12 کاری که زنان جذاب و باوقار از آن حذر می‌کنند

4 تیر 1400 - 11:00
زنان موفق - 12 کاری که زنان جذاب و باوقار از آن حذر می‌کنند
12 کاری که زنان جذاب و باوقار از آن حذر می‌کنند
امتیاز مطلب: 84%

امروزه با حجم گسترده‌ای از اطلاعات در رسانه های اجتماعی روبه رو هستیم. گاهی حجم انبوه اطلاعات پوچ و بی‌اساس، عصبی‌مان می‌کند. با این حال، هنوز هم می‌توانیم یاد بگیریم چطور با وقار رفتار کنیم و خود را از چیزهای آزاردهنده در امان نگه داریم. اما زنان جذاب و با وقار چه خصوصیاتی دارند؟ با یوکن همراه باشید.

زنان می‌توانند با رعایت برخی نکات و توجه بیشتر به رفتارهایشان، جذاب و باوقار دیده شوند. در این مقاله، نکاتی را ارائه می‌دهیم که زنان جذاب و باوقار برای بهبود رفتارها و بالا بردن جذابیت خود استفاده می‌کنند.

اکنون سوال مطرح می‌شود جذابیت و وقار چیست؟

برای درک رفتارهای زنان جذاب و باوقار باید از برخی باورهای رایج و البته نادرست دست بکشید. به عنوان مثال، ثروت یا طرز صحبت کردن یا طرز لباس پوشیدن نشان دهنده جذابیت و وقار زنان نیست. جذابیت و وقار داستان پیچیده‌تری دارد. وقار و جذابیت نوعی رفتار است که باید آن را یاد بگیرید و تمرین کنید.

اگر می‌خواهید از جمله زنان جذاب و باوقار باشید، باید یاد بگیرید چطور طرز تفکر خود را تغییر داده و بهبود دهید. تغییر افکار و رفتار نه ربطی به ثروت دارد و نه به زیبایی و پوشیدن لباس‌های به روز و نه حتی داشتن جایگاه شغلی و اجتماعی.

لازم است بدانید، جذابیت و وقار در سادگی معنا پیدا می‌کند. سادگی یعنی تلاش برای دست‌یابی به هدف بدون هیچ سخت‌گیری که ناشی از افکار ناخوشایند در زندگی است. جذابیت و وقار برآمده از سادگی، نه تنها روی رفتار افراد تاثیر می‌گذارد، بلکه در علوم و زمینه‌های مختلف هم کاربرد دارد؛ مثلا سادگی در هنر یا ریاضیات می‌تواند نتایج مفیدی به دنبال داشته باشد. خلق یک تابلوی هنری یا طراحی یک ساختمان را مدنظر بگیرید؛ سادگی موجود در آن‌ها می‌تواند باعث زیبایی، جذابیت و وقار در جلوه‌شان شود.

اگر می‌خواهید وقار و جذابیت را به خصوصیات شخصی خود اضافه کنید و به موفقیت، شادی و بهره وری بیشتر دست یابید، ادامه مطلب را از دست ندهید. اکنون به شما می‌گوییم زنان جذاب و باوقار چه کارهایی را نباید انجام دهند.

مبایل-فضای مجازی-روابط-روابط اجتماعی

1. وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی

یکی از عناصر جذابیت و وقار، اجتماعی بودن و حضور سازنده در جامعه است. زنانی که روابط اجتماعی بهتری برقرار می‌کنند، معمولا جذابیت بیشتری دارند. البته حضور اجتماعی تنها حضور در جامعه نیست بلکه به حضور در شبکه های اجتماعی هم گفته می‌شود.

افرادی که به وقار و شکوه در رفتارهایشان دست می‌یابند، هرگز در این مورد زیاده‌روی نمی‌کنند، یعنی تمام وقت‌شان را صرف چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی و دنبال کردن پست‌های بی‌ارزش نمی‌کنند.

کسانی برای دیگران جذابیت دارند که رفتارهای ارزشمند و قابل احترام از خود بروز می‌دهند. فردی که‌بخش زیادی از وقت ارزشمندش را به کارهای بی‌فایده مانند گشت زدن در شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهد، برای دیگران قابل احترام نیست.

برنامه‌ی زنان باوقار برای حضور در شبکه‌های اجتماعی

فردی را درنظر بگیرید که از وقت خود به درستی استفاده نمی‌کند و به جای حضور مداوم و طولانی‌مدت در تلگرام، فیس بوک و اینستاگرام، زبان جدیدی یاد می‌گیرد، با خانواده اش ارتباط بیشتری برقرار می‌کند، کتاب می‌خواند و غیره. قطعا فرد دوم موفق‌تر و قابل احترام‌تر از فرد اول است، زیرا تصمیم گرفته اقدامات مفیدی انجام دهد که هم به بهبود زندگی خود و هم اطرافیانش کمک می‌کند.

