10 زن کارآفرین از رازهای موفقیت خود می‌گویند

22 اردیبهشت 1400 - 6:00
زنان موفق - 10 زن کارآفرین از رازهای موفقیت خود می‌گویند
10 زن کارآفرین از رازهای موفقیت خود می‌گویند
امتیاز مطلب: 78%

حتما تاکنون مقالات زیادی درباره عادات و طرز تفکر افراد موفق مطالعه کرده‌اید. شناخت عادت‌ها و طرز فکر کارآفرینان موفق موضوع جذابی است. در این بین، اطلاع از رفتار و عملکرد موفق‌ترین زنان کارآفرین، جذابیت بیشتری دارد. با یوکن همراه باشید.

کارآفرین زن موفق زیادی در سراسر دنیا وجود دارد. در این مقاله، زنان کارآفرینی را معرفی می‌کنیم که کسب‌وکار آن‌ها در سال 2020 میلادی بیشترین رشد سه‌ساله را داشته است.

اکنون راز موفقیت 10 زن کارآفرین برتر را با هم مرور می‌کنیم؛ رازهایی که از عادات صبحگاهی تا تکنیک‌های بهره‌وری و طرز فکر آن‌ها را شامل می‌شود.

1. لورین کارسن

لورین کارسن (Lauren Carson)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت کینکت سولار (Kinect Solar) است. این شرکت در حوزه انرژی ، فروشنده و توزیع‌کننده تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کند. درآمد کینکت سولار در طی سه سال گذشته 2 هزار و 812 درصد رشد داشته است.

کارسن در مورد موفقیت خود می‌گوید:

وقتی با فردی بزرگ و موفق آشنا می‌شوم یا کسانی که کار با آن‌ها برایم آسان است، سعی می‌کنم ارتباطم را با آن‌ها حفظ کنم؛ خیلی پیش ‌آمده که سال‌ها بعد با آن‌ها همکاری کرده‌ام.

او می‌گوید: «من خیلی سؤال می‌پرسم. دوست دارم با مشتریانم حرف بزنم و در مورد کسب‌وکارشان بدانم، این‌که در چه زمینه‌ای حرفه‌ای هستند، چه فرصت‌هایی را پیدا می‌کنند و در چه زمینه‌ای نیاز به کمک دارند. سپس از این اطلاعات برای ادامه کار، ایجاد تغییرات لازم یا ارائه راه‌حلی نوین به بازار استفاده می‌کنم.»

2. دنیلا براگا

دنیلا براگا (Daniela Braga)، بنیان‌گذار و مدیرعامل کسب‌وکاری فعال در حوزه IT (فناوری اطلاعات) با نام دیفایندکرود (Defined Crowd) است. این شرکت خدماتی در زمینه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی ارائه می دهد. درآمد این شرکت در سه سال گذشته 2 هزار و 855 درصد رشد داشته است.

دنیلا براگا به تأثیر مثبت هوای آزاد و فضای باز واقف است و دراین‌باره می‌گوید:

بودن در هوای آزاد به من انگیزه می‌دهد و برایم الهام‌بخش است. تکنیک من برای افزایش بهره وری این است که حداقل روزی یک ساعت در فضای باز کار کنم؛ 5 بار در هفته هم پیاده روی داشته باشم. این کار نه‌تنها ذهنم را باز می‌کند بلکه باعث افزایش انرژی، تمرکز و نوآوری می‌شود.

3. میشل هندی

میشل هندی (Michelle Hendy)، بنیان‌گذار و مدیرعامل تراستک (Trustech) است. این شرکت ارائه دهنده خدمات تخصصی و مشاوره در حوزه استخدام و مدیریت کارکنان بخش آی‌تی است. درآمد تراستک در سه سال گذشته 2 هزار و 812 درصد رشد کرده است. هندی از تجربیات خود می‌گوید:

فعالیت یک زن در حوزه IT، همانند این است که این روزها بدون ماسک وارد فروشگاه شوید. به سرعت توجه دیگران را جلب می‌کنید اما نه به دلایل منطقی. من به قضاوت دیگران عادت کرده‌ام. ناراحت نیستم و از آن به‌عنوان نیرویی قدرتمند بهره می‌برم. اعتقاد دارم همین شکایت‌ها و درگیری‌ها من را به زنی که اکنون هستم، تبدیل کرده است.

