چگونه می‌توان به کشور نیوزلند مهاجرت کرد؟

27 شهریور 1398 - 3:00
مدیریت شخصی - چگونه می‌توان به کشور نیوزلند مهاجرت کرد؟
چگونه می‌توان به کشور نیوزلند مهاجرت کرد؟
امتیاز مطلب: 82%

اسم دیگر این کشور یا جزیره بزرگ در زبان عامه‌ی مردم ایران که در قسمت جنوبی متمایل به غرب اقیانوس آرام و نزدیک به استرالیا (البته با فاصله حدودا دو هزار کیلومتر) قرار گرفته است، زلاندنوست. جمعیت کشور نیوزلند شامل اتباعی از انگلستان و اسکاتلند و همچنین سایر کشورهای اروپایی و آسیایی است که بیانگر آن است که بخش یزرگی از ساکنان این کشور را اروپایی‌ها تشکیل می‌دهند. زبان رسمی نیوزلند انگلیسی و مائوری است و این کشور از آب و هوایی معتدل مایل به سرد برخوردار است. نیوزلند هم ردیف کشور‌های توسعه‌یافته قرار می‌گیرد به طوری که در سال 2013 میلادی مقام هفتم را از نظر شاخص توسعه انسانی به دست آورد. اقتصاد آن بیشتر وابسته به صادرات دامپروری و کشاورزی است. پایتخت این کشور ولینگتون است که سومین شهر پرجمعیت نیوزلند به حساب می‌آید. نیوزلند با توجه به نرخ پایین بیکاری و جمعیت کم‌اش، از گزینه‌های اصلی و مناسب برای مهاجرت است. اگر می‌خواهید درباره مهاجرت به کشور نیوزلند بیشتر بدانید با یوکن همراه باشید.

صفر تا صد مهاجرت از ایران

اگر شما جزو افرادی باشید که موفق شوید در حوزه تخصص خود کار مناسبی در این کشور پیدا کنید، مطمئن باشید که با درآمد حاصل از آن قادر به تامین تمام مخارج زندگی و حتی میزان بیشتر از آن هم خواهید بود. از سایت‌های کاریابی مشهور در نیوزلند که می‌توانید برای یافتن شغل در آن‌ها به جست‌وجو بپردازید وب سایت‌های زیر را می‌توان نام برد.

www.careers.govt.nz

www.careers.govt.nz

شرایط کلی و عمومی برای مهاجرت به نیوزلند شامل موارد زیر می‌شود.

  • سلامت کامل پزشکی و داشتن شخصیت نرمال و مناسب
  • تسلط کافی به زبان انگلیسی (بر اساس نمره در مدارک معتبر زبان انگلیسی که در قسمت‌های بعدی توضیح خواهیم داد)
  • حدکثر سن کمتر از 56 سال باشد
  • پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای نیوزلندی داشته باشید
  • کسب امتیاز مناسب (داشتن مدارک، نمره زبان بالاتر و سن کمتر و... از عوامل بالا بردن امتیاز برای مهاجرت به این کشور است) 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار نیوزلند 

  • دو قطعه عکس 
  • اصل و کپی گذرنامه
  • اصل و کپی مدارک هویتی مانند گواهی تولد
  • گذرنامه باید به مدت حداقل سه ماه بعد از وقتی که قصد سفر به نیوزلند را دارید، اعتبار داشته باشد
  • گواهی عدم سوء پیشینه در کشوری که در ده سال اخیر اقامت داشته‌اید

چگونه به کشور سنگاپور مهاجرت کنیم؟

انواع ویزای کار در نیوزلند 

ویزای کار در نیوزلند شامل دو نوع ویزا می‌شود؛ ویزای کار کوتاه مدت و ویزای کار بلند مدت.

ویزای کار کوتاه مدت 

ویزای کار کوتاه مدت خود شامل دو نوع ویزا می‌شود که عبارتند از ویزای کار در تعطیلات، ویزای کار مربوط به نیروی کار ضروری.

