5 نشانه‌ای که می‌گوید آن‌قدرها که فکر می‌کنید موفق نیستید

17 اردیبهشت 1400 - 6:00
موفقیت فردی - 5 نشانه‌ای که می‌گوید آن‌قدرها که فکر می‌کنید موفق نیستید
5 نشانه‌ای که می‌گوید آن‌قدرها که فکر می‌کنید موفق نیستید
امتیاز مطلب: 75%

گاهی خودمان را در شغلی که داریم موفق و سربلند می‌دانیم اما اغلب در جا زدن با موفقیت اشتباه گرفته می‌شود. این موفقیت نمایشی وقتی خودنمایی می‌کند که درخواستتان برای افزایش حقوق یا ارتقای شغلی به بن‌بست می‌خورد. اکنون با یوکن همراه باشید تا نشانه‌هایی را معرفی ‌کنیم که می‌گوید آن‌قدرها که فکرش را می‌کردید، موفق نیستید.

1. حداقل انتظارات را برآورده می‌کنید

اگر فکر می‌کنید انجام کارها در سطح حداقل برای دست‌یابی به اعتبار و ارتقای شغلی کافی است باید بدانید سخت در اشتباه هستید. هم‌چنان که استفانی براوو، کارشناس مشاغل می‌گوید دوره‌ای که تنها ارشدیت برای دست‌یابی به اعتبار کافی بود گذشته و اکنون یادگیری مهارت‌های جدید، ارائه ایده‌های ناب و نوآورانه و مدیریت پروژه‌های چشم‌گیر می‌تواند شما را در چشم مدیران، همکاران و دیگر افراد موفق جلوه دهد.

2. به اهدافتان نمی‌رسید

هر کسی در کارش اهدافی دارد که از سوی مدیریت تعیین ‌شده یا خود فرد آن‌ها را تعیین کرده است. اگر در رسیدن به اهداف ناکام مانده‌اید، زمان آن رسیده که دست به کار شده و خود را به سطح بالاتری برسانید.

به عقیده‌ی براوو، بهترین راه برای این‌که موفقیت شغلی خود را بسنجید، بررسی این مسئله است که آیا در پروژه‌ها و مأموریت‌های کاری خود به اهدافتان رسیده‌اید یا نه.

3. همیشه نیاز به راهنمایی دارید

اگر برای انجام وظایف کاری خود همیشه منتظر راهنمایی و تذکر مدیرتان هستید پس مشکلی وجود دارد و آن‌قدرها که فکر می‌کنید در کارتان خوب نیستید.

4. حالت دفاعی به خود می‌گیرید

هیچ کسی نمی‌تواند ادعا کند کامل است و همیشه باید به دنبال پیشرفت بود. اگر به جای گوش دادن به انتقادات سازنده در مقابل آن‌ها موضع می‌گیرید، به موفقیت خود شک کنید. گرفتن حالت دفاعی، نادیده گرفتن انتقادات و بازخوردها و چشم‌پوشی کردن از مشکلات نشان می‌دهد که هیچ علاقه‌ای به پیشرفت و بهبود مهارت‌ها ندارید و در همان سطحی که هستید باقی خواهید ماند.

5. به کارتان هیچ علاقه‌ای ندارید

به عقیده‌ی استفانی براوو، شغلتان باید نقاط قوت و توانایی‌های شما را نمایش دهد اما اگر هیچ علاقه‌ای به کارتان نداشته باشید، تلاشی که صرف آن می‌کنید هم چندان نتیجه‌بخش نخواهد بود. اشتغال شما در این کار همانند خشت کجی است که از روز اول گذاشته شده و باید به جای تلاش بیشتر، به دنبال کاری که به آن علاقه دارید بروید. اگر کسی با وجود صرف زمان، انرژی ، تلاش و هزینه فراوان در شغلش به موفقیت قابل‌توجهی دست نیافته، زمان آن رسیده از خود بپرسد آیا اصلا به این شغل علاقه دارد یا نه.

 

منبع: Business Insider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-19 02:09:23
دسته بندی ها