7 نکته کارآمد درباره تجربه کار در خانه کنار کودکان از زبان والدین شاغل

1 تیر 1399 - 6:00
دورکاری - 7 نکته کارآمد درباره تجربه کار در خانه کنار کودکان از زبان والدین شاغل
7 نکته کارآمد درباره تجربه کار در خانه کنار کودکان از زبان والدین شاغل
امتیاز مطلب: 73%

با ‌اجرای طرح فاصله‌گیری اجتماعی و بسته شدن مدرسه‌ها و اماکن دیگر، به ‌علت شیوع ویروس کرونا، سبب شد که والدین در طی روز مشغول این 3 نوع کار باشند: شغل خود، آموزش و به موازات آن سرگرم کردن و بازی با فرزندان خود. در ادامه با یوکن همراه باشید تا ببینیم والدین دورکار چطور این سه فعالیت را هم‌زمان انجام داده‌اند.

البته این دوران، در افزایش خلاقیت افراد هم تاثیرگذار بوده است. طبق نظرسنجی شرکت بیمه‌ای MassMutual که در دوران قرنطینه آمریکا بین هزار و 500 نفر از والدین آمریکایی انجام داده است، نشان می‌دهد 29 درصد پدران و مادران آمریکایی در حال تدریس و آموزش به فرزندان خود هستند؛ این در حالی است که هم‌زمان در خانه هم به طور تمام‌وقت کارهای مربوط به شغل‌شان را هم انجام می‌دهند.

از بین آن‌ها فقط 17 درصد نگران توانایی‌شان برای پیشرفت در شغل خود هستند؛ در حالی که 25 درصدشان نگران این هستند که پدر یا مادر خوبی برای کودکان خود باشند. یک چهارم پدرها و مادرها در تمام مدت حواس‌شان پرت می‌شود و نمی‌توانند به درستی تمرکز کنند.

در حال حاضر تقریبا یک‌سوم والدین(32درصد) فعالیت‌های کمتری برای پیشرفت و سرگرمی خود انجام می‌دهند. 28 درصد آن‌ها ساعت کار یا قاعده‌های کاری‌شان را تغییر دادند تا بتوانند به تدریس در خانه برسند و 26 درصد آن‌ها به طور قابل توجهی شب‌ها ساعات کمتری را برای خواب سپری می‌کنند.

در این مجموعه نکاتی که توسط پدرها و مادرهای شاغل گردآوری شده است. بین این نکات، مواردی وجود دارد که می‌تواند به بقیه‌ی والدین کمک کند تا بهتر به کارهای عقب‌مانده‌ی خود برسند.

تماشای تلوزیون-محتواهای تلوزیونی

1. اگر کودکتان از تلویزیون استفاده می‌کند، اصلا عذاب وجدان نداشته باشید

والدین شاغل به کودک خود اجازه می‌دهند که به مدت طولانی از تلویزیون استفاده کنند تا بتوانند تماس‌های کاری خود را انجام دهند و خود را برای این کار مقصر می‌دانند و احساس گناه می‌کنند. بیشتر افراد، موافق  این عقیده‌اند که تلویزیون برای ذهن افراد کم‌سن مناسب نیست، در حالی که بعضی از محتواهایی که در حال حاضر تولید می‌شود، بسیار مهیج و آموزشی هستند.

الیزابت شورز (Elizabeth Shores)، استخدام‌‌کننده قانونی شرکت Shelton & Sheele، به پدرها و مادرها پیشنهاد می‌کند که به دنبال خواندن کتاب‌های داستان برای کودکان، شعرهای کودکانه و همچنین انجام تمرین‌های یوگا با آنان باشند. او این چنین توضیح می‌دهد: «‌ استفاده از آن کودکان را مشغول می‌کند؛ ولی به طوری که باعث حرکت و تفکر بچه‌ها می‌شود و آن‌ها را وا می‌دارد که به فرد پشت صفحه نمایش پاسخ دهند.»

2. به بچه‌ها کار برای انجام دادن بدهید

اگر کودک شما دنبال توجه است، شورز پیشنهاد می‌کند که آن‌ها را مانند یک «کارآموز» در نظر بگیرید. او می‌گوید: «اگر کودک نوپا دارید، به آن‌ها اجازه دهید که در دفترچه‌ای درست شبیه به آن که در تماس‌های کاری‌تان استفاده می‌کنید، نقاشی بکشد و با مداد شمعی برای خودش یادداشت‌برداری کند.»

