15 فرد مشهور و موفق، دوران جوانی خود را چگونه سپری کردند؟

28 شهریور 1399 - 6:05
کار آفرینی - 15 فرد مشهور و موفق، دوران جوانی خود را چگونه سپری کردند؟
15 فرد مشهور و موفق، دوران جوانی خود را چگونه سپری کردند؟
امتیاز مطلب: 65%

تقریبا غیرممکن است که چهره‌های مشهور و موفق در دوران نوجوانی و اوایل جوانی، زندگی رو به راهی داشته باشند و هم‌زمان بتوانند تناسب اندام خود را نیز حفظ کنند. اگر زندگی افراد موفق را دنبال کنید، به این نتیجه می‌رسید که خیلی از آن‌ها از همان ابتدا می‌دانستند به دنبال چه چیزی هستند و در زمان کوتاهی به موفقیت دست یافته‌اند در حالی‌که برخی دیگر راه طولانی‌تری را برای رسیدن به مقصد طی کرده‌اند. با یوکن همراه باشید.

شاید خیلی از افراد اکنون ثروتمند، موفق و مشهور باشند اما اوایل دوران جوانی آن‌ها بسیار سخت بوده است. اکنون می‌خواهیم طریقه رسیدن این افراد به جایگاه فعلی و شرایط آن‌ها در دوران نوجوانی و جوانی را شرح دهیم.

1. «جی کی رولینگ» به فستیوال Elephant Fayre می‌رفت

جی کی رولینگ - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

جی کی رولینگ به عنوان مغز متفکر سری فیلم‌های پرطرفدار «هری پاتر» شناخته می‌شود اما باید بدانید او تا 25 سالگی حتی به نوشتن چنین داستانی فکر هم نمی‌کرد. او در فستیوال «الفنت فایر» مشغول کار بود و وقتی تصمیم گرفت کتاب خود را به چاپ برساند، از کارش غافل شد و همین مساله باعث شد از کارش اخراج شود. براساس مقاله‌ای از روزنامه‌ی دیلی میل، جی کی رولینگ در دوران نوجوانی خود به فستیوال‌ها می‌رفت و بریتانیا را می‌گشت اما اکنون به عنوان سوپر قهرمان داستان‌های هری پاتر معرفی می‌شود.

2. «بیل گیتس» برنامه‌نویس کامپیوتری ساده بود

بیل گیتس - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

بیل گیتس در سن 13 سالگی وقتی به مدرسه‌ای در سیاتل می‌رفت، علاقه‌ی خود به کامپیوتر را کشف کرد. او یک کد کامپیوتری ساده نوشت و با پل آلن مشغول کار شد، در نهایت همکاری آن‌ها به تاسیس شرکت مایکروسافت انجامید. بیل گیتس در سال 1975 در حالی‌که 20 ساله بود وارد دانشگاه هاروارد شد اما تصمیم گرفت برای تمرکز روی فعالیت‌های خود در شرکت مایکروسافت ترک تحصیل کند. شاید تصمیم او احمقانه به نظر می‌رسید اما همین تصمیم باعث شد او به ثروتمندترین مرد روی زمین تبدیل شود.

3. «جف بزوس» در نوجوانی در رستوران مک‌دونالد کار می‌کرد

جف بزوس - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

جف بزوس که اکنون مدیر و موسس کمپانی بزرگ آمازون است، در نوجوانی در رستوران مک‌دونالد همبرگر سرخ می‌کرد و البته در این کار مهارت زیادی هم نداشت. بزوس در مصاحبه‌ای دراین باره گفته است:

در اولین هفته‌ی کاری خود یک مخزن بزرگ پر از سس کچاپ که روی دیوار بود را به زمین انداختم و تمام آشپزخانه پر از سس کچاپ شد. چون تازه‌کار بودم به من کمک کردند خراب‌کاری‌ام را درست کنم و اجازه دادند به کارم ادامه دهم. من در رستوران مک‌دونالد همبرگر سرخ می‌کردم و هرگز در‌بخش صندوق فعالیت نداشتم. به عقیده‌ی من، سخت‌ترین کار، انجام درست کارها در مواقع اضطرار و شلوغی است.