پس قوی باشید، سرتان را بالا بگیرید و از اعماق وجود باور داشته باشید که می‌توانید تفاوت ایجاد کنید.

4. جین دیوید

جین دیوید (Jeanne David)، بنیان‌گذار و مدیرعامل اوتر آیسل (Outer Aisel) است. اوتر آیل عرضه‌ی ساندویچ‌ها و پیتزاهای نیمه‌آماده‌ی تهیه‌شده از مواد گیاهی را به عهده دارد. باید بدانید، درآمد این شرکت طی سه سال گذشته 5 هزار و 6 درصد رشد کرده است.

دیوید درباره عادات صبحگاهی خود می‌گوید:

من باور دارم داشتن برنامه صبحگاهی ساده، برای همه مفید است و باعث حفظ توازن حتی در روزهای پرکار می‌شود. من صبح خیلی زود از رختخواب بلند می‌شوم و فنجانی چای آماده می‌کنم یا تا کافه موردعلاقه‌ام می‌دوم. این عادت روزانه من است که برای بیدار شدن از خواب به من انرژی و انگیزه می‌دهد.

جین می‌گوید: «هر صبح یک ساعت را به تمرین ذهن آگاهی اختصاص می‌دهم و سه چیزی که قدردانشان هستم را روی کاغذ می‌نویسم. این کار به من کمک می‌کند موهبت‌ها و داشته‌هایم را به خاطر بسپارم و نگاه جامعی به رویدادها داشته باشم. سپس به سراغ ایمیل‌ها می‌روم و کارهای مهم را انجام می‌دهم.»

5. اشلی مریل

اشلی مریل (Ashley Merrill)، بنیان‌گذار و مدیرعامل لونیا (Lunya)، فروشگاه آنلاین لباس خواب برای زنان امروزی است. این کسب‌وکار اینترنتی کوچک در سه سال گذشته با رشد درآمد 2876 درصدی همراه بوده است.

مریل سرلوحه زندگی‌اش را این‌چنین معرفی می‌کند:

ایکیگای شعاری است که من سرلوحه خود و همکارانم قرار می‌دهم. ایکیگای در فرهنگ ژاپنی به این معناست که از هر کاری که انجام می‌دهید، هر کاری که در آن مهارت دارید، هر کاری که به خاطرش دستمزد می‌گیرید، هر کاری که مردم به آن نیاز دارند و هر کاری که دوست دارید، لذت ببرید. این توصیه فوق‌العاده است، زیرا بر خلاف شادی که گذراست، این لذت ماندگاری بیشتری دارد و این حس را به شما می‌دهد که اختیار آن در دست خودش است.

6. ریچل کارلسن

ریچل کارلسن (Rachel Carlson)، بنیان‌گذار و مدیرعامل موسسه آموزشی گیلد (Guild) است. این شرکت در همکاری با کسب‌وکارهای برتر و دانشگاه‌های غیرانتفاعی، به کارکنان شرکت‌ها خدمات آموزشی ارائه می‌دهد. درآمد موسسه آموزشی گیلد در سه سال گذشته، 9 هزار و 969 درصد رشد داشته است.

کارلسن درباره مسیر موفقیت خود می‌گوید:

من باور دارم برقراری ارتباط با دیگران پیش از این‌که آن‌ها به‌عنوان همکار، مدیر یا عضو هیئت‌مدیره به تیم ملحق شوند به شدت مفید است. با این کار همیشه آدم‌های باهوش، باانگیزه و هدفمند را دور هم جمع خواهیم کرد.

7. آماندا ترس

آماندا ترس (Amanda Tress)، بنیان‌گذار و مدیرعامل فستر وی تو فت لاس (FASTer Way to Fat Loss)، ارائه‌دهنده برنامه‌های ورزشی و برنامه‌های غذایی آنلاین به مشتریان است. درآمد این شرکت در سه سال گذشته 5 هزار و 578 درصد رشد داشته است.

