زندگینامه استفن کری بسکتبالیستی که به دقت در پرتاب توپ شهرت دارد

24 شهریور 1399 - 6:05
بیوگرافی - زندگینامه استفن کری بسکتبالیستی که به دقت در پرتاب توپ شهرت دارد
زندگینامه استفن کری بسکتبالیستی که به دقت در پرتاب توپ شهرت دارد
امتیاز مطلب: 90%

 وردل استفن کری (متولد 14 مارس 1988)، که بیشتر با نام استفن کری شناخته می‌شود، یک ورزشکار آمریکایی و حرفه‌ای تیم بسکتبال گلدن استیت وریرز  (golden state warriors) است. او که پسر بسکتبالیست سابق NBA دیل کری است اولین بار و زمانی که توانست فصلی فوق‌العاده را با عملکرد تاثیرگذار خود در کالج دیویدسون سپری کند همه توجهات را به خود جلب کرد. او در سال 2009 جذب تیم گلدن استیت شد و در نهایت به یکی از بازیکنان برتر بسکتبال حرفه‌ای خصوصا به دلیل مهارت بالا و ستاره‌ای خود در شوت زنی تبدیل شد.

پس از کسب افتخار با ارزش‌ترین بازیکن NBA و کمک به تیم  گلدن استیت وریرز برای قهرمانی در این رقابت ها در سال 2015 کری تیم را به سوی کسب رکورد 73 برد در لیگ در طول یک فصل رهبری کرد. در ماه مه 2016، کری اولین نفر در تاریخ NBA بود که با سیستم متداول رای‌گیری به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن انتخاب میشد و تنها بازیکن در بین 11 بازیکن قبلی که این عنوان را به دست آورده بودند محسوب میشد که توانسته بود 2 سال متوالی این عنوان را کسب کند. او در ادامه درخشش‌هایش به تیم  Warriors کمک کرد تا قهرمانی NBA را در سال 2017 و 2018 نیز مجددا بدست آورد، که این دو بار قهرمانی این تیم را از حیث قهرمانی در این رقابت‌ها از تیم  کلیولند کاوالیر (Cleveland Cavaliers) پیش انداخت.

آمار و ارقام فعالیت حرفه‌ای استفن کری

در پایان رقابت‌های NBA در فصل 2018/2019 آمار و راقام استفن کری در بخش‌های مختلف به شرح زیر بود:

به طور متوسط 34.4 دقیقه بازی

 47.7 درصد پرتاب‌های موفق داخل محدوده جریمه تیم حریف

 43.6 درصد اقدام موفق در پرتاب 3 امتیازی

 90.5 درصد پرتاب آزاد موفق 

 به طور متوسط 23.5 امتیاز در هر بازی

به طور متوسط 4.5 ریباند موفق در هر بازی

به طور متوسط 6.6 پاس منجر به امتیاز در هر بازی

به طور متوسط 0.2 بلاک در هر بازی (دفاع موفق از توپی که به سمت سبد حمل می‌شود)

استفن کری - آمار و ارقام

ارزش خالص استفان کری در ترنسفر مارکت، دستمزد و قرارداد

از ابتدای سال 2019، استفن کری دارای ارزش خالص 90 میلیون دلار است. در سال 2012، کری یک قرارداد چهار ساله با  Warrior States Warriors امضا کرد. حقوق سالانه 12.1 میلیون دلاری کری در فصل 2016-17 او را تنها تبدیل به 85 مین بازیکن پردرآمد NBA کرد. این در حالیست که او در همین بازه زمانی توانسته بود دو بار به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن مسابقات NBA دست یابد. در هر حال در ژوئن 2017 کری قراردادی جدید و به ارزش 201 میلیون دلار با تیم بست تا او را به پردرآمدترین بازیکن NBA تبدیل کند این قرارداد در طول پنج سال و تا سال 2020/21 بسته شد.

 همسر و فرزندان استفن کری

 استفن کری در 30 ژوئیه 2011  با عشق دوران دبیرستان خود آییشا الکساندر ازدواج کرد. آیشا کاری متولد 23 مارس 1989، در تورنتو کانادا، یک کارآفرین و بازیگر سابق سینما است که بیشتر به خاطر فعالیت در یکی از سریال‌های شبکه HBO و مالکیت کسب و کار اینترنتی ای که مربوط به صنعت غذا می‌شود شناخته شده است.

