چگونه به کارمندان دورکار خود کمک کنیم تا مشارکت داشته باشند

13 اردیبهشت 1399 - 6:00
دورکاری - چگونه به کارمندان دورکار خود کمک کنیم تا مشارکت داشته باشند
چگونه به کارمندان دورکار خود کمک کنیم تا مشارکت داشته باشند
امتیاز مطلب: 86%

اگر به دورکاری عادت نداشته باشید، این روش کاری می‌تواند احساس انزوا ایجاد کند. با یوکن همراه باشید تا بتوانید مشارکت کارمندان خود را بالا  ببرید.

کار از خانه برای من جدید نیستY در واقع، این چیزی است که من قبلاً به آن عادت کرده‌ام. علاوه بر گذراندن سالها به عنوان فریلنسر و کارمند پیمانکار برای چندین نشریه، من تقریباً 10 سال در سازمانی کار کردم که دفتر اصلی (و بیشتر کارمندان) در منطقه بوستون بودند. از آنجا که من در نیویورک زندگی می‌کنم، این بدان معنی بود که تقریباً به طور انحصاری از طریق تلفن، ایمیل و چت کار می‌کردم. این همچنین بدان معنی بود و من فهمیدم که کار کردن در خانه در حالت انزوا چه حسی دارد.

در حالی که برخی از آنچه من تجربه کردم مربوط به شرایط فعلی نیست، من فکر می‌کردم آنچه که در آن زمان آموخته‌ام ممکن است برای شرکت هایی که برای ادامه کار کارمندان خود با حداقل اختلال عملی و عاطفی مشغول تلاش هستند (با توجه به وضعیت) مفید باشند.

اطمینان حاصل کنید که هر کسی به اندازه کافی تجهیز است

هنگامی که من برای اولین بار از راه دور کار کردم، نرم افزار کنفرانس ویدیویی مانند زوم بسیار کارآمد و بسیار گرانتر از باقی نرم افزار ها بود. در نتیجه، من در جلسات تماما صوتی بی شماری نشسته‌ام که در آن به سرعت  دنباله اینکه چه کسی صحبت می‌کند را از دست می‌دادم یا اینکه اصلا نمی‌توانستم چیزی را که یک نفر می‌گفت بشنوم. و هنگامی که مکالمات حضوری شدید می‌شد، افراد حاضر تمایل داشتند که فراموش کنند که کارمندان از راه دور هنوز در آن سمت دیگر تماس هستند. وقتی این اتفاق افتاد، این احساس به من دست میداد که انگار من یک کارمند کامل نیستم.

دورکاری - تچهیز کارمندان دورکار

این روزها، به دلیل برنامه‌های بهتر (و به دلیل اینکه در بسیاری از شرکت ها ، همه از راه دور کار می‌کنند) این مسئله به اندازه یک موضوع پیچیده و مبهم نیست. اما اگر شرکت شما به طور عادی جلساتی را با شرکت کنندگان از راه دور برگزار نمی‌کند، من از شما می‌خواهم که فوراً شروع به استفاده از یک ابزار مناسب کنفرانس ویدیویی کنید. زوم، اسکایپ و گوگل هنگ اوتز سه مکان برای شروع هستند اگر یک شرکت کوچک هستید که به دنبال چیزی سریع و در دسترس هستید.

اگر کارمند شما سخت افزارهای نامناسبی دارد، ابزارهای نرم افزاری خوب کمکی نمی‌کنند، اگر کارمندان برای پیوستن به جلسات از تجهیزات شخصی (چه رایانه و چه تلفن) استفاده می‌کنند، اطمینان حاصل کنید که فناوری آنها به اندازه کافی به روز است تا به آنها اجازه دهد تا به طور کامل در جلسات آنلاین شرکت کنند. اگر دائماً به دلیل داشتن رایانه قدیمی یا تلفن همراه با میکروفن ضعیف از کار افتاده‌اند، یا به دلیل اینکه اینترنت خانگی کم دارند، باید بینید که آیا می‌توانید تجهیزات مورد نیاز آنها را حتی به صورت موقت برای آنها فراهم کنید یا نه.

و اگر در شرکت خود افرادی در زمینه IT  دارید که اکنون در خانه نشسته‌اند، اطمینان حاصل کنید که آنها برای مشاوره چت یا تلفن در دسترس هستند. مسئله دیگری که به همان اندازه مهم این است که آنها باید بدانند چگونه با صبر و شکیبایی با افراد کم دانش و همراه با مشکلات شنیداری و دیداری صحبت کنند.