بچه‌های بزرگتر می‌توانند مسئول گوش دادن به کنفرانس باشند و تعداد دفعاتی که فرد گوینده یک کلمه خاص را می‌گوید، برای خودشان بشمارند. مثلا، کلمه‌ای مانند «و سپس» یا هر کلمه‌ی محرک دیگر که می‌تواند برای مهارت شنیداری‌شان خوب باشد را می‌توانند به‌عنوان یک ایده برای شمارش در نظر بگیرند.

نگهداری بچه ها- وقت گذرانی با کودکان

3. سعی کنید کمک‌های (مجازی) را قبول کنید

آن دسته از افراد فامیل که به صورت تنها در قرنطینه به سر می‌برند، شاید برای کمک به نگهداری بچه‌ها از راه دور خیلی هم خوشحال شوند.

جیلون بریگهام (Jaylon Brigham)، کارگزار Halstead Real Estate می‌گوید درآمد خانواده‌اش، از طریق پدر و مادر همسرش که جدا از آن‌ها زندگی می‌کنند، در دوران قرنطینه حفظ شده است. او توضیح می‌دهد:

هر کدام از آن‌ها هر روز تقریبا 90 دقیقه با «الکس» دختر کلاس‌ اولی‌مان وقت می‌گذارند و در انجام بخش بزرگی از تکالیف مدرسه‌اش به او کمک می‌کنند. ما برنامه‌ریزی روزانه خودمان را برای تماس با آن‌ها و تماس برای برگزاری کلاس داریم. به غیر از آن، اگر دخترمان به کمک احتیاج داشته باشد می‌پرسد و او اکنون خیلی مستقل‌تر از گذشته عمل می‌کند.

 این نوع از برنامه‌ریزی به او کمک کرده است تا با کمترین ایجاد مزاحمتی به کسب و کار خود ادامه دهد، به تماس‌های مشتریانش برسد و در جلساتی که با نرم‌افزار Zoom برگزار می‌شود هم به‌راحتی حضور داشته باشد.

4. با زندگی عادی جدیدی که پیش رویتان است، کنار بیایید

کری فرد برگ (Carrie Friedberg)، موسس SF Money Coach و همسرش به نوبت از دفتر کار درون خانه‌شان استفاده می‌کنند که این اتاق هم اتاق‌خواب‌شان است و هم تنها اتاقی‌ست که درِ آن قفل دارد.

او می‌گوید:

ما به نوبت با کودک نوپای‌مان بازی می‌کنیم و همچنین کودک پنج ساله‌مان را برای حضور در کلاس با معلمش در نرم‌افزار Zoom و کلاس موسیقی هفتگی‌اش راهنمایی می‌کنیم.

آن‌ها زمانی که وضعیت را سخت دیدند، حقیقت را پذیرفتند و برنامه ریزی‌های قابل تغییری ایجاد کردند. او همچنین توضیح می‌دهد: «بله، ما حتی در هنگام پیاده روی هم تماس‌های کاری انجام داده‌ایم. برنامه‌ریزی‌هایمان به طور ناگهانی عوض می‌شود و مجبوریم که انعطاف‌پذیر باشیم. بله ما از کودکانمان پنهان شدیم و به آن‌ها دروغ گفتیم. پاداش این کارها این است که هر روز صبحانه و شام را به عنوان یک خانواده و در کنار هم صرف می‌کنیم و قبل از خواب به پیاده‌روی‌های شبانه می‌رویم. من حتی وسط خیابان درون ماشین هم به استراحت پرداختم چون آن‌جا، تنها جایی به‌جز اتاق خواب بود که درِ آن قفل داشت.»

5. به کودکان اجازه دهید که خودشان بتوانند (یک سری از) قوانین را ایجاد کنند

جنل همیلتون (Jenelle Hamilton)، صاحب شرکت PR هر روز دخترش را ساعت 8:30 بیدار می‌کند تا با یکدیگر کار‌های آن روز را برای خود بنویسند و برای آن برنامه‌ریزی مشخص و هماهنگی را انجام بدهند. 

