لبرون جیمز بسکتبالیست با استعداد

15 شهریور 1399 - 6:05
بیوگرافی - لبرون جیمز بسکتبالیست با استعداد
لبرون جیمز بسکتبالیست با استعداد
امتیاز مطلب: 99%

لبرون بعد از سپری کردن دوران کوتاهی در مقطع دبیرستان، بدون کامل شدن دوران تحصیل خود در این دوره و بعد از پیوستن زود هنگام اش به کلیولند کاوالیرز در ان‌بی‌ای (NBA)، تبدیل به ستاره‌ای نوظهور شد. او بین سال‌های 2012 و 2013 تیم میامی هیت را به سوی کسب عنوان قهرمانی در NBA رهبری کرد. بعد از آن نیز یک بار دیگر نیز برای کلیولند کاوالیرز، در سال 2016 این قهرمانی را تکرار کرد. لبرون در ادامه به لس آنجلس لیکرز پیوست و در حال حاضر نیز در این تیم بازی می‌کند. در یوکن زندگینامه این فرد مشهور را بخوانید.

  لبرون جیمز می‌گوید: «تنها بچه‌ها را دوست دارم، چراکه آن‌ها به خود و این که روزی به قدرت می‌رسند ایمان دارند. آن‌ها حتی اگر بارها شکست بخورند و رویاهای خود را از دست بدهند؛ باز هم توانایی رسیدن و تبدیل شدن به هر انسانی که می‌خواهند در آینده باشند را دارند.»

لبرون جیمز کیست؟

لبرون جیمز (LeBron Raymone James) یک بازیکن بسکتبال آمریکایی عضو تیم لس‌آنجلس لیکرز است. جیمز اولین بار با انتخاب شدن به عنوان بهترین بسکتبالیست دبیرستان‌های آمریکا توجهات را در سطح ملی به خود جلب کرد. به‌علاوه او با برخورداری از فیزیک بدنی منحصر به فرد، تسلط فوق‌العاده و دید درست به ابعاد چهار گوشه زمین به بازیکنی حرفه‌ای تبدیل شد. او تا به امروز توانسته به تعداد 4 بار، لقب با ارزش‌ترین بازیکن NBA و MVP را به خود اختصاص دهد. جیمز پس از حضور موفق در میامی در سال‌های 2012 و 2013، مجدداً به کلیولند بازگشت و اولین قهرمانی خود با این تیم را در سال 2016 جشن گرفت.

لبرون جیمز

دستمزد و ارزش خالص بازی لبرون جیمز

 طبق گفته مجله فوربز، در نوامبر 2018، ارزش خالص لبرون جیمز برابر 450 میلیون دلار بود. در سال 2003، این بازیکن مشهور چند قرارداد از جمله قراردادی 90 میلیون دلاری با نایک امضا کرد؛ که مجموع این قراردادها ارزش خالص او را در طول دوران زندگی‌اش به یک میلیارد دلار می‌رساند. سایر قراردادها با کمپانی‌های وریزون, کیا موتورز، بیتس و کوکاکولا به امضاء رسیده بود.

 در سال 2016، جیمز توانست به دستمزد 31 میلیون دلاری دست پیدا کند؛ که این اتفاق او را به سومین بازیکن پردرآمد تاریخ NBA، پس از مایکل جردن و کوبی برایان تبدیل کرد. این فوق ستاره NBA، با قراردادی چهار ساله به ارزش 153.3 میلیون دلار در ماه ژوئیه 2018 به تیم لس‌آنجلس لیکرز پیوست.

فعالیت‌های اقتصادی

علاوه بر تمام فعالیت‌های تبلیغاتی با کمپانی‌های مختلف، لبرون جیمز یک کارخانه‌دار نیز به حساب می‌آید.  او مالکیت کمپانی سرگرمی اسپرینگ‌هیل (SpringHill) را در اختیار داشته و همچنین در کارخانه بلیزپیزا (Blaze Pizza) نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

آمار رکورد‌ها و امتیازات

در ژانویه 2018 و در سن 33 سالگی، لبرون جیمز توانست عنوان جوان‌ترین بازیکن را با 30،000 امتیاز، در دوران فعالیت حرفه‌ای خود کسب کند. این رقم باعث شد تا او از کوبی برایان در کسب این امتیاز پیشی بگیرد و تبدیل به هفتمین بازیکن در تاریخ NBA با کسب این رکورد شود.

