نگاهی به فیلم «جان ویک»، قصه انتقام

4 مرداد 1400 - 11:00
فیلم و سریال - نگاهی به فیلم «جان ویک»، قصه انتقام
نگاهی به فیلم «جان ویک»، قصه انتقام
امتیاز مطلب: 81%

جان ویک تریلری سریالی است، این فیلم که اولین سری آن سال 2014 به نمایش درآمد برای طرفداران فیلم‌های اکشن مناسب است. یا یوکن همراه باشید تا نقدی کوتاه بر این فیلم بخوانید. جان ویک روایتگر زندگی فردی به همین نام است که کیانو ریوز، بازیگر فیلم‌هایی چون ماتریکس نقشش را بازی کرده است.

داستان جان ویک را  دریک کولستاد نوشته و  چاد استاهلسکی، کارگردان 51 ساله امریکایی آن را کارگردانی کرده است. مجموعه فیلم‌های جان ویک را می‌توان جزو فیلم‌های نئو نوآر قرار داد. 

جان ویک را شاید بتوان مصداق هر چه بکاری درو می‌کنی دانست. کیانو ریوز در این مجموعه نقش مردی را بازی می‌کند که قاتل بی‌رحمی است و هر کاری از او بر می‌آید اما در نهایت تصمیم می‌گیرد زندگی سالمی را در پیش بگیرد. با این حال گذشته‌اش مانع از درست زندگی کردن شده و جان ویک مجبور می‌شود دوباره دست به اسلحه ببرد. 

دوبله «جان ویک» به زبان فارسی

برای تماشا و دانلود فیلم جان ویک (John Wick) دوبله، می‌توانید به سایت گپ‌فیلم مراجعه کنید.  گویندگانی  چون ناصر نظامی ،کیکاووس یاکیده، همت مومیوند ، شیده آژیر  و تورج مهرزادیان به جای شخصیت‌های اولین فیلم از سری فیلم‌های جان ویک صحبت کرده‌اند. مدیر دوبلاژ این فیلم شیلا آژیر است.

جان ویک (یک) 2014

 اولین سری از فیلم‌ جان ویک در سال 2014 ساخته شد، این فیلم توانست رتبه 7.4 از 10 را در سایت آی‌ام‌دی‌بی بگیرد و 86درصد از مخاطبان روتن تومیتوز را راضی نگه دارد.  این فیلم با بودجه‌ای بین 20 تا 30 میلیون دلار ساخته شد و توانست 86 میلیون دلار از اکران خود به دست آورد.

جان ویک (یک) 2014

پس از موفقیت سری اول جان ویک، نویسنده و کارگردان این اثر تصمیم گرفتند تا داستان این قاتل را ادامه دهند. جان که با هدف انتقام دوباره به دنیای خلافکارها بازگشته بود در سری دوم این مجموعه متوجه می‌شود برای سرش جایزه تعیین کرده‌اند. پیتر تراورز از رولینگ استون درباره این قسمت از جان ویک اینگونه نظر داده:

این فیلم سینمای خالص است. همه چیز در کنار هم قرار گرفته و فلسفه به کار رفته در این قسمت از اپیزود اول هم بیشتر است.

جان ویک (دو) 2017

دومین قسمت از این مجموعه سه سال بعد از قسمت اول ساخته شد. نکته قابل توجه درباره مجموعه جان ویک این است که در هر اپیزود، بودجه بیشتری برای ساخت فیلم هزینه می‌شود. جان ویک 2  در سال 2017 ، با بودجه ای دو برابری نسبت به قسمت قبل ساخته شد. تهیه‌کنندگان جان ویک 2 ، 40 میلیون دلار برای ساختش هزینه کردند تا در نهایت به فروش 171.5 میلیون دلاری برسند. گاردین در خصوص این قسمت از مجموعه جان ویک، تیتر جالبی نوشته و آن را بزرگتر، خونین‌تر با پایان‌بندی افسرده‌تر خوانده است.

