4 راه‌حل برای این‌که در هر زمان به زندگی مطلوب خود برسید

25 مهر 1399 - 6:00
مهارت‌های زندگی - 4 راه‌حل برای این‌که در هر زمان به زندگی مطلوب خود برسید
4 راه‌حل برای این‌که در هر زمان به زندگی مطلوب خود برسید
امتیاز مطلب: 85%

در اینجا چهار کاری را فهرست کرده‌ایم که همیشه انجام می‌دهید، اما اگر آن را طور دیگری انجام دهید، زندگی‌تان را دگرگون خواهد کرد. با یوکن همراه باشید.

1.    به جای پیروی کورکورانه از دیگران، خودتان باشید

زندگی بهتر - زندگی مطلوب - بهبودزندگی - مهارتهای زندگی

این‌که افکاری مانند «من می‌خواهم با فلانی رابطه داشته باشم، می‌خواهم مثل فلانی باشم، می‌خواهم مثل فلانی سیر و سفر کنم و خوش بگذرانم» داشته باشید، اصلا چیز بدی نیست. اما در نظر داشته باشید که این افکار مانع این می‌شود که شما مسیر خود را بسازید و به همین دلیل، همواره سعی می‌کنید پا جای پای دیگران بگذارید. بنابراین، به جای اینکه سعی کنید متناسب با معیارهای مردم شوید یا دنباله‌روی دیگران باشید‌، بهتر است خودِ حقیقی‌تان را پیدا کنید. اکثر اوقات، افرادی که در آخر می‌گویند پول خوشبختی نمی‌آورد، همان‌هایی هستند که سعی می‌کردند پیروی کسانی باشند که همواره به دنبال ثروت بوده‌اند.

 اگر به دنبال چیزی یا کسی هستید را اما هرچه تلاش می‌کنید، دلیل محکمی برای این پیروی کورکورانه پیدا نمی‌کنید، بی‌خیالش شوید. زیرا نتوانست برای شما تجربه‌ای مطلوب بسازد یا حتی خوشحالتان کند.

برای خودشناسی، وقت کافی بگذارید تا بتوانید خودتان را از همه‌ی زوایا تجزیه و تحلیل کنید. نویسنده داستان خود و ناخدای کشتی خودتان باشید. در سختی‌‌ها، زیبایی وجود دارد. وقتی راه خودتان را بروید، قطعا بهتر می‌شوید و افراد بیشتری جذب شما می‌شوند، چرا که اصالت و ابتکار، مردم را به خود جذب می‌کند. 

2.    به‌ جای فرار از واقعیت، با آن روبه‌رو شوید

زندگی بهتر - زندگی مطلوب - بهبودزندگی - مهارتهای زندگی

بسیاری از کارها را به آن خوبی که در توان‌مان بود، انجام ندادیم، کارهایی که اگر می‌کردیم، الان در جایگاه بهتری بودیم. به تعویق انداختن کارها بسیار ساده است. تسلیم شدن هم همین طور، اما نتیجه‌ای ندارد. برداشتن یک قدم اضافه، یا انجام کاری که آن‌چه را در لحظه دوست ندارید، باعث موفقیت‌تان می‌شود.

وقتی به فکر به تعویق انداختن کاری افتادید، با خود بگویید: «من این کار را بعدا انجام می‌دهم، چون حتما کار مهمی نیست» اگر وجدانتان به شما اجازه داد بی‌خیالش شوید، می‌توانید آن را نادیده بگیرید، اما اگر احساس عذاب وجدان کردید، یعنی کارتان بسیار مهم است، به شما در مسیر رسیدن به یک زندگی ایده‌آل کمک می‌کند و اگر انجامش ندهید، به خودتان ضرر می‌زنید.

اکثر اوقات، فقط برای این‌که قسمت جدید سریالی را ببینیم، کارهای مهمی که برای یک زندگی مطلوب نیاز است را به تأخیر می‌اندازیم. وقتی کارهایمان را برای دیدن یک سریال به تأخیر می‌اندازیم، داریم ناخودآگاه به خودمان تلقین می‌کنیم که قسمت جدید سریالمان از کارمان مهم‌تر است.

3.    در صورت نیاز، خیلی راحت «نه» بگویید

زندگی بهتر - زندگی مطلوب - بهبودزندگی - مهارتهای زندگی

این یک مورد، بسیار سخت است. مخصوصا وقتی مجبور باشید به عزیزانتان نه بگویید، چون معمولا احساس می‌کنیم که با طرف مقابل همدلی نمی‌کنیم و فرد کسل‌کننده‌ای هستیم. در صورتی که برعکس، در اکثر مواقعی که با خواسته‌های دیگران موافقت می‌کنیم، از روند کار لذت نمی‌بریم، زیرا می‌دانیم کار ناتمام مهم‌تری داریم.

 اما یک راه حل وجود دارد، هر زمان که هنگام نه گفتن احساس ناخوشایندی بهتان دست داد، به خودتان یادآوری کنید که انسان گوش‌تلخی نیستید، اما فقط چون کارهای مهم‌تری برای انجام دادن دارید، دست رد به سینه‌‌‌شان می‌زنید.‌

 یک راه دیگر هم برای نه گفتن وجود دارد که کمی مؤدبانه‌تر است. به جای اینکه بگویید: «نه، من کارهای مهم‌تری دارم که باید انجام دهم»، بگویید: «مشغول کاری هستم که وقت تحویلش رو به پایان است.» حتی اگر کارتان را برای خودتان انجام می‌دهید.

4.    به جای خوابیدن با نگرانی، سعی کنید هنگام خواب به آینده فکر کنید

زندگی بهتر - زندگی مطلوب - بهبودزندگی - مهارتهای زندگی

 فکر نکردن به نگرانی‌هایمان کار سختی است. مثلا ممکن است نتوانسته باشید پول لازم برای انجام کاری را تهیه کنید و صبح هم به آن پول احتیاج دارید، اما حالا هنگام خواب است و کاری از دستتان بر نمی‌آید. بنابراین وقتی که به جای نگرانی‌های بی‌مورد، به آینده‌ی موفقتان فکر کنید، ممکن است ایده های جدیدی برای رسیدن به موفقیت به ذهنتان خطور کند. حتی اگر ایده‌ی جدیدی به ذهنتان نرسد، همین که با خوشحالی به خواب می‌روید، استراحت کافی می‌کنید و بدنتان آرام‌تر از زمانی است که دائما به مشکلات پیش‌آمده‌ فکر می‌کنید، کافیست.

 به یاد داشته باشید، قرار نیست کار جدیدی را شروع کنید که انجامش دشوار باشد، بلکه به جای کارهایی که از انجامشان لذت نمی‌برید، کارهایی می‌کنید که شما را شاداب‌تر و خوشحال‌تر می‌کند.

منبع: Addicted2Success

نویسنده مطلب
Helia Mahmoodian - هلیا محمودیان
دانشجوی رشته‌ی زبان انگلیسی‌ام، عاشق ادبیات، هنر، روانشناسی و انیمه‌ام. دلم می‌خواد دنیارو دور بزنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-10-20 20:50:04
دسته بندی ها