او همچنین به رکورد بیشترین امتیاز کسب شده در تاریخ NBA، با تفاوت 8000 امتیاز فاصله دارد. این رکورد در اختیار عبدالکریم جبار با 38387 امتیاز است. در فصل بعد، جیمز با رسیدن به امتیاز 32292، توانست مایکل جردن را پایین کشیده و جایگاه چهارم این لیست را از آن خود کند.

پس از 16 فصل حضور در NBA، آمار جیمز به طور میانگین در هر فصل به ترتیب زیر است:

  • 27.2 امتیاز در هر بازی
  •  38.6 دقیقه حضور در هر بازی
  •  0.736 درصد پرتاب آزاد موفق
  •  0.343 درصد پرتاب موفق 2 امتیازی در خارج از منطقه
  •  0.504 درصد پرتاب موفق در داخل محوطه جریمه
  •  1.2 ریباند تهاجمی موفق در هر بازی
  •  6.2 ریباند دفاعی موفق در هر بازی
  •  7.2 پاس منجر به امتیاز در هر بازی
  •  0.8 بلاک در هر بازی
  •  1.6 توپ ربایی در هر بازی
  •  3.5 ترنور در هر بازی

قد و وزن

لبرون جیمز دارای 6 فوت و 8 اینج قد و 250 پوند وزن است.

همسر و بچه‌ها

 در 1 ژانویه 2012، لبرون جیمز با ساوانا برینسون (Savannah Brinson)، فرد مورد علاقه دوران دبیرستان خود وارد رابطه‌ای عاشقانه شد. این زوج در تاریخ 14 سپتامبر 2013 در یک مراسم خصوصی با حدود 200 نفر مهمان در سن دیگو ازدواج  کردند.

لبران جیمز و خانواده

 جیمز و برینسون دو پسر و یک دختر دارند. در اکتبر سال 2004، جیمز به اولین فرزندش، لبران جونیور خوش‌آمد گفت. در 14 ژوئن 2007، برینسون فرزند دوم خود، برایس ماکسیموس را نیز به دنیا آورد. فرزند سوم او ژوری جیمز، یک دختر بود که در 22 اکتبر 2014 متولد شد.

روز و محل تولد

لبرون جیمز متولد 30 دسامبر 1984 در آکرون، در ایالت اوهایو است.

 بازی در آل استار و دریافت عناوین مهم

لبرون جیمز برای اولین بار در سال 2005، برای بازی در آل استار ان‌بی‌ای برگزیده شد. او در هر یک از 14 فصل پیش روی خود یک رکورد و نقطه عطف قابل تامل در کارنامه خود به جای گذاشت. در ماه ژانویه 2018، NBA، جیمز و گلدن استریت واریورز را به عنوان کاندیدای محافظ  استفان کری اعلام کرد. در این میان او بیشترین رأی را در نظرسنجی به خود اختصاص داد و به عنوان کاپیتان تیم‌های بازی آل استار انتخاب شد.

در سال 2006، جیمز به عنوان بازیکن برتر در بازی آل استار NBA شناخته شد، افتخاری که او در سالهای 2008 و 2018 مجددا تکرار کرد. جیمز همچنین توانست 4 بار به عنوان ارزشمندترین بازیکن NBA در دوره‌های 2008، 2009، 2009، 2010 و 2011، 2012 و 2012،2013 انتخاب شود.

فعالیت بسکتبالی لبرون جیمز در دوره دبیرستان

در سنین جوانی، جیمز استعداد طبیعی‌ خود در بسکتبال را نشان داد و توسط دبیرستان سنت وینسنت سنت ماری پذیرفته شد. در نهایت توانست در سال 1999 به تیم بسکتبال این دبیرستان بپیوندد. در مجموع، جیمز در طی 4 سال حضور خود در آن‌جا، توانست 2،657 امتیاز، 892 ریباند موفق و 523 پاس منجر به امتیاز کسب کند.

لبران جیمز

به عنوان یک تازه وارد، جیمز به طور متوسط 18 امتیاز در هر بازی کسب کرد، و با کسب 25 امتیاز در بازی قهرمانی به تیم کمک کرد تا به عنوان Division III دست یابد. مهارت‌های پیشرفته بسکتبالی او گسترش یافته، و چندین جایزه برای عملکرد خوب خود دریافت کرد. تیم او در سال بعد نیز برای دومین سال متوالی به عنوان Division III دست پیدا کرد.

