چگونه می‌توان به کشور سوئد مهاجرت کرد؟

27 شهریور 1398 - 1:00
مدیریت شخصی - چگونه می‌توان به کشور سوئد مهاجرت کرد؟
چگونه می‌توان به کشور سوئد مهاجرت کرد؟
امتیاز مطلب: 76%

سوئد کشوری در شمال اروپا با آب و هوایی بسیار سرد است که وسعت زیاد با جمعیت اندک دارد. این کشور جز کشور‌های توسعه‌یافته‌ای قرار می‌گیرد که نرخ تورم تقریبا صفر درصدی دارد. به دلیل سطح زندگی بالا و شرایط اقتصادی مطلوب‌اش، این کشور خواهان زیادی برای مهاجرت دارد. اگر می‌خواهید درباره شرایط مهاجرت به کشور سوئد بیشتر بدانید با یوکن همراه باشید و خواندن این مطلب را از دست ندهید.

صفر تا صد مهاجرت از ایران

مردمی با خلق و خوی نسبتا سرد و منظم در آن زندگی و به زبان سوئدی صحبت می‌کنند. با این حال اکثر مردمش می‌توانند به زبان انگلیسی نیز حرف بزنند. به دلیل سطح زندگی بالا و شرایط اقتصادی مطلوب‌اش، این کشور خواهان زیادی برای مهاجرت دارد اما در کنار همه‌ی این مزیت‌ها باید به چند نکته نیز توجه کرد. در شمال سوئد مانند مناطق قطب، 6 ماه از سال روز 6 ماه شب است البته در مناطق جنوبی‌اش می‌توان 4 فصل را دید ولی تابستان‌هایش به گرمی ایران نیست! همچنین هزینه زندگی در سوئد با احتساب مالیات بالاست و شما در این کشور همیشه جز طبقه متوسط خواهید ماند. 

چگونه به کشور سنگاپور مهاجرت کنیم؟

برای اخذ ویزای کاری به سوئد باید دعوتنامه کاری از کارفرمای سوئدی داشته باشید. اما کارفرما قبل از فرستادن دعوتنامه باید سه ماه قبل از ارسالش برای فرد خارجی، درخواست کارش را در اتحادیه اروپا آگهی کند و اگر در طی این سه ماه متقاضی برای کار مورد نظرش یافت نشد آنگاه می‌تواند دعوتنامه را برای فرد خارجی بفرستند. 

چگونه می‌توان به کشور ایتالیا مهاجرت کرد؟

تحصیل در دانشگاه‌های سوئد تا سال 2010 رایگان بود اما بعد از افزایش تقاضا برای ورود به آن‌ها، به دلیل حفظ کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه‌ها از حالت رایگان خارج شدند و برای تحصیل در آن‌ها باید شهریه پرداخت کرد. هزینه زندگی در سوئد بین 3000 تا 4000 کرون است که اگر موفق به پذیرش از دانشگاه شوید به شما اجازه 20 ساعت کار در هفته را هم خواهند داد. شهریه دانشگاه در مقاطع فوق لیسانس و دکتری حدود 7000 تا 17000 کرون متفاوت است و همه‌ی دانشگاه‌ها انگلیسی‌زبان هستند. برای کارشناسی ارشد حدال نمره 6.5 آیلتس و برای مقطع دکتری حداقل نمره 7 نیاز است. در ادامه فهرستی از بهترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های سوئد را می‌توانید بخوانید.

چگونه می‌توان به کشور نروژ مهاجرت کرد؟

دانشگاه لوند (Lund University)

این دانشگاه قدیمی در سال 1666 در شهر لوند تاسیس شده و یکی از مشهور‌ترین مراکز تحقیقاتی شمال اروپاست که همواره جز صد دانشگاه برتر دنیا نیز قرار داشته است. بیش از 44هزار دانشجو در هشت دانشکده (حقوق، فلسفه، اقتصاد، مدیریت، داروسازی، مهندسی و علوم اجتماعی) مشغول به تحصیل هستند. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان برای تکمیل فرصت مطالعاتی خود به دانشگاه لوند سوئیس وارد می‌شوند. 

چگونه می‌توان به کشور نیوزلند مهاجرت کرد؟

دانشگاه اوپسالا (Uppsala University)

در سال 1477 در شهر اوپسالا (70 کیلومتری شهر استکهلم 9 تاسیس شده است. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه منطقه اسکاندیناوی است که بالغ بر 40.000 دانشجو دارد که تعداد زیادی از آن‌ها را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند. البته این نسبت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری افزایش می‌یابد. 

چگونه می‌توان به کشور آلمان مهاجرت کرد؟

دانشگاه استکهلم (Stockholm University)

دانشگاهی بزرگ و دولتی که در پایتخت سوئد ساخته شده است و نزدیک به 30هزار دانشجو دارد. این دانشگاه، چهار دانشکده اصلی دارد که عبارتند از: دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم پایه و دانشکده حقوق. 

چگونه می‌توان به کشور کانادا مهاجرت کرد؟

دانشگاه فناوری چالمرز (Chalmers University of Technology)

یکی از معتبر‌ترین دانشگاه‌های فنی در اروپاست که در بندر یوتبوری واقع شده است. اگر رشته تحصیلی شما جز رشته‌های مهندسی، علوم پایه و معماری است، این دانشگاه را می‌توانید جز الویت‌های انتخابی خود قرار دهید. 

چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟

دانشگاه اومئو (Umea University)

دانشگاهی دولتی که در سال 1965 در شهر اومئو تاسیس شده است. حدود 30.000 دانشجو دارد که در 4 دانشکده پزشکی، هنر، علوم اجتماعی و تکنولوژی مشغول به تحصیلند.

از دیگر دانشگاه‌های مطرح سوئد می‌توان به این موارد نیز اشاره کرد

  • دانشگاه لینشوپینگ (Linköping University)
  • دانشگاه لینه (Linnaeus University)
  • دانشگاه علوم کشاورزی سوئد (Swedish University of Agricultural Sciences)
  • دانشگاه یونشوپینگ (Jönköping University)
  • دانشگاه (Malmö University)
  • و غیره. 
نویسنده مطلب
سهیلا عادل زاده - سهیلا عادل زاده
دختری خندان و نویسنده‌ای خوشحال، دانشجویی شاد و دوستی با معرفت، پژوهشگر حوزه استارتاپ که عاشق موسیقی راک است. دنبال‌کننده جدی فوتبال، آشپز و نقاشی خلاق و چند نکته دیگر از ویژگی‌های من محسوب می‌شود. حاصل این اندازه خوشحال، خندان و امیدوار بودن می‌شود: سهیلا عادل‌زاده

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-23 15:42:36
دسته بندی ها