10 راهکار برای مقابله با حس تنفر از زندگی

4 مرداد 1399 - 6:00
سبک زندگی - 10 راهکار برای مقابله با حس تنفر از زندگی
10 راهکار برای مقابله با حس تنفر از زندگی
امتیاز مطلب: 80%

زندگی برایتان شیرین و خوشایند نیست؟ از زندگی متنفر شده‌اید؟ آرامش ندارید؟ در مسیر رسیدن به اهداف‌تان شکست خورده‌اید و تمام امیدتان از دست رفته است؟ زندگی بالا و پایین‌های زیادی دارد و باید برای رسیدن به موفقیت ثابت‌قدم باشید. اگر در زندگی ناامید شدید باید راهکارهایی پیدا کنید تا بتوانید دوباره در مسیر موفقیت قدم بردارید. با یوکن همراه باشید.

هدف و آرزوی هر فردی در دنیا، شادی و لذت بردن از تمام لحظات زندگی است، اما اغلب این‌گونه نیست و زندگی برایمان تلخ می‌شود. با وجود مشکلات و چالش‌هایی که پیش روی‌مان وجود دارد، زندگی در جریان است و می‌توان راهکارهایی برای پشت سر گذاشتن سختی‌‌ها در پیش گرفت، پس بهتر است گام‌هایی بردارید و از زندگی متنفر نباشید.

1. خواب کافی و باکیفیت داشته باش

اگر در طول شب 7 ساعت یا بیشتر نخوابید به احتمال زیاد صبح احساس پوچی و بدبختی کرده و بدخلق خواهید بود. پس زمان خواب خود را درنظر بگیرید و سعی کنید زودتر به رختخواب بروید و بیشتر بخوابید. شاید خواب کافی مشکلی را حل نکند، اما حداقل به شما کمک می‌کند در طول روز احساس آرامش داشته باشید.

2. تغذیه سالم داشته باش

تغذیه سالم - رژیم غذایی - سبزیجات - زندگی سالم - تنفر از زندگی - دوست داشتن زندگی

اگر اضافه وزن دارید غذای سالم بخورید؛ بدین ترتیب هم وزن‌تان کاهش می‌یابد و هم ذهنیت مثبتی برایتان ایجاد شده و باعث ایجاد احساس بهتری در شما می‌شود. البته اگر در یک وعده فست فود و غذای چرب خوردید، به خودتان قول بدهید فردا غذای سالمی انتخاب کنید.

3. افکار خود را روی کاغذ بیاور

گاهی بهترین لطفی که به خود می‌کنید این است اجازه دهید برخی مسائل تمام شوند. غرق شدن در چیزهایی که موجب تنفرتان از زندگی می‌شود، به سلامتی شما آسیب می‌زند. پس دفترچه یا حتی کاغذی بردارید و تمام احساسات خود را بنویسید. وقتی این کار را انجام دهید، به سرعت به دنبال راهی برای متوقف کردن این احساس خواهید رفت.

4. هوای تازه را استشمام کن

هوای تازه - تنفس - نفس کشیدن - زندگی سالم - تنفر از زندگی - دوست داشتن زندگی

گاهی توجهی به این مساله نداریم اما بیرون رفتن از خانه و استشمام هوای تازه بسیار مفید خواهد بود. با این کار امید در زندگی‌تان ریشه می‌دواند و کل زندگی برایتان آرامش‌بخش می‌شود. اگر می‌خواهی از زندگی متنفر نباشی، کفشی مناسب بپوش و بهپیاده روی برو. این کار هیچ هزینه‌ای ندارد و بهترین تصمیم برای رسیدن به آرامش درونی خواهد بود.

5. ورزش کن

ورزش کردن باعث آرامش درونی می‌شود. برای ورزش کردن مجبور نیستند در باشگاه ثبت‌نام کنید یا تمرینات سخت انجام دهید و عضله بیاورید. ترکیب این تمرینات با کارهای روزمره باعث می‌شود از زندگی لذت ببرید و جذاب‌تر به نظر برسید.

6. از زندگی لذت ببر

تنفر از زندگی باعث دل‌مردگی و خستگی شما می‌شود. نفرت از زندگی تمام انرژی‌‌تان را می‌گیرد و در این زمان تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید این است در رختخواب دراز بکشید و تلویزیون تماشا کنید. در این مواقع، بهترین راه حل برای حفظ روحیه و انگیزه «خودتان» هستید.

