20 کاری که باید در سفر به لیسبون انجام دهید

امتیاز مطلب: 82%

در این برنامه گشتی در لیسبون پایتخت پرتغال میزنیم. این شهر پره از  ساختمانهای زیبا، غذاهای خوشمزه تازه دریایی ، و ترکیبی از جذابیت های  منحصر به فرده. یک هفته اینجا بودیم و در تمام مدت آسمونی تمیز و آفتابی رو شاهد بودیم. همونطور که در نام فیلم تاکید شده بیست کاری که باید در لیسبون انجام داد، که امیدواریم اون کارهارو،  این ویدئو نشونتون بده. چند ایده از برخی از مناظر زیبا به ما پیشنهاد شده. با یوکن همراه باشید.
اولین توقف ما قلعه سائو جرج بود که یک بنا ی صخره ای قدیمیه. نشستن بر روی تپه ها با منظره ای از لیسبون و رودخونه تاگوس. شما میتونین منظره و چشم اندازی عالی برای دیدن شهر از اینجا داشته باشین ، همچنین میتونین طاووسهارو ببینین که رو زمین پرسه میزنن. میرادورو دس پرتاس دوسل ، یکی از نقاط دیدنی لیسبونه که پیشنهاد میشه ازش دیدن کنین. نمایش کاملی کارت پستال های شهر. این تراس خاص ، چشم انداز منطقه آلفاماست. همیشه برای گردشگران محبوبیت خاصی داشته. کارمو کلیسای قرون وسطی ست که در زلزله 1755 خراب شده و به عنوان موزه باستان شناسی استفاده میشه. یه حس عجیبیه قدم زدن در قسمت خرابه کلیسا و دیدن آسمان آبی بالای سرتون. واقعا ارزش دیدن رو داره.
صبح بخیر از لیسبون امروز اولین روز ما در پرتغاله و اولین دستور کاری ما غذاست! خب امروز ما اینو امتحان میکنیم که اسمش هست پاستیس دی ناتا یا پاستیس دی بلم. که در واقع تارت کاسترد تخم مرغه و به نظر کاملا خوشمزه میاد. در حقیقت منشا این دسر از صومعه جئونومیسه که درست اونجاست ،که لیدر به شما نشون میده. این دستور پخت توسط راهبه ها درست شده به نظر میرسه اونها نانواهای خوبی بودند. خیلی خوشمزس. ما اینهارو از فروشگاه اصلی تهیه کردیم، که پخت اولشون بود. واقعا هم اونجا  شلوغ  بود. چیزی که واقعا جالبه، اینه که اولین بار که امتحانش کردیم، در آسیا بود، زمانیکه در  ماکائو بودیم. یه مستعمره سابق پرتغال! شما میتونین اینو در برزیل و هنگ کنگ هم پیدا کنین. هر جای پرتغال که بریم . دقیقا! الان زمانشه که به تارت کوچیکمون اضافش کنیم. خب چه چیزی اینجا داریم؟یه بسته دارچین و شکر یخ زده. بله. میریم که یه شیرینی فوق العاده داشته باشیم. بذار روش بریزیم. من اینو قبلا خورده بودم اما نه با دارچین و شکر یخ زده. خیلی مخصوصه. شربت کمبو. عالیه. هنوز گرمه. بیرون از فر. واقعا عالیه. یه نگاه بنداز. من واقعا مثله اینو دوست دارم یه موقع هایی وقتی تارت تخم مرغ میخوری مزه تخم مرغ پخته میده. که این بده. دسر نباید طعم تخم مرغ بده. اما این واقعا شبیه یه کاسترد خامه ایه. خیلی شیرینه. مزه یه دسر خوب و مناسب میده. من خوشحالم.
