عادت‌های ساده روزمره که باعث موفقیتمان می‌شود

24 خرداد 1399 - 6:00
انگیزشی - عادت‌های ساده روزمره که باعث موفقیتمان می‌شود
عادت‌های ساده روزمره که باعث موفقیتمان می‌شود
امتیاز مطلب: 94%

برخی عادت‌های ساده‌ی روزانه وجود دارد که مسیر زندگی‌مان را تغییر می دهند. پس با تغییر عادات خود می توانید به سوی موفقیت گام بردارید، این همان کاری است که کارآفرینان و مدیران موفق انجام می دهند. با یوکن همراه باشید.

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید چه عواملی سبب تمایز افراد موفق از سایرین می شود؟ مطالعات نشان می دهد اغلب کارآفرینان و مدیران موفق، عادت‌های خاصی دارند که سبب می شود در زندگی و حرفه‌ی خود به پیشرفت شایانی دست یابند. در ادامه‌ی مقاله، 24 نفر از کارآفرینان موفق از عادت‌های روزانه‌ی خود صحبت کرده‌اند:

سررسید غیرواقعی برای کارهایتان تعیین کنید

"برای اینکه بهره وری بیشتری داشته باشید، باید سررسید کارهایتان را زودتر از موعد مشخص، تعیین کنید. البته خیلی هم در این کار زیاده روی نکنید. اگر مسیر از پیش تعیین شده‌ای برای کارهایتان تعیین کرده باشید، بهتر می توانید روند پیشرفتتان را بسنجید. این عادت باعث ایجاد پروسه‌ای می شود که در آن فوریت امور ضروری، کاملاً روشن است و هیچ ابهامی در این باره وجود ندارد."

تاد کریزلمن، مدیرعامل کمپانی تبلیغات هوشمند مدیا رادار

زمان بیشتری را در فضای آزاد سپری کنید

"بیرون آمدن از خانه به شما کمک می کند ذهنتان را آزاد کنید و اولویت‌ها را با دید بازتری ببینید. من در بیشتر مواقع در فضای آزاد می نشینم و در حالی که طبیعت را تحسین می کنم، تمام کارهایی که باید در طول روز انجام دهم را روی کاغذ می آورم. توصیه می کنم از چهار کار مهم شروع کنید و بعد تمام کارهایتان را بنویسید؛ مثلاً کارهایی که روز گذشته فرصت انجام آن‌ها را نداشته‌اید. پس از آن فکر کنید چه کارهایی قابل ادغام است یا بهترین راه برای انجام هر وظیفه چیست."

جاش سواین، مدیر کمپانی برین جولت. این شرکت در حوزه‌ی بازاریابی محتوا فعالیت دارد و مقالات، تست‌ها و ویدئوهایی برای شبکه‌های اجتماعی منتشر می کند که هر ماه توسط نیمی از جمعیت آمریکا و 300 میلیون نفر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

ورزش -سلامتی-تجسم-تمرکز-تفکر

در زمان ورزش، تجسم خلاقانه داشته باشید

"زمانی که ورزش می کنید، ذهنتان در کجا سیر می کند؟ ورزش یکی از عادات روزانه من است که در دست یابی به موفقیت همراهی‌ام می کند؛ البته من این موفقیت را از قبل در ذهنم تجسم می کنم. من همیشه در تلاش هستم کارایی و بهره وری خود را بالا ببرم، در این راستا دریافتم وقتی ورزش می کنم، می توانم از ذهنم استفاده ی مفیدتری داشته باشم. قبل از اینکه ذهنم به سمت کارهایی که پشت گوش انداخته‌ام یا مسائل منفی و بی‌فایده برود، دریافتم از این زمان، برای تجسم اتفاقات مثبت بهره ببرم. اکنون تمرینات ورزشی برایم لذت بخش تر و هیجان‌انگیزتر شده است."

ست آو، مدیرعامل کمپانی مالی دورادو. یک شرکت سرمایه گذاری که دارایی مشتریان را با سرمایه گذاری روی پروژه‌های املاک و مستغلات ارتقا می دهد.

روحتان را سیراب کنید

"من هر روز به اطمینان می رسم که با مشتریانم در ارتباط هستم. به عنوان مدیر بیمارستان، با بیماران، همکاران و پزشکان رابطه‌ی صمیمانه‌ای دارم و گوش دادن به صحبت‌های آن‌ها درباره مراقبت، بهبودی و همدلی، روحم را تغذیه می کند. شنیدن صحبت‌های بیماران به من کمک می کند بیمارستان را براساس نیازهای آن‌ها بهبود دهم. وقتی با آن‌ها صحبت می کنم، الهام بخشی بیشتری برای همکاران و پزشکان دارم. این عادت فوق‌العاده، باعث دست یابی من به موفقیت شده است."

