15 کار هیجان‌انگیزی که زوج‌های موفق در کنار هم انجام می‌دهند

30 مرداد 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 15 کار هیجان‌انگیزی که زوج‌های موفق در کنار هم انجام می‌دهند
15 کار هیجان‌انگیزی که زوج‌های موفق در کنار هم انجام می‌دهند
امتیاز مطلب: 77%

تمام روابط زناشویی مشابه هم نیستند. زوج‌های موفق کارهایی انجام می‌دهند و به اصولی پایبند هستند که آنها را از زوج‌های ناموفق متمایز می‌کند. اگر می‌‌خواهید خوشبختی و شادی را به رابطه‌تان هدیه دهید، اصول زوج‌های موفق را سرلوحه‌ی زندگی خود کرده و کانون خانواده‌تان را گرم کنید. با یوکن همراه باشید تا شما را با 15 کاری که زوج‌های خوشبخت انجام می‌دهند، آشنا کنیم.

1. هر روز به همدیگر توجه دارند

در جامعه‌ی امروزی با مشکلات و گرفتاری‌های زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم و گاهی ممکن است شریک زندگی‌مان را فراموش کنیم. قبل از اینکه درباره مشکلات روزتان صحبت کنید، شریک عاطفی‌تان را در آغوش بگیرید، ببوسید و از او بپرسید: «امروز را چطور گذراندی؟»

15 کار هیجان انگیزی که زوج های موفق در کنار هم انجام می دهند

2. به یکدیگر اعتماد دارند و از حسادت دوری می‌کنند

ما در دانشگاه و محل کار با جنس مخالف در ارتباط هستیم، پس چطور می‌توانید از طرف مقابل‌تان انتظار داشته باشید هیچ معاشرتی با جنس مخالف خود نداشته باشد؟ به همسرتان اعتماد کنید و این باور را در خود بوجود آورید که او درستکار است، مگر اینکه خلافش ثابت شود. اگر بدون هیچ مدرکی شریک زندگی‌تان را خیانت کار بخوانید و او احساس کند هیچ اعتمادی در رابطه‌تان وجود ندارد چطور می‌تواند انگیزه‌ی وفاداری داشته باشد؟

3. از نقاط مشترک‌شان اطلاع دارند

«نقاط مشترک» همان چیزی است که یک رابطه‌ی فوق‌العاده پدید می‌آورد، اما باید همیشگی باشد. برای اینکه رابطه‌ای موفق و جذاب داشته باشید، سرگرمی‌ها و علائق مشترک‌تان را پیدا کنید. اگر علاقه‌مندی‌های مشترکی ندارید، به دنبال چیزهایی باشید که هر دوی شما به آن علاقه‌مندید.

15 کار هیجان انگیزی که زوج های موفق در کنار هم انجام می دهند

باید بدانید زوج‌های خوشبخت روی نقاط مشترک و تفاهم‌ها تمرکز دارند.

4. با یکدیگر مدارا می‌کنند

زوج‌های موفق با یکدیگر سازش می‌کنند. حقیقت این است که ما نمی‌توانیم هر چیزی که می‌خواهیم را داشته باشیم. اگر به همسرتان پیشنهاد تماشای فیلمی رمانتیک را می‌دهید و او قبول نمی‌کند، لجبازی نکنید، بلکه موقعیت او را درک کرده و احترام متقابل‌تان را حفظ کنید.

5. به حرف همدیگر گوش می‌دهند

زوج‌های خوشبخت به یکدیگر گوش می‌دهند. آیا واقعا به حرف‌های شریک زندگی‌تان گوش می‌دهید یا منتظر هستید حرف‌هایش تمام شود تا خودتان صحبت کنید؟ اجازه دهید شریک زندگی‌تان تمام حرفش را بزند و مطمئن شوید صحبت‌هایش را درک کرده‌اید. با گفتن جمله‌ای همانند: «اگر درست متوجه شده باشم، تو فکر می‌کنی که... درست است؟»

15 کار هیجان انگیزی که زوج های موفق در کنار هم انجام می دهند

6. به اشتباهات‌شان اعتراف می‌کنند

بحث و دعوا چندان خوشایند نیست، اما به تاخیر انداختن آن هم جنبه‌ی مثبتی ندارد. وقت را هدر ندهید، اگر کار اشتباهی انجام داده‌اید به سرعت به اشتباهتان اعتراف کرده و آن را به بهترین وجه ممکن جبران کنید.

7. به پیشرفت یکدیگر کمک می‌کنند

خیلی سخت است کسی شما را دوست بدارد، اما هیچ تمایلی به علایق شخصی‌تان نداشته باشد. اگر یک فرصت خوب شغلی برای شریک زندگی‌تان فراهم شده است، از او حمایت کنید. اگر همسرتان در حال تلاش برای کسب موقعیتی عالی است، او را تشویق کنید و حامی‌اش باشید. برای موفقیت‌های شریک زندگی خود ذوق کنید؛ اگر دستاوردهایش را از آن خود می‌دانید. این همان کاری است که زوج‌های خوشبخت انجام می‌دهند و همواره باعث پیشرفت یکدیگر می‌شوند.

