101 نکته‌ی مهم برای اینکه هر روز عاشق‌تر شوید

25 مرداد 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 101 نکته‌ی مهم برای اینکه هر روز عاشق‌تر شوید
101 نکته‌ی مهم برای اینکه هر روز عاشق‌تر شوید
امتیاز مطلب: 88%

رابطه‌ی زناشویی نیازمند مراقبت و رسیدگی است و هرکسی نمی‌تواند این رابطه را به خوبی حفظ کند. برای اینکه رابطه‌ی موفقی داشته باشید باید همیشه در زندگی‌تان اشتیاق و هیجان بوجود آورید و طوری برنامه ریزی کنید که رابطه‌تان تکراری نشود و تازگی خود را از دست ندهد. با یوکن همراه باشید تا در این مقاله 101 نکته کاربردی در این زمینه معرفی کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید رابطه‌تان را بهبود دهید. تمام 101 نکته توسط متخصصان مجرب ارائه شده‌اند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

1. گوش شنوا داشته باشید

وقتی در حال صحبت با شریک زندگی‌تان هستید، سعی کنید با تمام وجود به او گوش کنید. گوش دادن به معنای تفکر درمورد صحبت‌های طرف مقابل است. برای اینکه به همسرتان نشان دهید به حرف‌های او با دقت گوش می‌کنید، از او سوالاتی در رابطه با صحبت‌هایش بپرسید.

2. چند روز از هم دور شوید

دلتنگی و دوری می‌تواند رابطه‌تان را بهتر کند. اگر روابط‌تان رو به فرسودگی و روزمرگی رفته است، پیشنهاد می‌کنیم چند روزی از هم دور باشید. زمان دوری بستگی به روحیات خودتان دارد و می‌‌تواند چند روز تا چند هفته باشد.

3. به سراغ مشاوره بروید

مشاوره به ما کمک می‌کند مشکلات و نگرانی‌هایمان را بیان کنیم و به بهترین راه‌حل برسیم. مشاور می‌تواند یک دوست یا حتی یکی از اعضای خانواده‌مان باشد. پیشنهاد می‌کنیم با یک مشاوره کاردرست در ارتباط باشید.

4. به اندازه به سراغ گوشی موبایل‌تان بروید

تلفن همراه کاربردهای زیادی دارد، اما گاهی می‌تواند به زندگی مشترک‌‌تان آسیب بزند. تصور کنید با همسرتان در حال صحبت کردن هستید، اما مدام به گوشی خود نگاه می‌کنید و توجهی به همسرتان ندارید. پس در استفاده از تلفن همراه‌تان دقت کنید و رابطه‌تان را زیر سوال نبرید.

5. کارهای دونفره انجام دهید

گاهی با انجام برخی کارهای ساده، می‌توانید رابطه‌تان را بهبود دهید. مثلا به سراغ انجام کارهای دونفره و تیمی بروید که باعث تقویت رابطه‌تان می‌شود.

6. لیستی از سرگرمی‌ها داشته باشید

برای اینکه اوقات خوبی را با همسرتان سپری کنید، لیستی از کارهای سرگرم کننده و موردعلاقه خود تهیه کنید.

7. با افراد مسن ارتباط برقرار کنید

افراد مسن (بیش از 65 سال) تجربیات ارزشمندی دارند و معاشرت با آنها می‌تواند به افزایش تجربه‌های شما کمک کند. پس زیاد شدن دامنه تجربیات شما، رابطه‌تان را تقویت می‌کند.

8. قدردانی کنید

به خاطر کوچک‌ترین کاری که همسرتان انجام می‌دهد، از او قدردانی کنید. او هر روز تصمیم می‌گیرد در کنار شما باشد و لازم است قدردانش باشید.

9. سوال بپرسید

قطعا در ابتدای آشنایی با همسرتان و در زمان خواستگاری، سوالاتی از او پرسیده‌اید مانند، چه برنامه‌ای برای آینده داری؟ چطور می‌خواهی فرزندانت را تربیت کنی؟ اما به دلیل اینکه در طی زمان شخصیت و نظرات افراد تغییر می‌کند، ممکن است پاسخ به این سوالات نیز دستخوش تغییر شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم هر چند وقت یک بار، سوالات اینچنینی از همسرتان بپرسید و پاسخ‌های او را به خاطر بسپارید.

