هنر ساخت روابطی که برای موفقیت به آن نیاز دارید

22 آذر 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - هنر ساخت روابطی که برای موفقیت به آن نیاز دارید
هنر ساخت روابطی که برای موفقیت به آن نیاز دارید
امتیاز مطلب: 91%

قدرت ساخت روابط را نمی‌توان نادیده گرفت. بسیاری از مردم  کسب و کار خود را بدون توجه به روابط اداره می‌کنند. آن‌ها فقط در مورد تعامل با کسانی که به طور روزانه به آن‌ها نیاز دارند نگران هستند. متأسفانه، این افراد در کار حرفه‌ای خود کوتاهی می‌کنند. با یوکن همراه باشید تا هنر ساخت روابط برای موفقیت را بررسی کنیم.

چگونه ساختن روابط به شغل شما کمک می‌کند؟

ساخت روابط اغلب به عنوان یکی از محرک‌های کلیدی برای ایجاد یک حرفه‌ی موفق به شمار می‌رود و مأموریتی کاملاً حیاتی است. ساخت روابط به شیوه‌های مختلف به حرفه شما کمک میکند. هنگامی‌که تلاش می‌کنید روابط با مشتریان خود برقرار کنید، نشان می‌دهد که شما در واقع به آن‌ها به عنوان مشتری اهمیت می‌دهید.

ایجاد روابط مثبت و حمایتی با همکاران به شما کمک خواهد کرد که کار خود را بهتر انجام دهید. زمانی که آن‌ها بینند که شما عضو مهمی از تیم هستید، می‌خواهند با شما کار کنند و به دنبال تعامل با شما هستند.

همانطور که گفتگو‌های معنی‌داری با رئیس خود انجام می‌دهید و رابطه خود را تقویت می‌کنید، او خواهد دید که می‌تواند به شما اعتماد کند. شما را به عنوان فردی می‌بینند که به گفته‌هایش عمل می‌کند. ایجاد اعتماد و ارتباط با رئیستان می‌تواند به شما در زندگی حرفه‌ای بسیار کمک کند.

هنر ساخت روابطی که برای موفقیت به آن نیاز دارید

با چه کسی باید روابط بسازید؟

در حالت ایده‌آل، باید هم در داخل و هم در خارج شرکت خود روابط ایجاد کنید. بگذارید این را توضیح بدهم:

افراد داخل شرکت می‌توانند در جنبه‌های روزمره کار و حرفه به شما کمک کنند. این افراد شامل رئیس یا کارفرماهای و همکاران می‌شوند. خارج از شرکت، گروه دیگری از افرادی وجود دارند که باید برای ایجاد روابط عالی با آن‌ها کار کنید که شامل مشتریان، مربیان و افراد کلیدی در صنعت شما می‌شوند.

بیایید نگاهی عمیق‌تر به این گروه‌ها بیندازیم:

در داخل محل کار

رئیس

 رابطه خوب با رئیس یا کارفرمایان فوق‌العاده اهمیت دارد. اطمینان حاصل کنید که ارتباط دائمی و قوی با رئیس خود دارید. در مورد اهداف و اولویت‌هایتان واضح باشید. بدانید چه مناطقی بیشترین تأثیر را بر روی سرپرست شما (و در نتیجه شما) ایجاد می‌کنند.

همکاران

این نیز بسیار اهمیت دارد. شما به احتمال زیاد مزایای روابط پایدار با افرادی که با آن‌ها به طور منظم در محل کار ارتباط برقرار می‌کنید را می‌دانید.

این یک چیز فوق‌العاده است که بدانید کسی که با شما کار می‌کند،  هوای شما را دارد و شما نیز از آن‌ها حمایت می‌کنید. این نتیجه مستقیم ایجاد روابط عالی با همکاران است.

هنر ساخت روابطی که برای موفقیت به آن نیاز دارید


مشتریان

این مورد می‌تواند در دسته داخل یا خارج از کار گنجانده شود. برخی از ما با مشتریان داخلی، برخی از ما با مشتریان خارجی کار می‌کنیم. اگر مشتریان شما در داخل شرکت هستند، بسیار مهم است که روابط کاری خوبی با آن‌ها ایجاد کنید.

اگر با مشتری به صورت رو در رو در ارتباط هستید، باید بتوانید روابط دوستانه و مشاوره‌ای با آن‌ها ایجاد کنید. آن‌ها باید شما را به عنوان یک منبع عالی ببینند. این ارزش شماست و از ایجاد روابط اعتماد کننده و معنی‌دار نشات می‌گیرد.

خارج از کار

مربیان

شما می‌توانید مربیانی در داخل و خارج از کار داشته باشید. بهترین سناریو برای داشتن مربیان در هر دو است.

افراد کلیدی صنعت

بهتر است روابط قوی با کسانی که در صنعت شما هستند ایجاد کنید. به این ترتیب می‌توانید از مشاوره یکدیگر استفاده کنید. اگر با یک چالش جدید روبرو باشید، می‌توانید گوشی را بردارید و از راهنمایی فرد دیگر استفاده کنید.

هنر ساخت روابطی که برای موفقیت به آن نیاز دارید

هنر ساخت روابط

ساخت روابط بخشی علم و بخشی هنر است. برای ایجاد روابط سازنده و مؤثر، باید واقعاً به دیگران علاقه‌مند باشید.  استراتژی هایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند روابطی در حرفه خود ایجاد کند.

ما به گروه‌های کلیدی افرادی که شما باید با آن‌ها روابط ایجاد کنید نگاهی انداختیم. اکنون اجازه دهید استراتژی‌ها و ایده‌هایی برای ساخت روابط را بررسی کنیم.

1. سپاسگزار باشید

یکی از پایه‌های ایجاد روابط، قدردان بودن از همه کسانی است که در کار با شما همکاری می‌کنند. این شامل مشتریان، رئیس و کارفرمایان یا همکارانتان می‌شود.

وقت بگذارید و از آن‌ها برای همه‌ی کارهایی که برایتان انجام دادند تشکر کنید. همیشه از اینکه دیگران چگونه با شما  در کار ارتباط برقرار می‌کنند و به شما کمک می‌کنند قدردانیکنید.

2. از وقت خود آگاهانه استفاده کنید

 روابط معنی‌دار که باید برای حرفه خود ایجاد و حفظ کرده را شناسایی کنید. به یاد داشته باشید، این یک معامله یک طرفه نیست. شما باید فردی باشید که دیگران بخواهند وقتشان را با شما بگذراند.

هنر ساخت روابطی که برای موفقیت به آن نیاز دارید

3. به اندازه‌ای که دریافت می‌کنید بدهید

این واقعاً در تمام روابط درست است و مطمئناً در اینجا کاربرد دارد. شما باید قادر به ارائه ارزش برابر در رابطه باشید. اطمینان حاصل کنید که زمان و  انرژی صرف می‌کنید تا به همان اندازه که دریافت می‌کنید پس بدهید.

4. اجتماعی باشید

روابط کاری فقط در کار ایجاد و توسعه  نمی‌یابند. این اتفاق در خارج از ساختمانی که در آن کار می‌کنید نیز اتفاق می‌افتد. می‌تواند هنگام ناهار، قهوه و نوشیدنی، در باشگاه و بسیاری از مکان‌های دیگر اتفاق بیافتد.

هنر ساخت روابطی که برای موفقیت به آن نیاز دارید

5.  از منطقه راحتی خود بیرون بیایید

خودتان را مجبور کنید از منطقه راحتی بیرون بیایید و روابطی را با افرادی که نمی‌شناسید توسعه دهید.

6. به دیگران کمک کنید موفق شوند

 راهی بهتر برای ایجاد روابط به غیر از کمک به دیگران در موفقیتشان وجود ندارد. این مورد بسیار قدرتمند است و شما روابط فوری‌ای را از این طریق می‌سازید.

هنر ساخت روابطی که برای موفقیت به آن نیاز دارید

نتیجه گیری

توانایی ساخت روابط قدرتمند به صورت باور نکردنی در حرفه‌تان به شما کمک می‌کند. هیچ تکنیک جادویی برای آن وجود ندارد، اما با استفاده از روش‌ها و رویکردهای متفاوت می‌توان به آن دست یافت.

از طریق این مقاله، ما هنر ساخت روابط  که در حرفه خود برای موفقیت به آن نیاز دارید را بررسی کردیم. آنچه برای شما کارساز است را انتخاب کرده و در زندگی حرفه‌ای خود از آن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید موفقیتی که در حرفه به دست می‌آید کاملاً به شما بستگی دارد. هنگامی‌که زمان و انرژی برای ایجاد روابط مرتبط با کار صرف می‌‌کنید، زندگی حرفه‌ای خود را به طرز چشم‌گیری بهبود می‌بخشید.

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-12-07 13:09:14
دسته بندی ها