9 ترفند فوق‌العاده‌ای که شما را در زندگی قوی‌تر و موفق‌تر می‌کند

15 شهریور 1399 - 6:00
عادت‌های موفقیت - 9 ترفند فوق‌العاده‌ای که شما را در زندگی قوی‌تر و موفق‌تر می‌کند
9 ترفند فوق‌العاده‌ای که شما را در زندگی قوی‌تر و موفق‌تر می‌کند
امتیاز مطلب: 73%

اگر بدانید جستجوی ترفندهای جدید زندگی چقدر مفید است، حتما از آن لذت می‌برید. 

من به شخصه هیچ‌وقت علاقه‌ای به کسب تجربه‌های جدید نداشتم، و همیشه می‌گفتم هرچه پیش آید خوش آید. اما طولی نگذشت که علاقه‌ی بیش از حد من به پول و مشروبات الکلی، منجر به یک بیماری روانی حاد شد. اگر نتوانید افکار خود را کنترل کنید، اصلا نمی‌توانید زندگی کنید؛ این در حالی است که اگر بتوانید آن را کنترل کنید، نتیجه بسیار خوبی می‌گیرید. در ادامه با یوکن همراه باشید.

حالا من کاملا تغییر کرده‌ام، مدام برای زندگی ترفند‌های تازه‌ای پیدا می‌کنم و از کسب تجربه‌های جدید لذت می‌برم. با همین تجربه‌های کوچک، توانستم یک شغل خاص داشته باشم، هزاران مطلب در اینترنت منتشر کنم، با افراد فوق‌العاده‌ای ملاقات کنم، و درآمد کافی و زندگی مرفهی داشته باشم.

اغلب مردم می‌دانند که هیچ چیز نمی‌تواند جلوی من را بگیرد، و فکر می‌کنند اخلاق کاری من باورنکردنی است. دلیل آن هم تأثیرات مثبت ترفندهایی است که بقیه به من آموخته‌اند. در اینجا ترفندهایی را قرار داده‌ایم که زندگی شما را بهتر و آسوده‌تر می‌کنند.

1. ساعت کوک‌شده‌ی خود را آن طرف اتاق خود قرار دهید

این جزو اولین ترفندهای زندگی بود که یاد گرفتم. یکی از مشکلات بزرگ من همیشه این بود که خواب می‌ماندم و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانستم این عادت را کنار بگذارم. به همین دلیل ساعات بسیاری از روزم هدر می‌رفت و بازده کارم کمتر می‌شد.

تا این‌که در پادکستی (که اسمش را به خاطر نمی‌آورم) شنیدم که بهتر است ساعت کوک‌شده یا موبایل خود را طرف دیگر اتاق خوابم بگذارم. من پنج سال است که هر روز این کار را انجام می‌دهم و کاملا نتیجه گرفته‌ام.

وقتی ساعتتان دور از شما باشد‌، مجبور می‌شوید بیدار شوید و آن را خاموش کنید. از تخت خواب گرم و نرم خود که بیرون بیایید، دیگر بعید است به آن برگردید.

هر بار که بتوانید بیدار شوید، در واقع سخت‌ترین تصمیم خود را می‌گیرید. در نتیجه تصمیمات دیگری که در طول روز می‌گیرید به نسبت راحت‌تر می‌شوند و وقت بیشتری برای کار کردن دارید.

2. هر روز به طریقی تولید محتوا کنید

هر روز یک محتوا در قالبی که برایتان راحت‌تر است (فیلم، متن، عکس و ضبط صدا) تولید کنید. اگر مردم تأثیر تولید محتوا را می‌دانستند، حتما آن‌ها هم کارهای متفرقه را کنار گذاشته و فقط تولید محتوا می‌کردند.

محتوا، همان آزادی است

تولید محتوا به شما کمک می‌کند تا آن‌چه در زندگی دنبالش هستید را بیابید، روی افکار خود تمرکز کنید، ایده های جدید و واضحی پیدا کنید، افراد جدیدی را ملاقات کنید، به گفتگو بپردازید، کاری که از آن لذت می‌برید را پیدا کنید، به فکر ایده‌های نو در کسب و کار بیافتید، جذب مشتری کنید و در نهایت، زندگی خود را تغییر دهید. 