وقتی جزو زنان باوقار و جذاب به حساب می‌آیید که به جای غرق شدن در شبکه‌های اجتماعی، وظایف و برنامه‌های مثبت روزانه را انجام دهید. سعی کنید برای حضور در شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌ای منظم تدوین کنید. اگر نمی‌توانید میزان استفاده‌تان را از فضای مجازی مدیریت کنید، به سراغ برنامه‌هایی بروید که به شما هشدار می‌دهند حضورتان در اینترنت بیش از حد مجاز شده است. البته این حد مجاز را خودتان تعیین می‌کنید، اما هرچقدر کنترل‌تان به انجام امور و وظایف روزانه بیشتر باشد، شخصیت‌تان هم به سوی جذابیت و وقار بیشتر حرکت خواهد کرد.

فردی که کارهای مثبت انجام می‌دهد و به مهارت‌های زیادی مسلط است، جذابیت بیشتری دارد. کسی هم که خود را در مقابل وسوسه‌هایی مانند چرخیدن بی‌فایده در شبکه‌های اجتماعی محافظت کند، وقار دارد. پس اگر می‌خواهید از جمله زنان جذاب و باوقار باشید، به این دو مورد توجه کنید.

2. عدم رسیدگی به کارها و وظایف شخصی

یکی از اصلی‌ترین خصوصیات زنان جذاب و باوقار این است که سرگرم کارها و وظایف شخصی‌شان هستند. آن‌ها افکار و برنامه‌های مختص خود را دارند و اصلا به دنبال این نیستند که نظر دیگران را به خود جلب کنند و پیرو آن‌ها باشند.

لباس‌ها و وسایلی که مُد روز می‌شوند و همه به دنبال آن می‌روند، اولویت زنان جذاب و باوقار نیست؛ زیرا خودشان برنامه‌ی دقیقی برای زندگی دارند و تمایل دارند برای موفقیت و رضایت شخصی‌شان در مسیری حرکت کنند که برایشان مفیدتر است. در حقیقت، تقلید کورکورانه در زندگی این افراد هیچ جایی ندارد. همین استقلال فکری و عملی آنهاست که سبب می‌شود در نظر دیگران، خاص به نظر برسند و همه را مجاب به تشویق کنند. این زنان، با دنباله‌روی دیگران، رفتارهای نامناسب برای جذاب بودن را از خود دور می‌کنند و خاص می‌مانند.

3. تلاش برای ایجاد تغییر در رفتار دیگران

زنان جذاب و باوقار به این درک رسیده‌اند که خواسته شخصی هر فرد در تغییر عادات و رفتارهایش موثر است و اطرافیان نمی‌توانند بدون این‌که فرد مایل به تغییر دادن خود باشد، تغییری در او به وجود آورند. به همین خاطر است که از تلاش بی‌مورد برای تغییر دادن دیگران دست می‌کشند.

در مقابل، زنان جذاب و باوقار روی رفتارهای خود تمرکز دارند و احساسات‌شان را به بهترین نحو ممکن مدیریت می‌کنند. آن‌ها باور دارند مسئول زندگی خود هستند و برای رسیدن به شادی و خوشبختی باید رفتار و احساسات‌شان را مدیریت کنند تا با رسیدن به رضایت درونی، طعم خوشبختی را بچشند. این زنان وقت خود را به جای تغییر دادن اطرافیان و دنیای پیرامون‌شان، صرف تغییرات درونی خود می‌کنند و همین مساله است که باعث موفقیت هر چه بیشتر آن‌ها می‌شود.

4. نگرانی درمورد اتفاقات و مسائل غیر قابل کنترل

تنها افراد با صورت زیبا و اندام متناسب جذابیت ندارند و البته جذابیت رفتاری فراتر از این‌هاست. فردی می‌تواند اطرافیانش را تحت تاثیر قرار دهد و مجذوب خود کند که رفتاری خاص و منحصر به فرد داشته باشد. به عنوان مثال، اغلب افراد درمورد چیزهایی نگران می‌شوند که هیچ کنترلی روی آن‌ها ندارند. در حقیقت، آن‌ها درمورد مسائلی نگران و مضطرب هستند که از کنترل‌شان خارج است و چیزی جز دلهره و اضطراب نصیب‌شان نخواهد شد.