15 کار هیجان انگیزی که زوج های موفق در کنار هم انجام می دهند

8. هیچ کینه‌ای از هم به دل نمی‌گیرند

هر کسی ممکن است مرتکب اشتباه شود. بیماری، استرس، اتفاقی غیرمنتظره می‌تواند ما را آشفته و بی‌حوصله کند. گاهی این شرایط به قدری غیرقابل تحمل است که باعث می‌شود همسرتان رفتار نسنجیده‌ای از خود نشان دهد. باید حال روحی او را درک کنید و رفتارهایش را به دل نگیرید.

9. عشق‌شان را بروز می‌دهند

زوج‌های خوشبخت عشق و محبت خود را ابراز می‌کنند. عبارت «دوستت دارم» قدرتی دارد که باید هر روز به زبان آورده شود. مهم نیست چقدر با هم هستید، مهم این است عشق و لبخندتان را به شریک زندگی خود هدیه دهید. این همان کاری است که زوج‌های خوشبخت انجام می‌دهند و هرگز عشق‌شان را از همدیگر دریغ نمی‌کنند.

10. از یکدیگر تعریف و تمجید می‌کنند

آیا یادتان می‌آید کی به همسرتان گفتید چقدر در این لباس جذاب هستی؟ آیا به تازگی به شوهرتان گفته‌اید در کت‌و‌شلواری که اخیرا خریده چقدر خوشتیپ‌تر به نظر می‌رسد؟ زوج‌های خوشبخت در هر شرایطی از یکدیگر تعریف می‌کنند. اگر از همدیگر تعریف نکنید، ممکن است احساس بی‌توجهی کنید.

15 کار هیجان انگیزی که زوج های موفق در کنار هم انجام می دهند

11. رابطه زناشویی خوبی دارند

رابطه جنسی قوی تنها برای اوایل ازدواج نیست، بلکه باید همواره مورد توجه قرار گیرد. شاید وقتی بچه‌دار شوید، کمی از هیجان رابطه کاسته شود، اما اگر برای آن وقت بگذارید، همه چیز همانند روزهای اول خواهد شد. همین حالا برای آخر هفته‌ای عاشقانه با رابطه زناشویی عالی برنامه ریزی کنید.

12. اهل شوخی هستند

زوج‌های خوشبخت با هم شوخی و بگو و بخند می‌کنند. آنها در مقابل هم شوخ‌طبع هستند و از کنار هم بودن لذت می‌برند. باید بین شما چیزهایی وجود داشته باشد که دیگران چیزی از آن نفهمند. نام‌هایی که بقیه برداشت متفاوتی از آنها دارند. شوخی‌های خنده‌داری که دیگران از آن بی‌خبرند. خاطرات خنده‌دار درباره اشتباهات روزهای اول رابطه‌تان. شما هم با شریک زندگی‌تان شوخی کنید و از این موارد ایده بگیرید.

13. برای یکدیگر وقت می‌گذارند

هر چقدر هم مشغله دارید، رابطه‌تان را مهم‌تر بدانید و برای همسرتان وقت بگذارید. همانند یک گیاه که بدون آب از بین می‌رود، رابطه بدون وقت گذاشتن نیز به تدریج نابود می‌شود.

15 کار هیجان انگیزی که زوج های موفق در کنار هم انجام می دهند

14. زمانی را برای تنهایی خود در نظر می‌گیرند

شاید فکر کنید زوج‌های موفق هیچ‌وقت تنها نیستند، زیرا قبلا هم گفتیم برای باهم بودن وقت می‌گذارند. اما تنهایی هم گاهی لازم است. نباید خوشحالی خود را وابسته به شریک زندگی‌تان کنید. تنهایی به شما فرصت می‌دهد احساسات منحصربه‌فرد خودتان را پیدا کنید. مهمانی‌های مجردی، بهترین تصمیم است، زیرا داشتن کمی استقلال، رابطه‌ی شما را قوی‌تر خواهد کرد.

15. کارهای جدیدی را در کنار هم انجام می‌دهند

معمولا کارهای تکراری را با بی‌حوصلگی انجام می‌دهیم. اگر هر روز کارهای تکراری انجام دهید، باید خود را برای یک زندگی بدون شادی و نشاط آماده کنید. زوج‌های خوشبخت کارهای جدیدی را در کنار هم انجام می‌دهند. برای مثال، به رستوران‌هایی بروید که غذاهای جدید سرو می‌کنند و در کنار همسرتان طعم جدیدی را بچشید. در تعطیلات به شهر یا ساحل تکراری نروید. در این دنیا به قدری جاهای متفاوت و هیجان‌انگیز وجود دارد که برای شما کافی است. همانند زوج‌های خوشبخت، اجازه ندهید زندگی‌تان غرق در روزمرگی شود.

 

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-08-17 14:33:45
دسته بندی ها