24 ایده برای لذت‌بخش‌تر گذراندن اوقات فراغت تابستانه

2 شهریور 1399 - 6:10
انگیزشی - 24 ایده برای لذت‌بخش‌تر گذراندن اوقات فراغت تابستانه
24 ایده برای لذت‌بخش‌تر گذراندن اوقات فراغت تابستانه
امتیاز مطلب: 82%

خیلی از افراد، تابستان را بهترین ماه سال و فصل تفریح و گردش می‌دانند. شما هم چنین نظری دارید؟ آیا عاشق تابستان هستید و از این فصل بهترین استفاده را می‌برید؟ گاهی اوقات، نمی‌دانیم چطور اوقات فراغت‌مان را پر کنیم و سه ماه تابستان برایمان خسته‌کننده و کسالت‌آور می‌شود. در این مقاله قصد داریم راه‌هایی را معرفی کنیم که به شما کمک می‌کند تابستان را با کمترین هزینه، شاد و جذاب پشت سر بگذارید، پس با یوکن همراه باشید.

1. مهمانی بستنی‌خوران داشته باشید

بستنی - مهمونی بستنی - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

دورهمی‌های تابستانه حال و هوایتان را عوض می‌کند. پس به هر بهانه‌ای سعی کنید دور هم جمع شوید و با چاشنی خلاقیت، این دورهمی را جذاب‌تر و دلنشین‌تر کنید.
پیشنهاد ما این است به بهانه بستنی‌خوران با دوستان و اعضای خانواده‌تان قرار بگذارید و دور هم جمع شوید. جذاب‌تر این است یک تم مخصوص هم داشته باشید. می‌توانید انواع بستنی‌های قیفی را آماده کنید یا از مهمان‌ها بخواهید با خودشان بستنی موردعلاقه‌شان را بیاورند و دور هم، بستنی بخورید و خوش بگذرانید.

2. با خانواده‌تان به ماهی‌گیری یا قایق‌سواری بروید

ماهیگیری - قایق سواری - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

برخی تفریحات پرهزینه‌اند اما این دلیل نمی‌شود هیچ وقت از لذت این تفریحات گران و جذاب، بهره نبرید. تنها باید کمی حوصله و ذوق داشته باشید تا به ایده‌های نابی برای تفریح و سپری کردن اوقات خوش کنار خانواده و دوستان‌تان برسید. می‌توانید به رودخانه یا دریاچه نزدیک شهر محل زندگی‌تان بروید و ماهی‌گیری یا قایق‌سواری کنید. بدین ترتیب با کمترین هزینه از هیجان‌های تابستانه بهره‌مند می‌شوید. پس زودتر دست به کار شوید و برای همین هفته برنامه ریزی کنید.

3. میوه‌های تابستانی باغ را بچینید

میوه - میوه های تابستانی - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

تابستان با میوه‌های رنگارنگ و خوشمزه‌اش شناخته می‌شود. حتما الان دهان‌تان آب افتاده است؟ برایلذت بردن از روزهای تابستان و پر کردن اوقات فراغت خود، به باغ‌ها و مزارع میوه بروید و میوه بچینید. قطعا چنین تفریحی برایتان لذت‌بخش و هیجان‌انگیز خواهد بود. البته اگر خودتان باغ یا مزرعه ندارید، به سراغ دوستان و اقوام بروید. شاید در اطراف شما باغ‌دارانی باشند که برای چیدن میوه‌ها نیاز به کمک داشته باشند و با رفتن‌تان به باغ و مزرعه‌شان موافقت کنند.

