چگونه می‌توان به کشور ایتالیا مهاجرت کرد؟

21 خرداد 1400 - 11:00
گردشگری - چگونه می‌توان به کشور ایتالیا مهاجرت کرد؟
چگونه می‌توان به کشور ایتالیا مهاجرت کرد؟
امتیاز مطلب: 87%

ایتالیا کشوری زیبا در جنوب غربی اروپاست که در سال‌های اخیر به مقصد تعداد زیادی از ایرانی‌ها هم تبدیل شده است. روش‌های مختلفی مانند ازدواج با فردی که تابعیت ایتالیایی دارد، گرفتن ویزای تحصیلی یا کاری، ثبت شرکت و به دنیا آوردن فرزند در خاک این کشور برای دریافت اقامت ایتالیا وجود دارد. اما این روز‌ها محبوب‌ترین و آسان‌ترین آن‌ها اخذ ویزای تحصیلی است. اگر قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید با یوکن همراه باشید تا مسیری را با شما در میان بگذاریم.

ورود به ایتالیا

اگر کارت آبی (بلوکارت) در اختیار داشته باشید شانس زیادی برای دریافت اقامت ایتالیا خواهید داشت. در غیر این صورت باید کارفرمایی در ایتالیا پیدا کنید که برای استخدام شما اقدام کند، شغل پیشنهاد شده به شما را به سیستم کاریابی ایتالیا ارائه دهد، زمانی بین 3 هفته تا 3 ماه از درخواست آن بگذرد و اگر از اتحادیه اروپا متقاضی‌ای برای آن پیدا نشد، آنگاه شما از آن به عنوان دعوتنامه‌ی کاری استفاده کنید.

ایتالیا - مهاجرت - ورود به ایتالیا

اگر از طریق تحصیلی به این کشور وارد شوید بعد از فارغ شدن می‌توانید به جست‌وجوی کار بپردازید و در ایتالیا زندگی کنید. فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی با توجه به کمبود نیروی متخصص در ایتالیا شانس خوبی برای پیدا کردن شغل در این کشور دارند. 

اقامت در ایتالیا از طریق ویزای کار

تحصیل در ایتالیا کم‌هزینه‌تر از دیگر کشور‌های اروپایی است و امکان گرفتن بورس تحصیلی بعد از چند ترم اول بسیار محتمل است. دوره‌ی لیسانس برخی دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی و برخی به زبان ایتالیایی است، اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌‌کنند. شهریه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا برای مقطع لیسانس حدود 1400 تا 2 هزار یورو و در مقطع فوق لیسانس در حدود 2 تا 4 هزار یوروست. با ادامه این مقاله یوکن همراه باشید تا به معرفی دانشگاه‌های معروف ایتالیا بپردازیم.

دانشگاه تورین (University of Turin)

دانشگاه تورین در سال 1404 در شهر تورین ایتالیا تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های ایتالیاست که بالغ بر 60 هزار نفر در 4 دانشکده اصلی آن مشغول به تحصیل هستند. 

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (University of Milan)

دانشگاه پلیتکنیک میلان - ایتالیا - مهاجرت به ایتالیا

یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های ایتالیاست که دانشجوی ایرانی زیاد دارد. این دانشگاه در شهر میلان ایتالیا واقع شده و بیش از 40هزار دانشجو هم دارد.

دانشگاه بولونیا (University of Bologna) 

دانشگاهی با قدمتی نزدیک به یک قرن! این دانشگاه بزرگ در شهر بولونیا واقع شده و حدود 85 هزار دانشجو در 23 دانشکده و مراکز تحقیقاتی آن به تحصیل مشغولند. دانشکده‌های دانشگاه بولونیا عبارتند از دانشکده داروسازی و تربیت بدنی، ادبیات و زبان، پزشکی، حقوق، معماری و مهندسی، اقتصاد و مدیریت و آمار، روان‌شناسی، هنر، علوم سیاسی و علوم پایه.

سایر دانشگاه‌ها

سایر دانشگاه‌های مطرح و معتبر ایتالیا عبارتند از: دانشگاه پادوا (University of Padua) ، دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)، دانشگاه پالرمو (University of Palermo)، دانشگاه فوسکاری ونیز (Ca' Foscari University of Venice)، دانشگاه بوکونی (Bocconi University) و غیره.

صفر تا صد مهاجرت از ایران

چگونه به کشور سنگاپور مهاجرت کنیم؟

چگونه می‌توان به کشور نروژ مهاجرت کرد؟

چگونه می‌توان به کشور نیوزلند مهاجرت کرد؟

چگونه می‌توان به کشور سوئد مهاجرت کرد؟

چگونه می‌توان به کشور آلمان مهاجرت کرد؟

چگونه می‌توان به کشور کانادا مهاجرت کرد؟

چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟

نویسنده مطلب
سهیلا عادل زاده - سهیلا عادل زاده
دختری خندان و نویسنده‌ای خوشحال، دانشجویی شاد و دوستی با معرفت، پژوهشگر حوزه استارتاپ که عاشق موسیقی راک است. دنبال‌کننده جدی فوتبال، آشپز و نقاشی خلاق و چند نکته دیگر از ویژگی‌های من محسوب می‌شود. حاصل این اندازه خوشحال، خندان و امیدوار بودن می‌شود: سهیلا عادل‌زاده

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-06-12 00:23:03
دسته بندی ها