همونطور که قبلا گفتم این دستور غذا از  صومعه جرومینوسه. چون در صومعه ها و کلیساها رسم بوده که از سفیده تخم مرغ برای آهار زدن به لباسهاشون استفاده میکردن. ازم نپرسین چطور اونو انجام میدادن! من هیچوقت از سفیده تخم مرغ برای آهار لباسم استفاده نمیکنم. ظاهرا به این معنی بوده که آنها تعداد زیادی زرده تخم مرغ داشتند که دور مینداختن. چطوری اونها شروع کردند به پخت اون و این دستور پخت بی نظیر رو بوجود آوردن؟که در نهایت به مغازه شیرینی فروشی ها راه پیدا کرده ،جایی که ما تارت تخم مرغ خریدیم. پس ما از دستور اصلی استفاده میکنیم که راهبه ها با اون به اینجا اومدن.
برج بلم یکی دیگه از جاهای دیدنیه. این برج در ساحل رودخانه تاگوس ساخته شده است. این به معنای آن بود که به عنوان یک سیستم  دفاع هم عمل کنه و دروازه تشریفاتی به لیسبون هم محسوب میشد.
پشت سرمن یادبود اکتشافاته. که در اون جشن دوران ماهیگیری و اکتشاف بین قرنهای 15 و 16 برگزار میشده. اگر از نزدیک نگاه کنین کاشفان معروفی رو میبینین. 
صومعه جرومینوس یکی از معروفترین جاهای دیدینی لیسبونه. این مکان یکی از بهترین نمومه های معماری گوتیک مانولا هست. پس نگاه دقیقتری به جزئیات بکنین وقتی دارین ازینجا دیدن میکنین. یه چیز واقعا عالی که در مورد لیسبون متوجه شدیم اینه که اینجا دکه های بزرگی وجود داره که جزیی از فرهنگشونه. از این دکه های کوچک رو در هر پارکی که میرین میتونین پیدا کنین. اینجا مردمی رو میبینین که فقط آواز میخونن ، نوشیدنی مینوشن و اسنکهای کوچک میخورن. که به نظر میاد یه سرگرمی محبوب در بعدازظهره. مامیخوایم به یه دکه کوچک بریم و یکم لذت ببریم.
برای یه منظره متفاوت از لیسبون، در نظر بگیرین یه کشتی که به اون طرف رودخونه تاگوس بره و در اینصورت مناظر عالی رو از شهر خواهین داشت و یک سواری واقعا لذت بخش، مخصوصا اگر آسمان آبی و آفتابی باشه رو تجربه میکنین.
الان اینجا در پرتغال زمان ناهاره. امروز ما از لیسبون به ساسیهاس سوار کشتی شدیم. اینجا یه مکان عالی برای خوردن غذاهای دریاییه. چون کنار رودخونه تاگوس هستیم و غذاهای تازه دریایی، در هررستورانی در دسترسه. ما یه جای محلی کوچک پیدا کردیم. سام سالمون سفارش داده و من هالی بوت سفارش دادم. ما منتظریم غذا بیاد و میخوایم بهتون غذای دریایی پرتقال رو نشون بدیم. بالاخره غذامون رسید. الان زمان بررسی بشقابه. نگاه کنین اینجارو. این هالی بوت پخته شده با سیخه. اینجا بروکلی ، هویج و سیب زمینی پخته شده داریم و روغن زیتون که روش ریخته شده. به نظر خوشمزه میاد. آمادم اونو بخورم. هالیبوته تازه عالی هستش. واقعا آبداره و طعمش با لیموی روش بی نظیره. این یه بشقاب سبک وعده عالیه. این خوبه چون من صبح اسنک زیادی خوردم و به یه ناهار سبک  در اینجا احتیاج داشتم. اونها عالی و طلایی شدن اما هنوز آبدارن. واقعا انتخاب خوبیه. من واقعا غذاهای پرتقال رو دوست دارم. وقتی ماهی سفارش میدی معمولا با سیب زمینی پخته شده و مقدار زیادی سبزیجات در کنارش برات میارن. بنابراین احساس میکنم که سالمه و طعمش بهتر میشه وقتی روش روغن زیتون میریزین. به نظر میاد دستور پختش ساده باشه ولی طعمش عالیه. به نظر میرسه یه وعده غذایی هیولا جلوی شماست. بهمون بگو چی سفارش دادی؟ 
من استیک سالمون سفارش دادم. اگه یه نگاه بندازین متوجه میشین این یه برش بسیار ضخیمه. من تقریبا از روزی که در لیسبون بودیم ازین غذا خوردم. غذای مورد علاقم در پرتغال قطعا همینه. اینقدر خوبه که نمیتونین ازش سیر بشین. به اندازه این استیک نگاه کنین. حجیمه تقریبا تمام بشقابو گرفته. تنها تفاوت بین بشقابهامون داشتن سبزیجات پخته و بخارپزه من سالاد باغی اینجارو دوست دارم. واقعا سالمه. اون پیاز، هویج،  مقدار کمی کلم، کاهو و گوجه داره. و این دلیلیه که من به اینجا اومدم وتو رودخونه کشتی سوار شدم. برای ماهی تازه. ماهی تازه . این اولین گازیه که ازش میزنم .به نظر میرسه میتونم قسمتی از استخوون ببینم. واقعا ارزشش رو داشت که کشتی سوارشیم؟ بله .خوب بود. از دیدن اینجا خوشحالم. 