جان ویک (دو) 2017

این قسمت نیز توسط سایت گپ فیلم دوبله و پخش شده است.  همانند قسمت اول، مدیر دوبلاژ این فیلم شیلا آژیر بوده و گویندگانی چون کیکاووس یاکیده ، نازنین یاری ، شایان شامبیاتی، سعید شیخ زاده ، امیر بهرام کاویانپور و امیر حکیمی در آن صحبت کرده‌اند. 

استقبالی که تماشاگران از قسمت دوم این فیلم داشتند، سازندگان آن را بر آن داشت تا جان ویک را رها نکنند و داستان دیگری را برایش تدارک ببینند. دست‌اندرکاران ساخت مجموعه فیلم جان ویک عجله‌ای در ساخت فیلم از خود نشان ندادند. آن‌ها فیلم اول را سال 2014 ساخته بودند و جان ویک 2 ، سه سال بعد در سال 2017 آماده پخش شد. فاصله ساخت جان ویک 2 با سومین قسمت از این فیلم نیز 2 سال طول کشید. 

جان ویک (سه) 2019

جان ویک 3 سال 2019 اکران شد، این فیلم که بودجه‌ای  75میلیون دلاری داشت326.7 میلیون دلار از اکرانش به دست آورد.  قسمت سوم جان ویک، پرابلوم نام دارد و برخلاف قسمت‌های قبلی، جان ویک نیست که به دنبال خلافکارها است بلکه همکاران گذشته او هستند که می‌خواهند مرگش را ببینند. کلمه پرابلوم که نام اپیزود سوم جان ویک است از عبارت لاتین  «Si vis pacem, para bellum» آمده است. این عبارت به معنای آن است که  «اگر صلح می‌خواهی برای جنگ آماده شو» جان که دیگر ماموریتی برای انجام دادن ندارد باید برای جنگ آماده شود تا بتواند به آرامش برسد. مجموعه فیلم‌های جان ویک برای عاشقان فیلم‌های اکشن که از تماشای خون و مرگ لذت می‌برند گزینه مناسبی است اما اگر خشونت به روحیه‌تان لطمه می‌زند و از دیدن خون خوشتان نمی‌آید؛ جان ویک گزینه مناسبی برای شما نیست.

جان ویک (سه) 2019

همانند دو سری قبل، جان ویک 3 نیز توسط سایت گپ فیلم دوبله و پخش شده است. این بار کیکاووس یاکیده،فاطمه شعشعانی، شیلا آژیر، شایان شامبیاتی، خشایار معمارزاده، مریم رادپور و نازنین یاری به جای شخصیت‌های فیلم صحبت کرده‌اند.

بازیگران مجموعه جان ویک در هر اپیزود تغییراتی می‌کنند. تنها بازیگر ثابت در هر سری خود جان است که نقشش را کیانو ریوز بازی کرده. از نکات قابل توجه در این مجموعه به جهان‌شمولی آن می‌توان اشاره کرد. در هر اپیزود از جان ویک، زبان‌های جدیدی به فیلم اضافه می‌شود. به عنوان مثال در سری اول جان ویک، زبان فیلم انگلیسی، روسی و مجارستانی است. در جان ویک 2، گویش بازیگران روسی، ایتالیایی و انگلیسی است و در قسمت سوم جان ویک بازیگران به زبان‌ّهای انگلیسی، ایتالیایی، ژاپنی و عربی حرف می‌زنند.

جان ویک، یک مجموعه فیلم اکشن است که به نظر می‌رسد سازندگانش قصد متوقف کردن جریان داستانی‌اش را ندارند. پس از انتشار سه قسمت از این فیلم، سازندگانش اعلام کردند چهارمین قسمت از مجموعه جان ویک را می‌سازند. تاریخ اکران جان ویک 4، بیست و یکم ماه می 2021 اعلام شده است. 

برای تماشا و دانلود فیلم سینمایی جدید دوبله/ زیرنویس می‌توانید به «گپ فیلم: مرجع دانلود فیلم و سریال» سر بزنید.
 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-07-27 02:53:10
دسته بندی ها