6 کاری که افراد موفق، بعد از اتمام تعطیلات انجام می‌دهند

7 دی 1399 - 11:58
انگیزشی - 6 کاری که افراد موفق، بعد از اتمام تعطیلات انجام می‌دهند
6 کاری که افراد موفق، بعد از اتمام تعطیلات انجام می‌دهند
امتیاز مطلب: 76%

وقتی تعطیلات نوروزی یا تابستانی تمام می‌شود ممکن است روزهای اول برایمان به سختی بگذرد. تعطیلات با تمام لذت‌‌هایی که دارد، ناسازگاری و عدم تعادلی در زندگی افراد ایجاد می‌کند. اما افراد موفق به خوبی می‌دانند بعد از بازگشت از تعطیلات طولانی چه کارهایی انجام دهند. با یوکن همراه باشید.

اغلب ما در روزهای تعطیل دیرتر به رختخواب می‌رویم و هر زمان دوست داشته باشیم از خواب بیدار می‌شویم. به همین خاطر، تغییر این رویه بعد از چند روز ممکن است کمی سخت باشد و مشکلاتی بوجود بیاورد.

اما برای این‌که از موفقیت‌های شغلی خود دور نمانیم و همان مسیر درستی که قبل از تعطیلات در پیش گرفته بودیم را ادامه دهیم، لازم است به برخی نکات توجه کنیم.

شاید جدا شدن از رختخواب در روزهای خوش آب و هوای بهاری کار سختی باشد اما هرگز در اولین روز کاری بعد از یک استراحت طولانی، دیر سرکار خود حاضر نشوید. برای رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی و حرفه‌ای لازم است همیشه آماده به کار باشید. اکنون 6 نکته را بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کند همانند افراد موفق بعد از گذراندن تعطیلات طولانی، به پیشرفت ادامه دهید.

1. صبح زود سر کار خود بروید

تعطیلات - تمام شدن تعطیلات - شنبه - اولین روز کار

بعد از چندین روز بی‌نظمی در خوابیدن و بیدار شدن، کاملا طبیعی است که نتوانید از رختخواب جدا شوید. اما باید بدانید، افراد موفق و هدفمند، در هر موقعیتی مسئولیت پذیری خود را حفظ می‌کنند و هرگز دیرتر از موعد مقرر در محل کارشان حاضر نمی‌شوند.

حتی بهتر است کمی زودتر سر کار بروید تا کارهایی که چند روز روی هم تلنبار شده‌اند را سر فرصت بررسی کنید و بدون نگرانی به انجام وظایف‌تان بپردازید.

2. وظایف موجود را بررسی کنید

افراد موفق به این درک رسیده‌اند که لیست‌های بلند کارهای در دست انجام هیچ فایده‌ای ندارد. به همین خاطر، تمام تلاش‌شان را می‌کنند که وظایف و کارهای در دست انجام خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنند و با اولویت‌بندی درست، آن‌ها را یکی‌یکی به انجام برسانند.

3. برنامه‌های زمانی و قرارهای کاری خود را بررسی کنید

تعطیلات - تمام شدن تعطیلات - شنبه - اولین روز کار

بعد از بازگشت از تعطیلات طولانی، نگاهی به تقویم کاری خود بیندازید تا برنامه ریزی ‌هایتان را به یاد بیاورید. هرگز نباید حجم کارهای در دست انجامتان زیاد باشد زیرا ممکن است توانایی رسیدگی به تمام آن‌ها را نداشته باشید. همیشه اعتدال را در نظر بگیرید و خود را درگیر کارهایی که دیرتر هم می‌توان انجامشان داد، نکنید.

4. با همکاران و مشتریان خود در ارتباط باشید

بعد از بازگشت از تعطیلات طولانی، تقریبا تمام افراد وضعیت یکسانی دارند. پس بهتر است با همکاران و مشتریان خود تماس بگیرید و به آنها اطمینان دهید که حواستان به کارهای محول شده هست و اگر نیاز به کمکی دارند، می‌توانند روی شما حساب باز کنند.

5. ایمیل‌های خود را بخوانید

تعطیلات - تمام شدن تعطیلات - شنبه - اولین روز کار

قطعا بعد از بازگشت از تعطیلات رسمی، با ایمیل‌های زیادی رو به رو خواهید شد. اما اصلا نیاز نیست تمام آن‌ها را بخوانید و پاسخ دهید. برای اینکه وقت‌تان هدر نرود و در اولین روزهای بعد از تعطیلات به کارهای اصلی خود برسید، تنها به ایمیل‌های مهم پاسخ دهید و ایمیل‌های تبلیغاتی و غیرضروری را دنبال نکنید.

سپس، هر زمان وقت‌تان آزاد شد و مشغله‌ی کمتری داشتید، بقیه ایمیل‌‌ها را خوانده و پاسخ دهید.

6. روی کار خود تمرکز کنید

افراد موفق این مهارت را در خود به وجود آورده‌اند که حتی بعد از تعطیلات طولانی مدت نیز ذهن‌شان را روی کار متمرکز کنند و بدون هیچ وقفه‌ای به انجام وظایف خود بپردازند.

 

منبع: businessinsider

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-28 10:30:36
دسته بندی ها