«رمبو: آخرین خون» اکشنی کلاسیک

20 اردیبهشت 1400 - 11:00
فیلم و سریال - «رمبو: آخرین خون» اکشنی کلاسیک
«رمبو: آخرین خون» اکشنی کلاسیک
امتیاز مطلب: 77%

«رمبو: آخرین خون» (Rambo: Last Blood )، تازه‌ترین فیلمی است که از سری مجموعه رمبو ساخته شده. این فیلم اکشن قرار بود سال 2008 ساخته شود؛ پنجمین فیلم رمبو بالاخره سال 2018 ساخته شد. رمبو آخرین خون توسط آدریان گرانبرگ کارگردانی شده و مثل تمام قسمت‌های این مجموعه فیلم، سیلوستر استالونه نقش رمبو را بازی کرده است.با یوکن همراه باشید تا نگاهی به این فیلم داشته باشیم.

برخی بازیگران به واسطه نقش‌هایی که بازی می‌کنند نام خود را از دست می‌دهند و مخاطبان آن‌ها را تنها با نام آن شخصیت می‌شناسند. سیلوستر استالونه نیز یکی از همین بازیگران است. رمبو قهرمانی است که از کودکی با ما بوده و تقریبا 40 سال از تولد او می‌گذرد.  سیلوستر استالونه را با نام رمبو یا راکی می‌شناسیم. او قهرمان مردم آمریکا و دیگر کشورها است. از آنجایی که سری فیلم‌های راکی تمام شده، تصورمان این بود که رمبو نیز مانند شخصیت راکی بازنشسته شده و دیگر خبری از آن نمی‌شنویم. با این حال طرفداران این کاراکتر اسطوره‌ای پس از سال‌ها با فیلم تازه‌ای از این مجموعه به نام رمبو: آخرین خون خوشحال شدند.

فیلم «رمبو: آخرین خون» 20 سپتامبر 2019 (29 شهریور 1398) در سینماهای امریکا اکران شد. اگرچه این فیلم برای طرفداران رمبو و استالونه شادمانی به همراه داشت، نتوانست نظر منتقدان را جلب کند. آخرین فیلم از مجموعه رمبو نقدها و امتیازات منفی زیادی را از سوی منتقدان دریافت کرده است. تقریبا همه منتقدین، فیلمنامه رمبو: آخرین خون را سطحی دانستند. میزان خشونت در این فیلم بالا است. علاوه بر استالونه ، پاز وگا، آدریانا بارازا و لوییس ماندیلور در رمبو: آخرین خون بازی کرده‌اند. فیلمبرداری این فیلم در بلغارستان انجام شده است.

دوبله و پخش باکیفیت فیلم «رمبو: آخرین خون» توسط سایت گپ فیلم

 اوی لرنر، کوین کینگ تمپلتون، یاریو لرنر و لس ولدون تهیه کنندگی این فیلم را برعهده داشتند. داستان اصلی رمبو آخرین خون نیز  توسط دن گوردن و خود سیلوستر استالونه مطرح و در نهایت فیلم‌نامه آن توسط مت سرولنیکو سیلوستر استالونه نوشته شد.

رمبو: آخرین خون

برای تماشا و دوبله فیلم سینمایی «رمبو: آخرین خون» دوبله فارسی، می‌توانید به سایت گپ فیلم مراجعه کنید. گویندگانی  چون منوچهر اسماعیلی، حمیدرضا آشتیانی پور، محمدعلی جان پناه، خشایار معمارزاده، امیربهرام کاویانپور، علی محمد اشکبوس اسلامیه، حمیدرضا رضایی، زویا خلیل آذر، مینا قیاسپور، آزیتا یاراحمدی به جای شخصیت‌های فیلم رمبو: آخرین خون صحبت کرده‌اند. مدیر دوبلاژ این فیلم علیرضا باشکندی است.

خلاصه داستان «رمبو: آخرین خون»

 فیلم «رمبو: آخرین خون» درباره کهنه سربازی به نام جان رمبو است. یازده سال پس از جنگ ویتنام، جان رمبو در آریزونا زندگی می‌کند. قاچاقچیان مواد مخدر مکزیکی دختر یکی از دوستان رمبو را می‌دزدند. این آخرین ماجراجویی رمبو خواهد بود. رمبو به مکزیک می‌رود تا با این افراد روبرو شود.