10. روی نکات مثبت متمرکز شوید

10 مورد از خصوصیات مثبت همسرتان را که به آنها علاقه دارید، یادداشت کرده و سعی کنید روی آنها متمرکز شوید.

11. هیچ‌وقت غر نزنید

از غر زدن دست بردارید، زیرا یکی از بدترین رفتارهایی است که می‌تواند روی رابطه‌تان تاثیر منفی بگذارد و شما را از همسرتان دور کند. به جای غر زدن تمام مواردی که باعث ناراحتی‌تان می‌شود را پیدا کرده و یک روز تعطیل درباره‌ی آنها با همسرتان حرف بزنید.

12. مسئولیت‌پذیر باشید

همیشه در زندگی مشترک مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید و به راحتی بگویید من اشتباه کردم. مسئولیت پذیری مهارت مهمی در زندگی است که دو طرف باید به دست آورند.

13. مراقب احساسات‌تان باشید

برای موفقیت در رابطه‌ی عاطفی، ابتدا لازم است نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید.

14. نیازهایتان را  بشناسید

توقع نداشته باشید همسرتان ذهن شما را بخواند و تمام نیازهایتان را حدس بزند، بلکه برای بیان احساسات و نیازهای خود، آنها را به صورت واضح با همسرتان در میان بگذارید.

15. در یک کلاس ثبت نام کنید

برای اینکه روابط بهتری با همسرتان داشته باشید، در کلاس موردعلاقه خود شرکت کنید، مانند کلاس آشپزی، هنری، یوگا و ...

16. مسائل را پیچیده نکنید

گاهی مشکلات را بزرگتر از آنچه که واقعا هست، می‌کنیم و هیچ توجهی هم به این مساله نداریم. سعی کنید مشکلات را با مذاکره و ارائه‌ی راه حل برطرف کنید و بی‌دلیل آنها را بزرگ نکنید.

17. سو‌ظن نداشته باشید

گاهی زن یا مرد، حرفی را از همسر خود می‌شنوند و احساس می‌کنند طرف مقابل قصد ناراحت کردن آنها را داشته است. قبل از اینکه افکار منفی به سراغ‌تان بیاید، به دنبال دلیل این موضوع باشید. اگر باز هم به این نتیجه رسیدید که همسرتان قصد ناراحت کردن شما را داشته است، با او در این‌باره صحبت کنید تا مشکل بزرگتر نشود.

18. یادداشت‌های عاشقانه بنویسید

به جای ارسال پیام‌های عاشقانه برای همسرتان، برای او یادداشت‌های عاشقانه بگذارید. این یادداشت‌ها را بالای تخت، روی آینه و یا هر جایی مقابل چشم همسرتان قرار دهید.

19. همین حالا دست به کار شوید

برای اینکه صمیمیت بیشتری وارد رابطه‌تان کنید، به همسرتان در کارهای خانه، حتی کارهای بسیار کوچک کمک کنید. مثلا در هنگام پختن غذا، جمع و جور کردن یا ظرف شستن کنارش باشید.

20. از اینترنت جدا شوید

برای چند دقیقه هم که شده دیسکانکت شوید و از فضای مجازی فاصله بگیرید تا فرصت بیشتری برای رسیدگی به همسرتان داشته باشید.

21. هم دردی کنید

گاهی ممکن است با اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ای در زندگی مواجه شویم. در این مواقع به جای تلاش‌های بیهوده همانند یک همدم و حامی کنار همسرتان باشید و کاری کنید که تلخی این اتفاقات را از یاد ببرد.

22. جشن‌های کوچک بگیرید

برای اینکه رابطه‌ی بهتری داشته باشید از نقش زن و شوهری فاصله بگیرید و همانند دو دوست صمیمی در بیرون از خانه قرار عاشقانه بگذارید. تعطیلات آخر هفته بهترین فرصت برای انجام این کار است و نیاز نیست تدارک خاصی هم ببینید.