4. «تینا فَی» در انجمن مسیحی مردان جوان مشغول کار بود

تینا فی - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

تینا فی که اکنون به عنوان مغز متفکر سریال‌های تلویزیونی چون «دختران بدجنس» (Mean Girls) و «30 راک» (30 Rock) شناخته می‌شود، در دوران دانشگاه علاقه‌ای به تئاتر نداشت و تا سال‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی وارد حرفه نویسندگی کمدی نشد.

 فی به شیکاگو رفت تا بتواند کارگاه‌های بازیگری برگزار کند و در دوران جوانی خود نیز به عنوان کارمند نام‌نویسی مراقبت از کودکان در انجمن مسیحی مردان جوان (YMCA) کار می‌کرد. او بعد از مدت‌ها به جمع بازیگران بداهه‌گویی با نام Second City ملحق شد زیرا می‌دانست خیلی از افراد حاضر در برنامه‌ی زنده‌ «شنبه‌شب» (Saturday Night Live) از همین گروه کار خود را شروع کرده‌اند. سرانجام در سال 1997 میلادی توسط لورن مایکلز، تهیه کننده برنامه‌ی مذکور به عنوان نویسنده مشغول کار شد.

5. «وارن بافت» از دانشگاه هاروارد اخراج شد

وارن بافت - جوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

وارن بافت که اکنون بزرگترین سرمایه گذار دنیاست، در 16 سالگی توانسته بود به اندازه 53 هزار دلار امروز پول جمع کند. بافت در ابتدا پیک روزنامه‌ی واشنگتن‌پست بود و این روزنامه را به دست مشتریان می‌رساند. همچنین مدتی توپ گلف و تمبر می‌فروخت. در زمینه خرید و فروش ماشین چپ‌کرده نیز فعالیت داشت و با بردن ماشین‌های پینبال به آرایشگاه‌ها نیز کسب درآمد کرده بود. او از دانشکده تجارت دانشگاه هاروارد اخراج شد اما به سرعت در دانشکده‌ی تجارت دانشگاه کلمبیا مشغول تحصیل شد و مدت زیادی را در شغل‌های فروشندگی، تحلیل امنیت سرمایه گذاری و دلال بورس سپری کرد.

6. «اوپرا وینفری» در ایستگاه رادیویی محلی کار می‌کرد

اپرا وینفری - اوپرا وینفری - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

اوپرا وینفری اکنون از مشهورترین مجریان، بازیگران و تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی در دنیا محسوب می‌شود. او در 14 سالگی تصمیم گرفت وارد دنیای رسانه‌های تصویری شود. در سن 16 سالگی نیز به عنوان اولین کار، گوینده ایستگاه رادیوی نشویل شد. در 19 سالگی در سال دوم تحصیل خود دانشگاه ایالتی تِنِسی را ترک کرد تا با تمرکز کامل وارد دنیای رسانه‌ای شود. او بعد از این‌که در سال 1977 میلادی از مجری‌گری در برنامه‌ی اخبار ساعت 6 عصر شبکه‌ی WJZ در بالتیمور اخراج شد به شهرت رسید. او در این باره به روزنامه‌ی «بالتیمور سان» گفته است:

من نمی‌دانستم این اخراج باعث مشهور شدن من خواهد شد. این اتفاق به شدت مرا تحت تاثیر قرار داد و در آن زمان نمی‌دانستم چقدر روی آینده‌ی من تاثیر خواهد گذاشت.

7. «جی زد» یک رپر ناشناخته بود

جی زد - ‌شان کوری کارتر - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

جی زد (Jay Z) این اسم را در 20 سالگی انتخاب کرد اما اسم واقعی‌اش ‌شان کوری کارتر است. کارتر اسم موسیقایی خود را به دلیل شباهتش به لقب او «Jazzy» و احترام به استادش «Jaz-O» و همچنین اشاره به ایستگاه مترو «J/Z» که در نزدیکی خانه‌اش در بروکلین واقع شده بود انتخاب کرد. او چندین سال رپر بود اما هیچ کس او را نمی‌شناخت. حتی در ابتدا تمام سی‌دی آهنگ‌هایش را در ماشین خود می‌فروخت. او به همراه دو دوستش، دیمون دش و کریم بورک در سال 1996 میلادی شرکت «Roc-a-Fella-Records» را راه انداختند و در همین مقطع جی زد به یک رپر مشهور تبدیل شد.

