10 نکته‌ی بسیار هوشمندانه در مورد کار کردن از خانه

11 فروردین 1399 - 6:00
دورکاری - 10 نکته‌ی بسیار هوشمندانه در مورد کار کردن از خانه
10 نکته‌ی بسیار هوشمندانه در مورد کار کردن از خانه
امتیاز مطلب: 66%

ناگهان مجبور به کار کردن از داخل خانه‌ی خود شدید؟ شما تنها نیستید. با یوکن همراه باشید تا به توصیه‌هایی از فعالان این عرصه بپردازیم.

طی سال‌های گذشته، بارها در مورد انعطاف‌پذیری در مورد محل کار و همینطور کار از داخل خانه نوشته‌ام. اما برای بسیاری از ما از گذشته تا اکنون، دورکاری یا کار از خانه، یکی از چیزهایی بود که همیشه می‌خواستیم انجامش دهیم نه اینکه ناگهان مجبور به انجام آن شویم.

حداقل همیشه تصورمان این بود که دورکاری را به صورت داوطلبانه انجام می‌دهیم و نه از روی اجبار. با این حال شاید هزاران یا حتی میلیون‌ها نفر در حال حاضر در کشور به دورکاری مشغول شده‌اند. 

بنابراین از افرادی که سال‌هاست در خانه کارهای خود را انجام می‌دهند و به اصطلاح دورکار هستند، پرسش‌هایی را در همین زمینه مطرح کردم و از آن‌ها خواستم که چند نکته‌ی مفید را بگویند و به بیش از 300 پاسخ رسیدم.

مهمترین نکاتی که از این افراد گرفتم (الف) پیدا کردن یک مکان ثابت برای انجام کار، (ب) تمام تلاش خود را انجام دهید تا ساختاری منطبق بر دورکاری در خود ایجاد کنید و (ج) سعی کنید کاری کنید که منزوی نشوید. باید حواستان باشد تا زندگی شخصی و کاری شما با هم تداخل پیدا نکند و بتوانید به درستی به کارهای خود برسید.

در ادامه قصد دارم 10 تا از بهترین و شگفت‌انگیزترین نکاتی که در مورد بهترین نوع دورکاری به من پیشنهاد کردند را ارائه می‌دهم تا به نحو بهتری با این شرایط برخورد کنید:

1.    آرامش خود را حفظ کنید

در خانه ماندن برای مدت طولانی کسل‌کننده است و شما را منزوی می‌کند. سعی کنید آرامش خود را در این مدت حفظ کنید. به موزیک خوب گوش دهید، فیلم‌های طنز تماشا کنید و غیره. در سال‌های اولیه‌ی تمرین برای کوچ شدن، تماشای قسمت‌های قدیمی  Mystery Science Theater 3000 به معنی واقعی کلمه زندگی من را نجات داد و کمکم کرد تا در مسیر حرفه‌ای خودم پیشرفت کنم. هر کاری که باعث شود محیط اطراف شما گرم و صمیمانه بشود را انجام دهید. 

- کارلوتا زیمرمن، استراتژیست شغلی

2. یک منطقه‌ی امن و بی‌استرس در خانه فراهم کنید

سعی کنید همیشه، حتی در محل کار خود، جایی را برای استراحت و سپری دقایقی بدون استرس برای خود فراهم کنید. نیازی به چیدمان باکلاس و پر زرق و برق نیست. تمام چیزی که به آن نیاز دارید، یک نور کم و یک جای راحت و نرم برای نشستن است. یک لیست پخش موسیقی آرامش‌بخش هم برای خود تهیه کنید و به آن گوش دهید.

منطقه‌ی امن - کار کردن در خانه

- دکتر تاشا هلند کورنه‌گی- نویسنده، سخنران و فعال حرفه‌ای در زمینه سلامت روان

3. از جایت بلند شو!

«هیچ‌وقت از داخل رختخواب کار نکنید. بهتر است تخت خود را تبدیل به مکانی برای آرامش یافتن تبدیل کنید، نه فشار مربوط به کار.»