در سال تحصیلی بعدی، جیمز به عنوان بازیکن سال بسکتبال دبیرستان‌های پسرانه کشور از سوی مجله PARADE، همین‌طور از سوی مجله Gatorade به عنوان بسکتبالیست سال انتخاب شد. پس از پایان سال‌های تحصیلی دوران جوانی، جیمز تبدیل به بازیکن قدرتمندی شد که در حال حرفه‌ای شدن بود.

جیمز تصمیم گرفت تا تحصیلاتش را تمام کند و بعد از آن یک سال فوق‌العاده را در زمین بازی گذراند. او به طور متوسط 31.6 امتیاز در هر بازی کسب کرد، و به تیم خود کمک کرد تا جایگاه سوم خود را حفظ کند. همچنین دبیرستان سنت وینسنت سنت ماری در همان سال توانست بالاترین رتبه را در سطح ملی به خود اختصاص دهد. 

جیمز با این عملکرد استثنایی و استعداد بالقوه‌ای که در وجودش داشت، خیلی زود می‌توانست به عنوان یکی از مهم‌ترین بازیکنان در سطح ملی تبدیل شود؛ که توانایی رهبری فوق‌العاده‌ای دارند.

دوران حضور در کلیولند کاوالیرز

با توجه به رکورد قابل توجه او، جای تعجب نبود که جیمز به عنوان اولین بازیکن برای لیست درفت ان‌بی‌ای 2003 انتخاب شود. کلیولند کاوالیزر (Cleveland Cavaliers) با این مهاجم جوان قدرتمند قراردادی امضاء کرد، و او نیز به خوبی ثابت کرد که می‌تواند به یک بازیکن با ارزش و سرمایه ای برای باشگاه تبدیل شود. این تیم فصل گذشته را در جایگاه هشتم کنفرانس شرق به پایان رسانده بود.

کسب عنوان تازه‌کار سال در NBA 

در طول فصل 2003 تا 2004، جیمز با کسب عنوان تازه‌کار سال در NBA تاریخ‌سازی کرد. او اولین کسی بود که توانست این عنوان را در تیم کاوالیرز از آن خود کند. او همچنین جوانترین بازیکنی بود که فقط با 20 سال سن توانسته بود به این افتخار دست یابد.

علاوه بر این، در همین دوران، جیمز به طور متوسط 20 امتیاز در هر بازی به‌دست آورد. او بعد از مایکل جردن و اسکار رابرتسون، سومین فردی بود که توانست علاوه بر کسب عنوان Rookie این میزان امتیاز را نیز کسب کند.

 جیمز همچنان به طور حرفه‌ای در NBA پیشرفت می‌کرد، و در فصل بعدی حضور خود توانست میانگین امتیازات خود را در هر بازی به 27.2 افزایش دهد. او بار دیگر در سال 2005 تاریخ‌سازی کرد، و توانست به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شود که توانسته است در یک بازی بیش از 50 امتیاز کسب کند.

در سال 2006، جیمز به تیم خود کمک کرد تا در دور اول بازی‌های پلی‌آف تیم، واشینگتون ویزارد را شکست دهد. پس از آن، کاوالیزر تمام تمرکز خود را بر روی رویارویی با دیترویت پیستونز در مرحله نیمه نهایی کنفرانس شرق گذاشت.

جیمز به طور متوسط 26.6 امتیاز در هر بازی این مرحله کسب کرد؛ ولی این میزان برای پیروزی تیم  او کافی نبود. تیم جیمز به جایی رسیده بود که در رده‌های بالای رنکینگ جایی نداشت، پس جیمز تصمیم گرفت تا بر روی پیشنهاد‌ تیم‌های دیگر فکر کند. او تصمیم داشت در جای درست از استعداد ویژه‌ خود استفاده کند و به تیم دیگری بپیوندد.

