رونق تماشای تازه‌ترین فیلم‌های دوبله شده دنیا با گپ‌فیلم

9 دی 1398 - 9:00
فیلم و سریال - رونق تماشای تازه‌ترین فیلم‌های دوبله شده دنیا با گپ‌فیلم
رونق تماشای تازه‌ترین فیلم‌های دوبله شده دنیا با گپ‌فیلم
امتیاز مطلب: 90%

سال‌های دوری نیست، وقتی تمام دلبستگی ما فیلم‌هایی بود که از تلویزیون چند کاناله پخش می‌شد. عیدها که عید تلویزیون و ما بود. فیلم سینمایی جدید پخش می‌شد و همه هیجان‌زده دور تلویزیون حلقه می‌زدند تا فیلم موردعلاقه خود را تماشا کنند.  دیدترین فیلم‌هایی که مدت زیادی بود دیگر مردم در نقاط مختلف دنیا آن را به تماشا نشسته بودند، اما تازه به نگاه ما می‌رسید.

آن دوران گذشت که باید ماه‌ها (شاید هم سال) منتظر می‌نشستیم تا تلویزیون جدیدترین فیلم‌های سینمایی که در کشورهای دیگر اکران می‌شود را دوبله و برای ما در مناسبتی خاص در تلویزیون پخش کند. آن‌وقت بود که همه حلقه می‌زدیم دور تلویزیون و فیلمی را که از روزهای قبل برنامه ریخته بودیم برای پخشش آماده باشیم تماشا می‌کردیم. این حس مانند دیگر خاطرات گذشته نوستالژی‌ای را با خود به همراه دارد که کمی حسرت به همراه آن است. حسرتی ناشی از انتظار برای فیلم بین‌ها و کسانی که ذهن خود را با تماشای برترین فیلم‌ها آرام می‌کنند.

 البته که همواره چاره‌ی دیگری نیز برای افراد عشق فیلم بوده است. فیلم‌های ویدیویی (VHS) که می‌توانستیم با گرو گذاشتن شناسنامه و گواهینامه از ویدیوکلوپ‌ها دریافت و تماشا کنیم. بعد از مدتی سی‌دی (CD) نیز به این کلوپ‌ها اضافه شد. چندی بعد شرکت‌های پخش فیلم رونق یافت و علاقه‌مندان می‌توانستند سی‌دی یا دی‌وی‌دی (DVD) فیلم‌های خود را خریداری کنند. امروز اما دیگر نیاز به هیچ انتظار یا شناسنامه‌ای نیست.

کافیست تلفن همراه خود را روشن کنید و فارغ از هر زمان و مکانی به منبعی بی‌شمار از جدیدترین فیلم‌های روز دنیا دست پیدا کنید. این دستاورد تازه VOD است که به ویدیوهایی اطلاق می‌شود که شما درخواست تماشای آن را دارید. سرویس‌های ویدیو به درخواست (VOD) یا ویدیو درخواستی، امروزه در دنیا طرفدارهای زیادی پیدا کرده؛ به‌طوری‌که بازار را از دست تلویزیون و سینما ربوده و به قدرت پیشتاز عرصه فیلم و سریال تبدیل شده است.

 شاید نام نتفلیکس را در عرصه ویدیوهای درخواستی شنیده باشید. عرضه‌کنندگان دیگری چون آمازون پرایم، هولو و دیگر نام‌ها نیز در این عرصه بین‌المللی فعالیت می‌کنند. استقبال مردم از این فناوری در تمامی دنیا به‌قدری بالا بوده است که این شرکت‌ها تبدیل به سازندگان سریال اختصاصی شده‌اند و امروزه پرطرفدارترین سریال‌ها توسط چنین شرکت‌هایی تولید می‌شود. 

در ایران نیز این فناوری رونق یافته است و توانسته جایگاه خود را میان مردم باز کند. با گران شدن سالیانه بلیط سینما دیگر یک خانواده 5 نفره باید با رقمی 100 هزار تومانی برای تماشای یک فیلم صرف کند. چنین مسائلی تسریع دهنده این موضوع است که خانواده‌ها به تماشای فیلم‌ از طریق تلفن همراه روی بیاورند. در سیستم‌های VOD با صرف هزینه‌ای کمتر از یک بلیط سینما می‌توان برای یک ماه به طور نامحدود فیلم‌های موردعلاقه خود را تماشا کرد. به‌خصوص که مصرف اینترنت برای این رسانه‌ها رایگان یا نیم بهاست و کاربر می‌تواند به راحتی دانلود فیلم داشته باشد.

مراجعه به سیستم‌های VOD این مزیت را دارد که خانواده‌ها از بابت فرزندانشان نگرانی نخواهند داشت. چراکه همه به دنبال این هستند محتوایی که در اینترنت به تماشا می‌نشینند برای فرزندانشان مناسب باشد. این رسانه‌ها چنین دغدغه‌هایی را برای خانواده‌ها رفع کرد. پس چه خانواده‌ای با هم به تماشای تازه‌ترین فیلم‌های روز دنیا بنشینند، چه فرزندان آنها به‌تنهایی مشتاق به استفاده از این راه باشند، جای نگرانی نخواهد بود.

از جمله VOD  (ویدیو به درخواست)هایی که امروز با کیفیت قابل‌توجهی فعالیت می‌کند و مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفته است را می‌توان «گپ فیلم» دانست. سرویسی که به سرعت جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیای را دوبله می‌کند و انتظار را برای مخاطبان به حداقل رسانده است. این تمرکز بر دوبله‌ی با کیفیت فیلم‌ها موجب رونق صنعت دوبله ایران هم شده است. دوبلورهایی که سال‌ها شکوه آنها را می‌شنیدیم که کمتر فرصت کار برای آنها ایجاد می‌شود، این روزها پرکار شده‌اند. ضمن این که استعدادهای جوان نیز فرصت یافته‌اند پا به عرصه بگذارند و خود را ثابت کنند. 

گپ‌فیلم به عنوان مرجع دانلود فیلم و سریال، در مدت یک سال فعالیت خود بیش از 80 فیلم و سریال و می‌توان گفت فیلم‌های برتر روز دنیا را به صورت اختصاصی دوبله کرده است و دیگر فیلم و سریال‌ها را نیز با زیرنویس ارائه می‌کند. به گفته مدیرعامل این سرویس، روزانه  20 تا 30 قسمت سریال و فیلم به این رسانه اضافه می‌شود و در هر روز 70 هزار مخاطب اختصاصی از طریق این رسانه ویدیوهای درخواستی خود را تماشا می‌کنند.

علاقه‌مندان برای تماشا و دانلود فیلم سینمایی جدید 2019 می‌توانند به گپ‌ فیلم: مرجع دانلود فیلم و سریال مراجعه کنند و روزانه از تازه‌ترین محتوای ارائه شده آن آگاه شوند.


پایان

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-11 15:11:34
دسته بندی ها