- لیز گراسمن کیتویی، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل موسسه مشاوره بائوباب

4. طبیعت را وارد خانه کنید

اگر از داخل خانه کار می‌کنید، مخصوصاً در مناطق آب و هوایی بسیار سرد، بهتر است کمی گل و گیاه جلوی چشم خود بگذارید. می‌توانید چندین گلدان کوچک در نزدیکی محل کارتان در خانه قرار دهید تا هربار به آن نگاه می‌کنید، حس خوبی به شما دست بدهد.

طبیعت در خانه - کار در خانه

- مایکل الکسیس، مدیر عامل تیم بیلدینگ

5. یک منطقه «ممنوعه» برای خود تعریف کنید

بیشتر افراد در خانه خود اتاق مخصوص کار ندارند، پس اگر در آشپزخانه، روی مبل یا میز غذاخوری کار خود را انجام می‌دهید، طبیعی است. پیشنهاد من به شما این است که بین جاهایی که در آن استراحت و احساس راحتی می‌کنید و جایی که در آن کار می‌کنید تفاوت قائل شوید حتی اگر فاصله‌ی این دو به اندازه‌ی دو طرف مبل باشد. 

- هایلی گریفیز، پادکستر و رهبر ارتباطات در بافر

6. آماده شوید

زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، مانند اوقاتی که سر کار می‌رفتید آماده شوید. اگر کل روز را در لباس راحتی خود بگذرانید، نمی‌توانید فرد موثری در کار خود باشید.

- علیجاه شنیدر، مدیرعامل و بنیانگذار مدیفلایر

7. در را ببندید

مهم‌ترین چیز این است که محیطی را برای بستن در و داشتن قوانین و مقررات کاری برای خود اختصاص دهید. برای مدتی این اشتباه را کردم که برعکس این کار را انجام دادم و اجازه دادم زندگی شخصی من تمام زندگی کاری من را در بر گیرد.

- کیتی کریستوف، ادیتور سایت SideHusl.com

8. روتین جدید برای خود ایجاد کنید

برای خود روتین‌های قبل و پس از کار تنظیم کنید. اگر محل کار و استراحت و غذا خوردن شما یکی باشد و هیچ‌ مرزی برای آن مشخص نشده باشد، اطرافیان شما را کلافه خواهد کرد.

ایجاد روتین جدید - کار در خانه

- ماریسا اوونز، Opportunity Business Loans

9. با همکاران خود ارتباط داشته باشید

سعی کنید صحبت با همکاران خود را حفظ کنید. هیچ‌چیزی در یک پروژه‌ی تیمی، مهم‌تر از ارتباط مستمر اعضا با هم نیست. این به این معنی نیست که فقط ایمیل‌های رسمی به هم بزنید، بلکه باید وقتی را برای صحبت‌های غیررسمی با هم اختصاص بدهید.

- دیوید رابین، نایب رئیس بخش ارتباطارت جهانی و بازاریابی لنووو

10. امنیت را فراموش نکنید

هکرها منتظر فرصتی هستند تا به افرادی که در تیم‌های دورکار مشغول به کار هستند را ضربه بزنند. زمانی که افراد منزوی شده‌اند و دچار هراس‌اند، صدمه به آن‌ها خیلی آسان‌تر است زیرا از بهداشت ایمنی کمتری استفاده می‌کنند. این آخرین چیزی است که افراد در دوره‌ی هراس و ترس به آن فکر می‌کنند.

- الکساندر جامپولسکی، مدیرعامل SecurityScorecard

منبع: inc

 

نویسنده مطلب
noorieh razavi sani - نوریه رضوی‌ثانی
نوریه رضوی‌ثانی هستم. مترجم و نویسنده‌ی محتوا. به زمینه‌های مختلف روانشناسی، موفقیت، ادبیات ملل، فیلم و سریال و ماشین‌های آفرود علاقمندم و بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-04 15:50:26
دسته بندی ها