امضاء قرارداد جدید برای حفظ ستاره بااستعداد

 در سال 2006، جیمز قرارداد جدیدی را با  کاوالیزر امضاء کرد. مسئولان این تیم به لبرون قول دادند تا تیم در فصل بعد با ترکیب قدرتمندتری در رقابت‌های NBA حضور پیدا کند. آن‌ها به جیمز اطمینان دادند تا دیترویت را برای قهرمانی در کنفرانس شرق شکست دهند. اما در نهایت کاوالیرز در فینال‌های NBA با شکست در مقابل سن آنتونیو اسپرز در بازی 4 ام و 4 شکست متوالی، قهرمانی در این مسابقات را از دست داد.

در طول فصل 2007-2008، جیمز همچنان به کاوالیزر کمک کرد تا موقعیت خود را در کنفرانس شرق بهبود بخشد. اما باز این تیم رویای او را محدود به نیمه‌نهایی کرد؛جایی که کاوالیرز در هفت بازی از بوستون سلتیکس شکست خورد. اما از لحاظ عملکرد فردی، جیمز سالی پر از موفقیت را پشت سر گذاشت. چراکه عواملی از جمله غیبت و عدم آمادگی بازیکنان رقیب او مانند کوبی برایان و آلن ایورسون در اکثر بازی‌ها، و همچنین کسب 30 امتیاز در هر بازی، که بالاترین میانگین امتیاز در یک فصل NBA به حساب می‌آید؛ در به‌دست آوردن این موفقیت‌های فردی تاثیر گذار بودند.

 در اوایل فصل 2008 تا 2009، روزنامه‌نگاران و طرفداران ورزشی شروع به صحبت در مورد آینده جیمز در این ورزش کردند. او گزینه‌ی تبدیل شدن به یک بازیکن آزاد در سال 2010 را در اختیار داشت، و بحث‌های بسیار زیادی در مورد این‌که جیمز در نهایت با کجا قرارداد می‌بندد و آیا قراردادش را تمدید می‌کند یا خیر، وجود داشت. برخی از روزنامه‌نگاران مطلع شده بودند که نیویورک نیکس، به دنبال بازیکنی بااستعداد است.

جیمز در شرایطی که به عنوان بازیکن آزاد قرار بود از تیم کاوالیرز جدا شود؛ چندین انتخاب برای انجام یک انتقال موفق داشت. در همین حین جیمز به خبرنگاران گفت: «من به پیروزی در مسابقات، و کسب قهرمانی در NBA و تیمی که در حال حاضر در آن هستم فکر می‌کنم؛ بنابراین در فکر تغییر دادن موقعیت فعلی نیستم.»

حضور در میامی هیت

مدت کوتاهی پس از تبدیل شدن به بازیکن آزاد، جیمز اعلام کرد که برای فصل 2010 تا 2011 به تیم میامی هیت خواهد پیوست. طرفداران او در کلیولند از این اتفاق خوشحال نبودند و بسیاری از آنها معتقد بودند که او به زادگاه خود خیانت کرده است.

بلافاصله پس از اعلام این خبر از سوی جیمز، دن گیلبرت، مالک بخش اعظمی از سهام باشگاه کلیولند کاوالیرز، یک نامه بلند به جیمز نوشت. گیلبرت در این نامه با خطاب قرار دادن جیمز با کلماتی همچون خودخواه، سنگدل و خائن ترسو او را مورد سرزنش قرار داد. جیمز اولین حضور خود در میامی هیت را با پایان بردن لیگ در جایگاه اول و میانگین امتیاز 26.7 به اتمام رساند.

 فصل 2011 تا 2012 همراه با موفقیتهای بزرگی برای جیمز و میامی هیت همراه بود. این ستاره مهاجم با کمک به پیروزی تیمش در برابر اکلاهما سیتی تاندر در فینال‌های NBA، توانست اولین قهرمانی خود در این مسابقات را به‌دست آورد. در بازی سرنوشت‌ساز پنجم، جیمز با کسب 26 امتیاز و ثبت 11 ریباند و 13 پاس، نقش مهمی در پیروزی تیم خود ایفا کرد. جیمز در رابطه با این موضوع گفت: «این که تصمیم بگیرم کلیولند را ترک کنم، بسیار دشوار و سخت بود، اما من می‌دانستم که در تیم جدید چه آینده‌ای خواهم داشت. من می‌دانم که در میامی آینده‌ای روشنی در انتظارم است.»