4. به دامان طبیعت بروید و نقاشی بکشید

طبیعت - نقاشی - آسمان - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

نقاشی کشیدن از طبیعت زیبای تابستانی ایده‌ی خوبی است. شاید استعداد زیادی در نقاشی کشیدن نداشته باشید، باز هم به نقاشی از مناظر طبیعی بپردازید. آبرنگ، کاغذ و نوشیدنی موردعلاقه‌تان را بردارید و به طبیعت بروید. اگر بتوانید به ساحل دریا بروید که فوق‌العاده است. می‌توانید به پارک یا دشت بروید و با الهام از طبیعت، نقاشی بکشید. مطمئن باشید با این کار اوقات فراغت‌تان سپری می‌شود و حال خوبی پیدا می‌کنید.

5. به مزرعه گل‌های آفتابگردان بروید

مزرعه - گل آفتابگردان - مزرعه آفتابگردان - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

مزرعه گل‌های آفتابگردان، از جاهایی است که حال‌تان را خوب می‌کند. پس یکی از کارهای جذابی که می‌توانید در روزهای گرم تابستان انجام دهید، تماشای گل‌های زرد این مزارع است. با دیدن رنگ زرد و براق گل‌های آفتابگردان، حالتان خوب شده و نشاط تابستانی وارد رگ‌هایتان می‌شود. در این مزرعه عکس‌های زیبا بگیرید و در بین گل‌ها دراز بکشید. استشمام بوی طبیعت لذت‌بخش است.

6. بساط شام را در حیاط یا بالکن پهن کنید

شام - حیاط - بالکن - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

اگر امکان رفتن به پارک برایتان وجود ندارد، در حیاط یا بالکن شام بخورید. در فصل تابستان بیرون آمدن از منزل لذت‌بخش است، پس برنامه‌های متنوعی برای خود و خانواده‌تان بریزید. یک میز در بالکن بگذارید و روی آن گل‌های رنگارنگ وحشی بگذارید و از غذا خوردن لذت ببرید.

7. عصرانه یا دسرهای جدید درست کنید

عصرانه - دسر - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

درست کردن دسرها و غذاهای جدید، یکی از کارهای لذت‌بخشی است که می‌توانید در روزهای تابستان انجام دهید. در اینترنت جستجو کنید یا کتاب آشپزی بخرید و دستور تهیه یک دسر یا عصرانه جدید را پیدا کنید. سپس مشغول کار شوید. قطعا غذایی که در روز گرم تابستانی با عشق و اشتیاق پخته شود، طعم بی‌نظیری خواهد داشت. حتی می‌توانید خود را با درست کردن بستنی به چالش بکشید.

8. با دوستان‌تان چای بنوشید

چای - چای با دوستان - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

قرار مهمانی چای بگذارید. هیچ چیز مانند دورهمی‌های تابستانی، شما را سر ذوق نمی‌آورد. پس فنجان‌های چینی را از قفسه بیرون بیاورید و از دوستان‌تان بخواهید که به منزل‌تان بیایند، نیاز نیست تدارک مفصلی ببینید، همین چای و شیرینی می‌تواند بهانه‌ای برای دور هم نشستن و خوش و بش کردن باشد.

9. در حیاط خانه‌تان گل بکارید

گل - گل کاری - کاشتن گل - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

در کلان شهرها چیزی جز دود ماشین به مشام‌مان نمی‌رسد، پس لازم است تماس بیشتری با طبیعت داشته باشیم. اگر در محیط پیرامون‌تان در شهر و خیابان‌ها، خبری از گل و طبیعت نیست، خودتان دست به کار شوید و گل کاری کنید. بهانه‌تراشی نکنید که در آپارتمان جایی برای گل کاری نیست، زیرا یک گلدان سبز هم می‌تواند تفریح تابستانی باشد و روحیه‌تان را عوض کند. اگر در حیاط خانه‌تان باغچه دارید که فوق‌العاده است و می‌توانید از گل کاری و باغبانی در روزهای گرم تابستان لذت ببرید. حتی می‌توانید در باغچه خانه‌تان خیار، گوجه فرنگی، لوبیا و... بکارید.