کاسیهاس در جنوب ساحل تاگوس واقع شده و یک دهکده ماهیگیری آرامه. این باعث میشه یه سفر واقعا خوب و یک روز عالی داشته باشین. اینجا رستورانهای خوبی داره که غذاهای دریایی تازه و گریل شده رو سرو میکنن. واقعا ارزش امتحان کردن رو داره.
 یه راه گشت زدن تو خیابونهای تپه ای  لیسبون، تراموا سواریه. خطوط مختلفی در میان شهر وجود داره که خیلی از گردشگرا از اون استفاده میکنند. 
نگاه دیگه ای که به لیسبون بندازین میتونین چشم انداز سائو پدرو آلکانتارا رو ببینین. اینجا میتونین منظره بی نظیری از قلعه رو داشته باشین. 
روئا آگوستا یه خیابون با عابرین پیاده پر جنب و جوشه،که ترکیبی از رستورانها و مغازه ها رو داره. فقط به خاطر داشته باشین که قیمتها میتونه کمی بالاتر باشه، چونکه این منطقه از نظر تجمع گردشگرا مقام اول رو داره. 
کاخ کامرس یکی دیگر از مکانهای نمادینه شهره. زمانیکه به کاخ ریبریا رفتیم خیلی ناراحت کننده بود چون در زلزله 1755 تخریب شده بود. چند کافه کوچک در حاشیه میدون وجود داره که مکان خوبی برای تماشا کردن  مردمه.
بالابره سانتا جاستا در حقیقت یه نوع آسانسوره که به پایین ترین خیابون یعنی باکسا و میدان کارمو متصله. این تنها آسانسوره عمودیه باقی مانده در لیسبونه. این به معناست که خدمات و سرویس دهی نقش کاربردی داره. اینجا برای گردشگران خیلی محبوبه، که آسانسور براشون یه ایده جدیده. 
بنابراین برای فیلم  ناهار امروز تنها یه مورد غذا میخوریم. میخوایم باکالهائو رو امتحان کنیم ، که کاد ماهی خشک شده نمکداره که خیلی در پرتقال محبوبه. ماهی کاد اینجا نمک دار میشه و این روش نگهداری ماهیه که قبل از فریز کردن بطور گسترده در دسترس مردم بود. در این شرایط ماهی کاملا سخت  و نمکدار میشه. زمانیکه در واقع بخواین اونو بپزین باید در آب بذارین تا مقداری از نمکشو از دست بده و دوباره نرم بشه. این یه غذای سنتیه که از قدیم الایام بوده. امروز میخوایم سه چیز مختلف رو امتحان کنیم. اگه میخواین اینجارو نگاه کنین همه چیز آماده شده با ماهی کاد-باکالاهو.
ازاونجا که من یه نجیب زاده ام میخوام بهت اجازه بدم اولین مورد از سه مورد رو انتخاب کنی. 