استفن و آییشا دو دختر دارند. در 19 ژوئیه 2012، آنها از اولین آنها، به نام ریلی، استقبال کردند، دختر دومشان، رایان، در تاریخ 10 ژوئیه 2015 متولد شد. تقریبا سه سال بعد، در 4 ژوئیه 2018، آئیشا اولین پسرش، کانن وات جک را به دنیا آورد.

مالکیت یک شرکت تولیدی و قرارداد استفن کری با شرکت سونی

 در آوریل 2018 اعلام شد که شرکت تولیدی تازه کاری که مالک آن استفن کری است و در  زمینه‌های رسانه‌ای فعالیت می‌کند با شرکت سونی پیکچرز (Sony Pictures Entertainment) قراردادی به امضا رسانده است. این قرارداد که در حوزه تولیدات و پروژه‌های تلویزیونی و تولیدات شرکت متعلق به استفن کری است بیشترین تمرکز خود را بر روی محتویات مربوط به حوزه‌های خانواده و مطالب ورزشی گذاشته است.

کرى در یک نشست خبری در این باره گفت: «من از داشتن این پلتفرم خوشحال هستم و می‌خواهم از این طریق تاثیری مثبت بر جهان داشته باشم. مشارکت با سونی برای به اشتراک گذاشتن مطالب الهام‌بخش با صدایی جهانی اتفاقی حتمی است.»

 پدر و مادر و برادر استفن کری

 پسر بزرگتر دیل کری بازیکن سابق NBA یعنی استفن کری، با پیگیری و تمرین مداوم همراه با پدرش و دیدن تمرینات او، اصول بسکتبال را به خوبی آموخت. با این حال، مادر او سونیا، ستاره سابق والیبال Division I در غیاب پدرش که در اردو‌های تیم به سر میبرد سعی در تربیت صحیح پسرش کری داشت.

کری یک خواهر و یک برادر دارد. برادر کوچکترش، ست کری، پس از درخشش فوق‌العاده خود در دانشگاه Duke فعالیت خود در این رشته را با حضور در یک تورنمنت حرفه‌ای بسکتبال ادامه داد. خواهر استفن سیدل یک ورزشکار والیبال است که در دانشگاه  Elonفعالیت می‌کند.

 کی و کجا استفن کری متولد شد؟

 استفن کری در 14 مارس 1988 در آکرون، اوهایو متولد شد، اما عمدتا در شارلوت کارولینای شمالی پرورش یافت استفن کری دارای بلندی قامت 6 پا، 3 اینچ و 190 پوند وزن است.

استفن کری

مروری بر عملکرد استفن کری

در سال 2009 پس از قرار گرفتن در صدر بیشترین امتیاز آورندگان کشور در رقابت‌های دانشگاهی با میانگین 28.6 امتیاز در هر بازی ، استفن کری به عنوان انتخاب هفتم برای رقابت‌های پیش فصل NBA توسط تیم Golden state warriors انتخاب شد.

در سال 2015، Curry یک رکورد جدید را با 286 پرتاب موفق سه امتیازی به نام خود ثبت کرد او همچنین این فصل را با صدر نشینی در آمار توپ ربایی در لیگ به پایان برد. نمایش چشمگیر در تمامی زمینه‌ها موجب شد که بتواند در انتهای فصل عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل را از آن خود کند.

 در ماه مه سال 2016، کری اولین نفر در تاریخ NBA  بود که با نظرسنجی مرکز آمار unanimous vote به عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل انتخاب شد. او همچنین یکی از 11 بازیکنی در تاریخ NBA است که توانسته برای 2 فصل پیاپی به این عنوان دست پیدا کند.

«من واقعا هیچوقت تصمیم نگرفتم که سرنوشت بازی را تغییر دهم و هرگز فکر نمی‌کردم که در حرفه‌ام این اتفاق رخ دهد.» کری این سخنان را بعد از بدست آوردن عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل به زبان آورد «تنها کاری که می‌خواستم انجام دهم این بود که خودم باشم... من می‌دانم که (این عملکرد عالی) بسیاری از نسل‌های بعدی را تشویق می‌کند به این که بسیاری از افرادی که بازی بسکتبال را دوست دارند ارزش یادگیری این مهارت را به خوبی درک کنند. آنها همچنین با درک این واقعیت تک تک روز‌های هفته را برای بهتر شدن تمرین می‌کنند. شما باید بتوانید برای نیل به هدفتان زمان گذاشته و به خوبی تمرین کنید. این همان دلیلی است که من در اینجا هستم، این همان چیزی است که مرا هر روز ترغیب به بهتر شدن می‌کند.»

