مراحل راه اندازی و موفقیت یک کسب و کار اینترنتی

17 مهر 1397 - 12:00
بازاریابی اینترنتی - مراحل راه اندازی و موفقیت یک کسب و کار اینترنتی
مراحل راه اندازی و موفقیت یک کسب و کار اینترنتی
امتیاز مطلب: 94%

آیا می دانید چگونه کسب و کار آنلاین شروع می شود و در نهایت به موفقیت می رسد؟ قطعاً با استفاده از روش‌های ثابت شده می توانید کسب و کار آنلاین تان را به موفقیت برسانید. اگر در فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین هستید یا می خواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق شوید، با یوکن همراه باشید.

  1.  پیدا کردن نیاز مشتریان و رفع آن
  2. طراحی وب سایت و شروع کسب و کار آنلاین
  3. استفاده از متن های تأثیرگذار
  4. استفاده از موتورهای جستجو و سئو سایت
  5. تولید محتوای ارزشمند
  6. ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل
  7. پیشنهاد محصولات مرتبط

هر کسی می تواند از این مراحل برای راه اندازی کسب و کار آنلاین یا موفقیت در کسب و کار آنلاین خود استفاده کند.

گام اول: نیاز مشتریان را یافته و آن را رفع کنید

یک راه حل خوب این است به دنبال افرادی باشید که در جستجوی راه حلی برای مشکل خود هستند، اما موفق نمی شوند. از اینترنت می توانید در این زمینه استفاده کنید. به سراغ انجمن‌های آنلاین بروید تا ببینید مردم چه سؤالاتی می پرسند و چطور مشکل شان را حل می کنند.

به دنبال کلمات کلیدی باشید که خیلی از افراد، آن‌ها را جستجو می کنند اما سایت‌های زیادی در این زمینه فعالیت ندارند. رقبای بالقوه را پیدا کنید و برای پاسخ دادن به نیازها روی کار خود تمرکز کنید. پس می توانید از آنچه آموخته‌اید استفاده کنید و محصولی را وارد بازار کنید که قابلیت رقابت با محصول رقبا را داشته باشد.

گام دوم: وب سایت ساده‌ای راه‌اندازیکنید

وقتی بازار و محصول خود را انتخاب کردید و آماده فروش شدید، برای شروع کسب و کار آنلاین خود به دنبال طراحی وب سایتی برای کسب و کارتان باشید. وب سایت تان باید خیلی ساده باشد.

برای موفقیت در کسب وکار آنلاین تنها پنج ثانیه فرصت دارید تا توجه مشتریان را جلب کنید، در غیر این صورت از وب سایت تان خارج می شوندو دیگر هم بر نمی گردند.

نکات مهم در طراحی وب سایت را مدنظر داشته باشید:

  1. یک یا دو فونت ساده را روی پس زمینه سفید انتخاب کنید
  2. سیستم هدایتی‌تان ساده و در تمام صفحات یکسان باشد
  3. تنها وقتی از گرافیک، صدا و ویدئو استفاده کنید که باعث درک بهتر پیام‌تان شود.
  4. بخش پیشنهاد عضویت در خبرنامه داشته باشید تا بتوانید آدرس ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری کنید.
  5. بیشتر از دو کلیک بین مشتری بالقوه و پرداخت وجود نداشته باشد.
  6. وب سایت شما فروشگاه اینترنتی‌تان است؛ پس بهترین فضا را در اختیار مشتری قرار دهید.

گام سوم: متن‌های تأثیرگذار بنویسید

نوشتن متن‌های تأثیرگذار در موفقیت کسب و کار آنلاین بسیار مهم است. استفاده از متن تأثیرگذار باعث می شود بازدیدکننده تبدیل به مشتری شود و از وب سایتتان خرید کند.

  1. از عناوین جذاب و تأثیرگذار استفاده کنید.
  2. درباره مشکلی که محصول شما آن را حل می کند توضیح دهید.
  3. اعتبار خود را به عنوان حل کننده مشکل بیان کنید.
  4. نظرات مشتریانی که از محصولات شما رضایت دارند را اضافه کنید.
  5. در مورد محصول و نحوه استفاده از آن برای کاربر توضیح دهید.
  6. پیشنهاد دهید.
  7. یک ضمانت معتبر ارائه کنید.
  8. ضرورت استفاده از محصول را توضیح دهید.
  9. از بازدیدکننده بخواهید خرید کند.

باید در نگارش متن های خود، روی این موضوع تمرکز کنید که چطور محصول یا خدماتتان می تواند مشکل مردم را حل کند و زندگی بهتری برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

گام چهارم: از موتورهای جستجوگر استفاده کنید

موفقیت در کسب و کار آنلاین بدون توجه به موتورهای جستجو بسیار سخت و پرهزینه است. پس از موتورهای جستجو استفاده کنید تا بازدیدکنندگان را به سوی سایت خود بکشانید.

تبلیغات کلیکی (PPC) (Pay Per Click) پرداخت به ازای کلیک، بهترین کار برای انتقال مشتریان به سوی یک سایت نوپا است. این روش مزیت فوق‌العاده‌ای برای بازدیدکنندگان دارد:

*تبلیغات کلیکی در صفحات جستجو بلافاصله نمایش داده می شوند.

*تبلیغات کلیکی به شما امکان می دهد کلمات کلیدی مختلف، عناوین، قیمت‌ها و روش‌های فروش را تست کنید.