23. خودتان باشید

در تمام مراحل زندگی مشترک، چه در مرحله‌ی آشنایی و چه پس از ازدواج، سعی کنید خودتان باشید. چرا که صداقت در رفتار شما هویدا می‌شود. پس همیشه همانطور که واقعا هستید، رفتار کنید.

24. تعارف نکنید

در رابطه با همسرتان از جملات تعارفی و کنایه‌ای استفاده نکنید و هر چه می‌گویید نظر واقعی خودتان باشد.

25. وعده پوچ ندهید

اگر وعده‌ای به همسرتان می‌دهید، حتما به آن پایبند باشید. با این کار، هم زندگی هدفمندتری خواهید داشت و هم اعتبارتان پیش همسرتان بیشتر می‌شود.

26. تشویق کنید

وقتی همسرتان رفتار یا گفتار مثبتی داشت، حتما او را تشویق و تایید کنید.

27. روابط‌تان را محدود نکنید

حتما رابطه‌ی خود را بعد از ازدواج با خانواده و دوستان قدیمی‌تان حفظ کنید.

28. به خواسته‌های همسرتان توجه نشان دهید

اگر رفتاری باعث ناراحتی یا عصبانیت همسرتان می‌شود، حتما این عادت را کنار بگذارید و برای خواسته‌ی او ارزش قائل شوید.

29. درباره‌ی جزئیات صحبت کنید

در پایان هر روز درباره‌ی روزی که پشت سر گذاشته‌اید، با همسرتان صحبت کنید.

30. عکس‌العمل مثبت نشان دهید

وقتی با همسرتان درباره‌‌ی روزی که گذرانده صحبت می‌کنید، حتما با او همدردی کنید و علت اتفاقات بدی که برایش رخ داده را بپرسید.

31. هدیه بخرید

هیچ‌وقت تاثیر هدیه، حتی هدایای کوچک را نادیده نگیرید. همین هدیه‌های خیلی کوچک هم می‌تواند همسرتان را خوشحال کند و رابطه‌تان را بهبود ببخشد. پس بدون هیچ بهانه‌ای برای همسرتان هدیه بخرید.

32. از همسرتان کمک بخواهید

وقتی نیاز به کمک دارید، با همسرتان مشورت کنید و روی کمک‌های او حساب باز کنید. برخی افراد عادت به مشورت دارند، اما هیچ‌وقت به نظرات همسرشان اهمیت نمی‌دهند.

33. همسرتان را لایک کنید

به صفحات اجتماعی همسرتان سر بزنید و تمام پست‌ها و تصاویر او را لایک کنید.

34. به مکان اولین قرارتان بروید

هرازگاهی به اولین جایی که همدیگر را ملاقات کردید، بروید و خاطرات خوش را زنده کنید.

35. پیاده‌روی کنید

مسیر زیبا و رویایی‌تان را در نظر بگیرید و در کنار همسرتان قدم بزنید. البته در هنگام پیاده‌روی تمام وسایل الکترونیکی مانند تلفن و تبلت را خاموش کنید تا هیچ مزاحمی نداشته باشید.

36. شام موردعلاقه‌تان را درست کنید

با پختن یک شام لذیذ، همسرتان را شاد می‌کنید و رنگ‌و‌بویی تازه به زندگی‌تان می‌دهید.

37. سرگرمی‌های مشترک داشته باشید

بسیار مهم است برای خودتان وقت بگذارید و به انجام سرگرمی‌های موردعلاقه‌تان بپردازید، اما در مقابل لازم است در سرگرمی‌های همسرتان هم شرکت کنید.

38. به یوگا بروید

اگر ممکن است با هم در کلاس یوگا ثبت نام کنید.

39. به سفر بروید

حتما نباید به جایی دور سفر کنید. گاهی با سفر به شهرهای نزدیک هم می‌توانید خاطراتی خوب ثبت کنید و از باهم بودن لذت ببرید.