خب من میخوام بولینهوس دی باکالاهو رو انتخاب کنم. ما دو مورد دیگه داریم مشکلی نیست. هر کدوم یکی رو انتخاب میکنیم. این در حقیقت یه کیک کوچکه که از ماهی کاد درست شده. این یه کیک خوش طعمه نه یه کیک شیرین. این کیک با سیب زمینی پخته شده ، ماهی، جعفری و تخم مرغ درست شده و عمیقا سرخ شده. اجازه بدین توشو نشونتون بدم. میتونین فیبر داخل ماهی واقعا ببینین. آره میتونی. مثله یه توپ کوچک رول شده اس که خوب به نظر میاد. این یه گاز هیولایی بود که زدی.
 من گرسنه ام. خیلی خوبه. این کیک های ماهی کوچک میتونه به عنوان پیش غذا قبل از وعده بزرگ سرو بشه اما ما با یه وعده غذایی بزرگ در رستوران اونو از دست دادیم. چیزهای کوچکی خوردیم و میخوایم فقط یه گاز کوچک از اسنک بزنیم. به قدر کافی خوردیم.  خب من هم خیلی گرسنه ام. امروز صبح پیاده روی زیادی داشتم و صبحانه مختصری خوردم پس برای یه گاز بزرگ آمادم. 
تا به حال کیک ماهی چسبناک خورده بودی؟ بله خوردم دارم فکر میکنم یادم بیاد اون کجا بوده؟ صادقانه بگم یادم نمیاد. البته چیز جالب اینه که ماهی رو مزه میکنی اما متوجه نمیشی! دقیقا در مورد شیرینی هم همینطوره. پس دفعه بعد امتحانش میکنیم. این اسپانیایی پرتغالیه و کاملا از اون یکی که در آرژانتین خوردم که شکل ماه نصفه بود متفاوته. این بیشتر شبیه یه پای کوچیکه و ظاهرا دوباره با ماهی کاد پر شده. تا به حال ماهی کاد اسپانیایی نخورده بودم. نگاه کنین. خیلی منحصر به فرده. توش شبیه چیه؟ اینجارو یه نگاه بنداز. من فکر میکنم بیشتر از ماهی این تو باشه. صادق باشیم! شاید گوجه . اون شبیه و مزه ماهی کاد ، سیب زمینی و شاید مقدار کمی اسفناج رو میده. واقعا خوبه.
 و اما آخرین مورد. خب چیز دیگه ای رو انتخاب کردیم بیاین این یکی رو امتحان کنیم. خب این چیزیه که ما قبلا  تو پیشخوان دیدیمش و شگفت آوره اون کاده!! بیا امتحانش کنیم. این یکی مورد علاقمه. میدونی مزش شبیه چیه؟اون مزه ماهی کاد یا جئون کره ای رو میده. شبیه پن کیکهای کره ایه. واقعا ترد و مزه داره. فوق العادست. این یکی رو حتما دوست داری. این ماهی رو خمیر کردن یا پختنش؟ آره خمیرش کردن. یا فقط سرخ شده. اون خمیر شده ، سرخ شده و در بیرون ترد شده. 
برای یه گریز سرسبز خوب به باغهای گیاهی تروپیکال بیاین. اینجا تو سایه قدیم زدیم و متوجه شدیم به سختی میشه کسی رو اینجا پیدا کرد. اینجا کوتاهترین پل لیسبون رو پیدا کردیم. 
اینجا به پل  برای رفتن به طرف دیگر احتیاج ندارین. طرفه دیگه، یه بار دیگه. کلیسای جامع لیسبون قدیمی ترین کلیسا در شهره. اینجا  از زلزله جان سالم به در برده و خیلی از تغییرات رو دیده. در اینجا ترکیبی از سبک های مختلف معماری رو میبینین . در نهایت شب های آرام و لذتبخش لیسبون. این شهریه که  تا دیرهنگام همه چیز  برقرار نیست پس برای بیرون رفتن خیلی طول صبر نکنین.