10. به دل جاده بزنید

جاده - به جاده زدن - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

سفرهای جاده‌ای در فصل تابستان فوق‌العاده است. اکنون که تابستان است و وضعیت جاده‌ها مناسب‌تر است، مسیر جدیدی را انتخاب کنید و به دل جاده بزنید. سفر و طبیعت‌گردی در جاده‌های جدید، خاطرات شیرینی را در کنار دوستان‌تان به ارمغان می‌آورد.

11. به روستاهای سرسبز بروید

روستا - روستای سرسبز - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

اگر می‌خواهید هوای تازه‌ای استشمام کنید سری به روستاها بزنید. تابستان در روستاها جذابیت بیشتری دارد. حیواناتی که در طبیعت گشت می‌زنند و روستاییانی که سخت کار می‌کنند، شما را سر ذوق می‌آورند. اگر برایتان امکان‌پذیر است، با خانواده و دوستان‌تان به روستایی نزدیک بروید و از طبیعت لذت ببرید. حتی می‌توانید با خودتان غذا ببرید و روی چمن‌ها دراز بکشید، مطمئن باشید از رفتن به روستاها پشیمان نخواهید شد.

12. از وسایل قدیمی استفاده‌های تازه کنید

وسایل قدیمی - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

 اشیای موجود در منزل را رصد کنید و ببینید چه استفاده‌ای برایتان دارند. برای مثال، یک آب‌پاش بی‌استفاده را بردارید و در آن گل بگذارید. این گلدان زیبا را مقابل درب منزل، راهرو یا هر جای دیگری که می‌خواهید بگذارید. تشتی بی‌استفاده را پر از آب کنید و برای خودتان استخری کوچک بسازید.

13. وسایل تابستانی فراهم کنید

وسایل تابستانی - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

اگر حیاط یا بالکن دارید به فکر خرید اسباب و وسایل تابستانی باشد. داشتن یک تاب جذاب و هیجان‌انگیز می‌تواند شما را سرگرم کند. به دنبال وسایل تفریحی و حصیری باشید تا در روزهای طولانی تابستان از آن‌ها استفاده کنید و به شما و خانواده‌تان خوش بگذرد.

14. به فضای باز بروید

فضای باز - دریاچه - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

غروب‌های تابستان نسیم خنکی می‌وزد، پس به جای نشستن در خانه به فضای باز بروید و از انجام بازی‌های فکری و گروهی لذت ببرید. مثلا می‌توانید یک تختخ وایت بُرد با خود به پارک بروید و با دوستان‌تان نقاشی بکشید و بخندید.

15. غذاهای جدید را امتحان کنید

غذا - غذاهای جدید - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

پختن غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای که تاکنون امتحان نکرده‌اید می‌تواند اوقات فراغت تابستانی‌تان را هیجان‌انگیز کند. غذاهای مختلف مانند گوشت، سیب زمینی، سبزیجات و هر آن‌چه د وست دارید را داخل فویل آلومینیومی بپیچید و در فر بگذارید. مطمئن باشید با کمترین زحمت غذای خوشمزه‌ای می‌خورید و گاز هم کثیف نمی‌کنید. مثلا سُس سالسا بعنوان چاشنی غذاهایی مانند گوشت و سبزیجات فوق‌العاده است. طرز پخت آن را یاد بگیرید و خودتان در خانه سس سالسا درست کنید.

16. دکوراسیون خانه را تابستانی کنید

دکور تابستانی - دکوراسیون تابستانی - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

طراحان داخلی می‌گویند در هر فصل باید از عناصر مرتبط با آن برای چیدمان منزل استفاده کرد. برای تابستانی کردن دکوراسیون خانه از چراغ‌های روشنایی ریز استفاده کنید که شب‌ها را برایتان زیباتر می‌کند. آویزان کردن فانوس در بالکن و حیاط منزل نیز برای تابستان مناسب است.