همیلتون توضیح می‌دهد:

اولین کاری که دخترم انجام می‌دهد این است که یک تکه کاغذ برمی‌دارد و کارهایی را که می‌خواهد آن روز انجام دهد یادداشت می‌کند. او مسئول این کار است. قبل از آن خیلی در هرج و مرج و آشفتگی بود. چون احساس می‌کرد که دوباره به مدرسه برگشته است و این موضوع اصلا برای ما خوب نبود.

برنامه‌ریزی دختر او شامل یادگیری، خواندن و تفریح است. او اضافه کرد که: «ما آن را با هم مرور می‌کنیم و بعد من تلاش می‌کنم که با برنامه‌ریزی‌های خودم هماهنگش کنم.»

شادی و نشاط - انرژی بچه ها-

6. زمان‌های مهم‌تان را فراموش کنید

صبح زود می‌تواند اوج بازدهی شما باشد ولی والدین شاغل باید این موضوع را بدانند و بپذیرند که بچه‌ها هم در آن ساعات در اوج انرژی خود قرار دارند.

جنی ابوبایا (Jenny Abouobaia)، مدیرعامل اجرایی شرکت بازاریابی Clever Touch و مادر دو بچه‌ی کوچک است. او می‌گوید که خیلی زود متوجه این موضوع شد که برنامه‌ریزی پیشین او، که از صبح تا غروب طول می‌کشید، علاوه‌بر این‌که اصلا کاربردی نبود، برای بچه‌هایش نیز به هیچ‌وجه منصفانه نبود.

او توضیح می‌دهد:

در ابتدا کاملا بازدهی‌ام را از دست دادم. من با لپ‌تاپ کار می‌کردم؛ در حالی که بچه‌هایم نیاز به توجه داشتند، از سر و کول من بالا می‌رفتند، جیغ می‌کشیدند و در برخی موارد هم پسر کوچکم که به تازگی دندان درآورده، من را گاز می‌گرفت. وقتی که صبح می‌شود و هر دوی آن‌ها آماده و مشتاق خوردن صبحانه‌‌اند، اصلا زمان مناسبی برای رفتن من به دفتر کارم و ناپدید شدنم نیست.

او حالا برنامه‌ریزی‌هایش را با توجه به فرزندانش و در نظر گرفتن آن‌ها انجام می‌دهد.

7. باید بپذیرید که شما هم انسان هستید

آماندا والس (Amanda Wallace)، رئیس فرایندهای بیمه در شرکت Mass Mutual و مادر چهار فرزند، می‌خواهد به والدین‌های دیگر این را یاداوری کند که تمام نیت‌های خوب در آخر به نتیجه مثبتی ختم می‌شوند و آن‌ها هم فقط می‌توانند تمام تلاش خود را انجام دهند تا بهترین خودشان باشند.

او می‌گوید:

از اولین هفته آموزش از راه دور، تمام نگاره‌های رنگارنگی که درخور پینترست (Pinterest) بود از بین رفت. ما الان فقط در وضعیت زنده ماندن به سر می‌بریم. تکالیف مدرسه مهم‌اند، اما اگر شما نتوانید درآمد خانواده خود را حفظ کنید، در حالی که دارید به کودکان‌تان اهمیت می‌دهید و برایشان وقت می‌گذارید، تمام امتحانات دنیا برایتان بی‌اهمیت می‌شوند.

چه چیزی برای خانواده‌ی بزرگ او مناسب بود؟ یک برنامه‌ریزی قابل تغییر که زمان زیادی برای کارهای دیگر او دارد. او اضافه کرد: «بله، لحظات دیوانه‌کننده‌ای از بچه‌هایم در ویدئوها (موقعی که حالت بی‌صدا غیرفعال بود) وجود دارد که شرکت کننده‌های حاضر در جلسه از من می‌شنیدند که می‌گفتم: «لطفا نقاشی کن یا یه کاری انجام بده»، در هر حال من دارم تمام تلاشم را می‌کنم. این تنها کاری است که از دست همه‌ی ما بر می‌آید.»

منبع: forbes

نویسنده مطلب
noorieh razavi sani - نوریه رضوی‌ثانی
نوریه رضوی‌ثانی هستم. مترجم و نویسنده‌ی محتوا. به زمینه‌های مختلف روانشناسی، موفقیت، ادبیات ملل، فیلم و سریال و ماشین‌های آفرود علاقمندم و بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-02 12:49:14
دسته بندی ها