانی در گراند اسلم us open بدست آورد. او همچنین موفق به کسب قهرمانی در اولین مسابقات swiss open شد. فدرر برای دومین سال پیاپی توانست قهرمانی آخر فصل را بدست آورد.

راجر فدرر :

هیچ راهی برای دور زدن سخت کار کردن وجود ندارد، آن را در آغوش بگیر.

11 عنوان قهرمانی در رقابت‌های تک نفره در سال 2005

 در سال 2005 فدرر قهرمان مسابقات ویمبلدون و us open شد ودارای 11 عنوان قهرمانی در رقابت‌های تک نفره شد.

مرد تمام نشدنی زمین تنیس در سال 2006

مرد تمام نشدنی زمین تنیس - راجر فدرر

سال 2006 درخشان‌ترین فصل ممکن برای مرد تمام نشدنی زمین تنیس بود. موفقیت روی درخشان خود را برای فدرر در سال 2006 نشان داد. این بهترین فصل برای یک بازیکن در تاریخ تنیس است. فدرر 12 عنوان قهرمانی در رقابت‌های تک‌نفره کسب کرد. در 16 تورنمنت از 17 تورنمنتی که در آنها بازی کرد به فینال راه یافت. او اولین بازیکن بود که توانست به هر 4 فینال مسابقات گرند اسلم در برنامه تقویمی یک ساله یک بازیکن تنیس برسد. جای تعجبی نخواهد داشت که مجددا فدرر توانست در رقابت‌های داخلی سوییس در بازل قهرمان شود.

بردِ بدون باخت در سال 2007 

فدرر اولین مرد قرن بیست و یکم بود که در سال 2007 در رقابتهای Australia open  بدون از دست دادن حتی یک ست توانست قهرمان مسابقات شود. او برای پنجمین فصل متوالی قهرمان ویمبلدون شد. این افتخار او را همرده  Bjorn Borgقرار داد. فدرر قهرمان مسابقات us open در بازل و قهرمان مسابقات پایان فصل در شانگ‌های شد. او تنها بازیکن در تاریخ تنیس بود که در سه سال متوالی سه تورنمنت بزرگ را در یک فصل برنده شده است (سالهای 2004، 2006 و 2007). فدرر مجددا توانست برای یک سال دیگر جایگاه برترین تنیسور جهان را برای خود حفظ کند.

سال 2008 و طلای دو نفره المپیک

فدرر در بازی‌های المپیک 2008 یک مدال طلا را به دست آورد. او اولین قهرمانی خود در گراند اسلم فرانسه را در سال 2009 جشن گرفت. در همان سال فدرر با قهرمانی در 15مین گراند اسلم توانست رکورد پیت سامپرس با 14 قهرمانی در گراند اسلم را بشکند. او به عنوان «بزرگترین بازیکن در تاریخ تنیس» توسط تحلیلگران تنیس و به طور یکسان بازیکنان این رشته شناخته شده است. فدرر توانست 700مین بازی خود در تور جهانی و 150مین پیروزی خود در رقابت‌های خاک‌رس French open را در سال 2010 بدست آورد. او 16مین قهرمانی خود را در گراند اسلم Australia open در سال 2010 بدست آورد. فدرر در سال 2010 چندین عنوان داخلی کسب کرد و به 66 عنوان حرفه‌ای دست یافت.

مقبولیت و محبوبیت جهانی در سال 2011

فدرر با رای‌گیری و نظرسنجی به عنوان دومین فرد معتبر و محترم در جهان، در سال 2011 بعد از نلسون ماندلا قرار گرفت. او در همین سال چند عنوان دیگر داخلی کسب کرد و برای پنجمین بار توانست در رقابت‌های داخلی سوییس قهرمان شود. فدرر در این سال برای اولین بار توانست قهرمان مسابقات مستر پاریس شود که با این اتفاق، او به اولین بازیکنی تبدیل شد که توانسته است در تمام 9 فینال مستر 1000 امتیازی حضور پیدا کند. او در همین سال ششمین قهرمانی خود در تور جهانی ATP را کسب کرد. فدرر در پایان سال 2011 در رده سوم جهان قرار گرفت.