  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
امتیاز مطلب: 78%

در این برنامه گشتی در لیسبون پایتخت پرتغال میزنیم. این شهر پره از  ساختمانهای زیبا، غذاهای خوشمزه تازه دریایی ، و ترکیبی از جذابیت های  منحصر به فرده. یک هفته اینجا بودیم و در تمام مدت آسمونی تمیز و آفتابی رو شاهد بودیم. همونطور که در نام فیلم تاکید شده بیست کاری که باید در لیسبون انجام داد، که امیدواریم اون کارهارو،  این ویدئو نشونتون بده. چند ایده از برخی از مناظر زیبا به ما پیشنهاد شده. با یوکن همراه باشید.
اولین توقف ما قلعه سائو جرج بود که یک بنا ی صخره ای قدیمیه. نشستن بر روی تپه ها با منظره ای از لیسبون و رودخونه تاگوس. شما میتونین منظره و چشم اندازی عالی برای دیدن شهر از اینجا داشته باشین ، همچنین میتونین طاووسهارو ببینین که رو زمین پرسه میزنن. میرادورو دس پرتاس دوسل ، یکی از نقاط دیدنی لیسبونه که پیشنهاد میشه ازش دیدن کنین. نمایش کاملی کارت پستال های شهر. این تراس خاص ، چشم انداز منطقه آلفاماست. همیشه برای گردشگران محبوبیت خاصی داشته. کارمو کلیسای قرون وسطی ست که در زلزله 1755 خراب شده و به عنوان موزه باستان شناسی استفاده میشه. یه حس عجیبیه قدم زدن در قسمت خرابه کلیسا و دیدن آسمان آبی بالای سرتون. واقعا ارزش دیدن رو داره.
صبح بخیر از لیسبون امروز اولین روز ما در پرتغاله و اولین دستور کاری ما غذاست! خب امروز ما اینو امتحان میکنیم که اسمش هست پاستیس دی ناتا یا پاستیس دی بلم. که در واقع تارت کاسترد تخم مرغه و به نظر کاملا خوشمزه میاد. در حقیقت منشا این دسر از صومعه جئونومیسه که درست اونجاست ،که لیدر به شما نشون میده. این دستور پخت توسط راهبه ها درست شده به نظر میرسه اونها نانواهای خوبی بودند. خیلی خوشمزس. ما اینهارو از فروشگاه اصلی تهیه کردیم، که پخت اولشون بود. واقعا هم اونجا  شلوغ  بود. چیزی که واقعا جالبه، اینه که اولین بار که امتحانش کردیم، در آسیا بود، زمانیکه در  ماکائو بودیم. یه مستعمره سابق پرتغال! شما میتونین اینو در برزیل و هنگ کنگ هم پیدا کنین. هر جای پرتغال که بریم . دقیقا! الان زمانشه که به تارت کوچیکمون اضافش کنیم. خب چه چیزی اینجا داریم؟یه بسته دارچین و شکر یخ زده. بله. میریم که یه شیرینی فوق العاده داشته باشیم. بذار روش بریزیم. من اینو قبلا خورده بودم اما نه با دارچین و شکر یخ زده. خیلی مخصوصه. شربت کمبو. عالیه. هنوز گرمه. بیرون از فر. واقعا عالیه. یه نگاه بنداز. من واقعا مثله اینو دوست دارم یه موقع هایی وقتی تارت تخم مرغ میخوری مزه تخم مرغ پخته میده. که این بده. دسر نباید طعم تخم مرغ بده. اما این واقعا شبیه یه کاسترد خامه ایه. خیلی شیرینه. مزه یه دسر خوب و مناسب میده. من خوشحالم.
