10 جمله تاکیدی مثبت که کمک می‌کند خواب آرامی داشته باشید

19 خرداد 1399 - 6:10
مثبت اندیشی - 10 جمله تاکیدی مثبت که کمک می‌کند خواب آرامی داشته باشید
10 جمله تاکیدی مثبت که کمک می‌کند خواب آرامی داشته باشید
امتیاز مطلب: 88%

وقتی با آرامش چشم‌هایتان را روی هم بگذارید، خواب شبانه‌ی خوبی را تجربه می‌کنید و صبحگاه با ذهن، بدن و روانی آرام و سرحال بیدار می‌شوید. جملات تاکیدی مثبت قبل از خواب به همین منظور به کار می‌روند، تصویرسازی و فراخوانی انرژی‌های آرامش‌بخش که در نهایت باعث خوابی آرام می‌شود. با یوکن همراه باشید.

باید بدانید، ذهن ناخودآگاه انسان تمام حرف‌ها و افکار او را واقعی می‌داند و می‌پذیرد، پس تغییر افکار منفی به فکرهای مثبت می‌تواند به سود ما تمام شود و در نهایت ما را به موفقیت برساند. تکرار جملات تاکیدی مثبت قبل از خواب، این افکار مثبت را در ضمیر ناخودآگاه ثبت می‌کند و افکار منفی را نابود می‌سازد. باورهای منفی که باعث ایجاد احساساتی چون تنهایی، شرم و استرس می‌شود از بین می‌رود، همه چیز سر و سامان می‌گیرد و در نهایت عشق واقعی را تجربه می‌کنیم.

شما می‌توانید از جملات تاکیدی مثبت پیش از خواب برای ایجاد مسیر تازه‌ای در مغزتان استفاده کنید، راه ورود افکار منفی و قدیمی را مسدود کنید و مغزتان را با فکرهای جدیدی برنامه ریزی کنید که باعث بهبود خواب شبانه و بهره‌وری‌تان می‌شود.

جوزف کمپل می‌گوید:

هدف زندگی این است که نبض‌تان را با ضرب آهنگ کائنات هماهنگ کنید تا طبیعت وجودی‌تان با طبیعت جهان هستی تطبیق پیدا کند.

چند جمله تاکیدی مثبتی را انتخاب کنید که بیشتر جذب‌تان می‌کند و پیش از این‌که به خواب بروید، 10 بار تکرارش کنید. جملات تاکیدی کوتاه تاثیر بیشتری دارند. می‌توانید از جملات تاکیدی ما استفاده کنید یا خودتان جمله‌ای بنویسید، باید جملات تاکیدی برایتان الهام‌بخش باشند، نه این‌که آن‌ها را دستوری برای اجرا بدانید. جملات تاکیدی را با آرامش و انرژی تکرار کنید.

حتی می‌توانید برای تکرار این جملات از انگشتان دست‌تان استفاده کنید تا تکرار آن‌ها راحت‌تر باشد. معنی عبارات تاکیدی را در ذهن‌تان تجسم کنید، اجازه دهید این احساس در درون‌تان تجلی پیدا کند، تصور کنید بدن و ضمیر ناخودآگاه‌تان این عبارت را به خود جذب می‌کند. جملات تاکیدی موردنظرتان را بیش از یک شب تکرار کنید. برای این‌که جملات تاکیدی تاثیر خود را بگذارند و به نتیجه برسند نیاز به تکرار و استمرار دارند.

با جذب افکار مثبت جدید از فکرهای منفی نجات می‌گیرد. با تکرار آرامش بخش این جملات، عشق و لذت را تجربه می‌کنید و ترس و تردید را دور می‌کنید.

جملات تاکیدی مثبت قبل از خواب

1. من امروز رها هستم

من از هر گونه ترس ، نگرانی، خشم و ناراحتی آزادم. تمام استرس‌ها و دل‌مشغولی‌ها را رها کرده‌ام. بار سنگین امروز و سنگینی روی شانه‌هایم را روی زمین می‌گذارم. هر آن‌چه منفی است را رها می‌کنم و آن‌چه را که مثبت است برای خود نگه می‌دارم. وقتی به خواب بروم دوباره آزاد خواهم بود تا لذت و آرامش را تجربه کنم.