اما در مقابل افراد جذاب و باوقار کسانی هستند که درگیر مسائل بیهوده نمی‌شوند و اگر احساس کنند مساله‌ای تحت کنترل‌شان نیست، خود را درگیر آن نخواهند کرد. پس تمرکز خود را روی بخش‌هایی از زندگی می‌کنند که امکان اصلاح و بهبود آن را دارند. همین خصوصیت باعث می‌شود فرد در نظر دیگران خاص باشد و رفتار مثبتی از خود نشان دهد که برای همه جذاب است.

اگر تمایل دارید در گروه زنان جذاب و باوقار قرار بگیرید، یادتان باشد نگرانی و اضطراب درباره مسائل غیرقابل کنترل هیچ فایده‌ای ندارد و تنها باعث می‌شود آن چیزها را وارد زندگی‌تان کنید. آیا دوست دارید چیزهای دوست‌نداشتنی به زندگی‌تان پا بگذارند؟

5. فراموش نکردن خاطرات گذشته

اگر می‌خواهید جذاب و باوقار به نظر برسید، باید گذشته‌تان را رها کنید. به این درک برسید که گذشته‌ها گذشته است و هرگز باز نخواهد گشت. اما با این حال گذشته بر شما سخت گذشته است و درس‌های ارزشمندی به یادگار مانده که برای زندگی‌تان مفید است. زنان جذاب و باوقار هرگز حسرت دیگران را نمی‌خورند و با این کار آرامش خود را حفظ می‌کنند. آن‌ها از اتفاقات گذشته درس می‌گیرند و با آگاهی و خردی که از پشت سر گذاشتن اتفاقات نصیب‌شان شده به سوی آینده و تصمیم‌گیری‌های بهتر گام برمی دارند.

6. خودنمایی کردن برای داشته‌ها

زنان جذاب و باوقار عادت ندارند دارایی‌های خود را به رخ دیگران بکشند. آن‌ها اگر ثروتمند هم باشند هرگز رفتار تازه به دوران رسیده‌ها را ندارند و سعی نمی‌کنند با نوع پوشش و خرج‌های گزاف به دیگران نشان دهند حساب بانکی‌شان چقدر پر است.

جذابیت و وقار به این معناست که اگرچه مادیات برای این دنیا ضرورت دارند اما برای داشتن یک زندگی شاد کافی نیستند. طبع بلند این زنان باعث می‌شود به چیزی مغرور نشوند و هرگز داشته‌هایشان را به رخ بقیه نکشند. پس به این نتیجه می‌رسیم که جذابیت و وقار از دست‌آوردهای فروتنی و تواضع است.

اگر به زندگی زنان جذاب و باوقار تاریخ نگاه کنید، متوجه می‌شوید همه‌ی آن‌ها از خصوصیت فروتنی برخوردار بوده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به مانند پرنسس دایانا (Diana)، گریس کلی (Grace Kelly)،اوپرا وینفری (Oprah Winfrey) اشاره کرد.

لباس و ظاهر زنان باوقار و جذاب باعث تمایز آن‌ها نمی‌شود بلکه رفتارشان است که باعث می‌شود توجه افراد را به خود جلب کنند و خاص به نظر برسند.

زمان-بهره وری

7. صرف زمان برای تجربه‌های بیهوده

کسب تجربه ارزشمند است اما زنان جذاب و باوقار هرگز وقت خود را صرف تجربیات بیهوده نمی‌کنند. آن‌ها هرگز وسوسه‌ی تجربه کردن چیزهای مختلف را در زندگی‌شان ندارند. البته نباید فکر کنید آن‌ها محتاط و ترسو هستند و از برخورد با چالش‌های جدید واهمه دارند؛ بلکه مقصود این است که زنان جذاب و باوقار بسیار متمرکز اند و با معطوف کردن توجه و تمرکز خود روی چیزهای مهم‌تر زندگی، به اهداف‌شان می‌رسند و تمایلی هم به خود نشان دادن ندارند. آن‌ها تنها به دنبال آرزوها و اهداف خود هستند و هم‌رنگ جماعت شدن برایشان معنایی ندارد.

8. ایجاد شلوغی و به‌هم‌ریختگی در زندگی

حتما می‌دانید شلوغی ذهن و محیط پیرامون باعث دوری از آرامش و تمرکز می‌شود. زنان جذاب و باوقار ذهن و محیط اطراف خود را با اشیاء اضافی و بیهوده شلوغ نمی‌کنند و در آرامش کامل به زندگی و تصمیم گیری برای امور مختلف‌شان می‌پردازند.