3. عضو گروه های مَستِرمایند (Mastermind) شوید

یکی از اشتباهات بزرگ زندگی من این بود که همیشه فکر می‌کردم گروه‌های مَستِرمایند فقط کلاه‌برداری‌اند. حالا که عضو یکی از آنها شده‌ام، همه چیز تغییر کرده است.
مدتی است عضو یکی از گروه‌های مَستِرمایند ویژه‌ی وبلاگ‌نویسان که پر از افراد شبیه به خودم است، شده‌ام. برخی از وبلاگ نویسانی که با آنها آشنا شدم بسیار باتجربه، و برخی دیگر تازه‌کار بودند. من در این گروه‌ها، به دلیل اشتراک میان اهداف خودم و وبلاگ‌نویسان تازه‌کار، به آنها کمک می‌کنم، و در عوض از تجربه‌ی افرادی حرفه‌ای‌تر از خودم استفاده می‌کنم.

گروه مسترمایند - گروه های مستر مایند -  افزایش کارایی - افزایش بهره‌وری

یکی از بزرگترین چالش‌های همیشگی من این بود که افرادی را پیدا کنم تا به من در ساخت صفحات اینترنتی و لیست‌های پستی کمک کنند و واقعا هم سر این موضوع اذیت می‌شدم. اما در گروه مَستِرمایند، توانستم افرادی را پیدا کنم که این مشکل را قبلا حل کرده‌اند. حالا دیگر می‌توانم با چندین نفر که در این زمینه‌ها تجربه دارند، ملاقات کنم.

هنگامی که به جای مصرف‌کننده، یک تولید کننده باشید، مسیری پر از تنهایی در پیش دارید. اما گروه‌های مَستِرمایند به شما کمک می‌کنند تا کمتر احساس تنهایی کنید، به طریقی مهارت‌هایی را که می‌خواستید فرا بگیرید و به اهداف خود برسید.

4. محل کار خود را قبل از شروع کار مرتب و تمیز کنید:

من تا قبل از این‌که برنامه‌ی تلویزیونی ماری کوندو (Marie Kondo) را ببینم، طرفدار پروپاقرصش بودم. با این‌که برنامه‌اش بسیار خسته‌کننده و حوصله سر بر بود، اما توصیه‌هایش برایم مفید بود.

یکی از ترفندهایی که ماری درکتابش (راجع به مینیمالیسم) به آن اشاره کرده بود، بالا رفتن کیفیت کار در یک فضای منظم و مرتب است.

شلختگی، باعث استرس و اضطراب می‌شود و استرس مانع از اوج گرفتن خلاقیت در افراد است.

دقیقا به همین دلیل است که اغلب اوقات افراد می‌گویند خلاقانه‌ترین ایده‌هایشان  زیر دوش آب گرم یا هنگام شستن ظرف‌ها به ذهنشان رسیده است، چرا که در چنین زمان‌هایی ذهن شما در آرامش است و خلاقیتتان به اوج خودش می‌رسد.

اگر اتاق خود را پیش از شروع کار، مرتب کنید، کیفیت کارتان نیز بالا می‌رود. 

5. نظرات ترول‌های (Trolls) اینترنتی را لایک کنید

ترول، شخصی است که بی‌دلیل زیر پست‌های شما کامنت‌های بد گذاشته یا ایمیل‌های زننده‌ای برای شما می‌فرستد. ترول‌ها با انتقاد‌های زننده از شما در محیط کارتان، شما را ناراحت می‌کنند تا با ناراحت کردن شما، به آنها احساس خوبی دست دهد.

دوستم اولِگ (Oleg) به من یاد داد که فقط نظرات ترول‌ها را لایک کنم و مؤدبانه جوابشان را بدهم. از این به بعد هروقت کسی سر کار به شما گفت که: «امروز ارائه‌ات افتضاح بود، بلد نیستی در جمع صحبت کنی»، به او بگویید: «ممنون، تو بهترینی.» این‌گونه طرف مقابلتان نمی‌تواند عکس‌العملی نشان دهد و در نتیجه ساکت می‌شود.