جی اسکات اشتاینر، مدیر مرکز پزشکی دیترویت، بیمارستان دیترویت و هارپر هازل

قبل از این که دریافت کنید، ببخشید

"با کسانی که زمانی به شما یا کسب و کارتان کمک رسانده‌اند در ارتباط باشید و سعی کنید در مقابل چیزی که دریافت کرده‌اید، خدمت بزرگ‌تری به کسانی ارائه دهید که نیازمند کمک هستند. چند سال قبل با آدام گرنت، پروفسور دانشگاه وارتون آشنا شدم. او اخیراً کتابی با نام "دادن و گرفتن: چرا کمک به دیگران باعث افزایش موفقیت ما می شود" منتشر کرده که کتاب بی‌نظیری است. پس بیشتر از آنچه دریافت کرده‌اید، به دیگران خدمت کنید و قدردان باشید."

لئونا هیرائوکا، مدیرعامل موسسه کایرو که در زمینه بهبود کیفیت سالمندان و افراد مسن فعالیت دارد و خدمات خود را در اختیار جامعه‌ی ژاپنی-آمریکایی لس‌آنجلس، اورنج و ونتورا قرار می دهد.

منتظر اتفاقات جدید باشید

"من هر روز با هیجان انتظار می کشم ببینم چه اتفاق جدیدی رخ می دهد. تفاوت ندارد پروژه‌ی جدید، طرح یا روابط با مشتریان باشد، بلکه مسئله‌ی اصلی خلق ارزش‌های جدید و کمک به دیگران است و اینکه بدانیم این پروسه‌ها، چطور روی کسب و کار ما تأثیر می گذارند. در این مسیر، آگاهی از داده‌ها و آمادگی برای اقدام سریع، فاکتوری مهم به حساب می‌آید. البته این عادت سبب موفقیت من در زندگی حرفه‌ای شده است و توانسته‌ام از طریق آن ارزش آفرینی بیشتری برای مشتریانم فراهم کنم. علاوه بر آن، روابط حرفه‌ای زیادی ایجاد کرده‌ام که هریک نکات ارزشمندی به من یاد داده‌اند."

مایکل هان، مدیرعامل شرکت هان گروپ ال ال سی، موسسه‌ی مشاوره‌ی بهداشت و سلامت که در کالیفرنیا قرار دارد و در زمینه‌ی مشاوره به سیستم‌های بهداشتی، بیمارستان‌ها، برنامه‌های بهداشتی، امور مالی، برنامه ریزی استراتژیک، بازاریابی و روابط عمومی فعالیت می کند.

صبح-سحرخیزی-شادی

صبح را خوب شروع کنید

"من باور دارم اگر روزم را با عادتی مفید و سازنده شروع کنم، این احساس خوب در تمام طول روز همراهم خواهد بود؛ اما اگر روزتان را با استرس و ناامیدی شروع کنید، تمام روز به همین صورت سپری می شود. پس از همان ابتدای صبح خوب تمرکز کنید و اجازه ندهید هیچ چیزی حواستان را پرت کند. با این کار ظهر، بعدازظهر و عصر بهتری را تجربه خواهید کرد."

دیوید جانسون، مدیرعامل کمپانی فرایمنز برو، سازنده انواع سودا و قهوه

مدیتیشن کنید

"مدیتیشن به من کمک می کند با ذهن بازتری عمل کنم و بهتر متوجه شوم در طول روز به دنبال چه چیزی هستم. تنها کافی است برای پنج دقیقه چشم‌هایتان را ببندید و نفسی عمیق بکشید. اگر برای شنیدن صدای کائنات تلاش کنید، این صدا راهنمای خوبی برایتان خواهد بود."

ریک استیل، مؤسس و مدیر بازاریابی سلکت شاپ و نویسنده‌ی کتاب "30 روز تا راه اندازی، خاطرات کارآفرینی که توانست کسب و کاری میلیارد دلاری بسازد"

مهربانی را تمرین کنید

"بیشتر هنجارهای رفتاری در کسب و کار، افراد خودخواهی را به نمایش می کشد که تنها به خواسته‌های خودشان توجه می کنند؛ اما افرادی که به خانواده و روابطشان تعهد دارند، رویکرد بهتری دارند. سعی کنید هم با خودتان و هم با دیگران مهربان و دلسوز باشید. این کار بهترین سرمایه گذاری شماست روی سلامتی، شغل و جامعه‌ای که در آن هستید. پس بدون چشمداشت به دیگران محبت کنید و قدردان آن‌ها باشید. مطمئن باشید این قدردانی به سوی خودتان باز می گردد."