17. در ننو بخوابید

ننو - تاب - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

یک تخت آویز (نَنو) درست کنید و آن را میان دو درخت یا هر جای دیگری از طبیعت وصل کنید. در ننو دراز بکشید و از آرامش و سکوت یک بعدازظهر تابستانی لذت ببرید. اگر تحمل گرمای بیرون از خانه را ندارید، ننو را داخل اتاق نصب کنید و زیر باد کولر استراحت کنید. اگر امکان استفاده از ننو را در خانه یا حیاط ندارید، در بعدازظهرهای طولانی و خنک تابستان، به پارک نزدیک محل سکونت‌تان بروید و زیراندازی پهن کنید و دراز بکشید و به آسمان و  شاخه‌های سر به فلک کشیده درختان خیره شوید. حتی می‌توانید چشمان‌تان را ببندید و با آرامش به صدای پرندگان و وزش باد در بین شاخه‌ها گوش دهید.

18. شنا کنید

شنا - شنا کردن - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

تابستان بهترین فرصت برای شنا کردن و آب تنی است. اگر به دریا، رودخانه یا دریاچه نزدیک نیستید، به استخر بروید و آب تنی کنید تا تحمل گرما برایتان آسان‌تر شود.

19. هنگام خواب، تمام پنجره‌ها را باز بگذارید

خواب - باز کردن پنجره ها - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

تابستان شب‌های گرمی دارد و نیاز به کولر خواهید داشت اما اگر در نیمه‌های شب، پنجره‌ها را باز کنید تا هوا به جریان بیافتد، نسیمی خنک وارد اتاق‌تان خواهد شد و می‌توانید خوابی آرام را تجربه کنید.

20. در طبیعت کتاب بخوانید

کتابخوانی - کتاب خواندن در طبیعت - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

به طبیعت بروید و زیر سایه درختان، کتاب موردعلاقه‌تان را بخوانید. این کار بسیار آرامش‌بخش است. اگر عاشق کتاب خواندن باشید، قبول دارید چقدر کتاب‌خوانی در طبیعت شیرین است.

21. به سراغ دوچرخه‌سواری و کوهنوردی بروید

دوچرخه سواری - کوهنوردی - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

دوچرخه‌سواری در شب‌های گرم تابستان هم لذت‌بخش بوده و هم ایده‌ی خوبی برای گذراندن اوقات فراغت‌تان خواهد بود.

22. برای خرید میوه و سبزیجات به بازار روز بروید

میوه - سبزیجات - بازار روز - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

هرگز لذت خریدن میوه‌ها و سبزیجات تابستانی از بازار روز را از دست ندهید. به بازار روز بروید و بهترین و رنگارنگ‌ترین میوه‌ها را بخرید. اگر به ترشی علاقه دارید، مواد تازه خریداری کرده و ترشی موردعلاقه‌تان را درست کنید.

23. بستنی یخی درست کنید

بستنی یخی - بستنی میوه‌ ای - اسکمو - تابستان لذت بخش - اوقات فراغت - برنامه تابستانه

بستنی‌های یخی که در قالب ریخته‌شده و در فریزر یخ می‌بندند، خاطره‌ی کودکی همه ماست. شما می‌توانید خوراکی‌های متنوعی برای درست کردن این بستنی‌ها تهیه کنید و با استفاده از قالب‌های یخ، خوراکی تابستانی موردعلاقه‌ی خود را آماده کنید.

24. در طبیعت چادر بزنید

چادر زدن در طبیعت ایده‌ی خوبی در فصل تابستان است. جاهای امن و زیبایی پیدا کرده و در آن چادر بزنید. به میان گل‌ها و گیاهان بروید و همانند دوران کودکی، دسته گل بزرگی از گل‌های وحشی درست کنید.

اکنون 24 ایده فوق‌العاده را برای سپری کردن اوقات فراغت معرفی کردیم، آیا شما ایده‌ی بهتری دارید که با ما در میان بگذارید؟

منبع: countryliving

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-10 18:33:04
دسته بندی ها