اگر با افرادی که با شما مشکل دارند و انتقاد‌های زننده می‌کنند مهربان باشید، هم ناراحت نمی‌شوید و هم وقت خود را برای آن‌ها هدر نمی‌دهید.

وقت و انرژی خود را سر پاسخ به انتقاد‌های زننده هدر ندهید، فکر کنید آنها هم مثل شما، روز بدی را پشت سر گذاشته‌اند و برای همین نظرات پوچ و ناراحت‌کننده می‌نویسند.

چرا روز بد آن‌ها باید روز شما را هم خراب کند؟

ترول - کامنتهای منفی - جواب دادن به کامنت منفی - افزایش کارایی - افزایش بهره‌وری

به جای این، در وقت خود صرفه‌جویی کرده و فقط نظرات بد و زننده‌ی آن‌هایی که می‌خواهند شما را ناراحت کنند را لایک کنید.

6. به بخش تنظیمات گوشی خود بروید و این کار را انجام دهید

اعلان‌های گوشی شما در واقع مثل تبلیغات عمل می‌کنند.

یک نوتیفیکیشن یا اعلان، در واقع تبلیغاتی است که شما را به اپلیکیشن یک شرکت هدایت می‌کند. همین که توجه شما به آن اپلیکیشن جلب شد، ترغیب به کارهایی می‌شوید که به کسب و کار آن شرکت‌ها کمک و از آنها حمایت می‌کند. این کمک می‌تواند در قالب لایک کردن نظرات، ارسال مستقیم پیام در اپلیکیشن یا فروش وسایل قدیمی برای کمی پول باشد.

با هر اعلانی که دریافت می‌کنید، بخشی از زمانی که می‌توانید صرف ساخت مدل کسب و کار خود بکنید، هدر می‌رود.

به جای اینکه حواستان به اعلان‌های اپلیکیشن‌های مختلف باشد، روی کار خودتان تمرکز کنید و به اعلان‌ها توجه نکنید، اپلیکیشن‌ها را زمانی باز کنید که شما به آن‌ها احتیاج داشته باشید، نه آن‌ها به شما.

ترفند دیگر این است که تلفن همراهتان را از خود فاصله دهید و افکار خود را روی ایده‌های خلاقانه‌ی خود متمرکز کنید. اگر تلفن همراهتان جلوی چشمتان نباشد، فکر و ذهن شما نیز درگیر نمی‌شود. حتی اگر هنگام کار، تلفنتان خاموش روی میزتان باشد، حواستان ناخودآگاه پرت خواهد شد و ذهنتان همواره مشغول اتفاقات جدیدی است که شما از آن‌ها بی‌خبرید. پس تلفنتان را در اتاق دیگری بگذارید تا چشمتان به آن نیفتد.

7. روزانه تمرین‌های ورزشی مختلفی انجام دهید

من به شخصه فردی لاغر هستم. وقتی ورزش می‌کنم شبیه عروسک خیمه شب بازی می‌شوم، پس برای خوش هیکل شدن یا پرورش اندام ورزش نمی‌کنم. اما با یک ترفند، ذهنیت من درباره‌ی ورزش کردن تغییر کرد. وقتی ورزش می‌کنید، بدن شما مسکنی نشاط‌آور به اسم اِندروفین (Endorphins) ترشح می‌کند. بنابراین با ورزش کردن و ترشح اندورفین، شاداب‌تر و سرحال‌تر می‌شوید، و وقتی حس بهتری داشته باشید، هیچ چیز جلودار شما نیست.

از زمان قرنطینه تا حالا، من همواره پیاده روی می‌کنم. شما هم تمرینی انتخاب کنید که برایتان راحت‌ باشد و بتوانید آن را روزانه انجام دهید. نیازی هم به زیاده‌روی نیست، سعی کنید از ورزش کردن لذت ببرید، زیرا ورزش چیزی جز یک‌ سری حرکات نیست.