با استفاده از تبلیغات PPC به ترافیک سریع می رسید و حتی می توانید از کلمات کلیدی PPC برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی خود استفاده کنید. با این کار می توانید کلمات کلیدی موردنظرتان را در سایت خود کپی کنید که باعث افزایش رتبه ی شما در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد.

گام پنجم: محتوای ارزشمند تولید کنید

اغلب مردم برای پیدا کردن اطلاعات موردنظرشان از اینترنت استفاده می کنند. این اطلاعات را به صورت رایگان در سایتی قرار دهید تا به ترافیک بیشتر و رتبه بندی بهتر موتورهای جستجو دست پیدا کنید. راز موفقیت کسب و کار آنلاین این است که همیشه لینکی در سایت خود قرار دهید که حاوی اطلاعات مفیدی است.

  • محتوای رایگان و مفیدی را با ارائه مقالات، فیلم‌ها یا هر محتوایی که برای مردم مفید است در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید. این محتوا را از طریق دایرکتوری‌های مقاله آنلاین یا سایت رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • لینک "ارسال به یک دوست" را در محتوای ارزشمند وب سایت خود جای دهید.
  • به یک فرد فعال در انجمن‌های گفتگو و شبکه‌های اجتماعی که بازار هدفتان به حساب می‌آید تبدیل شوید.
  • خوانندگان جدیدی به دست آورید.
  • هر سایتی که مطالب شما را نشر می دهد، باید لینکی را با ارجاع به سایت شما قرار دهد. موتورهای جستجو چنین لینک‌هایی را در سایت‌های مرتبط دنبال می کنند و به شما در رتبه بندی جایزه می دهند.

گام ششم: با مشتریان خود از طریق ایمیل ارتباط داشته باشید

یک کسب و کار آنلاین با ارتباط مؤثر با مخاطبان به موفقیت می رسد. پس از قدرت بازاریابی ایمیل استفاده کرده و بازدیدکنندگان سایت تان را به خریدار واقعی تبدیل کنید.

لیست ایمیل OPT-IN

سه نوع لیست ایمیل در بازاریابی آنلاین وجود دارد. لیست OPT-IN، لیستی است که کاربر یکبار در آن سایت ثبت نام کرده و اجازه ارسال ایمیل به شما داده شده است. Double OPT-IN نیز بدین معناست کاربران علاوه بر ثبت نام در لیست ایمیلی شما از طریق لینکی در ایمیل خود این ثبت نام را دوباره تائید کرده‌اند. لیست دیگر لیست‌های لید هستند که به صورت دستی اقدام به ارسال ایمیل می کنند.

وقتی یک لیست OPT-IN دارید، یعنی به ارزشمندترین دارایی کسب و کار آنلاین خود دست یافته‌اید زیرا مشتریان به شما اجازه داده‌اند برایشان ایمیل ارسال کنید. این بدین معناست که:

  • همان چیزی را در اختیارشان می گذارید که از وب سایتتان انتظار دارند.
  • به دنبال ارتباط طولانی مدت با آن‌ها هستید.
  • پاسخ شما، 100% قابل برآورد است.
  • بازاریابی ایمیلی خیلی ارزان‌تر و بهتر از بازاریابی چاپی، تلویزیونی یا رادیویی است زیرا بسیار هدفمند است.

هر بازدیدکننده‌ای که وارد سایت شما می شود و در لیست قرار می گیرد، همانند یک مشتری بالقوه خواهد بود. در کسب و کار آنلاین هیچ ابزاری برای برقراری ارتباط بهتر از ایمیل نیست.

گام هفتم: محصولات مرتبط را پیشنهاد دهید

یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی و موفقیت در کسب و کار با فروش بیشتر، افزایش ارزش بازه زمانی حضور هر مشتری در وب سایت تان است. 36 درصد بازدیدکنندگانی که از شما خرید می کنند، اگر در حال ارتباط با آن‌ها باشید دوباره از شما خرید خواهند کرد. هرچند مرحله‌ی اول یعنی فروش، بخش مهمی از کار است اما گران‌ترین بخش محسوب نمی شود.

پس از فروش محصولات مرتبط برای ترغیب مشتریان به خرید دوباره استفاده کنید:

  • محصولاتی را ارائه دهید که نیاز اصلی آن‌ها را تشکیل می دهد.
  • کوپن‌های تخفیف در اختیار مشتریان قرار دهید که بتوانند در دفعات بعدی خرید از آن‌ها استفاده کنند و تخفیف بگیرند.
  • بعد از خرید، محصولات مرتبط با محصول خریداری شده را در صفحه "با تشکر از خرید شما" قرار دهید.
  • به مشتریان برای وفادار بودن شان جایزه دهید تا از وفادارتر شدن آن‌ها سود ببرید.

اینترنت هر روز گسترش بیشتری می یابد، به طوری که یکسال در بستر آنلاین با پنج سال در دنیای واقعی برابری می کند. اما اصول شروع و رشد یک کسب و کار آنلاین موفق بدون تغییر بوده است و می توان از روش‌های اثبات شده برای پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید.

تنها کافی است کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده و گام های فوق را دنبال کنید. اگر مدت زیادی است مشغول یک کسب و کار آنلاین هستید و به نتیجه‌ی چندانی نرسیده اید، یک بررسی سریع انجام دهید و ببینید در کدام مراحل عملکرد خوبی نداشته اید. برای موفقیت کسب و کار آنلاین خود نباید در این اصول اولیه مرتکب اشتباه شوید.

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-10-08 12:33:02
دسته بندی ها