آیا میامی هیت همان جایی بود که جیمز به دنبال آن بود؟

در طول فصل 2012 تا 2013، جیمز دوباره دست به تاریخ‌سازی دیگری زد. این‌بار در 16 ژانویه 2013 و در سن 28 سالگی، به عنوان جوان‌ترین بازیکن توانست 20،000 امتیاز به‌دست آورد. جیمز با یک پرش و پرتاب دقیق در آخرین ثانیه‌های بازی، کسب مجموع امتیاز 20001 و رساندن تیم میامی هیت به پیروزی 75 تا 92 در مقابل تیم واریرز به این رکورد دست یافت.

موفقیت میامی هیت تا انتهای فصل 2012 تا 2013 ادامه پیدا کرد. جیمز سری نبردهای سختی را در پیش گرفت و برای قهرمانی در کنفرانس شرق شش بازی انجام داد. او همچنین مقابل سن آنتونیو اسپرز پیروز شد. در نهایت با پیروزی در 7 بازی برای دومین فصل متوالی، جام قهرمانی در NBA را به دست آورد.

تکرار فینال و بازی با اسپرز

در نقطه اوج فصل 2013 تا 2014، میامی دوباره به فینال‌های NBA بازگشت و دوباره مقابل اسپرز قرار گرفت. اما این بار پس از پنج بازی، قهرمانی در این مسابقات را از دست داد.

 بازگشت به کلیولند کاوالیزر

جیمز در ماه جولای 2014 اعلام کرد که، پس از صرف‌نظر کردن از تمدید قراردادش با میامی و با توجه به پیشنهادات تیم‌های دیگر، نهایتاً به کاوالیرز بازمی‌گردد. روند روبه‌جلو و همراه با موفقیت او در فصل 2014 تا 2015 به دلیل مشکلاتی در ناحیه کمر و زانو کمی با اختلال روبه‌رو شد، و باعث شد 13 بازی از 82 بازی فصل را از دست بدهد. بااین‌حال او غالبا سالم بود و توانست به طور متوسط 25.3 امتیاز و 7.4 پاس منجر به امتیاز در هر بازی از خودش بر جای گذارد.

جیمز، کاوالیرز را به سمت فینال NBA رهبری کرد و به اولین بازیکن در 50 سال اخیر تبدیل شد؛ که توانسته است برای 5 بار متوالی به فینال این رقابت ها راه یابد. بااینحال، مصدومیت‌های ستارگان هم تیمی‌اش کوین لاو و کایری ایروینگ، رویای او برای سومین قهرمانی در این جام را از او گرفت. تیم کاوالیرز در 6 بازی از 7 بازی فینال در مقابل واریرز شکست خورده و قهرمانی را از دست داد.

سومین قهرمانی این بار در زادگاه

در طی فصل 2015 تا 2016، یاران کاوالیرز ششمین فینال پیاپی (پادشاه جیمز) را برای او مهیا کردند. این اتفاق به دلیل حواس پرتی به خاطر تغییر یک مربی در اواسط فصل، و حاشیه‌ای که به دلیل انجام بازی تکراری در مقابل واریرز برایشان رقم خورده بود افتاد. شاید این موفقیت اوج کار او محسوب می‌شد. چراکه او توانست تیم را با وجود اینکه 1 تا 3 از حریف خود درمجموع 4 بازی فینال عقب بود، به یک‌باره به رقابت برگرداند. همچنین ضمن کسب 41 امتیاز در هر دو بازی 5 ام و 6 ام، با ثبت یک تریپل دابل در بازی 7 ام اولین قهرمانی تاریخ باشگاه را برای آنها به ارمغان آورد.

لبران جیمز

اسطوره‌ای که بر اساس رای‌گیری‌های انجام شده به عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال‌های NBA انتخاب شده بود، در مورد کاوالیرز گفت: «من برگشتم تا جام قهرمانی را به شهرمان برگردانیم. دیگر می‌دانستم که توانایی انجام دادن چه چیزی را دارم و در چند سال گذشته که رفته بودم چیزهایی آموختم؛ که مرا از هر نظر آماده کرده بود .»