سال 2012 و بازگشت مجدد به بام تنیس جهان

فدرر در سال 2012 توانست در مسابقات Rotterdam open  قهرمان شود. او همچنین در مسابقات تنیس دبی 2012، در indian wells masters و مسابقات قهرمانی ویمبلدون در سال 2012 نیز به مقام قهرمانی دست پیدا کرد. او مجددا توانست به جایگاه اول دنیا صعود کند.

قهرمانی مجدد در جام دیویس در سال 2014

راجر فدرر

فدرر تا قبل از سال 2013 تنها توسط سینین لوتی هدایت و مربی‌گری میشد که در همین سال استفان ادبرگ به عنوان مربی کمکی به لوثی پیوست. فدرر در ابتدای سال 2014 مجددا قهرمانی در جام دیویس را تجربه کرد.

8 پیروزی جام گری وبر در سال 2015

فدرر در سال 2015 با 8 بار پیروزی در جام گری وبر و همچنین هزار پیروزی در یک فصل توانست به افتخاری دست پیدا کند که از این حیث او را به سومین بازیکن تاریخ تبدیل کرد. او نخستین مرد در تاریخ تنیس است که برای 15 سال متوالی توانسته است یک عنوان را بدست آورده و 9 هزار پیروزی بدون از دست دادن ست کسب کند. او برای هفتمین بار نواک جوکوویچ و اندی ماری را در رقابت‌های مستر سینسیناتی شکست داد و مجددا قهرمان رقابت‌های داخلی سوییس شد.

سیصدمین پیروزی در سال 2016

سال 2016 با به دست آمدن 300مین پیروزی در رقابت‌های گراند اسلم برای فدرر، فصل خوبی برای او رقم خورد.

قهرمانی در سال 2017

در 29 ژانویه 2017، فدرر در فینال Australia open  رافائل نادال رقیب قدیمی خود را به ترتیب با پیروزی 4-6، 1-6 و  3-6 در ست های 1 3 و 5 شکست داد و توانست قهرمان شود. این 18 امین قهرمانی او در گراند اسلم بود. او قطعا در تاریخ این رشته ورزشی به عنوان یکی از بهترین‌ها خواهد بود.

حقایق ناشناخته در مورد راجر فدرر

او عاشق شنا است و ترجیح میدهد وقت آزاد خود را با همسر و خانواده اش صرف کند.

او علاقه عمیقی به اقدامات بشر دوستانه دارد.

او تا 14 سالگی گیاهخوار بود.

او عاشق نواختن پیانو است.

جنجال از دست دادن طرفداران پاکستانی راجر فدرر

راجر فدرر در حاشیه مسابقه تیم‌های پاکستان و هند در مسابقات جام جهانی 2015 از تیم هند حمایت کرد و این کار موجب ناراحتی و خشم طرفداران پاکستانی او شد. او در عکسی که در حاشیه این مسابقات از خود توییت کرده بود لباس هندی که بر تن داشت را پوشانده بود.

چه چیز می‌توان از راجر فدرر یاد گرفت؟

راجر فدرر

همانند راجر فدرر در مورد توانایی‌هایتان اعتماد به نفس داشته باشید. با افراد و گروه های حامی و مثبت اندیش ارتباط بگیرید تا بتوانید از خود و دارایی‌هایتان به خوبی محافظت کنید.

 

منابع: Whatsuccess , Successstory

نویسنده مطلب
mohammadmahdi piran - محمدمهدی پیران
نویسنده متن‌های انگیزشی، مثبت، برندینگ و کابردی برای کسانی که تازه قدم به دنیای کسب‌و‌کار گذاشته‌اند

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-11 01:16:25
دسته بندی ها