جملات مثبت

2. من همه چیز را می‌بخشم

هر اتفاقی باید می‌افتاده افتاده است و من برای تغییر آن الزامی ندارم. پس اتفاقات گذشته را رها می‌کنم و خود را به جریان زندگی می‌سپارم. من تمام آدم‌ها را می‌بخشم، خودم را می‌بخشم و موقعیت مربوط به این پیشامد تلخ را می‌بخشم. من به زندگی اطمینان دارم و در امنیت کامل هستم.

3. من اجازه دارم به خواب عمیق فرو بروم

امشب این فرصت را به خودم می‌دهم که چشمانم را ببندم و فردا شاد و سرحال از خواب بیدار شوم. من آزاد هستم که به آغوش خواب شبانه‌ای خوب فرو بروم. ذهن، بدن و روانم شایسته‌ی این آرامش‌اند.

4. من به دنبال خوابی عمیق و آرام هستم

اتاق خوابم مأمن آرامش است. وقتی پا به اتاق خوابم می‌گذارم و به سوی بالینم می‌روم، تمام مشکلات و دغدغه‌های فکری روزی که پشت سر گذاشته‌ام کمتر و کمتر می‌شود. بار مسئولیت از روی دوشم برداشته می‌شود و به خواب می‌روم.

5. من قدردانم

من قدردان این زندگی هستم. بابت آدم‌های شریفی که معلمم بوده‌اند قدردانم. بابت درس‌هایی که زندگی به من آموخت قدردانم. برای عشقی که دریافت می‌کنم، می‌بخشم و می‌پراکنم قدردانم. برای روشنایی روز و آرامش شب قدردانم.

ذوق- اشتیاق - رویا ها

6. من با اشتیاق به دنبال رویاهایم هستم

وقتی شب رو به تاریکی می‌رود، تمام نگرانی‌های من به امید و رویا تبدیل می‌شود. من با یقین بر این‌که هر آن‌چه در توان داشته‌ام را برای امروز انجام داده‌ام با آرامش به خواب می‌روم. من رویاهایم را با کمال میل می‌پذیرم، زیرا فردا با قدرتی بیشتر به دنبال تحقق آن‌ها خواهم رفت.

7. حتما خوابی آرام خواهم داشت

به امید این‌که(/انشاالله) که خوابی آرام داشته باشم. باشد که رویاهایم سرشار از عشق باشند. باشد که روح من بر فرصت‌های نامحدود شادمانی در زندگی ام، چشم بگشاید.

8. من با آغوشی باز به دنبال یک خواب باکیفیت هستم

من درِ خانه‌ام را با روی باز بر آرامش می‌گشایم. من نور را وارد قلبم می‌کنم. عشق، شادی و آسایش در روحم جای دارند. روح من خشنود و ذهنم در سکون است. من به سکون و آرامش وارد می‌شوم. سرشار از قدردانی، به خواب خوب شبانه لبخند می‌زنم.

ارامش - اسودگی -خواب ارام

9. من آرامش را انتخاب می‌کنم

من به دنبال آرامش هستم. من چشمانم را می‌بندم و ورای هر آن‌چه چشمان بدنم قادر به دیدن آن است، با چشمانی نو می‌بینم. اولویت اول من آرامش است. آرامش با من آغاز می‌شود و در روح من جریان دارد.

10. من با جهان هستی هم‌آهنگ‌ام

من تپش قلبم را با ضرب‌آهنگ طبیعت کوک می‌کنم. من با شب و خوابی که با آن همراهی می‌کند هم‌آهنگ‌ام. بدون هیچ اضطرابی، حالا تنها ضربانی واحد است که به آرامی می‌تپد، در کمال آرامش.

اکنون به این سوالات فکر کنید

- دوست دارید کدام یک از این جملات تاکیدی مثبت را قبل از خواب زمزمه کنید؟

- چه چیزی به شما کمک می‌کند بعد از یک روز سخت و پرتلاطم خوابی آرام داشته باشید؟

- چه باورهای منفی‌ای دارید که می‌خواهید آن‌ را رها کنید؟

- می‌خواهید چه باورهای مثبتی را جایگزین آن‌ کنید؟

منبع: healingbrave

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-21 14:11:05
دسته بندی ها