رایان اسمیت، مؤسس و مدیرعامل کمپانی فوتسی، پلتفرم هوش مصنوعی برای تطبیق خریدهای مصرف کننده

ذهنتان را از افکار آزاردهنده آزاد کنید

"من هر روز ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوم. یک فنجان قهوه می خورم و به دنبال خبرنگاری می روم. جمله‌ی معروفی وجود دارد که می گوید: "ورودی زباله، خروجی زباله" بدین معنا که اگر داده‌های نامعتبری وارد سیستم کنیم، خروجی نامعتبری حاصل می‌شود. در طول روز انرژی، افکار و ایده‌های مختلفی وارد ذهنمان می شود که ما را به سمت و سوی مختلفی می برد. در نهایت، این افکار روی هم جمع می شوند و به امواجی منفی تبدیل می شوند که تمام روح و احساسمان را به نابودی می کشد. من هر روز صبح با ذهنی آزاد شروع می کنم. تمام افکار مزاحم را بیرون می ریزم و سعی می کنم در لحظه زندگی کنم. تنها وقتی می توانم افکار و تصمیم‌هایی که با هدف اصلی ام هم راستا هستند را انتخاب کنم که ذهن آزاد و آرامی داشته باشم. وقتی شروع به نوشتن می کنم، مراقبه یا ورزش می کنم، بهتر می توانم روی اهداف و رؤیاهایم متمرکز شوم."

جنیس تیلور، مؤسس و مدیرعامل کمپانی مازو، رسانه‌ی اجتماعی مبتنی بر ارزش‌ها، امنیت و نظام خانواده

تشکر کنید

"به عنوان یک مدیر، برای تیم کاری شما بسیار مهم است که بدانند شما برای سخت کوشی و ریسک پذیری آن‌ها در طول مسیر، قدردان هستید. "متشکرم" تأثیر فوق‌العاده‌ای روی احساس و انگیزه‌ی اطرافیان دارد. پس این عبارت ساده را به یکی از عادات روزانه‌ی خود تبدیل کنید."

دریک فونگ، مدیرعامل کمپانی دراپ، سیستم پاداش دهی متمرکز که به کاربران امکان می دهد وقتی از برندهای موردعلاقه‌شان خرید می کنند، امتیاز جمع کنند.

وقت شناس-زمان-بهره وری

همیشه وقت شناس باشید

"شاید فکر کنید در دنیای پرمشغله‌ی امروز به سختی می توان وقت شناس بود، اما من با اشتیاق فراوان آن را تمرین می کنم. در تمام 10 سال گذشته، دفعات بسیار کمی پیش آمده که دیر به قرارهای خود برسم. فرقی نمی کند با دوستان، مشتریان یا همکارانم قرار داشته باشم. من همیشه آماده‌ام و به موقع خودم را به قرارها می رسانم."

مایکل پریش، کارشناس جوانان و مدیر استراتژی کمپانی کوپن فالو

کمی به خود استراحت دهید

"من باور دارم خواب کافی، از اصلی‌ترین عواملی است که بهره‌وری، خلاقیت و میزان لذت فرد از زندگی را افزایش می دهد. این مسئله‌ای است که در طول پنج سال اخیر و همکاری با شرکت سامرتیکس فراگرفته‌ام. (کسب و کاری که با درمان اختلالاتی چون آپنه انسدادی و خروپف، به دنبال بهبود کیفیت خواب است). همیشه فکر می کردم خواب تنها وقت تلف کردن است؛ اما اکنون معتقدم خواب، ورزش و تغذیه‌ی مناسب، سه رکن مهم برای سلامتی هستند. من همیشه سعی می کنم برنامه‌ی منظمی داشته باشم، هر روز سر ساعت مشخصی غذا بخورم و سر ساعت مشخصی به رختخواب بروم. شاید این کار کسل کننده به نظر برسد اما بسیار ارزشمند است."

