5 استراتژی بسیار موثر برای حفظ انگیزه‌ی صاحبان کسب و کار

10 بهمن 1399 - 11:00
کسب و کار - 5 استراتژی بسیار موثر برای حفظ انگیزه‌ی صاحبان کسب و کار
5 استراتژی بسیار موثر برای حفظ انگیزه‌ی صاحبان کسب و کار
امتیاز مطلب: 68%

به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است از منتظر ماندن برای رونق یافتن کسب و کارتان دلسرد شوید. چرا که در روز بیشتر از 12 ساعت کار می‌کنید و هیچ نتیجه‌ای هم در کنار آن نمی‌بینید. همین ممکن است باعث شود تا بخواهید تسلیم شوید، مگر نه؟ پس با یوکن همراه باشید تا بیشتر در این‌باره صحبت کنیم.

آیا به ایده کاری خود اعتقاد دارید؟ اگر چنین است، نباید به هیچ وجه تسلیم شوید. مگر این که چاره‌ی دیگری نداشته باشید. اگر قدرت مالی این را دارید که کسب و کار خود و عملکرد آن را حفظ کنید، آن را تا جایی که ممکن است، به همان شیوه ادامه دهید. برخی از کسب و کارها به زمان بیشتری برای پیشرفت نیاز دارند. فقط کافی است برای موفقیت انگیزه‌ی خود را افزایش دهید.

سوال مهم این است که شما به عنوان یک صاحب کسب ‌و کار چگونه و با چه روش‌هایی با انگیزه می‌مانید؟ در این جا پنج استراتژی بسیار موثر برای با انگیزه ماندن و زود تسلیم نشدن گردآوری شده است:

1. برای خود اهدافی بسازید

صاحبان کسب و کار هر زمان که نتوانند برای خود اهدافی ایجاد کنند، بی‌انگیزه می‌شوند. هر چه باشد، اگر هیچ هدفی برای کار کردن نداشته باشید، چطور می‌توانید برای انجام هر کاری با انگیزه باشید؟ اگر ندانید که می‌خواهید با کسب و کارتان چه کاری کنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کسب و کارتان هم به سرانجام و چشم‌انداز مورد نظر برسد.

در کل سه نوع هدف داریم. شما می‌توانید اهداف کوتاه‌‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشید. اهداف کوتاه‌مدت بین دو هفته تا دو ماه، اهداف میان‌مدت بین 12تا 24 ماه، واهداف بلند مدت بیش از 24 ماه طول می‌کشد تا به سر‌انجام برسند.

برای مثال، اهداف کوتاه‌ مدت می‌توانند شامل خرید تجهیزات لازم یا اجاره‌ی یک ساختمان باشند و اهداف بلند مدت می‌توانند شامل گسترش کسب و کار یک مغازه‌ی دو نبش و یا کسب یک میلیون دلار درآمد خالص پس از 3 سال باشند. با اهدافی مانند این‌ها، حفظ انگیزه و تلاش برای رسیدن به هرچیزی آسان‌تر از قبل است.

هدر دادن وقت-مدیریت زمان-فن اوری ها

2. از چیزهایی که وقت‌تان را هدر می‌دهند دوری کنید

در قرن بیست ‌و ‌یکم، هدر دادن وقت بسیار آسان است. ما به تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، دستگاه‌های واقعیت مجازی، تبلت‌ها و فن‌آوری هوشمند «اینترنت اشیاء»( یا همان IoT) دسترسی داریم که ما را به طور دائم به اینتزنت وصل می‌کنند. شما می‌توانید تلویزیون و فیلم تماشا کنید و حتی با چند ضربه به موسیقی گوش دهید. متاسفانه، همین می‌تواند بهره وری یک فرد نامنظم را محدود کند.

اگر زمانی که باید کار کنید، خود را در حال دیدن ویدیوهای بی‌سروته یا چک کردن شبکه‌های اجتماعی‌تان می‌یابید، باید همه‌ی تلاشتان را بکنید تا از دیدن این ویدیوهای بی‌سروته و طولانی دوری کنید. وقتی صبح از خواب بیدار شدید، باید فورا نوآور و مبتکر شوید و تا زمان خواب به بهره‌وری خود ادامه دهید. اگر لازم می‌بینید که بین کارهایتان وقفه‌ای ایجاد کنید، این کار را بدون پرت کردن حواستان به چیز دیگری انجام دهید. کتابی بخوانید، ناهار خود را بخورید و یا هر کار مفید دیگری که باعث اتلاف وقتتان نمی‌شود انجام دهید.

3. دستاوردهای خود را کنترل کنید

آیا به نظر می‌رسد که بی هیچ پاداشی به طور پیوسته کار می‌کنید؟ این همان حسی است که به بسیاری از کارآفرینان جدید، در هنگام اداره‌ی کسب و کارشان دست می‌دهد. نگذارید این احساس انگیزه‌تان را از شما بگیرد، چون پاداش‌های کمی هم نصیبتان می‌شود که احتمالا متوجه‌شان نیستید و به چشم نمی‌آید. دستاوردهای خود را چه کوچک و چه بزرگ، کنترل کنید. هنگامی که در کسب ‌و کارتان اولین فروش خود را انجام دادید، تاریخ و زمانش را در یک دفترچه روزانه یادداشت کنید.

همچنین هنگامی که اولین نظر مثبت یک مشتری را دریافت کردید، آن را یادداشت کنید. با نگه‌داشتن دستاوردهای کوچک‌تر، به الگوی موفقیت می‌رسید و همین در ایجاد انگیزه برای رسیدن به چیزهای بسیار بزرگ‌تر و اهداف والاتر کمک می‌کند.

4. برای خود فرجه‌ای مشخص کنید

باید برای هر کاری که می‌خواهید آن را تمام کنید، مهلت زمانی و فرجه‌ای تعیین کنید. تعیین هدف بدون تعیین فرجه، فایده‌ای ندارد. در غیر این صورت، اهداف‌تان هیچ‌گاه کامل نمی‌شوند. یک فرجه از به تعویق انداختن کارهایتان جلوگیری می‌کند و انگیزه‌تان را تشویق می‌کند تا بیشتر کار کنید. این مسئله هم برای شما و هم برای تمام افرادی که برایتان کار می‌کنند صدق می‌کند.

محیط مثبت - انرژی مثبت-انگیزه --پیشرفت

5. برای خودتان محیط مثبتی را به وجود آورید

منفی‌گرایی دشمن انگیزه است. اگر اطراف خود را از افراد منفی پر کنید، انگیزه خود را از دست می‌دهید و هیچ‌گونه پیشرفتی نمی‌کنید. این مساله هم در خانه و هم در محیط کار و مخصوصا در کسب ‌و کارتان هم صدق می‌کند. اگر کارمندانی دارید که به شغل‌شان متعهد نیستند، بلافاصله اخراجشان کنید. یک محیط مثبت باعث می‌شود که شما انگیزه‌ کافی برای تلاش بیشتر را داشته باشید. این همان چیزی است که باید برای برقراری‌اش در سازمان خود تلاش کنید.

منبع: addicted2success

نویسنده مطلب
noorieh razavi sani - نوریه رضوی‌ثانی
نوریه رضوی‌ثانی هستم. مترجم و نویسنده‌ی محتوا. به زمینه‌های مختلف روانشناسی، موفقیت، ادبیات ملل، فیلم و سریال و ماشین‌های آفرود علاقمندم و بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-30 01:23:08
دسته بندی ها