تفاوت «رمبو: آخرین خون»با دیگر فیلم‌های مجموعه رمبو

رمبو در این فیلم برخلاف گذشت که همیشه با دشمنان غربی مواجه میشد، باید با خودش روبرو شود. شخصیت سابق رمبو با از خود گذشتگی تلاش می‌کرد تا مصلحت جمعی و ملی را به وجود آورد. در این سری از مجموعه فیلم‌های رمبو این کاراکتر باید با خودش مبارزه کند. در حقیقت رمبو آخرین خون، آخرین ماموریت رمبو پیش از بازنشستگی کامل است. به نظر می‌رسد او در این سال‌هایی که نبوده است به تعطیلاتی طولانی مدت رفته بود.

چرا «رمبو: آخرین خون» را ببینیم؟

فیلم‌های سینمایی در ژانر اکشن یکی از محبوب‌ترین فیلم‌ها هستند. میزان طرفداران این ژانر روز به روز افزایش می‌یابد.اگرچه رمبو: آخرین خون، خشونتی کلاسیک دارد؛ نظر علاقه‌مندان این ژانر را جلب خواهد کرد. این فیلم  دارای صحنه‌هایی است که می‌توان آن‌ها را به عنوان خشن‌ترین صحنه‌های اکشن در آثار سینمایی سال 2019 دانست. صحنه‌های اکشن این فیلم  واقعا چشمگیرند.

رمبو: آخرین خون

نقاط ضعف آخرین مجموعه از سری فیلم‌های رمبو چیست؟

«رمبو: آخرین خون» مشکل فیلمنامه دارد. این فیلمنامه متلاشی و چند پاره است به همین دلیل نمی توان حوادث را به یکدیگر ربط داد. به عبارتی رمبو: آخرین خون پازلی با تکه‌های ناهمگون است. همین ضعف فیلمنامه باعث شده فیلم رمبو آخرین خون را فیلمی بی‌فکر بدانند.داستان این فیلم کلیشه‌ای است. با این وجود همین کلیشه به خوبی پرداخت نشده است.

شخصیت پردازی رمبو در این فیلم خیلی بد انجام شده. برای کسانی که رمبو را به خوبی نمی‌شناسند ترغیب‌کننده نیست. حتی برای کسانی که فیلم‌های رمبو را دنبال می‌کنند و از گذشته رمبو باخبر هستند؛ این شخصیت غریبه است.

بازی سیلوستر استالونه دیگر همانند سابق نیست و شلخته‌وار بازی کرده است درست مثل یک آماتور.

مشکل دیگر فیلم «رمبو: آخرین خون» شخصیت‌پردازی نادرست دشمن فیلم است. شخصیت دشمن رمبو نیز خیلی ناپخته بود. در ظاهر این قاچاقچیان گروه‌های بزرگ قاچاقچی‌های امریکایی را هدایت می‌کنند و حتی پلیس نیز با آن‌ها همکاری دارند. اما این‌ افراد قدرتمند در مواجه با رمبو عملکرد کودکانه‌ای داشتند. آن‌ها که می‌توانستند رمبو را نابود کنند به راحتی او را زنده می‌گذارند.
رمبو:آخرین خون توانست 27 درصد از مخاطبان را راضی نگه‌دارد. این در حالی است که ایان فریر، نویسنده سایت ایمپایر می‌گوید: «رمبو آخرین خون یکی از بهترین فیلم‌های اکشن است. رمبو یادآور روزهایی است که هدبندتان را می‌زدید. این فیلم همچنین یادآور روزهای خوش رمبو است.»

سایت ایندی وایر نیز این فیلم را کارتونی می‌داند و معتقد است استالونه نقش مرد عصبانی را بازی کرده است. رمبو: اولین خون سال 1982 ساخته شد و رمبو از آن زمان تاکنون زنده مانده است. به گفته نیویورک تایمز رمبو آخرین خون نشان می‌دهد که رمبو کماکان ژاکت تمام فلزی‌اش را پوشیده و هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد. بیننده با رمبو همراه می‌شود و حس نامیرایی به او دست می‌دهد. برخی منتقدین رمبو آخرین خون را فیلمی فانتزی دانسته‌اند.

برای تماشا و دانلود فیلم سینمایی جدید دوبله/ زیرنویس می‌توانید به «گپ فیلم: مرجع دانلود فیلم و سریال» سر بزنید.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-05-11 03:01:36
دسته بندی ها