آورام میلر، معاون بخش توسعه کسب و کار شرکت اینتل، بنیان‌گذار شرکت اینتل کپیتال و معاون هیئت مدیره‌ی شرکت سامتریکس

کمتر سرزنش و بیشتر تشویق کنید

"رهبری موفق با کسب اعتماد به دست می آید. عکس‌العملی که یک رهبر نسبت به شکست و پیروزی‌ها دارد، اعتماد او را نسبت به تیمش نشان می دهد. من همیشه سعی می کنم در زمان شکست و شرایط سخت، به جای اینکه دیگران را متهم کنم، مراقب تیمم باشم و اعتماد آن‌ها را به دست آورم. در موفقیت‌ها هم عوامل مؤثر را شناسایی کرده و از افرادی که نقش بیشتری در این پیشرفت داشته‌اند، قدردانی می کنم. کاهش سرزنش‌ها و تشویق‌های بیشتر سبب می شود اعتبار رهبری بالا رود. اگر فقط یک بار اعتماد میان رهبر و اعضای تیم از بین برود، دیگر هدایت کردن و الهام بخشی به کارمندان کار مشکلی خواهد بود."

مت کلارک، مدیرعامل کمپانی کورسنتریک که با راه حل‌های اتوماسیون مبتنی بر ابر، از اموال سازمانی محافظت می کند.

برای تفکرتان برنامه‌ریزی کنید

"خیلی‌ها در کارهای روزمره و کلیشه‌ای مانند پاسخ به ایمیل‌ها، دنبال کردن پروژه‌ها و مسائل جزئی و بی‌اهمیت غرق می شوند؛ اما من برای هر کاری برنامه ریزی دارم، به این خاطر همیشه زمانی مشخص را به فکر کردن و تجسم هدف نهایی در نظر می گیرم. زمان هایی که خلاق‌تر هستم را صرف فکر کردن به راه حلی برای چالش‌های بزرگ‌تر می کنم."

جیسون گرنبرگ، معاون بخش بازاریابی سیلترو، پلتفرم مدیریت تجربه متقابل در شرکت‌های خرده فروشی و رسانه‌ای

از خود بپرسید "اگر از اول شروع کنم؟"

"ما در بیشتر مواقع طرح اولیه‌ی پروژه‌ها را دوست داریم. به همین خاطر من در هر مرحله از کار، این سؤال را از خود می پرسم. این سؤال باعث می شود تمام فرضیات را در نظر بگیرم. اگر بتوانم به راه حل بهتری برسم، یعنی باید به عقب برگردم و دوباره شروع کنم؛ اما اگر راه حل بهتری به ذهنم نرسد، با اطمینان و اعتماد به نفس به کار خود ادامه می‌دهم."

کیچ گرسو، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت نرم افزاری بیوتیفول. آی

یک لیست داشته باشید

"مانند تمام مدیران و کارآفرینان پرمشغله، من هم وقتی به موفقیت بیشتری می رسم که روی اهدافم تمرکز کنم. من باور دارم اگر راه حلی برای بزرگ‌ترین چالش‌های کسب و کارتان پیدا نکنید، نمی توانید به پیشرفت برسید. پس در ابتدای هر ماه، پنج مسئله‌ی مهمی که برای رسیدن به اهدافم لازم هستند را یادداشت می کنم. هر روز صبح روی یکی از این مسائل متمرکز می شوم. در این زمان به موسیقی کلاسیک گوش می دهم زیرا موسیقی به من کمک می کند متمرکز و خلاق‌تر باشم. علاوه بر آن، روی برنامه و اهداف جلسات کاری آن روز هم تمرکز می کنم. با این روش سریع‌تر و بهتر عمل می کنم و لیست اهداف هم به من یادآوری می کند در زندگی‌ام چه اولویت‌هایی دارم."

سارا گویل، مدیرعامل کامترکس، شرکت تولیدی صنعتی و الکترونیکی

به دنبال موضوعات الهام بخش باشید

"اولین کاری که هر روز صبح انجام می دهم این است یک فنجان قهوه بخورم و صفحات اجتماعی مهم را بخوانم. من تمایل دارم با مد روز همگام باشم، به همین خاطر همیشه به دنبال موضوعاتی هستم که باعث الهام بخشی‌ام شوند. اطلاع از تمام امور کسب و کار، کمک می کند خلاقیت و نوآوری‌های شرکت را حفظ کنم."

نیک لئونیدو، مؤسس نیکلون، سازنده کیف‌های دست دوز

در جستجوی سادگی باشید

"من قبل از طلوع آفتاب سه مایل پیاده روی می کنم. این کار اصلی‌ترین عادت روزانه‌ی من است که در نهایت باعث شد کسب و کارم را راه اندازی کنم. در طول این لحظات آرام، من قادر به دیدن و درک سادگی تمام پیچیدگی‌های اطرافم هستم. وقتی خورشید طلوع می کند، درختان در میان باد تکان می خورند و شبنم روی چمن‌ها را می بینم. همین سادگی‌ها باعث پیدایش پلتفرم ما شد و کمک می کند تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای برای مشتریانمان فراهم کنیم."