همونطور که قبلا گفتم این دستور غذا از  صومعه جرومینوسه. چون در صومعه ها و کلیساها رسم بوده که از سفیده تخم مرغ برای آهار زدن به لباسهاشون استفاده میکردن. ازم نپرسین چطور اونو انجام میدادن! من هیچوقت از سفیده تخم مرغ برای آهار لباسم استفاده نمیکنم. ظاهرا به این معنی بوده که آنها تعداد زیادی زرده تخم مرغ داشتند که دور مینداختن. چطوری اونها شروع کردند به پخت اون و این دستور پخت بی نظیر رو بوجود آوردن؟که در نهایت به مغازه شیرینی فروشی ها راه پیدا کرده ،جایی که ما تارت تخم مرغ خریدیم. پس ما از دستور اصلی استفاده میکنیم که راهبه ها با اون به اینجا اومدن.
برج بلم یکی دیگه از جاهای دیدنیه. این برج در ساحل رودخانه تاگوس ساخته شده است. این به معنای آن بود که به عنوان یک سیستم  دفاع هم عمل کنه و دروازه تشریفاتی به لیسبون هم محسوب میشد.
پشت سرمن یادبود اکتشافاته. که در اون جشن دوران ماهیگیری و اکتشاف بین قرنهای 15 و 16 برگزار میشده. اگر از نزدیک نگاه کنین کاشفان معروفی رو میبینین. 
صومعه جرومینوس یکی از معروفترین جاهای دیدینی لیسبونه. این مکان یکی از بهترین نمومه های معماری گوتیک مانولا هست. پس نگاه دقیقتری به جزئیات بکنین وقتی دارین ازینجا دیدن میکنین. یه چیز واقعا عالی که در مورد لیسبون متوجه شدیم اینه که اینجا دکه های بزرگی وجود داره که جزیی از فرهنگشونه. از این دکه های کوچک رو در هر پارکی که میرین میتونین پیدا کنین. اینجا مردمی رو میبینین که فقط آواز میخونن ، نوشیدنی مینوشن و اسنکهای کوچک میخورن. که به نظر میاد یه سرگرمی محبوب در بعدازظهره. مامیخوایم به یه دکه کوچک بریم و یکم لذت ببریم.
برای یه منظره متفاوت از لیسبون، در نظر بگیرین یه کشتی که به اون طرف رودخونه تاگوس بره و در اینصورت مناظر عالی رو از شهر خواهین داشت و یک سواری واقعا لذت بخش، مخصوصا اگر آسمان آبی و آفتابی باشه رو تجربه میکنین.
الان اینجا در پرتغال زمان ناهاره. امروز ما از لیسبون به ساسیهاس سوار کشتی شدیم. اینجا یه مکان عالی برای خوردن غذاهای دریاییه. چون کنار رودخونه تاگوس هستیم و غذاهای تازه دریایی، در هررستورانی در دسترسه. ما یه جای محلی کوچک پیدا کردیم. سام سالمون سفارش داده و من هالی بوت سفارش دادم. ما منتظریم غذا بیاد و میخوایم بهتون غذای دریایی پرتقال رو نشون بدیم. بالاخره غذامون رسید. الان زمان بررسی بشقابه. نگاه کنین اینجارو. این هالی بوت پخته شده با سیخه. اینجا بروکلی ، هویج و سیب زمینی پخته شده داریم و روغن زیتون که روش ریخته شده. به نظر خوشمزه میاد. آمادم اونو بخورم. هالیبوته تازه عالی هستش. واقعا آبداره و طعمش با لیموی روش بی نظیره. این یه بشقاب سبک وعده عالیه. این خوبه چون من صبح اسنک زیادی خوردم و به یه ناهار سبک  در اینجا احتیاج داشتم. اونها عالی و طلایی شدن اما هنوز آبدارن. واقعا انتخاب خوبیه. من واقعا غذاهای پرتقال رو دوست دارم. وقتی ماهی سفارش میدی معمولا با سیب زمینی پخته شده و مقدار زیادی سبزیجات در کنارش برات میارن. بنابراین احساس میکنم که سالمه و طعمش بهتر میشه وقتی روش روغن زیتون میریزین. به نظر میاد دستور پختش ساده باشه ولی طعمش عالیه. به نظر میرسه یه وعده غذایی هیولا جلوی شماست. بهمون بگو چی سفارش دادی؟ 
من استیک سالمون سفارش دادم. اگه یه نگاه بندازین متوجه میشین این یه برش بسیار ضخیمه. من تقریبا از روزی که در لیسبون بودیم ازین غذا خوردم. غذای مورد علاقم در پرتغال قطعا همینه. اینقدر خوبه که نمیتونین ازش سیر بشین. به اندازه این استیک نگاه کنین. حجیمه تقریبا تمام بشقابو گرفته. تنها تفاوت بین بشقابهامون داشتن سبزیجات پخته و بخارپزه من سالاد باغی اینجارو دوست دارم. واقعا سالمه. اون پیاز، هویج،  مقدار کمی کلم، کاهو و گوجه داره. و این دلیلیه که من به اینجا اومدم وتو رودخونه کشتی سوار شدم. برای ماهی تازه. ماهی تازه . این اولین گازیه که ازش میزنم .به نظر میرسه میتونم قسمتی از استخوون ببینم. واقعا ارزشش رو داشت که کشتی سوارشیم؟ بله .خوب بود. از دیدن اینجا خوشحالم. 
