چگونه به کشور سنگاپور مهاجرت کنیم؟

20 مهر 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - چگونه به کشور سنگاپور مهاجرت کنیم؟
چگونه به کشور سنگاپور مهاجرت کنیم؟
امتیاز مطلب: 94%

سنگاپور جزیره‌ای ثروتمند و مدرن است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و وسعتی حتی کوچک‌تر از شهر تهران دارد. این کشور از نظر اقتصادی و تکنولوژی یکی از پیشروترین کشورهای دنیاست. همچنین یکی از کمترین نرخ‌های بیکاری را بین کشورهای توسعه‌یافته را دارد. سطح زندگی در این کشور بالاست و اخیرا با افزایش تقاضا برای مهاجرت به آن به‌ویژه از طریق ویزای شغلی مواجه شده است. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، با یوکن همراه باشید تا اطلاعات تازه‌تری کسب کنید.

صفر تا صد مهاجرت از ایران

با توجه به توضیحات بالا درمی‌یابید که سنگاپور کشوری با نیروی کار با مهارت است. پس اگر قصد دارید از طریق شغل به این کشور مهاجرت کنید، سعی کنید توانایی‌ها و مهارت‌های خود را به قدر کفایت افزایش دهید. این مساله حتی برای اقامت بعد از پذیرش تحصیلی در این کشور نیز صدق می‌کند. شما برای دریافت ویزای کار نیاز به دعوت‌نامه کاری از کارفرما یا شرکتی معتبر در سنگاپور دارید. چند نوع ویزای کار در سنگاپور وجود دارد از جمله:

ویزای EP  

سنگاپور - مهاجرت به سنگاپور

این ویزا برای افراد حرفه‌ای، مدیران (مثل مدیر عامل، مدیر کل و مدیر اجرایی) و متخصصان است که در آمدی بالاتر از 3 هزار دلار در ماه دارند. 

ویزای ENTER PASSH  

این ویزا برای افرادی است که تحصیلات و تخصص خاصی ندارند، ولی سابقه موفق و رزومه قوی‌ای در امور تجاری دارند و افرادی با ایده‌های نو و خلاقانه هستند. برای اخذ این نوع ویزا هم باید درآمدی بیش از 3 هزار دلار در ماه داشته باشید.

چگونه به کشور سنگاپور مهاجرت کنیم؟

ویزای PEP

این ویزا بر اساس توانایی‌های افراد صادر می‌شود و نیازی به دعوت‌نامه کارفرما ندارد. با اخذ این ویزا می‌توانید دنبال کارفرمای مناسب خود بگردید. برای بررسی فرصت‌های شغلی پیش‌رویتان 6 ماه در سنگاپور وقت دارید. این ویزا 5 ساله است و تمدید نمی‌شود. یکی از شرایط لازم آن داشتن حداقل حقوق 8 هزار دلار در ماه است.

ویزای WP

این ویزا برای کارگران ماهر، نیمه ماهر و متخصص صادر می‌شود و اعتباری دو ساله دارد. با داشتن این ویزا می‌توانید زیر نظر کارفرما و در شغل مورد نظرش مشغول کار شوید. شرط حداقل درآمدی این ویزا نیز 2 هزار دلار در ماه یا کمتر است. 

ویزای WORK PERMIT: S PASS

این ویزا برای کارگران سطح متوسط صادر می‌شود. میزان تحصیلات، مهارت‌ها و توانایی‌های شما در صدور آن تاثیر زیادی دارد. داشتن در آمد 3 هزار دلار در ماه جز شرایط آن است. 

سنگاپور - مهاجرت به سنگاپور

ویزای کاری  WORK PERMIT: MISCELLANEOUS WORK PASS

این ویزا اعتباری کوتاه و 60 روزه دارد.

ویزای TRAINING EMPLOYMENT PASS

این ویزا برای کسانی که قصد گذراندن دوره آموزشی کاری (مدیریتی و غیره) خاصی در سنگاپور هستند، صادر می‌شود. 

ویزای MULTIPLE-JOURNEY BUSINESS VISA

این ویزا برای بازرگانان و سرمایه دارانی صادر می‌شود که نیاز به اقامت دائم در کشور سنگاپور دارند. 

ویزای WORK HOLIDAY PROGRAMME

این ویزا برای فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های معتبر کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند است که قصد کار کردن در سنگاپور را دارند. 

چگونه می‌توان به کشور ایتالیا مهاجرت کرد؟

ویزای دانشجویی

کشور سنگاپور جز محدود کشور‌های آسیای است که سطح علمی دانشگاه‌هایش بالا است و به زبان انگلیسی روان در آن‌ها تدریس می‌شود. برای گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های سنگاپور هم نیاز به مدارک زبان انگلیسی (آیلتس و تافل) دارید و نمره‌ی مورد نیاز آن در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. تعدادی از دانشگاه‌های مطرح سنگاپور عبارت اند از:

دانشگاه ملی سنگاپور (National University of Singapore)

دانشگاه ملی سنگاپور - سنگاپور - مهاجرت به سنگاپور

این دانشگاه قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه سنگاپور است. 

دانشگاه صنعتی نانیانگ (Nanyang Technological University)

این دانشگاه بزرگترین کالج مهندسی دنیا دارد و بالغ بر 32 هزار نفر نیز در دانشکده‌های آن مشغول به تحصیل‌اند. دانشگاه صنعتی نانیاگ دارای  رتبه 8 جهانی در مهندسی عمران، رتبه 11 جهانی در مهندسی مکانیک، رتبه 14 جهانی در مهندسی برق، رتبه 22 جهانی در مهندسی کامپیوتر و رتبه 34 جهانی در مهندسی شیمی است.

همچنین این دانشگاه در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های دنیا (QS) در سال 2019 رتبه‌ی دوازدهم دنیا را کسب کرد. همچنین ایرانی‌های زیادی نیز مقاطع تحصیلات تکمیلی خود را در این دانشگاه گذراندند و به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کردند. 

چگونه می‌توان به کشور نروژ مهاجرت کرد؟

دیگر دانشگاه‌ها

از دیگر دانشگاه‌های معتبر و مطرح سنگاپور می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد: Ngee Ann Polytechnic ، Singapore Polytechnic ، Temasek Polytechnic ، Singapore Management University.

چگونه می‌توان به کشور نیوزلند مهاجرت کرد؟

چگونه می‌توان به کشور سوئد مهاجرت کرد؟

چگونه می‌توان به کشور آلمان مهاجرت کرد؟

چگونه می‌توان به کشور کانادا مهاجرت کرد؟

چگونه می‌توان به کشور استرالیا مهاجرت کرد؟

نویسنده مطلب
سهیلا عادل زاده - سهیلا عادل زاده
دختری خندان و نویسنده‌ای خوشحال، دانشجویی شاد و دوستی با معرفت، پژوهشگر حوزه استارتاپ که عاشق موسیقی راک است. دنبال‌کننده جدی فوتبال، آشپز و نقاشی خلاق و چند نکته دیگر از ویژگی‌های من محسوب می‌شود. حاصل این اندازه خوشحال، خندان و امیدوار بودن می‌شود: سهیلا عادل‌زاده

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-23 16:01:20
دسته بندی ها