40.به نیازهای همسرتان توجه کنید

بدون اینکه همسرتان از شما بخواهد، نیازها و خواسته‌های او را مهیا کنید.

41. تازگی رابطه‌تان را حفظ کنید

برای اینکه روزمرگی وارد رابطه‌تان نشود، به سراغ کارهای جدید و هر فعالیتی که می‌تواند تجربه‌ای جدید برایتان به ارمغان آورد، بروید.

42. تعطیلات را به خوشی سپری کنید

برای گذراندن تعطیلات به جاهای هیجان‌انگیز بروید و تعطیلات را برای خود به یادماندنی کنید.

43. رفتارهای عاطفی نشان دهید

در آغوش گرفتن، بوسیدن، نگاه‌های عاشقانه، از جمله رفتارهای عاطفی هستند که می‌توانید در رابطه با همسرتان داشته باشید. هرگز رفتارهای عاطفی را از همسرتان دریغ نکنید و رابطه‌تان را در مسیر بهتری قرار دهید.

44. اتفاقات تلخ را فراموش کنید

برخی از زوج‌ها هنگام قرارگرفتن در موقعیت‌های خاص، اتفاقات ناخوشایندی که در گذشته اتفاق افتاده را یادآوری می‌کنند که اصلا کار درستی نیست. اصلا نیاز نیست اتفاقات تلخ 6 ماه قبل را با همسرتان مرور کنید.

45. حرف او را قطع نکنید

حتی اگر صحبت‌های همسرتان کسل کننده و ناخوشایند است، باز هم به حرف‌‌هایش گوش کنید و هیچ‌وقت در بین صحبت‌های او حرفی نزنید.

46. تشکر کنید

هر خواسته‌ای از همسرتان دارید، آن را با عبارت «محبت می‌کنی» بیان کنید و به خاطر انجام هر کار کوچکی، از او تشکر کنید.

47. دو نفری آشپزی کنید

یک روز تعطیل را به آشپزی دو نفره اختصاص دهید و از کنار هم بودن لذت ببرید.

48. کمی خلاقیت داشته باشید

برای اینکه اوقات بهتری با همسرتان داشته باشید، مکالمه‌ای سرگرم‌کننده با او برقرار کنید. مثلا از همسرتان بپرسید، اگر در یک جزیره دور افتاده باشی و بخواهی فیلمی تماشا کنی، کدام فیلم را می‌بینی؟ با این کار، مکالمات شیرینی خواهید داشت و اوقات خوشی را در کنار هم سپری می‌کنید.

49. دفتر آرزوهای مشترک داشته باشید

یکی از کارهای هیجان‌انگیزی که می‌توانید انجام دهید، این است که دفتری مشترک بخرید و در آن آرزوهای مشترک‌تان را یادداشت کنید.

50. موافقت و مخالفت‌ها را بپذیرید

کمتر زن و شوهری پیدا می‌شود که در مورد تمام مسائل با هم موافق باشند. در هر صورت بهتر است به عقاید و نظرات همسرتان احترام بگذارید و تفاوت‌ها را به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل کنید. البته اگر تفاوت‌ها مربوط به مسائل مهم زندگی نباشد مانند عقاید، دین، باورها و ...

51. هدف تعیین کنید

هرکسی در زندگی خود اهدافی دارد، پس باید برای روابط خود نیز اهدافی را در نظر بگیرید. شاید هدف شما در رابطه تفریح و سفر کردن باشد، اما دیگری بخواهد ساعت‌ها پای تلویزیون بنشیند و فیلم تماشا کند.

52. شاد باشید

تنها کسی که می‌تواند حس خوب در ما ایجاد کند، خودمان هستیم. پس برای شاد بودن به دنبال راه حل باشید و بهترین آنها را عملی کنید.

53. بدانید چه چیزی باعث ناراحتی و دعوا می‌شود

زوج‌های موفقی که می‌دانند چه مواردی باعث ایجاد ناراحتی در همسرشان می‌شود و حتی رفتارهای او را در چنین موقعیت‌هایی می‌شناسند، بهتر می‌توانند روابط‌شان را کنترل کنند. حتی با شناسایی این الگوها می‌توانید همسرتان را ترغیب کنید تا الگوهای مخرب را تغییر دهد.

