9 اشتباه مالی که افراد موفق هرگز انجام نمی‌دهند

13 شهریور 1399 - 6:00
مدیریت مالی - 9 اشتباه مالی که افراد موفق هرگز انجام نمی‌دهند
9 اشتباه مالی که افراد موفق هرگز انجام نمی‌دهند
امتیاز مطلب: 72%

مدیریت درست پول یکی از مهارت‌های ضروری برای دستیابی به موفقیت است. خیلی از افراد موفق در اوایل زندگی از پول استفاده بهینه می‌کنند. برای این منظور لازم است در برخورد با مشکلات و تهدیدات مالی آمادگی داشته باشید. با صرف زمان و یادگیری چند نکته کلیدی، آینده خود را تضمین خواهید کرد. با یوکن همراه باشید.

1. افراد موفق کم‌تر از درآمدشان خرج می‌کنند

یکی از کلیدی‌ترین مهارت‌های مدیریت پول، زندگی کردن در سطحی پایین‌تر از درآمد است. اغلب افراد موفق و ثروتمندان بی‌رویه پول خرج نمی‌کنند و این اصل را یکی از اصول اساسی خود قرار داده‌اند. سر جان تمپلتون که با سرمایه گذاری ثروتمند شد، 50 درصد درآمد خود را پس انداز می‌کرد و زندگی او در سطحی پایین‌تر از متوسط جامعه بود. اگر نمی‌توانید این‌قدر سخت زندگی کنید، اصلا جای نگرانی نیست. حتی با پس‌انداز 10 تا 15 درصد از درآمد ماهانه‌تان هم می‌توانید به موفقیت مالی برسید.

2. افراد موفق روی قیمت تمرکز نمی‌کنند، بلکه ارزشی که آن کالا دارد برایشان مهم است

پولی که برای خرید لباس، غذا یا حتی یک سرمایه‌گذاری می‌پردازید مهم نیست، چرا که افراد موفق به ارزش کالا دقت و توجه بیشتری دارند. برای مثال، در مورد سرمایه‌گذاری چشم‌انداز رشد آن در آینده را در نظر می‌گیرند و در مورد وسایل فیزیکی و شخصی نیز به کیفیت و دوام بیشتر توجه دارند. مثلا یک کفشی که 200 دلار قیمت دارد کالای با ارزشی است و سال‌ها قابل استفاده خواهد بود.

ثروتمندان معتقدند کالاهای باارزش و با کیفیتی که چندین سال دوام می‌آورند را بخرید.

پول - اشتباهات مالی - اشتباه مالی - خطای اقتصادی - افرادموفق

3. افراد موفق بعد از هر تغییر بزرگ در زندگی، سرمایه خود را بررسی می‌کنند

افراد موفق به ازدواج، مسافرت، خریدهای بزرگ و دیگر تغییرات مهم، اهمیت می‌دهند و بعد از هر تغییر بزرگ در زندگی یا حداقل دوره یک‌ساله نشسته و تاثیر این تغییرات را روی ثروت و طرح‌های آینده خود بررسی کرده و در صورت لزوم طرح‌های آینده‌شان را تعدیل می‌کنند.

4. افراد موفق به دنبال درآمد ثابت نیستند بلکه از راه‌هایی می‌خواهند درآمدشان را افزایش دهند

اغلب مردم عاشق درآمد ثابت هستند و حتی با افزایش حداقلی راضی می‌شوند. حقیقت این است، این افزایش ناچیز پاسخ‌گوی گرانی و تورم نیست و روز به روز قدرت خرید کمتر می‌شود. در مقابل، افراد موفق به دنبال راهی برای افزایش درآمد خود هستند و انتخاب‌های خوبی در زندگی شخصی و امور خیریه دارند و همواره احساس امنیت می‌کنند.

پول - اشتباهات مالی - اشتباه مالی - خطای اقتصادی - افرادموفق

افراد موفق هر روز به این مساله فکر می‌کنند که چطور می‌توانند درآمد خود را افزایش دهند. مثلا، با شرکت در دوره‌های آموزشی مهارت‌های خود را ارتقا می‌دهند یا ایده‌های بهتری برای بهره‌وری کارمندان و شرکت مطرح می‌کنند. آن‌ها می‌دانند چطور می‌توانند پول بیشتری بدست بیاورند.

5. افراد موفق به صورت‌های مالی توجه ویژه‌ای دارند

افراد موفق و ثروتمند دائما صورت‌های مالی را بررسی می‌کنند. آن‌ها ساعتی را در هر ماه به بررسی موارد مالی چون حساب‌های بانکی، سرمایه‌گذاری‌ها، پس‌اندازها و دارایی‌ها اختصاص می‌دهند و وقتی به تناقضی برخوردند بلافاصله برای رفع آن اقدام می‌کنند.

بهتر است شما هم روزی را در تقویم به بررسی صورت‌های مالی اختصاص دهید.

6. آن‌ها هرگز ریسک اشتباه نمی‌کنند

وارن بافت، مرد میلیاردر دنیا می‌گوید:

هرگز پول‌تان را از دست ندهید. هر سرمایه‌گذاری با ریسک همراه است و حتی ممکن است باعث از دست دادن سرمایه شود. اما افراد موفق از دو ابزار قدرتمند برای جلوگیری از ضررهای مالی استفاده می‌کنند. آن‌ها با بیمه و تنوع دارایی (سرمایه‌گذاری در جاهای مختلف چون املاک، سهام و...) به کاهش و حذف ریسک کمک می‌کنند.

 

7. افراد موفق تظاهر به دانستن همه چیز در مورد پول نمی‌کنند

افراد موفق این واقعیت را با تمام وجود درک کرده‌اند. وقتی درباره پول صحبت می‌شود، با اطلاعات زیادی مواجه می‌شویم و به همین خاطر است که افراد ثروتمندی چون وارن بافت محدودیت‌های خود را شناسایی کرده و روی نقاط قوت خود تمرکز می‌کنند.

پول - اشتباهات مالی - اشتباه مالی - خطای اقتصادی - افرادموفق

باید ببینید چقدر در مورد پول و سرمایه‌گذاری اطلاعات دارید. اگر نیاز است، چند کتاب در این زمینه مطالعه کنید.

8. آن‌ها تصمیم‌گیری آخر را به کارشناسان محول نمی‌کنند

افراد موفق عاشق مشاوره گرفتن هستند، اما هرگز تصمیم گیری را به کارشناسان واگذار نمی‌کنند. خیلی خوب است برای تنظیم امور مالی از مشاوره کارشناسان خبره در حوزه مالیات استفاده کنیم. افراد موفق سوالات زیادی می‌پرسند و برای کسانی که مشاوره می‌دهند ارزش زیادی قائل‌اند.

9. افراد موفق زندگی را فدای پول نمی‌کنند

خیلی خوب است هدف خود را موفقیت مالی قرار دهید. افراد موفق به این درک رسیده‌اند که موفقیت مالی تنها یک‌بخش از زندگی موفق است. مثلا بی‌توجهی به سلامتی به خاطر کسب پول، کار نادرستی است.

اهداف مشخصی تعیین کنید و بین اهداف مالی، اهداف شغلی، اهداف شخصی و خانوادگی خود تعادل برقرار کنید.

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-15 04:11:19
دسته بندی ها