7 درس ارزشمند از «چاک دیویس» برای رسیدن به موفقیت

9 بهمن 1399 - 11:00
انگیزشی - 7 درس ارزشمند از «چاک دیویس» برای رسیدن به موفقیت
7 درس ارزشمند از «چاک دیویس» برای رسیدن به موفقیت
امتیاز مطلب: 79%

او حرف‌های زیادی درمورد دنبال کردن علاقه و رسیدن به موفقیت دارد. چاک دیویس پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کرد و تجربیات خود را در قالب 7 درس مهم برای رسیدن به موفقیت در اختیار کارآفرینان جوان قرار داده است. با یوکن همراه باشید.

چاک دیویس در سن 13 سالگی با راه‌اندازی یک روزنامه ورزشی کوچک و درخواست از پیت روزل، مدیر لیگ فوتبال آمریکا برای مصاحبه، توجه او را جلب کرد. پس از مدتی روزل از دیویس خواست در جلسات انتخابی بازیکنان جدید لیگ حاضر شود. دیویس به مدت 10 سال در جلسات انتخابی بازیکنان لیگ فوتبال آمریکا شرکت کرد و با استفاده از این فرصت، به شغلی در اسپورت ایلوستریتد مشغول شد. او با کمپانی‌هایی چون «تی وی گاید» و «دیزنی» به شهرت رسید و سرانجام به عنوان رئیس گروه اینترنتی تجارت الکترونیک، به رهبری فروشگاه مجازی دیزنی، دیزنی تراول و ESPN مشغول شد.

دیویس به جایگاهی رسید که جایزه‌ی کارآفرین جوان ارنست سال 2014 را به‌دست آورد. او «شاپزیلا» را از یک استارتاپ کوچک به نام «بیزریت» به بزرگترین وب سایت خرید آنلاین تبدیل کرد. سپس وب‌سایت پخش فیلم «فاندانگو» را به اوج رساند و آن را با قراردادی هنگفت به «کامکست» واگذار کرد. اکنون دیویس مدیریت «سواگباکس» را به عهده دارد؛ پلتفرمی برای جایزه‌های آنلاین که تاکنون بیش از 100 میلیون دلار کارت هدیه و پول نقد در اختیار اعضای خود قرار داده است. هم‌چنین به عنوان کارآفرین در «مدرسه‌ی کسب و کار هاروارد» نیز مشغول است و با شرکت‌های سرمایه گذاری حوزه‌ی فناوری فعالیت می‌کند.

در ادامه به معرفی 7 درس ارزشمند دیویس برای کارآفرینان جوان می‌پردازیم:

1. سرشار از خوبی و مثبت‌اندیشی باشید

دیویس باور دارد برای رسیدن به موفقیت باید از میان‌برهای فریبکارانه گذر کنید و در مسیر مستقیم موفقیت قدم بردارید. او به این درک رسیده تنها راه جلو افتادن از دیگران در طی زمان، حفظ وجهه‌ی اخلاقی کار است. دیویس می‌گوید:

فریبکاری ممکن است در ظاهر پرسود به نظر برسد، اما اگر مسیر درست را در پیش بگیرید، در عمل سود بیشتری نصیب‌تان خواهد شد. هم‌چنین، شب‌ها خواب راحت‌تری خواهید داشت. با همکاران خود روراست باشید تا به جایگاه واقعی‌شان پی ببرند. شما به عنوان یک تیم می‌توانید همه چیز را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

2. دوستان بیشتری داشته باشید و با آن‌ها صمیمی شوید

دیویس به آوردن ‌بخش بزرگی از تیم خود به شرکت‌های جدید اعتقاد دارد. او روابط صمیمی و پابرجا را، هم برای بهره وری و هم برای روحیه تیم ارزشمند می‌داند.

چاک دیویس - دوستان - دوست یابی - دوستیابی - دست یابی به موفقیت

دیویس می‌گوید:

من چهار هم‌تیمی دارم که هنوز در سومین شرکت همراهم هستند. چند نفر دیگر هم در سواگباکس هستند که در شرکت قبلی با هم کار می‌کردیم. کار کردن در شرکتی که به همه احساس برابری می‌دهد راه خوبی برای گره زدن سرنوشت افراد به تیم و تقویت روحیه‌ی تیمی در بین آنهاست. درآمیختن روابط دوستانه با کار باعث می‌شود کار لذت‌بخش‌تر شود، پس بهتر است هر جا می‌روید تیم‌تان را همراه خود ببرید.

3. جبران را به اولویت کاری خود تبدیل کنید

دیویس جبران را به بهترین نحو ممکن در تمام جنبه‌های زندگی‌اش به کار می‌گیرد. او برای این‌که موفقیتش را برای جامعه‌ی خود جبران کرده باشد شنبه‌ها به داوری فوتبال جوانان می‌پردازد و در سال بخشی از وقت خود را به پرورش و پیشرفت چند استارتاپ مختلف اختصاص می‌دهد.

دیویس معتقد است مشاوره مزایای زیادی دارد: «این‌که بتوانی کارآفرینان جوان را به همان صورتی هدایت کنی که خود در اوایل کار هدایت شده‌ای احساس خوبی دارد. البته برای من مزایای بیشتری به دنبال دارد. کارآفرینان جوان این مساله را با دوستان خود مطرح می‌کنند و این به شهرت و وجهه‌ی کاری من می‌افزاید. ایده‌های زیادی وجود دارد اما در بین آن‌ها ایده‌های خوبی هم پیدا می‌شود که می‌توان روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد و به جای خوبی رساند.»