استفاده از یک برنامه چت

اسلک یا مایکروسافت یا هر سرویس چت فوری که استفاده می‌کنید دوست شما هستند، نه تنها تضمین می‌کند که کارمندان می‌توانند در تمام مشاغل مورد نیاز خود باقی بمانند، بلکه برای نوع مکالمات اجتماعی که اکثر محل‌های کار پر از آن موارد هستند، امری حیاتی است که دیگر به صورت حضوری انجام نمی‌شود. بگذارید حداقل یک کانال در برنامه چت شما برای بحث در مورد چیزهای شخصی، اتفاقات خنده دار اتفاق افتاده یا اتفاقات قابل تامل در مورد اخبار وجود داشته باشد.

شما همچنین می‌خواهید از برنامه چت خود استفاده کنید تا مطمئن شوید همه از آخرین اخبار شرکت مطلع هستند. چه اقدامات احتیاطی در محل کار انجام می‌شود (با فرض اینکه هنوز افرادی در آنجا مشغول به کار هستند)؟ در صورت سؤال یا موارد اضطراری به کجا می‌توانند بروند؟ مدیریت مرخصی بیمار چگونه است؟ اگر سؤالات عادی‌ای وجود دارد که در این میان ممکن است پیش بیاید با چه کسی ارتباط برقرار کنند؟

دورکاری - برنامه چت

و خلاصه اینکه فریلنسرها و کارمندان پیمانکاری خود را فراموش نکنید. افرادی که به طور مرتب با شما کار می کنند اما به طور معمول جزئی از گفتگوهای تجاری روزانه نیستند، به طور خاصی منزوی می‌شوند. اگر راهی وجود دارد که آنها را به بخشی از مکالمه تبدیل کنید (شاید با دادن دسترسی محدود به آنها به برنامه چت)، این کار خوبی خواهد بود.

مطمئن شوید که هر کس در فعالیت های اقتصادی و رویدادهای اجتماعی گنجانده شده است و مشارکت دارد این موضوع ممکن است به اندازه یک چالش مهم مطرح نباشد در حالی که بیشتر افراد از راه دور کار می‌کنند، اما هنوز هم ادامه دارد.

در جلسات، اطمینان حاصل کنید که همه شرکت کنندگان، به خوبی مشارکت دارند. بعضی از افراد، به ویژه افرادی که عادت ندارند از راه دور کار کنند، ممکن است در ابتدا در کنفرانس های ویدئویی وضعیت ناراحت کننده‌ای داشته باشند و به همین دلیل ممکن است از روند کار عقب بیفتند.

اگر افراد تمایل ندارند که جلوی دوربین بیایند آنها را مجبور به انجام این کار نکنید. در حالتی جلسات ویدئویی بهتر انجام می‌شود که شما احساس می‌کنید که با یک شخص واقعی صحبت می‌کنید، اگر یک شرکت کننده احساس ناخوشایند بودن از جلوی دوربین بودن دارد (یا نگران این است که خانه آنها کثیف است)، و از طرفی می‌خواهند که جلسه را هم بگذرانند حواسشان از توجه کامل به موارد مورد نظر پرت می‌شود.

اگر شما یا کارمندانتان تصمیم دارند که یک ارتباط مجازی با هم داشته باشند، جلسه بازی Twitch ، مهمانی ویدیویی یا سایر رویدادهای اجتماعی را برگزار کنند، اطمینان حاصل کنید که همه افراد در این شرکت از آن آگاه هستند و از آنها دعوت شده است. البته ، شما می توانید برای تیمهای درون شرکت رویدادهای جداگانه‌ای داشته باشید، اما ایده خوبی نیست که یک سری از کارمندان را از باقی افرادی که شغل آنها معمولاً شامل کار با دیگران نمی شود جدا کنید.

و اگر افراد به مدت چند هفته به انجام کار خود در خانه ادامه دادند، مطمئن شوید که رویدادهای اجتماعی متنوعی وجود دارد به گونه‌ای که همه بتوانند حداقل در یک یا دو مورد از این رویداد ها مشارکت داشته باشند. طبیعتا شما نمی‌خواهید کارمندانی را که به دلیل قومیت یا جنبه های دیگر هویتی، مانند هویت جنسیتی، گرایش جنسی یا سن، از هم جدا شده‌اند، را جدا کنید. درخواست پیشنهادات (به جای اینکه فقط فرض کنید آنچه دوست دارید همان چیزی است که آنها نیز دوست دارند) در این موارد می‌تواند کمک کند.

این ها اوقات اضطراب آوری است، و برای بسیاری از افراد به اندازه کافی سخت است که بتوانند روی شغل خود تمرکز کنند. اطمینان از اینکه هر کسی در محل کار خود مشارکت داده می‌شود و به اندازه کافی خواستنی است می‌تواند موجب طی کردن مسیری طولانی برای ادامه کار توسط شرکت باشد.


منبع: theverge

نویسنده مطلب
mohammadmahdi piran - محمدمهدی پیران
نویسنده متن‌های انگیزشی، مثبت، برندینگ و کابردی برای کسانی که تازه قدم به دنیای کسب‌و‌کار گذاشته‌اند

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-27 11:46:14
دسته بندی ها