8. هنگام کار، موسیقی باینورال (Binaural) گوش دهید

موسیقی باینورال با بقیه سبک‌های موسیقی زمین تا آسمان فرق می‌کند. در این نوع موسیقی، دو صدا همواره بالا و پایین می‌شوند و با یکدیگر هیچ شباهتی ندارند. با این موسیقی حس رقص به شما دست نمی‌دهد، بلکه بهترین وضعیت روحی زندگیتان فراهم می‌شود.

این‌گونه صداهای بیرونی به گوشتان نمی‌رسند، ذهنتان خالی و آرام می‌شود، و در نتیجه خلاقیت‌تان دو چندان خواهد شد.

موسیقی باینورال باعث تمرکز بسیار بالایی می‌شود. همین که ذهنتان متمرکز شد، می‌توانید با نهایت تمرکز بهترین اثر زندگی خود را خلق کنید.

9. هر هفته یک کتاب بخوانید

من بیشتر عمرم کتاب نخواندم. اغلب فیلم می‌دیدم و همیشه به اشتباه فکر می‌کردم که مطالعه، زمان زیادی می‌برد.

اگر به شما بگویم که خود «مطالعه کردن» نیز یک ترفند است، باور می‌کنید؟ خیلی از افراد خودساخته ادعا می‌کنند که با مطالعه‌ی بیشتر، انسان به آرزوهایش می‌رسد.

به نظر من بهترین عادت‌ها، همان عادت‌های کوچک و پیش پا افتاده‌ای هستند که جدی‌شان نمی‌گیریم و همین باعث می‌شود توانایی‌‌های خود را نشناسیم. همه می‌توانند مطالعه کنند، اما یا کم مطالعه می‌کنند، یا اصلا سراغش نمی‌روند.

کتاب خواندن خیلی بهتر از تماشای نتفلیکس (Netflix) است، زیرا سریال‌های بی‌‌سروته هیچ‌گاه تمامی ندارند، اما با خواندن چند صفحه کتاب، می‌توانیم خیلی چیزها یاد بگیریم.

کتابخوانی - کتاب خواندن - کتاب - مطالعه - افزایش کارایی - افزایش بهره‌وری

با مطالعه، ایده‌های موجود در کتاب، در عمیق‌ترین نقطه‌ی ناخودآگاه شما جای می‌گیرند و وقتی به این ایده‌ها، استراتژی‌‌ها و مهارت‌‌ها نیاز داشتید، می‌توانید از همان‌هایی که از کتاب‌ها یاد گرفتید، استفاده کنید.

خودتان را به چالش کشیده و سعی کنید کتاب‌های بیشتری مطالعه کنید. حالا که بیشتر از همیشه در خانه هستیم، بهترین فرصت مطالعه را داریم. اگر می‌خواهید تجربه‌ای باورنکردنی داشته باشید، از مطالبی که می‌خوانید برای نوشتن الهام بگیرید.

کلام آخر

من طی این شش سال گذشته، تجربه‌های زیادی به‌دست آوردم و به وسیله‌ی تجربه‌هایم، توانستم بهترین ترفند‌های زندگی را پیدا کنم، البته خیلی از آنها با شکست مواجه شدند. لیستی که بالا گفته شد، ترفندهایی بود که همیشه برای کار به من انرژی بیشتری می‌دهند. اگر این کارها به من کمک کرده‌اند، پس به‌درد شما نیز می‌خورند.

نگذارید مردم با حرف‌هایشان شما را از اهدافتان باز دارند. با ترفندهای درست، خلاقیت‌تان به اوج خودش می‌رسد و می‌توانید  بهترین آثار زندگیتان را خلق کنید.

لیوان زندگی خود را مملو از رضایتمندی و فعالیت‌های پرمعنا کنید تا همواره به جای نیمه‌ی خالی، نیمه‌ی پر لیوان را ببینید.

منبع: medium

نویسنده مطلب
noorieh razavi sani - نوریه رضوی‌ثانی
نوریه رضوی‌ثانی هستم. مترجم و نویسنده‌ی محتوا. به زمینه‌های مختلف روانشناسی، موفقیت، ادبیات ملل، فیلم و سریال و ماشین‌های آفرود علاقمندم و بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-15 07:17:55
دسته بندی ها