این زنان زندگی و تصمیمات خود را از زوایای مختلف می‌سنجند تا ببینند چه افکار مزاحمی در ذهن‌شان وجود دارد و اطراف‌شان با چه وسایل اضافی پر شده است؟

پس به سرعت اقدام می‌کنند و تمام افکار و وسایل اضافی را دور می‌ریزند. در حقیقت، افراد جذاب از هر چیز اضافی بدشان می‌آید و در مواجهه با اشیا و افکار مختلف، از خود این سوال را می‌پرسند:

  • آیا این افکار یا اشیا را دوست دارم و به زندگی‌ام آرامش بیشتری می‌دهد؟

اگر پاسخ این سوال منفی باشد، به سرعت اقدام کرده و اضافی‌ها را از زندگی‌شان حذف می‌کنند.

9. عدم داشتن برنامه‌ریزی

کسانی که به خود و زندگی‌شان تسلط دارند و در هر لحظه با وقار و آرامش تصمیم‌گیری می‌کنند، به برنامه ریزی موفق در زندگی اهمیت می‌دهند. اگر می‌خواهید از جمله زنان جذاب و باوقار باشید، حتما برنامه‌ریزی را جزء اصول زندگی‌تان قرار دهید.

البته ممکن است همه چیز طبق برنامه پیش نرود و موقعیت‌های پیش‌بینی شده رخ دهد؛ اما مهم نیست و همیشه برنامه‌ریزی کنید. اگر در زندگی‌تان چارچوب مشخصی داشته باشید، زندگی‌تان طبق روال منظمی پیش می‌رود و آرامش حاصل از آن را خواهید چشید.

10. پیچیده کردن امور مختلف

اغلب افراد سادگی را با ساده‌لوحی اشتباه می‌گیرند. اما باید بدانید سادگی با ساده نگاه کردن به مسائل مختلف تفاوت دارد. زنان جذاب و باوقار به دنبال ساده کردن مسائل هستند. آن‌ها با سخت‌گیری‌های بی‌مورد به پیچیده شدن زندگی‌شان کمک نمی‌کنند و سعی‌شان بر این است که تمام لحظات زندگی را برای خود و اطرافیان شاد و دل‌نشین کنند.

در حقیقت از سخت‌گیری و پیچیده کردن موقعیت‌ها اجتناب می‌کنند. یکی از اشتراکات افراد جذاب این است که به جای سخت کار کردن به هوشمندانه کار کردن علاقه دارند. آن‌ها به جای پیچیده کردن مسائل، به دنبال راه حل‌های ساده و بهینه هستند و چیزهای غیرضروری را از زندگی‌شان کنار می‌گذارند زیرا می‌دانند این چیزها تنها شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

11. کمال‌گرا بودن

کمال گرایی خصوصیتی است که امروزه برخی‌ها به خود نسبت می‌دهند و فکر می‌کنند صفت خوبی برای معرفی خودشان یافته‌اند؛ اما این ویژگی چندان خوشایند نیست و هیچ جایی در زندگی زنان جذاب و باوقار ندارد.

زنان جذاب و باوقار کسانی هستند که سه وجه خوب، بد، زشت را برای خود قائل‌اند. آن‌ها به این درک رسیده‌اند که هر کسی در مقابل خوبی‌ها و زیبایی ها، نقایص و بدی‌هایی هم دارد. آن‌ها خود را تمام و کمال پذیرفته‌اند و برای بهبود و اصلاح بدی هایشان تلاش می‌کنند.

همین دیدگاه باعث می‌شود این زنان در موقعیت‌های مختلف زندگی، خودشان باشند و نقش بازی نکنند. آن‌ها با صراحت حرف می‌زنند و راحت رفتار می‌کنند.

شادی-نشاط-قدردانی-خانواده-وقت گذرانی

12. ندانستن قدر زندگی

زنان جذاب و باوقار باور دارند تجربه زیستن ارزشمند است؛ پس هر روز که از خواب بیدار می‌شوند، برای داشته‌هایشان شکرگزار هستند؛ زیرا می‌دانند روز جدید با فرصت‌های بهتری پیش رو دارند. هرچقدر قدردانی از لحظات زندگی در فردی بیشتر شود، شخصیت او برای خود و دیگران جذاب‌تر خواهد بود.

در پایان...

همان طور که گفته شد، جذابیت و وقار با ایجاد تغییراتی در رفتار و افکارتان شکل می‌گیرد. پس تنها زیبایی باعث نمی‌شود در دل دیگران جا باز کنید. خیلی از افراد زیبا جذابیت ندارند و بسیاری از افراد جذاب و باوقار نیز صورت و اندام زیبا ندارند. پس برای تاثیرگذاری روی دیگران و نشان دادن وقار و جذابیت خود به چیزی فراتر از زیبایی ظاهری فکر کنید.

آیا ویژگی زنان جذاب و باوقار در شما وجود دارد؟
 

منبع: frenchkisslife

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-06-26 01:41:30
دسته بندی ها