8. «باراک اوباما» در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد تحصیل کرد

باراک اوباما - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا دوران نوجوانی خود را در جزایر هونولولو سپری کرد. او در دوران مدرسه‌اش بسکتبالیست حرفه‌ای بود و در 18 سالگی با نمرات بالا فارغ‌التحصیل شد. او یکی از سه دانش آموز سیاه‌پوست مدرسه‌ی پیش دانشگاهی «Punahou Academy» بود و برای اولین‌بار با مفاهیم نژادپرستی و تفاوت آفریقایی‌تبارها و آمریکایی‌های سفیدپوست آشنا شد. او وارد دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد شد و از این طریق به شهرت رسید.

9. «آریانا هافینگتون» رئیس اتحادیه کمبریج بود

آریانا هافینگتون - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

آریانا هافینگتون، بنیان‌گذار روزنامه‌ی هافینگتون‌پست و کارآفرین مشهور، در دانشگاه کمبریج در رشته اقتصاد تحصیل کرده است. او در همین مقطع توانست به عنوان اولین رئیس خارجی و سومین رئیس زن اتحادیه‌ی کمبریج انتخاب شود. آریانا هافینگتون در 21 سالگی با روزنامه‌نگار بریتانیایی به نام هنری برنارد لوین آشنا شد و به او در تحریر اولین کتابش با نام «The Female Woman» کمک کرد. سپس چند سالی به همراه هنری برنارد لوین به نقاط مختلف جهان سفر کرد و در فستیوال‌های موسیقی شرکت داشت.

10. «مورگان فریمن» یک بازیگر ناشناخته بود

مورگان فریمن - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

مورگان فریمن اکنون از مشهورترین بازیگران هالیوود محسوب می‌شود که خیلی از کارگردانان به دنبال همکاری با او هستند. با این حال، روزگار سختی را پشت سر گذاشته و برای رسیدن به جایگاه فعلی خود چالش‌های زیادی را پیموده است. او بعد از گذراندن دوران دبیرستان، به نیروی هوایی ایالات متحده ملحق شد تا خلبان شود. البته علاقه‌ی زیادی به بازیگری داشت و در سن جوانی نیروی هوایی را ترک کرد و در دهه‌ی بیست زندگی خود در جستجوی کار بازیگری بود.

مورگان فریمن تا میان‌سالی هم نتوانست در این حرفه به موفقیت چشم‌گیری برسد تا این‌که در 52 سالگی برای بازی در فیلم «رانندگی خانم دیزی» (Driving Miss Daisy) انتخاب شد و به شهرت زیادی دست یافت.

11. «مارک زاکربرگ» برنامه‌های ساده کامپیوتری می‌نوشت

مارک زاکربرگ - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت فیس بوک در دوران نوجوانی خود مشغول برنامه‌نویسی کامپیوتری بود. او در 12 سالگی از زبان برنامه‌نویسی Atari BASIC برای ساخت یک برنامه‌ی پیام‌رسان با نام Zucknet استفاده کرد. در نوجوانی نیز برنامه‌ی دیگری با نام Synapse ساخت که علاقه‌ی موسیقایی شما را حدس می‌زد. در این برهه شرکت مایکروسافت پیشنهاد داد برنامه‌اش را به قیمت یک میلیون دلار در اختیار آن‌ها قرار دهد اما زاکربرگ قبول نکرد.

در دوران دبیرستان و پیش از پذیرش در دانشگاه هاروارد به زبان‌های عربی، لاتین و یونانی مسلط بود. بعد از آشنایی با برادران وینکلووس (Winkleyosse) برنامه‌ی فیس‌بوک را طراحی کرد. مارک زاکربرگ در سال دوم تحصیل، هاروارد را ترک کرد تا تمام وقتش را روی برنامه‌ی فیس‌بوک و شرکت تازه‌تاسیس‌اش بگذارد.