 در سال بعد، جیمز دوباره گام جدی خود را برداشت و در زمان لازم خود را آماده‌ی نمایش زیبای دیگری کرد. او با آمادگی فوق‌العاده خود توانست کاوالیرز را به قهرمانی در کنفرانس شرق برساند، و آمار باورنکردنی 7 حضور پیاپی در فینال NBA را برای خود به ثبت رساند. بعد از آن کوین دورانت، بازیکنی که در گذشته موفق به کسب عنوان ارزشمندترین بازیکن NBA شده بود نیز به جمع شلوغ ستارگان واریرز پیوست. او توانست جیمز و هم تیمی‌هایش را از رسیدن به قهرمانی باز دارد و با 5 برد در فینال‌ها قهرمانی در این مسابقات را به‌دست آورد.

اولین محرومیت

پادشاه جیمز در کنار تمام موفقیت‌ها و دستاوردهایش، اولین ناکامی زودهنگام خود در فصل 2017 تا 2018 NBA را هم تجربه کرد. او پس از فریاد بر سر یک داور در اواخر ماه نوامبر، برای اولین بار در طول دوران حرفه‌ای فعالیت خود بعد از 1082 بازی از زمین اخراج شد.

پس از ثبت میانگین پاس منجر به امتیاز 9.1 که بهترین آمار در یک فصل عادی  NBA به حساب می‌آمد، جیمز مجبور شد که در دور اول بازی‌های حذفی از تیم خارج شود. او در ادامه توانست 45 امتیاز در مقابل ایندیانا در بازی هفتم کسب کند. این بار هم نزدیک بود که کاوالیرز جیمز را به دردسر بیندازد و مجددا در مقابل اسکرپی سلتیکس با مشکل مواجه شود. اما جیمز با یک نمایشی خیره‌کننده و کسب 81 امتیاز در مجموع دو بازی مسبب حضور خودش در 8 امین فینال پیاپی NBA شد.

بازی اول تکراری مقابل گلدن استیتس واریرز آن‌ها را با مشکل همراه کرد. با وجود جادوگری جیمز و کسب 51 امتیاز، گارد تیم جی آر اسمیس با یک دریبل بی‌موقع و توجیه‌ناپذیر بیرون محوطه جریمه برای کنترل زمان بازی موجب لو رفتن توپ و کسب امتیاز توسط واریرز شد. در نهایت بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد و موجب پیروزی واریرز در این مسابقه شد. این بهترین شانس کاوالیرز برای پیروزی در مقابل حریفش بود چون دیگر واریرز چنین فرصتی را در اختیار آنها قرار نداد، و با پیروزی در 3 بازی بعدی توانست سومین قهرمانی خود در 4 سال اخیر را جشن بگیرد.

باز هم جدایی از زادگاه

 پس از آن، سوالاتی در مورد آینده او با تیمش وجود داشت. همه این صحبت‌ها به دلیل این‌که او بعد از باخت در مسابقه اول، از قهرمانی کنفرانس شرق با ضربه زدن به تخته وایت برد موجب شکستگی دست راستش شده بود، و عصبانیت خود را این‌گونه ابراز کرده بود مطرح شد. و همین موضوع باعث شد که او از حضور در باقی بازی‌های قهرمانی کنفرانس شرق باز مانده بود.

حضور در لس آنجلس لیکرز

 در روز اول ژوئیه 2018، جیمز اعلام کرد که در فصل بعدی دوران حرفه‌ای فعالیتش با امضای قراردادی، به لس آنجلس لیکرز می‌پیوندد. یک فرایند تکراری (پیوستن به لیکرز) که در گذشته توسط اسطوره‌هایی همچون برایان، عبدالجبار و جانسون جادویی طی شده بود.

لبران جیمز در لیکرز

با این حال، از آن‌جا که لیکرز با یک بازی 17 نفره بدون ستاره مصدومش شکست خورد؛ خبرهای خوبی در اواسط سال به گوش نمی‌رسید. در حالی که اعضای تیم در اواخر فوریه 2019 بر سر مسائلی بحث و مجادله داشتند؛ جیمز هم تیمی‌هایش را متهم کرده و از آن‌ها خواست که تمرکز خود بر روی شایعات تبلیغاتی را متوقف کنند. او گفت: «یکی از بدترین راه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، این است که هنوز هم اجازه دهید شایعات بر روی بازی شما تاثیر بگذارند. این کار موجب می‌شود تا ناخودآگاه به شایعات دامن بزنید. من در این شرایط حاضر به ادامه نیستم.»