کریس میر، بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی ماگیلا لونز

مثبت اندیش باشید

"وقتی مدیر کسب و کاری هستید که براساس نتایج عمل می کند، باید نسبت به راه حل‌هایی که برای رفع مسائل و چالش‌ها ارائه می دهید، خوش بین باشید. هیچ وقت نباید کارهایمان را با موفقیت اشتباه بگیریم. بدون توجه به شرایط موجود، نتایج هستند که نشان می دهند چقدر کارتان را خوب پیش برده‌اید. به نظر من، داشتن نگرش مثبت سبب می شود راه کارهایی پیدا کنیم که منجر به نتایج مثبت می شود."

جو ساردانو، مدیرعامل سنسوس هلثکیر، شرکت پزشکی که راهکارهای درمان ملایم و به صرفه‌ای برای سرطان پوست غیر ملانوم و کلوئیدها ارائه می دهد.

مدام به دنبال یادگیری باشید

"تفاوتی ندارد شما مدیرعامل، رهبر کسب و کار یا کارآفرین هستید. مسئله‌ی مهم این است نسبت به هر کاری که انجام می دهید شور و اشتیاق داشته باشید. وقتی از محل کار به خانه می روید، یک سرگرمی خلاقانه داشته باشید تا خستگی روزتان برطرف شود. من با مطالعه مقالات هیجان انگیز و دنبال کردن علاقه‌مندی‌هایم، تلاش می کنم همواره ذهنم را تازه نگه دارم. اکنون مشغول مطالعه‌ی محاسبات کوانتومی هستم، این فناوری نه تنها فرصت‌های زیادی ایجاد می کند، بلکه در آینده، تمام زیرساخت‌های تلفن همراه و امنیت سایبری را متحول خواهد کرد."

کارل رودریگز، بنیان‌گذار و مدیر شرکت مدیریتی دستگاه‌های تلفن همراه مبتنی بر اینترنت اشیاء SOTI

میان کار و زندگی‌تان تعادل ایجاد کنید

"من اولویت‌های زیادی برای زندگی‌ام دارم. دوست ندارم کارهای روزمره سبب شود از اهداف بزرگم باز بمانم. وقتی در یک استارتاپ کار می کنید سرعت کارها خیلی بالاست و ممکن است دچار استرس زیادی شوید، اما تعادل کار و زندگی را در اولویت اول قرار دهید که باعث می شود از فرسودگی روحی رها شوید. من این تعادل را با انجام تمرینات ورزشی به دست می آورم، وقتی که افکار مزاحم زیادی به ذهنم می رسد. عقیده‌ی من این است: بدن سالم، ذهن سالم."

جاک ریگان، مدیرعامل کمپانی بیوتکنولوژی لکساژن که در حوزه‌ی فناوری تشخیص پاتوژن سریع و حساس فعالیت دارد.

انرژی منفی-نا امیدی-ناراحتی

از افراد منفی باف دوری کنید

"من به نصایح دیگران گوش می دهم و در صورت لزوم کارها را تعدیل می کنم؛ اما باور دارم انرژی منفی بعضی از افراد منفی باف، ما را از مسیر پیشرفت دور می کند. من روی اهداف اصلی تمرکز دارم و هر راهی را برای رسیدن به این اهداف، امتحان می کنم. با استقامت و سخت کوشی می توان پیچیده‌ترین مشکلات را هم حل کرد."

دیو ایروین، مدیر سیستم‌های پزشکی Ra

اطلاعات کافی درباره صنعت کاری خود به دست آورید

"من معمولاً یک ساعت قبل از شام را به مطالعه‌ی صنعت کاری خود، صنایع مرتبط، رویدادهای فعلی و فرهنگ متداول اختصاص می دهم. مطالبی که شاید لازم باشد دوباره به آن‌ها برگردم را علامت می زنم. گاهی هم خلاصه‌ای از مطالب را با دوستانم به اشتراک می گذارم. این کار به من کمک می کند نکات مهم را به خاطر بسپارم و میزان پیشرفت خود را برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر، بسنجم. این نسخه‌ی من از چیزی است که الوین تافلر درباره پوشه‌های بایگانی مغز انسان می گفت: وقتی اطلاعات جدیدی به ما داده می شود، آن‌ها را به صورت فایل بایگانی می کنیم و فهرستشان را نگه می داریم. شاید به سختی باور کنید اما همین مسائل بی‌ربط، تأثیر زیادی روی روند کاری ما دارند."

پی جی فورسفولد، مدیر محصول کمپانی فوتسی

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-31 16:43:51
دسته بندی ها