54. عشق را تعریف کنید

یکی از کارهای مثبتی که می‌توانید برای بهبود روابط‌تان انجام دهید، تعریف عشق از زبان خودتان است. پس به جای اینکه به همسرتان یک دوستت دارم معمولی بگویید، عشق را از زبان خود و با کلماتی که از عمق وجودتان می‌آید، تعریف کنید.

101 نکته ی مهم برای اینکه هر روز عاشق تر شوید!

55. روزهای خاص را جشن بگیرید

کار دیگری که می‌توانید برای تقویت روابط‌تان انجام دهید، برنامه‌ریزی برای روزهای خاص است. برای مثال، روز تولد، تاریخ عقد و ازدواج را به یاد بسپارید و برای به یادماندنی کردن این روزها برنامه‌ریزی کنید.

56. با همسرتان هم دردی کنید

وقتی همسرتان دچار مشکلی می‌شود، به او نزدیک شده و ابراز هم دردی کنید. او با این کار احساس تنهایی نکرده و اعتماد به نفس بیشتری برای مواجهه با مشکلات خواهد داشت.

57. همسرتان را نوازش کنید

ابراز محبت فیزیکی تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد، پس از هر فرصتی برای ابراز محبت به همسرتان استفاده کنید، او را در آغوش بگیرید و نوازشش کنید.

58. «دوستت دارم» را به کار بگیرید

«دوستت دارم» از جملات فوق‌العاده‌ای است که همیشه باید به همسرتان بگویید تا رابطه‌تان تازگی خود را از دست ندهد.

59. بین روز پیامک بزنید

وقتی همسرتان برای خوردن ناهار در یک روز کاری فرصت استراحت دارد، برای او پیامک عاشقانه بفرستید و حال و هوایش را عوض کنید.

60. سفر دونفره بروید

با همسرتان به سفر بروید تا خاطرات سفرهای دونفره در ذهن‌تان تداعی شود.

61. علت دوست داشتن خود را بگویید

برای بهبود رابطه با همسرتان، به او بگویید چرا دوستش دارید و خصوصیات مثبتش را به زبان بیاورید.

62. بی دلیل دعوا نکنید

برخی از زوج‌ها فکر می‌کنند دعوا نمک زندگی است. در حالیکه اصلا این طور نیست و نباید به خاطر هر مساله‌ای بحث و دعوا راه انداخت.

63. به همسرتان نگاه کنید

ساعات زیادی در کنار همسرمان هستیم، اما گاهی فراموش می‌کنیم حتی به او نگاه کنیم. پیشنهاد می‌کنم چند دقیقه در روز را به دیدن همسرتان از نزدیک و با دقت اختصاص دهید.

64. همسرتان را با نام مستعار صدا بزنید

برای اینکه صمیمیت در رابطه‌تان بیشتر شود، از اسامی متناسب با خصوصیات مثبت همسرتان استفاده کنید و او را با این عناوین صدا بزنید. البته باید در موقعیت‌های دونفره از این اسامی استفاده کنید.

65. زمانی را تنها باشید

بودن در کنار همسرتان بسیار مهم است، اما باید زمانی را به خودتان و تنهایی اختصاص دهید. نزدیکی زیاد در رابطه می‌تواند مشکل ساز باشد.

66. در کنار هم شام بخورید

برخی از زوج‌ها به صورت جداگانه شام می‌خورند. برای اینکه عشق و صمیمیت وارد رابطه‌تان شود، توصیه می‌کنیم شام را در کنار هم و بر سر یک میز سرو کنید.

67. تلویزیون را خاموش کنید

تمام روز تلویزیون را خاموش کنید و تمام وقت‌تان را به صحبت کردن با هم اختصاص دهید.

68. شفاف‌سازی کنید

هیچ‌وقت در مورد هیچ مساله‌ای، شک و ابهام نداشته باشید. سعی کنید تا جای ممکن تمام موضوعات را برای خود و همسرتان شفاف‌سازی کنید.