رکورد‌های مهم متوقف شد

 زمانی که لیکرز در 22 مارس به طور رسمی در مرحله پلی‌آف از گردونه رقابت‌ها حذف شد، این اتفاق تمام رکوردهای جیمز را بر هم ریخت. این موضوع باعث شد تا 13 فصل پیاپی صدرنشینی و 8 فصل پیاپی رسیدن به فینال NBA به طور عملی متوقف شد. فصل اول و دشوار جیمز در لس آنجلس لیکرز با اعلام مصدومیت‌اش از ناحیه کشاله ران از سوی باشگاه و از دست دادن 6 بازی فینال کنفرانس به بدترین شکل ممکن به پایان رسید.

بازی‌های المپیک

 لبرون جیمز در قالب تیم المپیک بسکتبال ایالات‌متحده، در سه دوره المپیک تابستانی سال‌های 2004، 2008 و 2012 حضور داشته است.

جیمز نخستین تجربه حضور در المپیک را در بازی‌های تابستانی 2004 آتن، یونان به‌دست آورد. او و هم‌تیمی‌اش پس از شکست دادن لیتوانی، مدال برنز این مسابقات را کسب کردند. در همین دوره آرژانتین پس از شکست ایتالیا در فینال، طلای این مسابقات را با خود به خانه برد.

اولین طلای المپیک

 در تابستان 2008، جیمز به پکن، چین سفر کرد تا با بازیکنانی همچون برایان، جیسون کید و دواین وید در تیم بسکتبال المپیک آمریکا بازی کند. تیم ایالات‌متحده پس از شکست دادن اسپانیا در دور نهایی، توانست مدال طلای این مسابقات را با خود به خانه ببرد.

جیمز در سومین رقابت المپیک دوران ورزشی خود در سال 2012، در بازی‌های المپیک تابستانی در لندن شرکت کرد. هم‌تیمی‌هایی که کنار او حضور داشتند؛ کوین دورانت، کارملو آنتونی و کوبی برایان، و همچنین چندین بازیکن برتر دیگر به مانند همین بازیکنان بودند. در پایان این مسابقات تیم بسکتبال ایالات‌متحده مدال طلا را به دست آورد و این دومین مدال طلای المپیک پیاپی جیمز بود.

 فعالیت‌های خیرخواهانه و انسان دوستانه

 در خارج از NBA، جیمز برای کمک به دیگران نیز تلاش‌هایی کرده است. او در سال 2004، در کنار مادرش گلوریا، بنیاد خیرخواهانه خانواده لبرون جیمز را برای کمک به فرزندان و خانواده‌های تک سرپرست تاسیس کرد.

لبران جیمز

در میان بسیاری از برنامه‌های این بنیاد، این سازمان زمین‌های بازی را در مناطق محروم اقتصادی فراهم کرده و سالانه یک رویداد مربوط به دوچرخه سواری را میزبانی می‌کند.

 پست‌های رک و صریح در رسانه‌های اجتماعی

جیمز یکی از شناخته شده ترین ورزشکاران جهان، هیچ وقت در مورد بیان دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی احساس شرمندگی نمی کند. او پس از مرگ تراویون مارتین در سال 2012، حمایت خود از این نوجوان را نشان داد و با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به مخالفت صریح پرداخت. موارد دیگری نیز وجود دارند که این مسئله را در مورد این ورزشکار حرفه‌ای ثابت می‌کنند.

جیمز همچنین از خود یک روی بازیگوش در شبکه های اجنماعی نشان داده است. به عنوان مثال، او در اوایل شروع فعالیت  خود یک عکس از شخصیت کارتونی آرتور با کاوالیرز در فصل 2017 تا 2018 به اشتراک گذاشت.

بازی در فیلم «Space Jam 2»

 لبرون به عنوان یک ستاره، در دنباله ای از فیلمی که مایکل جردن در آن به ایفای نقش پرداخته بود؛ به نام اسپیس جم 2 (Space Jam 2) فعالیت کرد.

 

منابع: لینک 1 و لینک 2

نویسنده مطلب
mohammadmahdi piran - محمدمهدی پیران
نویسنده متن‌های انگیزشی، مثبت، برندینگ و کابردی برای کسانی که تازه قدم به دنیای کسب‌و‌کار گذاشته‌اند

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 11:58:04
دسته بندی ها