دوران بازی استفن کری در کالج

به دلیل عملکرد فوق‌العاده‌اش در مدرسه مسیحیان شارلوت توسط یک کالج بزرگ بسکتبال پذیرفته شد کری در کالج دیویدسون در نزدیکی زادگاهش ثبت نام کرد. او بلافاصله مهارت‌های خود را با به دست آوردن 32 امتیاز در برابر دانشگاه میشیگان در بازی دوم از خود نشان داد و خیلی زود افتخار برترین بازیکن کنفرانس جنوب را از آن خود کرد.

کری زمانی که توانست با درخشش خود wildcats را به فینال مسابقات منطقه‌ای در چارچوب تورنمنت NCAA ببرد در ماه مارچ سال دوم حضور خود در این دبیرستان تبدیل به یک ستاره ملی شد.

دوران ستاره بودن استفن کری در NBA

 به رغم ظاهر نحیف و نوجوانانه او، کری با توانایی‌های منحصر به فرد خود از جمله شوت‌های دقیق و توانایی بالای کنترل و حمل توپ اثبات کرد که استعدادی بیش از ظرفیت یک بازیکن NBA در وجود خود دارد.

او به عنوان یک گارد (موقعیت بازی در بسکتبال)، توانست به طور میانگین بیش از 22 امتیاز در هر بازی کسب کند. بازی چشمگیر او دستاوردی بزرگ به همراه تیم ملی مردان آمریکا به همراه داشت که قهرمانی در مسابقات جهانی سال 2010 و کسب مدال طلای این مسابقات بود.

آسیب‌دیدگی در دوران اوج و بازگشتی استثنایی

در زمان برگزاری تمرینات تیم ملی، از یک آسیب‌دیدگی بدلیل پیچ خوردگی از ناحیه مچ پا رنج می‌برد و این آسیب‌دیدگی به مدت 2 فصل به طول انجامید.

 بازگشت به سلامتی کامل به او اجازه داد تا عملکرد خیره کننده‌اش در سال 2012-13 را مجددا تکرار کند و کری یک رکورد بی‌نظیر در زمینه پرتاب 3 امتیازی در NBA را با 272 پرتاب موفق به ثبت رساند. او همچنین به عنوان بهترین بازیکن ماه آوریل کنفرانس غرب نام گرفت. او در ادامه، فعالیت خود را با شکست غیرمنتظره در مقابل تیم Denver Nuggets در دور اول مرحله حذفی دنبال کرد.

پس از دریافت اولین دعوتنامه برای حضور در بازی ALL STAR در سال 2014، کری به سطح جدیدی از عملکرد و محبوبیت خود در این فصل رسید. 

اولین قهرمانی استفن کری در NBA پس از 40 سال

استفن کری - اولین قهرمانی در NBA

کری با یک سری بازی‌های به یاد ماندنی توانست با رهبری Warriors لبرون جیمز بزرگ و تیمش کلیولند کاوالیرز را در مرحله پایانی شکست دهد و اولین جام قهرمانی Warriors را بعد از سال 1975 برای این تیم به ارمغان آورد.

 به درخواست هواداران و با تشویق آنها برای تکرار دوباره این سناریو، کری به Warriors کمک کرد تا این تیم به رکورد ​​24 پیروزی متوالی در فصل 2015/2016 دست یابد همچنین در همین فصل آنها توانستند به رکورد فوق‌العاده 73 برد در یک فصل دست یابند. گارد فوق‌ستاره بار دیگر مهارت‌های بی‌نظیر خود را در طول فصل نشان داد و به 402 امتیاز در پرتاب‌های سه امتیازی دست پیدا کرده و 30.1 امتیاز در هر بازی که بالاترین میانگین امتیاز در لیگ به حساب می‌آمد کسب کرد.

با وجود دستاوردهای بی‌نظیر او، کری می‌دانست که رکوردهای شخصی و تیمی ممکن است بی‌ارزش و پوچ شوند اگر Warriors نتواند به قهرمانی دست یابد.