69. احساسات‌تان را بروز دهید

همسرتان نزدیک‌ترین فرد به شماست و حق دارد از احساسات واقعی شما مطلع باشد. پس بهتر است تمام احساسات خود را صادقانه به همسرتان بروز دهید.

70. درست صحبت کنید

درست صحبت کردن مهارت مهمی در زندگی است که جایگاه ویژه‌ای در زندگی مشترک دارد.  پس یاد بگیرید اصولی و درست صحبت کنید.

71. به علایق همسرتان توجه کنید

قطعا علاقه‌مندی‌های یکسانی با همسرتان ندارید، اما می‌توانید به علایق او احترام بگذارید.

72. قدردانی کنید

برای هر کار کوچکی قدردان همسرتان باشید.

73. مهربان باشید

برای اینکه بتوانید با اطرافیان‌تان مهربان باشید، ابتدا باید با خودتان مهربان باشید و مهرورزی را در خود پرورش دهید.

74. استراحت کنید

امروزه فشار زیادی از کار و استرس روی افراد تحمیل می‌شود. پس بهتر است تعطیلات آخر هفته را استراحت کنید تا انرژی بیشتری برای رابطه و شغل خود داشته باشید.

75. با خودتان رقابت کنید

شما و همسرتان حامی هم هستید و نباید با هم وارد رقابت شوید. برای داشتن زندگی سالم، همیشه با خودتان رقابت کنید.

76. از همسرتان مراقبت کنید

در هر شرایطی مراقب همسرتان باشید و به او هم اجازه دهید در زمان بیماری یا موقعیت‌های سخت، از شما مراقبت کند. این که کسی همانند همسرتان از شما مراقبت کند، نشان دهنده‌ی ضعف‌تان نیست. بلکه هر کسی ممکن است نیاز به کمک و مراقبت دیگران داشته باشد.

77. سرگرمی ایجاد کنید

سرگرمی و شادی را وارد رابطه‌تان کنید تا همواره از کنار هم بودن لذت ببرید.

78. از همسرتان تعریف کنید

یکی از راه‌های قدردانی از همسرتان، تعریف و تمجید کردن از او در مقابل دیگران است.

79. حسادت نکنید

حسادت رفتار اشتباهی است که می‌تواند رابطه‌ی شما را به خطر بیندازد، پس به خود بگویید: حسادت ممنوع!

80. بهترین رابطه زناشویی را داشته باشید

هیچ‌بهانه‌ای نباید مانع از ایجاد بهترین روابط در بین شما شود. چراکه تاثیر زیادی روی کیفیت زندگی شما می‌گذارد.

81. روابط اجتماعی‌تان را تقویت کنید

روابط اجتماعی خود را تقویت کنید و بدانید ارتباط با اجتماع می‌تواند یک سرگرمی لذت‌بخش باشد.

82. آموزش دهید

اگر همسرتان توانایی خاصی دارد، از او بخواهید توانایی خود را به شما آموزش دهد. حتما می‌دانید آموزش دادن به دیگران می‌تواند حس خوبی را به فرد آموزش دهنده و آموزش گیرنده انتقال دهد.

83. توانایی‌هایتان را پرورش دهید

به دنبال پرورش توانایی‌های فردی خود باشید. نیاز نیست زن‌و‌مرد در همه چیز با هم اشتراک داشته باشند، زیرا هر فردی استعدادها و توانایی‌های منحصر به فردی دارد و باید برای شکوفایی آنها تلاش کند.

84. احساس خوشبختی داشته باشید

داشتن احساس خوشبختی یعنی اینکه رابطه‌ی خوبی دارید. پس برای تقویت این احساس در خود و طرف مقابل‌تان تلاش کنید.

101 نکته ی مهم برای اینکه هر روز عاشق تر شوید!

85. همدیگر را لمس کنید

لمس قسمت‌های مختلف بدن همسرتان می‌تواند حس خوبی به شما و او منتقل کند. پس این مساله را در نظر داشته باشید و از آن غافل نشوید.