لذت ببر - زندگی شاد - زندگی سالم - تنفر از زندگی - دوست داشتن زندگی

باید بپذیرید زندگی کوتاه است پس تا جای ممکن اهداف‌‌تان را دنبال کنید. به جای این‌که در خانه بمانید، به سینما بروید و فیلمی جذاب تماشا کنید، نقاشی بکشید یا هر کاری که باعث خوشحالی‌‌تان می‌شود، انجام دهید. باور کنید شما لایق بهترین‌ها هستید.

7. عوامل منفی و اضطراب‌آور را حذف کن

تمام عواملی را که در ذهن‌تان باعث تنفر از زندگی می‌شود و آرامش درونی شما را به‌هم می‌زند، کنار بگذارید. تا وقتی نتوانید با این عوامل مقابله کنید و چیزهای اضطراب‌‌آور را حذف نکنید، هرگز نمی‌توانید از شرّ آن‌ خلاص شوید و از زندگی لذت ببرید. شاید دچار «اختلال مقایسه وسواسی» (وسواس مقایسه زندگی خود با دیگران) شده‌اید، در این صورت دور فیس بوک و توییتر را خط بکشید. شبکه های اجتماعی راه خوبی برای تعامل و ارتباط با افراد است، اما می‌تواند زمینه مقایسه و عصبی شدن را فراهم کند و باعث تنفرتان از زندگی شود.

8. برقص

رقص - رقصیدن - ورزش - زندگی سالم - تنفر از زندگی - دوست داشتن زندگی

برای این‌که احساس بهتری داشته باشید و از زندگی لذت ببرید، برقصید. مهم نیست چقدر رقص بلدید زیرا هدف نمایش رقص نیست. رقص در طول تاریخ، عاملی برای ابراز احساسات بوده است. برای خودتان برقصید و اگر کسی نگاه‌تان می‌کرد، اصلا توجه نکنید. با پایتان به زمین بکوبید، کمر خود را بچرخانید و با آهنگ موردعلاقه‌تان برقصید تا انرژی‌تان تخلیه شود و احساس خوبی پیدا کنید.

9. برنامه‌ریزی داشته باش

برای این‌که به پیشرفت برسید و زندگی‌تان را در جهت بهتر شدن تغییر دهید، برنامه‌هایتان را سازماندهی کنید. تعطیلات آخر هفته در خانه بمانید و تمام چیزهای منفی را رها کنید. تمام وسایل اضافی که نیازی به آن‌ها ندارید را دور بریزید تا فضای خانه‌تان بازتر شود. تمیز کردن خانه و مرتب کردن آن، به آرامش درونی شما کمک شایانی می‌کند.

10. به دیگران کمک کن

زندگی فراز و نشیب‌های زیادی دارد. گاهی ممکن است دچار شکست شوید، در این مواقع لازم است به جلو بروید و ناامید نشوید. سعی کنید در زندگی به دیگران کمک کنید. نیکوکاری باعث می‌شود در نظر دیگران محترم به نظر برسید. شاید چیزهای بدی درمورد برخی افراد بشنوید، اما در نهایت با خود می‌گویید او خیرخواه است.

پس از روی خیرخواهی به دیگران کمک کنید. افراد زیادی هستند که نیازمند کمک شمایند. با کمک به آن‌ها، می‌توانید زندگی‌شان را متحول کنید، همچنین، در ذهن‌تان تحولات خوبی ایجاد کنید و به آرامش درونی برسید.

کمک - کمک به دیگران - کمک کردن - زندگی سالم - تنفر از زندگی - دوست داشتن زندگی

آدری هپبورن (Audrey Hepburn) می‌گوید:

ما دو دست داریم؛ یکی برای کمک به خودمان و یکی برای کمک به دیگران.

انجام کارهای خیرخواهانه احساس خوبی در شما به‌وجود می‌آورد و به کسانی که از زندگی خود متنفرند کمک می‌کند دیگر چنین نگرشی نداشته باشند. وقتی به دیگران کمک کنید، تاثیر مثبت زیادی روی جهان خواهید گذاشت؛ به طوری که این تاثیر به زندگی خودتان برمی گردد و باعث بهبود روابط‌تان خواهد شد.

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-07-26 13:41:01
دسته بندی ها