12. «ریچارد برانسون» در دوران نوجوانی وارد دنیای اقتصاد شد

ریچارد برانسون - برنسون - جوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

ریچارد برانسون بنیان‌گذار گروه تجاری ویرجین‌گروپ (Virgin Group) بوده که بیش از 200 شرکت کوچک و بزرگ را در 20 کشور دنیا اداره می‌کند. او اولینکسب و کار خود را در 17 سالگی راه‌اندازی کرد. جالب است بدانید، یک سال قبل از مدرسه اخراج شده بود. برانسون اولین مجله‌ی فرهنگ جوانی خود را با نام «دانش‌آموز» (Student) راه اندازی کرد که در اولین چاپ خود 8 هزار دلار سود تبلیغاتی به جیب برانسون سرازیر کرد. بعد از دو سال، برانسون به فروش آهنگ از طریق پست روی آورد و سپس یک فروشگاه موسیقی راه انداخت. در نهایت این فروشگاه به تاسیس شرکت Virgin Records منجر شد.

13. «هیلاری کلینتون» در دانشکده‌ی حقوق دانشگاه ییل درس می‌خواند

هیلاری کلینتون - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

هیلاری کلینتون از همان ابتدا به دنبال موفقیت بود. او برای اولین بار در سال 1969 و سن 22 سالگی در جشن فارغ‌التحصیلی اش از دانشگاه ولیسلی سخنرانی کرد و سپس وارد دانشکده‌ی حقوق دانشگاه ییل شد. در این دانشگاه در مرکز مطالعه‌ی کودکان مشغول کار شد و تمرکز خود را روی پرونده‌ی آزار و اذیت کودکان گذاشت. علاوه بر آن، به کودکانی که توانایی مالی پایینی داشتند نیز مشاوره‌ی حقوقی می‌داد.

هیلاری کلینتون در 23 سالگی با بیل کلینتون آشنا شد و به سوی تبدیل شدن به بانوی اول ایالات متحده گام برداشت.

14. «اندی ماری» از سن پایین به تنیس علاقه‌مند بود

اندی ماری - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

اندی ماری که اکنون رتبه‌ی نخست بهترین تنیسور دنیا را در اختیار دارد، در 18 سالگی 287 رتبه در رنکینگ جهانی صعود کرد. در همان زمان ماری در مصاحبه با روزنامه‌ی هرالد در این‌باره گفته است:

در ابتدای سال من گفتم جزو صد نفر اول رنکینگ خواهم بود و خیلی‌ها باور نکردند که بتوانم به چنین جایگاهی برسم. اما همیشه فکر کردم که توانایی چنین کاری را دارم. اکنون همان خیلی‌ها متوجه اشتباه‌شان شده‌اند. من مدتی است در خانه هستم و این فرصت را داشتم به اطرافم نگاه موشکافانه‌تری بیاندازم و به اتفاقاتی که در ماه‌های گذشته رخ داده خوب نگاه کنم. من تحت تاثیر قرار گرفته‌ام و امیدوارم بتوانم سال آینده به موفقیتم ادامه دهم.

15. «ایلان ماسک» در نوجوانی بازی ویدئویی طراحی می‌کرد

ایلان ماسک - جوانی - نوجوانی - دوران جوانی - جوانی مشاهیر - افرادموفق

ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت‌های پی‌پال (PayPal)، تسلا موتورز و اسپیس ایکس (SpaceX)، در سن نوجوانی کدهای بازی ویدئویی فضایی Blastar را نوشت. در سال 2015 میلادی، این بازی توسط یک مهندس نرم افزار در شرکت گوگل به یک بازی واقعی تبدیل شد. ایلان ماسک در 17 سالگی به کانادا رفت و در دانشگاه کوئینز مشغول تحصیل شد اما بعد از مدتی به دانشگاه پنسیلوانیا پیوست و مشغول تحصیل در رشته‌ی تجارت و فیزیک شد. او به منظور تحصیل در مقطع دکتری در رشته فیزیک انرژی به دانشگاه استنفورد رفت. اما بعد از دو روز از تصمیمش منصرف شد و وارد دنیای جدیدی شد که موفقیت زیادی برای او به دنبال داشت.

منبع: businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-21 19:59:02
دسته بندی ها