86. در زمان حال زندگی کنید

هیچ‌وقت در گذشته غرق نشوید و اجازه ندهید اتفاقات گذشته، زندگی فعلی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

87. مراقب خودتان باشید

به خودتان به اندازه‌ی همسرتان اهمیت دهید و هیچ‌وقت بودن با همسرتان باعث فراموشی خودتان نشود.

88. موقعیت‌های غیرمنتظره را دریابید

گاهی موقعیت‌های پیش‌بینی نشده می‌تواند خاطرات خوبی برای ما بسازد، پس از این موقعیت‌ها لذت ببرید و سعی کنید بهترین خاطرات را به ارمغان آورید.

89. کیفیت زندگی‌تان را بالا ببرید

بودن در رابطه باید کیفیت زندگی شما را بالا ببرد، در غیر این صورت آن رابطه هیچ ارزشی نخواهد داشت.

90. روی خصوصیات مثبت تمرکز کنید

حتی در سخت‌ترین شرایط و در اوج عصبانیت هم به نقاط مثبت همسرتان توجه کنید.

91. کمک حال باشید

سعی کنید همیشه و در هر شرایطی کمک حال همسرتان باشید و هیچ‌وقت از کمک به او غفلت نکنید.

92. نفس عمیق بکشید

در هنگام عصبانیت یا تصمیم برای انجام یک کار مهم، یک نفس عمیق بکشید و دوباره برای انجام این کار اقدام کنید.

93. به خودتان فکر کنید

گاهی زمان زیادی را صرف فکر کردن به طرف مقابل می‌کنیم و خودمان را از یاد می‌بریم. گاهی لازم است به خودمان هم فکر کنیم و رفتارهای خود را زیر ذره‌بین ببریم و مورد قضاوت قرار دهیم.

94. تلفنی باهم حرف بزنید

ملاقات حضوری بهتر از صحبت تلفنی است و صحبت تلفنی نیز تاثیر بیشتری نسبت به پیامک دارد. پس به جای اینکه در طول روز پیامک‌های زیادی ارسال کنید، چند دقیقه‌ای را به صحبت تلفنی اختصاص دهید و از حال هم باخبر شوید.

95. کاریزماتیک باشید

همسرتان در زندگی نیاز به تشویق و انگیزه دارد، در این مواقع باید با هر دستاوردی که به دست می‌آورد او را تشویق کنید و موفقیت‌های کوچک را هم جشن بگیرید.

96. یک کلیپ کوتاه درست کنید

هدیه شما می‌تواند یک کلیپ کوتاه باشد که در آن تمام لحظات خاطره‌سازتان را با موزیکی شاد و ملایم، میکس کرده‌اید. هم‌اکنون نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها این کار را به راحتی انجام دهید.

97. دوچرخه‌سواری کنید

برای دوچرخه‌سواری دونفره در یک روز تعطیل برنامه‌ریزی کنید. دوچرخه‌سواری با همسرتان می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد و رابطه‌تان را تقویت کند.

98. به مکان‌های فرهنگی بروید

با هم به تماشای تئاتر یا فیلمی که برنده جایزه اسکار شده است بروید. سر زدن به مکان‌های فرهنگی مانند موزه‌ها و عمارت‌ها نیز بسیار لذت بخش است.

99. اهداف مشترک داشته باشید

هر یک از شما باید اهداف مشخصی داشته و برای دست‌یابی به آنها تلاش کنید. اما اهداف مشترک بسیار مهم هستند و باید برای تحقق آنها هر کاری از دست‌تان برمی‌آید، انجام دهید و همسرتان را تنها نگذارید.

100. طرف مقابل‌تان را کنترل نکنید

در یک ازدواج موفق دوطرف با اراده و میل خود کنار هم هستند و برای رضایت دیگری تلاش می‌کنند، پس هیچ نیازی به کنترل کردن طرف مقابل نخواهد بود.

101. با هم قرار بگذارید

همانند روزهای اول آشنایی که برای دیدن هم قرار می‌گذاشتید، بعد از ازدواج نیز با هم قرار بگذارید.

 

منبع: kivimag

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-08-14 16:23:54
دسته بندی ها