باز هم قهرمانی استفن کری حتی با مصدومیت 

مسئولان تیم warriors باید دست به قمار می‌زدند و کری را که قبل از بازی‌های حذفی دچار مصدومیت شده بود را برای اجتناب از مصدومیت بیشتر بازی نمی‌دادند. ولی او به بازی آمد و توانست رکورد 17 امتیاز در وقت‌های اضافی یعنی گیم چهارم بازی را پس از تساوی در وقت‌های معمول بازی کسب کرده و پیروزی این تیم را در نیمه نهایی کنفرانس غرب رقم زند. این تیم همچنین در راند بعدی توانست با کامبکی به یاد ماندنی تیم اکلاهاما سیتی تاندر (Oklahoma City Thunder) را از پیش رو برداشته و به فینال NBA صعود کند.

شکستی دراماتیک و انتقام Cavaliers از warriors در فصل بعدی این رقابت‌ها برای کری و یارانش رقم خورد. خواسته او برای تکرار عنوان قهرمانی تحقق نیافت و warriors با شکست 89-93 در مقابل Cavaliers در فینال هفتم NBA از دست یابی به کاپ قهرمانی باز ماند.

2017 و شروع استفن کری دوباره با تفکر انتقام

 در سال 2017، کری مجددا با عملکرد خارق‌العاده خود کمک کرد تا باری دیگر این تیم در مقابل لبران ریمون جیمز (LeBron Raymone James) و کلیولند کاوالیرز (Cavaliers) در مرحله‌نهایی قرار گیرد. در بازی فینال پنجم کری با کسب 34 امتیاز و هم تیمی او کوین دورانت با کسب 39 امتیاز منجر به پیروزی 129-120 این تیم و دومین قهرمانی warriors در NBA در 3 سال اخیر شد.

این پیروزی شیرین و با انتظاری طولانی مدت برای کری همراه بود. کری پس از، از دست دادن فینال 2016، از یکی از دوستانش خواسته بود که سیگاری را برای او نگه دارد و وقتی او سال بعد با قهرمانی پیش او بر می‌گردد. این سیگار را از او گرفته و استعمال می‌کند. کری پس از قهرمانی در رقابت های NBA به صورت زنده در NBA TV سیگار کشید و گفت : «من یک سال کامل منتطر چنین لحظه ای بودم که این کار را انجام دهم.»

سومین قهرمانی استفن کری در NBA

در بازی اول از چهارمین فینال پیاپی کلیولند کاوالیرز، قبل از اینکه کری با کسب 33 امتیاز بازی را به وقت های اضافه بکشاند و موجب پیروزی تیمش شود، سه بازی بعد، گارد مجرب و کارآزموده دوباره بهترین عملکرد را در بین بازیکنان حاضر در زمین از خود به نمایش گذاشت و با کسب 36 امتیاز، موجب شد تا تیم گلدن استیت وریرز برای سومین بار در این چهار سال به عنوان قهرمانی در مسابقات NBA دست یابد.

حقایق ناشناخته در مورد استفن کری

نام واقعی او Wardell Stephen curry II است

او بسکتبال را از سن 5 سالگی شروع کرده

او به عنوان برترین شوت زن تاریخ NBA شناخته می‌شود

فعالیت خیرخواهانه و داوطلبانه

از زمانی که به عنوان یک دانش آموز در دیویدسن تحصیل میکرد، کری با یک بنیاد خیریه که کمپین‌هایی را در راستای افزایش اعتبار برای خرید حشره‌کش‌هایی که در آفریقا برای از بین بردن پشه‌های مالاریا استفاده می‌شود همکاری میکرد.

استفن کری

ستاره NBA همچنین از طریق بنیاد استفان کری منابع مالی مدارس را افزایش می‌دهد و سالانه دو رویداد خیریه گلف را میزبانی می‌کند.

چه چیزی می‌توانیم از کری یاد بگیریم؟

مثل او همیشه صادق باش و تصمیم‌هایت را با ریسک همراه کن.

 

منابع: Biography.comWhatsuccess.com

نویسنده مطلب
mohammadmahdi piran - محمدمهدی پیران
نویسنده متن‌های انگیزشی، مثبت، برندینگ و کابردی برای کسانی که تازه قدم به دنیای کسب‌و‌کار گذاشته‌اند

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 15:55:22
دسته بندی ها