کاسیهاس در جنوب ساحل تاگوس واقع شده و یک دهکده ماهیگیری آرامه. این باعث میشه یه سفر واقعا خوب و یک روز عالی داشته باشین. اینجا رستورانهای خوبی داره که غذاهای دریایی تازه و گریل شده رو سرو میکنن. واقعا ارزش امتحان کردن رو داره.
 یه راه گشت زدن تو خیابونهای تپه ای  لیسبون، تراموا سواریه. خطوط مختلفی در میان شهر وجود داره که خیلی از گردشگرا از اون استفاده میکنند. 
نگاه دیگه ای که به لیسبون بندازین میتونین چشم انداز سائو پدرو آلکانتارا رو ببینین. اینجا میتونین منظره بی نظیری از قلعه رو داشته باشین. 
روئا آگوستا یه خیابون با عابرین پیاده پر جنب و جوشه،که ترکیبی از رستورانها و مغازه ها رو داره. فقط به خاطر داشته باشین که قیمتها میتونه کمی بالاتر باشه، چونکه این منطقه از نظر تجمع گردشگرا مقام اول رو داره. 
کاخ کامرس یکی دیگر از مکانهای نمادینه شهره. زمانیکه به کاخ ریبریا رفتیم خیلی ناراحت کننده بود چون در زلزله 1755 تخریب شده بود. چند کافه کوچک در حاشیه میدون وجود داره که مکان خوبی برای تماشا کردن  مردمه.
بالابره سانتا جاستا در حقیقت یه نوع آسانسوره که به پایین ترین خیابون یعنی باکسا و میدان کارمو متصله. این تنها آسانسوره عمودیه باقی مانده در لیسبونه. این به معناست که خدمات و سرویس دهی نقش کاربردی داره. اینجا برای گردشگران خیلی محبوبه، که آسانسور براشون یه ایده جدیده. 
بنابراین برای فیلم  ناهار امروز تنها یه مورد غذا میخوریم. میخوایم باکالهائو رو امتحان کنیم ، که کاد ماهی خشک شده نمکداره که خیلی در پرتقال محبوبه. ماهی کاد اینجا نمک دار میشه و این روش نگهداری ماهیه که قبل از فریز کردن بطور گسترده در دسترس مردم بود. در این شرایط ماهی کاملا سخت  و نمکدار میشه. زمانیکه در واقع بخواین اونو بپزین باید در آب بذارین تا مقداری از نمکشو از دست بده و دوباره نرم بشه. این یه غذای سنتیه که از قدیم الایام بوده. امروز میخوایم سه چیز مختلف رو امتحان کنیم. اگه میخواین اینجارو نگاه کنین همه چیز آماده شده با ماهی کاد-باکالاهو.
ازاونجا که من یه نجیب زاده ام میخوام بهت اجازه بدم اولین مورد از سه مورد رو انتخاب کنی. 