4. کجا و چه زمانی بهتر فکر می‌کنید؟

امروزه کارمندان در مورد محل انجام کارهایشان انعطاف بیشتری دارند. دیویس معتقد است افراد باید از این فرصت برای لذت بردن از محیط کار خود بهره ببرند تا بتوانند مثبت اندیش‌‌تر باشند.

بهتر فکر کردن - محل تفکر - بهترین مکان برای فکر کردن - چاک دیویس - دست یابی به موفقیت

او می‌پرسد:

آیا وقتی روی تردمیل هستید بهتر فکر می‌کنید؟ یا وقتی در هواپیما هستید و هدفون به گوش زده‌اید؟ باید ببینید چطور می‌توانید از بهترین فرصت استفاده کنید و آن را در مسیر کار سازنده قرار دهید. بهترین ایده‌ها وقتی به ذهنم خطور می‌کنند که در طبیعت هستم و به تلفن و دیگر عوامل پرت‌کننده‌ی حواس دسترسی ندارم.

5. در مورد نتیجه‌ی هر کاری صداقت داشته باشید

اصرار به چیزهایی که انرژی‌تان را می‌گیرد و استرس زیادی به شما وارد می‌کند، هیچ فایده‌ای ندارد. دیویس می‌گوید:

جلوی ضرر هر چیز یا هر کسی که نتیجه‌ی خوبی برایتان ندارد را بگیرید. همیشه وقتی کسی که وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌داده از تیم حذف شود، همه با خودشان می‌گویند کاش این کار زودتر انجام شده بود.

6. علاقه‌ی خود را به کسب و کارتان تبدیل کنید

دیویس به ورزش علاقه‌ی زیادی دارد. او عاشق مقایسه‌ی کار با موقعیت‌های ورزشی مورد علاقه‌اش هست و همیشه سعی می‌کند همتای شغلی آن‌ها را پیدا کند.

دیویس در این‌باره می‌گوید:

«من افق کاری‌ام را همانند خیلی ورزش‌ها به چهار‌بخش تقسیم می‌کنم:

یک چهارم اول مرحله‌ی ساخت تیم با استخدام بازیکنان جدید، اهداف جدید مدیریتی و حرکات جانبی است.

یک چهارم دوم زمان آزمودن جریان‌های جدید درآمدی و تعدیل تمرکز در بخش‌های مختلف کسب و کار است.

یک چهارم سوم زمان تمرکز روی رشد درآمد و سودآوری و تقویت بخش‌های پربازده کسب و کار است.

یک چهارم پایانی نیز زمان شرح داستان سه‌بخش قبلی، سخنرانی در میزگردها، ملاقات با سرمایه‌داران و در نهایت فروش شرکت.»

علاقه به کسب و کار - علاقه به شغل - چاک دیویس - دست یابی به موفقیت

دیویس می‌گوید: «توصیه می‌کنم برای قدردانی از زحمات هر یک از کارمندان در هر مرحله‌ای ارزش قائل شوید. برخی از آن‌ها پایه‌های شرکت را بنیان‌گذاری کرده اند، برخی دیگر کسب و کار خوبی روی آن بنا می‌کنند و بقیه نیز آن را به شکوفایی می‌رسانند. همه‌ی ما در مسیر زندگی شخصی و کاری خود و در سودآوری کسب و کار نقش خودمان را ایفا می‌کنیم.».

علاقه بارز دیویس به ورزش است که او را به رقابت وا می‌دارد. شاید شما به ورزش علاقه‌مند نباشید و به هنر، ریاضیات و دیگر علوم علاقه بیشتری نشان دهید. هر علاقه‌ای که دارید، دیویس پیشنهاد می‌کند آن را در کارتان به کار بگیرید تا در جنگ همیشگی کارهایی که دوست دارید انجام دهید و کارهایی که باید انجام دهید گرفتار نشوید. او در این‌باره می‌گوید:

اگر این کار را درست انجام دهید، از این‌که برای انجام کار موردعلاقه‌تان به شما حقوق می‌دهند متعجب خواهید شد. با انتخاب مکان درست برای کار، تفریح و شادی، انرژی بیشتری بگیرید.

7. از عمر مفید خود مطلع باشید

یکی از عوامل اصلی موفقیت دیویس عمل‌گرایی اوست. او در مدیریت رویکرد خدمت‌رسانی را به جای تکبرورزی انتخاب کرده است. دیویس درباره این مساله این‌گونه می‌گوید:

من کار خود را موقتا اجاره می‌کنم. به عنوان مدیرعامل به درخواست هیئت مدیره کار می‌کنم. یک روز رهبری شرکت به فرد دیگری می‌رسد و او باید وظیفه هدایت امور را به عهده بگیرد و همه چیز را از جایی که من رسانده‌ام به سطح بالاتری هدایت کند. با داشتن این باور و تفکر، در پنج شرکت به مدت چهار تا شش سال حضور داشتم. در مورد زمان مفید خود در یک موقعیت یا شرکت واقع‌بین باشید و از دوران رهبری خود بهره ببرید زیرا هیچ چیز همیشگی نیست.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-29 03:04:03
دسته بندی ها