چرا بهتر است که متخصصان جوان، آخر هفته‌ها کار کنند؟

15 آبان 1399 - 6:00
کسب و کار - چرا بهتر است که متخصصان جوان، آخر هفته‌ها کار کنند؟
چرا بهتر است که متخصصان جوان، آخر هفته‌ها کار کنند؟
امتیاز مطلب: 75%

بیشتر از یک سال پیش، با خودم تصمیمی گرفتم که بسیاری از افراد برتر یا نمی‌توانستند، یا نمی‌خواستند بگیرند. تصمیم من این بود که آخر هفته‌ها کار کنم. با یوکن همراه باشید.

بعد از این‌که از یک شغل رسانه‌ای دیگر اخراج شدم، برای چند ماه به عنوان یک فریلنسر (Freelancer) امرار معاش می‌کردم و خب عملا نتوانستم کاری از پیش ببرم. برای همین هم وقتی وب سایت اینسایدِر (Insider) به من پیشنهاد داد تا آخر هفته‌ها، یعنی از جمعه‌ تا یکشنبه، ویراستار(Editor) آنها شوم، از این فرصت استفاده کردم.

در آن زمان، من برنامه‌ی کاری آخر هفته‌ی خود را به چشم دری به روی یک شرکت خبری خوب و یک کار ثابت رسانه‌‌ای می‌دیدم. حالا که دارم از این شغل نه چندان پردرآمد به شغل دیگری در همان شرکت، این دفعه از دوشنبه تا جمعه می‌روم، فهمیده‌ام که با همه‌ی سختی‌هایی که کشیدم، تصمیم من برای آخر هفته کار کردن، زندگی و شغل من را به کلی تغییر داد. این هم همه‌ی چیزی که من در آن سالی که آخر هفته‌هایش کار می‌کردم، یاد گرفتم.

اخر هفته -بازده کاری -موقعیت کاری

کار آخر هفته، می‌تواند فرصتی باشد که در حرفه‌ی خود بدرخشید

در روزنامه‌نگاری، شیفت‌های آخر هفته یا موقعیت‌هایی از این قبیل به چشم دیگران، فقط یک نوع «حساب پس دادن» است، و برای همین هم به چشم دیگران، زیاد مطلوب نیست. اما آن‌طور که من تجربه کردم، مشاغل آخر هفته، می‌تواند برای حرفه‌‌ی شما، یک موهبت به شمار بیاید.

کارکنان آخر هفته، کاری را انجام می‌دهند که بقیه‌ی جامعه ترجیح می‌دهد انجام ندهد. بنابراین، طبیعی است که گروه‌های آخر هفته، کوچک‌تر و کم‌تر از گروه‌های طول هفته باشند. اما نکته همین‌جاست. چون شما منابع کمتری برای کار کردن دارید، کاری که می‌کنید، بیشتر در معرض دید قرار خواهد گرفت. اگر در کارتان خوب باشید، مردم به احتمال زیاد، متوجه آن می‌شوند. در نظر داشته باشید که شما این کار را در آرامش و در حالی که استراحت می‌کنید، انجام می‌دهید.

آخر هفته‌ها، رقابت کمتر است

با کار کردن آخر هفته‌ها، شما علاوه بر این‌که بیشتر دیده می‌شوید، از نگاه رقابتی هم، به خصوص در صنعت رسانه، کارتان راحت‌تر است. با اینکه کارهای آخر هفته، معمولا عمومی هستند و تخصص خاصی نمی‌خواهند، به شما این امکان را می‌دهد که به فرصت‌های بزرگ، آن هم در حرفه‌های متنوعی برسید.

افراد بسیار کمتری آخر هفته‌ها کار می‌کنند، و همین برای افراد پرتلاش، موقعیتی ایجاد می‌کند که بتوانند به بزرگ‌ترین و بهترین موقعیت‌ها دست یابند.