خب من میخوام بولینهوس دی باکالاهو رو انتخاب کنم. ما دو مورد دیگه داریم مشکلی نیست. هر کدوم یکی رو انتخاب میکنیم. این در حقیقت یه کیک کوچکه که از ماهی کاد درست شده. این یه کیک خوش طعمه نه یه کیک شیرین. این کیک با سیب زمینی پخته شده ، ماهی، جعفری و تخم مرغ درست شده و عمیقا سرخ شده. اجازه بدین توشو نشونتون بدم. میتونین فیبر داخل ماهی واقعا ببینین. آره میتونی. مثله یه توپ کوچک رول شده اس که خوب به نظر میاد. این یه گاز هیولایی بود که زدی.
 من گرسنه ام. خیلی خوبه. این کیک های ماهی کوچک میتونه به عنوان پیش غذا قبل از وعده بزرگ سرو بشه اما ما با یه وعده غذایی بزرگ در رستوران اونو از دست دادیم. چیزهای کوچکی خوردیم و میخوایم فقط یه گاز کوچک از اسنک بزنیم. به قدر کافی خوردیم.  خب من هم خیلی گرسنه ام. امروز صبح پیاده روی زیادی داشتم و صبحانه مختصری خوردم پس برای یه گاز بزرگ آمادم. 
تا به حال کیک ماهی چسبناک خورده بودی؟ بله خوردم دارم فکر میکنم یادم بیاد اون کجا بوده؟ صادقانه بگم یادم نمیاد. البته چیز جالب اینه که ماهی رو مزه میکنی اما متوجه نمیشی! دقیقا در مورد شیرینی هم همینطوره. پس دفعه بعد امتحانش میکنیم. این اسپانیایی پرتغالیه و کاملا از اون یکی که در آرژانتین خوردم که شکل ماه نصفه بود متفاوته. این بیشتر شبیه یه پای کوچیکه و ظاهرا دوباره با ماهی کاد پر شده. تا به حال ماهی کاد اسپانیایی نخورده بودم. نگاه کنین. خیلی منحصر به فرده. توش شبیه چیه؟ اینجارو یه نگاه بنداز. من فکر میکنم بیشتر از ماهی این تو باشه. صادق باشیم! شاید گوجه . اون شبیه و مزه ماهی کاد ، سیب زمینی و شاید مقدار کمی اسفناج رو میده. واقعا خوبه.
 و اما آخرین مورد. خب چیز دیگه ای رو انتخاب کردیم بیاین این یکی رو امتحان کنیم. خب این چیزیه که ما قبلا  تو پیشخوان دیدیمش و شگفت آوره اون کاده!! بیا امتحانش کنیم. این یکی مورد علاقمه. میدونی مزش شبیه چیه؟اون مزه ماهی کاد یا جئون کره ای رو میده. شبیه پن کیکهای کره ایه. واقعا ترد و مزه داره. فوق العادست. این یکی رو حتما دوست داری. این ماهی رو خمیر کردن یا پختنش؟ آره خمیرش کردن. یا فقط سرخ شده. اون خمیر شده ، سرخ شده و در بیرون ترد شده. 
برای یه گریز سرسبز خوب به باغهای گیاهی تروپیکال بیاین. اینجا تو سایه قدیم زدیم و متوجه شدیم به سختی میشه کسی رو اینجا پیدا کرد. اینجا کوتاهترین پل لیسبون رو پیدا کردیم. 
اینجا به پل  برای رفتن به طرف دیگر احتیاج ندارین. طرفه دیگه، یه بار دیگه. کلیسای جامع لیسبون قدیمی ترین کلیسا در شهره. اینجا  از زلزله جان سالم به در برده و خیلی از تغییرات رو دیده. در اینجا ترکیبی از سبک های مختلف معماری رو میبینین . در نهایت شب های آرام و لذتبخش لیسبون. این شهریه که  تا دیرهنگام همه چیز  برقرار نیست پس برای بیرون رفتن خیلی طول صبر نکنین.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

خیر
2021-09-29 01:28:29
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها