افرادی که ذهنی قدرتمند دارند، با چه عادت‌هایی زندگی می‌کنند؟

30 مهر 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - افرادی که ذهنی قدرتمند دارند، با چه عادت‌هایی زندگی می‌کنند؟
افرادی که ذهنی قدرتمند دارند، با چه عادت‌هایی زندگی می‌کنند؟
امتیاز مطلب: 98%

 وقتی وارد رابطه‌ای چالش انگیز یا شغلی خسته کننده می‌شویم قدرت ذهنی ما مورد سنجش قرار می‌گیرد. پس اگر در زندگی شخصی خود به دنبال موفقیت باشیم، باید تلاش کنیم قدرت ذهنی و روانی خود را به کار گیریم و با دید تازه‌ای به مسائل نگاه کنیم. در ادامه با یوکن همراه باشید تا با 9 عادت کسانی که ذهنی قدرتمند دارند، آشنا شوید.

هر فردی می‌خواهد شغلی ایده آل، روابطی طولانی مدت و دوستانی صمیمی داشته باشد، شاید در نگاه اول دست یابی به این ها ساده باشد اما حقیقت این است که رسیدن به این موارد بسیار دشوار است. قدرت ذهنی همانند تمام مهارت‌ها اکتسابی و قابل یادگیری است و هر فردی می‌تواند 9 عادت افراد با ذهنی قدرتمند را در خود به وجود آورد.

"اِیمی مورین" به عنوان روان درمان، در کتاب خود با عنوان "13 کاری که افرادی با ذهن قدرتمند هیچ وقت انجام نمی‌دهند" می‌گوید: "قدرت ذهنی به ژنتیک، شخصیت و تجربیات زندگی هر فردی وابسته است." پس می‌دانیم افرادی که ذهنی قدرتمند دارند چه کارهایی انجام نمی‌دهند، اما قصد داریم عادت‌هایی که افراد با ذهن قدرتمند هر روز انجام می‌دهند را بیان کنیم.

هیجانات خود را کنترل می‌کنند

شاید خیلی‌ها تصور کنند افرادی که ذهن قدرتمند دارند هیجانات خود را سرکوب می‌کنند، اما مورین در این باره می‌گوید : "این افراد به خوبی از هیجانات خود مطلع هستند. آن‌ها می‌دانند که احساساتشان چطور روی افکار و رفتار آن‌ها تأثیر می‌گذارند. علاوه بر آن، می‌دانند که برای دست یابی به بالاترین میزان توانایی‌های خود، در جهت خلاف احساسات خود رفتار کنند. "

بسیار خوش بین هستند

افراد با ذهن قدرتمند خوش بینی واقع بینانه را هر روز تمرین می‌کنند، چرا که گاهی داشتن افکاری مثبت امکان‌پذیر نیست و منفی‌بافی بیش از حد نتیجه‌ی معکوس دارد.

مورین می‌گوید: "افرادی که ذهن قدرتمند دارند به خوبی می‌دانند که گاهی افکارشان درست نیست و در تلاش‌اند تا منفی نگری خود را کنار بگذارند. پس افکار منفی خود را رها کرده و جای آن را به فکرهای واقع بینانه می‌دهند."

به راحتی مشکلات خود را حل می‌کنند

مورین درباره افراد با ذهن قدرتمند می‌گوید: "کسانی که ذهن قدرتمند دارند خود را نگران کارهای بی نتیجه نمی‌کنند." پس به جای این که از مشکلات خود ناراحت شوید و گله و شکایت کنید و مدام بگویید کاش این اتفاق نمی‌افتاد، به دنبال دلیل اشتباه باشید و تلاش کنید آن‌ها را برطرف کنید. مورین می‌گوید: "یاد بگیرید چطور ریسک و خطرات را محاسبه کنید و بعد از آن به سمت جلو بروید."

با خودشان بسیار مهربان‌اند

افرادی که ذهن قدرتمند دارند خود را برای اشتباهات سرزنش نمی‌کنند و همواره با خودشان مهربان هستند، آن‌ها به‌گونه‌ای با خود حرف می‌زنند که انگار با یک دوست صمیمی صحبت می‌کنند.

مورین در این باره می‌گوید: "افراد با ذهن قدرتمند در مقابل انتقادات درونی خود می‌ایستند. آن‌ها اشتباهات شان را می‌بخشند و در راستای دستیابی به اهداف، به خود روحیه می‌دهند."

مرزبندی‌های صحیحی دارند

افراد با ذهن قدرتمند همواره روی قدرت خود متکی هستند. مورین دراین‌باره می‌گوید: "وقتی مرزهای فیزیکی و احساسی درستی نداشته باشید، قدرت خود را از دست می‌دهید؛ اما همواره کسانی که ذهنی قدرتمند دارند با رفتار قاطعانه برای خود مرزبندی‌های درستی به وجود می‌آورند."

"این افراد خود را مسئول رفتارها، احساسات و افکارشان می‌دانند و نمی‌گذارند کسی برای آن‌ها تصمیم بگیرد."

زمان را به‌خوبی مدیریت می‌کنند

مورین در این باره می‌گوید: "افرادی که ذهن قدرتمند دارند به زمان اهمیت داده و آن را منبعی محدود تلقی می‌کنند." آن‌ها همواره در تلاش‌اند تا از وقت خود به بهترین وجه ممکن استفاده کنند.

او در ادامه می‌گوید: "این افراد بیشتر روی کارهای نتیجه‌بخش و پربازده تمرکز دارند و انرژی و وقت خود را برای مرور گذشته و کینه‌ورزی هدر نمی‌دهند."

برای رسیدن به اهدافشان در تلاش هستند

برای این که در زندگی به اهداف و خواسته‌های خود برسید، باید زمان صرف کنید. افرادی که ذهن قدرتمند دارند به خوبی به این مسئله واقف‌اند و می‌دانند انتخاب‌های امروزشان سبب تأثیرگذاری روی آینده می‌شود.

به دنبال قدرت هستند

کسانی که ذهنی قدرتمند دارند از تمام فرصت‌ها و چالش‌های زندگی برای قدرتمندتر شدن استفاده می‌کنند. آن‌ها هیچ وقت تسلیم نمی‌شوند و خود را به قدر کافی قدرتمند نمی‌دانند. آن‌ها عقیده دارند همیشه برای پیشرفت فرصت است.

مورین می‌گوید: "افراد با ذهن قدرتمند می‌دانند برای جلوگیری از ضعیف شدن ذهنشان، باید به دنبال تمرین دادن عضلات آن باشند. همان‌گونه که افراد با تناسب اندام برای داشتن بدنی قدرتمند و خوش‌اندام باید ورزش کنند."

همواره پیشرفت خود را بررسی می‌کنند

وقتی هر کاری در توانتان است انجام دهید، خواهید توانست از تمام استعدادهای خود بهره ببرید. ابتدا باید نقطه ضعف‌های خود را بشناسید و بعد بدون بهانه کارتان را آغاز کنید.

مورین دراین‌باره می‌گوید: "افرادی که ذهن قدرتمند دارند به جای این که برای اشتباهات و شکست‌های خود بهانه آورند، به دنبال راهکارهایی هستند که به پیشرفت آن‌ها کمک می‌کند."

 

منبع : Businessinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-10-05 16:15:50
دسته بندی ها