ویزای کار در تعطیلات 

برای گرفتن این ویزا محدودیت سنی وجود دارد. برای اینکه بتوانید این ویزا را دریافت کنید باید سن‌تان بین 18 تا 38 سال باشد. نیوزلند به به متقاضیان این ویزا اجازه اقامت به مدت یک سال را می‌دهد. در این نوع ویزا به همراه شخص مثلا همسر یا فرزند ویزایی داده نمی‌شود و شخص متقاضی باید بلیط برگشت‌ به کشور خودش را هم از قبل تهیه کرده باشد و همراه بقیه مدارکش به سفارت ارایه دهد. 

چگونه می‌توان به کشور ایتالیا مهاجرت کرد؟

ویزای نیروی کار ضروری

برای دریافت ویزای کار برای نیروی کار ضروری باید از کارفرمایی در نیوزلند دعوت‌نامه کاری برای شما ارسال شده باشد. البته برای شغل درخواستی، اتباع نیوزلند در اولویت قرار دارند و کارفرما باید اثبات کند که فردی در نیوزلند قادر به انجام شغل درخواستی کافرما نیست. برای گرفتن این ویزا متقاضی باید سابق کار قابل‌توجهی را ارائه دهد. در صورت گرفتن این ویزا اگر درآمد شما به 37هزار دلار نیوزلند نرسد نمی‌توانید شخصی را به عنوان همراه مثل فرزند و همسر با خود به نیوزلند ببرید. اعتبار این ویزا به طور معمول یک، سه الی پنج سال است.  

چگونه می‌توان به کشور نروژ مهاجرت کرد؟

ویزای کار بلندمدت

ویزای کار بلندمدت برای بامهارت و متخصص که سن‌شان بین 20 تا 30 سال است داده می‌شود. این ویزا که اعتباری نه ماهه دارد فقط به تعداد محدودی از افراد در سال اعطا می‌شود. 
این نوع ویزا، خود شامل دو نوع ویزای مهارت‌های بلند مدت و ویزای مهارت‌های فوری می‌شود.
ویزای مهارت‌های بلند مدت شامل مانند مشاغلی مانند ساخت و ساز، مهندس عمران، مهندسی متالوژی، روانشناسی، رادیولوژیست، متخصص زنان و زایمان، بازاریابی، مدیریت مالی، تکنسین خودرو و... می‌شود. 

مدارک لازم برای دریافت ویزای نیوزلند

  • تکمیل و ارائه فرم تقاضای ویزا 
  • تکمیل فرم ضمانت نامه مالی 
  • اصل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار به همراه کپی از صفحات اول و دوم و وصفحاتی که مهر خورده‌اند
  • ترجمه رسمی مدارک شناسایی
  • دو قطعه عکس 4×6 با پس زمینه سفید
  • مشخصات خویشاوندان و دوستانتان در نیوزلند (در صورت وجود)
  • دعوتنامه 
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما 
  • رزرو هتل (اگر دعوت نامه ندارید)
  • مدارکی که توانایی مالی شما را در طول سفر اثبات کند. مانند پرینت 3 یا 6 ماهه حساب بانکی و داشتن 400 دلار نیوزلند برای هرماه
  • ترجمه سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • گواهی اشتغال به تحصیل (اگر دانشجو هستید)
  • گواهی شغلی با ذکر سمت و میزان حقوق دریافتی به همراه تاییدیه کارفرما
  • بیمه مسافرتی

چگونه می‌توان به کشور سوئد مهاجرت کرد؟

مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی به نیوزلند

با توجه به اینکه زبان رسمی نیوزلند انگلیسی و مائویی است و در دانشگاه‌ها نیز به همین زبان‌ها تدریس می‌شود  اولین گام  در ااقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور داشتن سطح زبان انگلیسی قابل قبول و اخذ مدرک زبان انگلیسی معتبر می‌باشد. هزینه تحصیل  در دانشگاه‌های نیوزلند در مقطع لیسانس به طور میانگین سالانه 3000 دلار ، مقطع ارشد بین 10000 دلار تا 18000 دلار می‌باشد که البته با داشتن سوابق تحصیلی عالیه، مقالات ISI و مدرک زبان آیلتس یا تافل با نمره بالا می‌توانید از این دانشگاه‌ها در نیوزلند بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی دریافت کنید. همچنین دانشجویان در مقطع فوق لیسانس میتوانند 20 ساعت در هفته را کار کنند و حقوقی حدود 300 دلار در هفته دریافت نمایند که این مبلغ قسمت زیادی از هزینه‌های زندگی و تحصیل شان را تامین می‌کند. 

بهترین دانشگاه‌های کشور نیوزلند عبارتند از

چگونه می‌توان به کشور آلمان مهاجرت کرد؟

دانشگاه اوکلند

این دانشگاه یکی از بزرگترین و بااعتبارترین دانشگاه‌های نیوزلند است که قدمتی 130 ساله دارد. البته این دانشگاه تنها دانشگاه نیوزلند است که جز لیست 100 دانشگاه برتر در جهان است. دانشگاه اوکلند از هشت دانشکده حقوق، آموزش و پرورش، پزشکی، اقتصاد، هنر، مهندسی و علوم پایه تشکیل می‌شود. این دانشگاه خوابگاه و امکانات دیگری برای دانشجویان هم دارد. 

دانشگاه اوتاگو

این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه نیوزلند است و عمری 140 ساله دارد و تنها دانشگاهی است که در نیوزلند که رشته‌هایی مانند داروسازی، دندانپزشکی و فیزیوتراپی را داراست. این دانشگاه از چهار دانشکده علوم پایه، علوم اجتماعی، تجارت و بازرگانی و علوم پزشکی تشکیل می‌شود و بهترین امکانات رفاهی و درمانی را برای دانشجویانش فراهم کرده است.

چگونه می‌توان به کشور کانادا مهاجرت کرد؟

دانشگاه ولینگتون

این دانشگاه 119 سال پیش تاسیس شده است و یکی از بزرگترین و کامل ترین کتابخانه‌های کشور نیوزلند را داراست. دانشگاه ولینگتون از هشت دانشکده علوم پایه، معماری، مدیریت و بازرگانی، آموزش، حقوق، مهندسی و علوم انسانی تشکیل می‌شود.

دانشگاه مس

این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های نیوزلند است و 5 واحد اصلی جامعه‌شناسی، علوم پایه، هنر، تجارت و آموزش را شامل می‌شود و البته دانشگاه مسی تنها دانشگاه در کشور نیوزلند است که رشته‌های هوانوردی و دامپزشکی را هم پوشش می‌دهد. پس اگر رشته‌تان به غیر از این دو است و این کشور را تحت نظر دارید به این نکته دقت کنید. 

چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟

مدارک کلی برای اخذ ویزای تحصیلی کشور نیوزلند

  • عکس 
  • کپی و اصل پاسپورت معتبر 
  • کپی و اصل شناسنامه 
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل ( با حداقل نمره مورد نیاز برای دانشگاه مورد نظر) 
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • پرینت سه ماهه آخر حساب بانکی با تایید بانک مرکزی ( بهتر است حساب‌تان گردش مالی زیادی داشته باشد) 

توجه کنید که این مدارک تنها مدارک لازم برای اخذ ویزا و رفتن به سفارت نیست بلکه کلیت محتوا از قرار بالاست. 


 

نویسنده مطلب
سهیلا عادل زاده - سهیلا عادل زاده
دختری خندان و نویسنده‌ای خوشحال، دانشجویی شاد و دوستی با معرفت، پژوهشگر حوزه استارتاپ که عاشق موسیقی راک است. دنبال‌کننده جدی فوتبال، آشپز و نقاشی خلاق و چند نکته دیگر از ویژگی‌های من محسوب می‌شود. حاصل این اندازه خوشحال، خندان و امیدوار بودن می‌شود: سهیلا عادل‌زاده

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-23 15:47:43
دسته بندی ها