اغلب اوقات، چون فقط گروه ما آخر هفته‌ها آنلاین بود، پست‌های زیادی به ما می‌رسید. حتی گاهی اوقات هم به جای آن‌هایی که آفلاین بودند، ما کار می‌کردیم. همین که این داستان‌ها به ما رسید، ما را هیجان‌زده می‌کرد، به ما حس توانمندی می‌داد و روی ما تاثیر می‌گذاشت. هم‌چنین، برای شهرت و حرفه ما، گام بزرگ و مهمی بود.

این قضیه‌ی رقابت کمتر، شامل واکنش مصرف‌کنندگان نیز می‌شود. آخر هفته‌ها، چون تعداد افراد گروه کمتر است، پست‌های کمتری گذاشته می‌شود. در نتیجه، هر پستی که ما می‌گذاشتیم، نسبت به پست‌های طول هفته، بازدید بسیار بیشتری داشت.

معمولا در کارهای آخر هفته، استقلال و مسئولیت بیشتری وجود دارد

علاوه بر فضای رقابتی کمتری که با کار کردن در آخر هفته‌ها نصیبتان می‌شود، شما فرصت یک آزادی خلاقانه‌تر و گسترش مهارت‌های خود را نیز دارید.

کارکنان آخر هفته، به طور کلی مسئولیت‌های بیشتری را به دوش می‌کشند و مجبورند مهارت‌های بیشتری را بیاموزند. اما در عوض، کارکنان آخر هفته و موفق، از دیگر کارکنان، یک سر و گردن بالاتر و ارزشمندترند و علاوه بر همه‌ی اینا، خودمختارند، که همین در محل کار فعلی آنها یا در بازار کار، به طور کلی یک مزیت به حساب می‌آید.

در همین راستا هم، به دلیل نظارت کمتر در آخر هفته‌ها، کارکنان آخر هفته، آزادند تا خلاقانه‌تر، هرطور که دوست دارند کار کنند.

برنامه ریزی -زندگی شخصی

برای کار در آخر هفته‌ها، باید یک‌سری چیزهای شخصی را قربانی کرد‌، اما در عوض هم خوبی‌های زیادی دارد

قبل از این‌که کار آخر هفته‌ام را شروع کنم، چنین برنامه‌ای به نظرم روانم را تحت فشار می‌گذاشت. احساس می‌کردم که باید به کل بی‌خیال زندگی اجتماعی و شخصی خود شوم.

در ابتدا، سازگار شدن با سبک زندگی‌ای که با سبک زندگی دیگران و دایره‌ی اجتماعی من فرق داشت، بسیار سخت بود. باید برای برنامه‌ریزی در زمینه‌ی همکاری، فعالیت‌ها و تعطیلات، تلاش بیشتری می‌کردم.

اما با گذشت زمان، یاد گرفتم که سعی برای مردم و چیزهایی که برایم اهمیت دارند، زمان بیشتری پیدا کنم و فهمیدم یک‌سری کارهایی که من آخر هفته‌ها انجام می‌دادم، مثل بیرون ماندن تا 4 صبح، کاملا بیهوده است و باید از آن دست بردارم.

همچنین، فهمیدم که باید از بقیه‌ی روزهای هفته که بی‌کار بودم، نهایت استفاده را ببرم. هنگامی که بقیه در حال کار کردن ‌اند، حراجی‌های شهر نیویورک (New York City)، بیش از پیش برقرار است.

در کل، متوجه‌ شدم که آخر هفته‌ها، سکویی بزرگ برای نشان دادن ارزش و اشتیاق خود روی پست‌ها و داستان‌هایی بود که به ما سپرده می‌شد. به نظر من، دیگران نباید فرصت‌های شغلی آخر هفته، یا افرادی که شغل‌های آخر هفته‌ دارند را نادیده بگیرند.

 

منبع: BusinessInsider

نویسنده مطلب
Helia Mahmoodian - هلیا محمودیان
دانشجوی رشته‌ی زبان انگلیسی‌ام، عاشق ادبیات، هنر، روانشناسی و انیمه‌ام. دلم می‌خواد دنیارو دور بزنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-04 15:37:56
دسته بندی ها