ترس علاقه‌ای به خوردن صبحانه ندارد. او در این ‌باره می‌گوید:

من صبحانه نمی‌خورم تا بتوانم صبح‌ها تمرکز و انرژی‌ام را حفظ کنم. علاوه بر تمرین روزه منقطع، سعی می‌کنم تمام غذایی را که می‌خورم بسوزانم و در یکی از انواع ورزش‌های روزانه شرکت داشته باشم. این کار باعث می‌شود بدنم بهترین سوخت‌وساز را داشته باشد، ذهنم سرزنده باشد و اضطراب خود را کنترل کنم.

8. برندا فریمن

برندا فریمن (Brenda Freeman)، مدیرعامل شرکت آرتزا (Arteza) است. این شرکت مواد اولیه و ملزومات نقاشی را به قیمت اقتصادی به فروش می‌رساند و ارائه‌دهنده محتوا و تجربه کاربری باکیفیت به افراد و سازمان‌های علاقه‌مند به هنر است. آرتزا در دوره‌ای سه‌ساله، با رشد درآمد 7 هزار و 551 درصدی مواجه بوده است.

فریمن می‌گوید باید برای مشتری اهمیت زیادی قائل شد. او در این ‌باره می‌گوید:

بر روی تحقیق در مورد مشتری سرمایه گذاری کنید. نماینده‌ای از مشتریان در هیئت‌مدیره یا کارگروهتان داشته باشید. مهم این است هر مشتری را انسانی واقعی و ارزشمند بدانید. برای سازمان مشخص کنید که نه تنها باید از داده‌های دقیق جمعیت شناختی بلکه باید از انگیزه‌های عاطفی مشتری مطلع باشند. در حقیقت، باید بدانید محصولتان چه نقشی در زندگی مشتریان دارد.

9. نوشین بهرویان

نوشین بهرویان (Nooshin Behroyan)، بنیان‌گذار و مدیرعامل صنایع پکسن، ارائه‌دهنده خدمات مدیریت پروژه در حوزه نفت، گاز و انرژی است. درآمد این شرکت در سه سال گذشته 15 هزار و 72 درصد افزایش داشته است.

او از تجربیات خود این‌چنین می‌گوید:

«من پکسن را با تحقیق درباره این سه موضوع راه انداختم:

  1. هدف ما چیست؟

  2. چه چیزی واقعا اهمیت دارد؟

  3. آیا کارهای ما تأثیرگذار است؟

این موارد به فرهنگ سازمانی ما تبدیل شد. من این پیام را به کارکنان می‌دهم که ما تیم کاری هستیم و نه خانواده. به فرهنگی در سازمان باور دارم که در آن افراد خودشان تصمیم می‌گیرند کنار همکارانشان تلاش کنند چون می‌دانند آن‌ها در کارشان بهترین هستند.»

10. دایانا لی

دایانا لی (DIANA LEE)، بنیان‌گذار و مدیرعامل بنگاه کانستلیشن (Constellation Agancy) است که در حوزه تبلیغات و بازاریابی فعالیت دارد. کانستلیشن خدمات بازاریابی و تبلیغاتی را به شرکت‌های خودروسازی ارائه می‌دهد.

این شرکت با خودروسازان بزرگی چون بی ام و، جگوار، لندرور و آئودی همکاری دارد. درآمد این شرکت در سه سال گذشته 4 هزار و 866 درصد رشد داشته است.

دایانا لی می‌گوید در مذاکره باید به دنبال بیشترین‌ها بود:

در مذاکره برای رسیدن به بیشترین‌ها تلاش کنید بدون اینکه از خط قرمزها بگذرید. مهم این است که ارزش خودتان را بدانید. تقاضای امتیاز بیشتر نشان می‌دهد فرد برای خودش و آن‌چه ارائه می‌دهد، ارزش قائل است. بیشتر خواستن می‌تواند به عادت هر روزتان تبدیل شود. وقتی این کار برایتان آسان شود، تبدیل به یک رویکرد ذهنی می‌شود و انجام آن ساده‌تر هم خواهد شد.

با کدام یک از کارآفرینان موفق دنیا یا کشور خودمان آشنا هستید؟ کدام یک از عادات و رویکردهای آن‌ها توجهتان را جلب کرده است؟ خودتان در جایگاه مدیر یا کارآفرین هستید، چه عاملی را در موفقیتتان مؤثر می‌دانید؟

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-19 03:40:47
دسته بندی ها