تقویم تاریخ - 1 مهر

1 مهر 1398 - 0:00
تقویم تاریخ - تقویم تاریخ - 1 مهر
تقویم تاریخ - 1 مهر
امتیاز مطلب: 91%

درگذشت زیگموند فروید عصب شناس اتریشی

زیگموند شلومو فروید عصب شناس و روانکاو اتریشی 23 سپتامبر 1939م. در 83 سالگی در لندن درگذشت. فروید در سال 1881م. از دانشگاه وین پذیرش گرفت و سپس در زمینه‌های اختلالات مغزی و گفتاردرمانی و کالبدشناسی اعصاب میکروسکوپی در بیمارستان عمومی وین به تحقیق پرداخت. او به عنوان استاد دانشگاه در رشته نوروپاتولوژی در سال 1885م. منصوب و در سال 1902م. به عنوان پروفسور شناخته شد. در ایجاد روانکاوی و روش‌های بالینی برای روبرو شدن با علم آسیب‌شناسی روانی از طریق گفتگو بین بیمار و روانکاو فروید تکنیک‌هایی را مثل استفاده از تداعی آزاد(به روشی گفته می‌شود که در آن بیمار هرآن چه را به ذهنش خطور می‌کند، بیان می‌نماید) و همچنین کشف انتقال (فرایندی که در آن بیمار و روانشناس خاطرات کودکی خود را با هم درمیان می‌گذارند) و همچنین فرایند تحلیلی روانشناسی را ارائه کرد. از فروید به عنوان پدر علم روانشناسی یاد می شود. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری زیگموند فروید روی لینک زیر کلیک نمایید.

زیگموند فروید عصب شناس اتریشی

زندگینامۀ تصویری زیگموند فروید

تولد محمدرضا شجریان خوانندۀ ایرانی

محمدرضا شجریان آهنگساز، خواننده، موسیقیدان و خوشنویس ایرانی 1 مهر 1319 در مشهد مقدس دیده به جهان گشود. وی که از معدود خوانندگان ایرانی نامزد جایزۀ معروف گرمی است در ایران لقب خسرو آواز ایران را به خود اختصاص داده است. وی که در حال حاضر رئیس شورای عالی خانۀ موسیقی ایران و مؤسس گروه موسیقی شهناز است فرزندان خویش را نیز به دنیای موسیقی معرفی کرده است. خوانندگان سرشناسی چون ایرج بسطامی، حسام‌الدین سراج، حمیدرضا نوربخش، علی جهاندار و پسرش همایون از شاگردان شجریان هستند. محمدرضا شجریان مبدع چند ساز جدید در موسیقی ایرانی است. وی در اردیبهشت ۱۳۹۰ در نمایشگاه در تهران سازهای ابداعی خویش را رسماً به نمایش عمومی درآورد. برخی این سازها عبارتند از: صراحی، شهر آشوب، ساغر، کرشمه، سبو و… خسرو آواز ایران امروز 79 ساله شد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری محمدرضا شجریان روی لینک زیر کلیک نمایید.

محمدرضا شجریان

زندگینامۀ تصویری محمدرضا شجریان

تولد اریک واینمایر اولین نابینای صعودکننده به قلۀ اورست

اریک واینمایر

اریک واینمایر ورزشکار ماجراجوی آمریکایی، نویسنده، فعال و سخنران انگیزشی 23 سپتامبر 1968م. در نیوجرسی متولد شد. موفق به صعود به قله کوه اورست در 25 آوریل 2001م. شد. وی در ماه سپتامبر سال 2002م. که صعود به هفت قله را تکمیل نمود، به جمع 150 نفر از کوهنوردانی که تا آن زمان موفق به انجام این امر شده بودند پیوسته، که تنها کوهنورد نابینا در این جمع بشمار می‌رود. او که در سال 2008م. قله پونچاک جایا واقع در غرب پاپوآ گینه نو، بلندترین قله استرالیا را فتح نمود امروز 51 ساله شد. برای مشاهدۀ زندگینامۀ تصویری اریک واینمایر روی لینک زیر کلیک نمایید.

زندگینامۀ تصویری اریک واینمایر

تولد روبرت بوش بنیانگذار شرکت «BOSCH»

روبرت بوش صنعتگر و مخترع آلمانی 23 سپتامبر 1861م. در آلبک متولد شد. وی در سال 1886م. شرکت لوازم خانگی و الکترونیکی بوش را در اشتوتگارت تأسیس کرد. شرکت بوش (BOSCH) که شهرت بسیاری در تولید لوازم خانگی با کیفیت دارد با فعالیت در حوزه فناوری‌های خودکار و صنعتی، کالاهای مصرفی و فناوری‌های ساختمانی، در سال 2010م. فروشی معادل 47.5 میلیارد یورو داشت که با رشدی معادل 27 درصد در سال، سریعترین رشد سالانه را در تاریخ 125 ساله خود ثبت کرد.

روبرت بوش بنیانگذار شرکت «BOSCH»

تولد ری چارلز نوازندۀ آمریکایی

ری چارلز رابینسون نوازنده مشهور آمریکایی پیانو و کیبورد الکتریک و خواننده سبک‌های جاز و ریتم اند بلوز 23 سپتامبر 1930م. در جورجیا متولد شد. وی که  در هفت سالگی بینایی اش را از دست داد، از پیشگامان موسیقی سول و پیانو بود که به شکل‌دهی به صدای ریتم اند بلوز پرداخت و به همه سبک‌ها صوتی سول‌وار بخشید از موزیک کانتری گرفته تا استانداردهای پاپ. وی به زعم بسیاری از نوازندگان و موسیقیدانان معاصر خود یک نابغۀ واقعی بود.

ری چارلز نوازندۀ آمریکایی

تولد خولیو ایگلسیاس خوانندۀ اسپانیایی

خولیو ایگلسیاس خواننده، ترانه سرا و گیتاریست اسپانیایی 23 سپتامبر 1943م. در مادرید متولد شد. طبق آمار ارائه شده توسط شرکت سونی خولیو ایگلسیاس یکی از 10 هنرمند پرفروش همۀ زمانهاست به طوریکه تا به امروز آثار وی بیش از 200 میلیون نسخه به فروش رسیده اند. این هنرمند محبوب و خالق ترانه های عاشقانه امروز 75 ساله شد.

خولیو ایگلسیاس خوانندۀ اسپانیایی

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-24 10:08:25
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها