25 نقل ‌قول از «مایکل جردن» که مواد اولیه‌ی دست‌یابی به موفقیت شماست

27 بهمن 1399 - 11:00
انگیزشی - 25 نقل ‌قول از «مایکل جردن» که مواد اولیه‌ی دست‌یابی به موفقیت شماست
25 نقل ‌قول از «مایکل جردن» که مواد اولیه‌ی دست‌یابی به موفقیت شماست
امتیاز مطلب: 81%

او تا جایی که به یاد می‌آورد همیشه طرفدار ورزش بوده ‌است و در دبیرستان، فوتبال و بسکتبال را دوست داشت. با این حال، او کل مسیر شغلی خود را وقف یک ورزش کرد که همان بسکتبال است. با یوکن همراه باشید تا بیشتر درباره‌ی این اسطوره ورزشی بدانید.

این بازیکن با قد 198 سانتی‌متر نه تنها به خاطر بهترین بودن در حرفه‌ی خود، بلکه به دلیل نگرش انگیزه‌دهنده و مُصّرانه‌اش هنگام دستیابی به موفقیت به یک افسانه در سراسر دنیا تبدیل شده است. او متوجه شد که شکست مقدمه‌ی پیروزی و بخشی از آن است. فرصت‌های از دست رفته‌اش در پرتاب توپ اصلا مهم نیست‌، چون در آخر، او همچنان یک قهرمان مطلق است.

کناره‌گیری از بسکتبال، اصلا تصمیم آسانی برای او نبود. اما سرانجام در سال 2003 او تصمیم گرفت که مسیر شغلی‌اش به عنوان یک بازیکن بسکتبال را برای همیشه کنار بگذارد. اکنون او هیئت رئیسه‌ی شارلوت هورنتس (NBA (Chalotte Hornets است.

او دست‌آوردهای بی‌نظیری دارد و حتی پس از سال‌ها کار سخت، هنوز نگرش خوش‌بینانه و مثبتش باعث ایجاد انگیزه در مردم سرتاسر جهان می‌شود.

مایکل جردن - نقل قول - جمله های انگیزشی - ورزشکاران حرفه ای - نسخه موفقیت

در ادامه 25 نقل‌ قول از مایکل جردن را بخوانید که‌ مواد اولیه‌ی دست‌یابی شما به موفقیت است:

1.  «یک روز، ممکن است مرا در حالی ببینید که در پنجاه سالگی‌ام هستم و دارم بازی می‌کنم. آن روز نخندید. هرگز نگویید کاری غیرممکن است، چون محدودیت‌هایی مانند ترس ، اغلب فقط یک توهم و خیال‌ اند.»

2. «همیشه یک وضعیت بد و منفی را به یک موقعیت و فرصت مثبت و خوب تبدیل کنید.»

3. «برای موفقیت باید خودخواه باشید، وگرنه هرگز موفق نخواهید شد. و وقتی به بالاترین مرتبه رسیدید، خودخواه بودن را برای همیشه کنار بگذارید. در دسترس افراد باشید و با آن‌ها ارتباط بگیرید. خودتان را از بقیه جدا نکنید.»

4.  «من بارها و بارها و بارها شکست خورده‌ام، و برای همین است که موفق شدم.»

5. «نگرش من این است که اگر من را به سمت چیزی که فکر می‌کنید ضعف است هل دهید، آن ضعف را تبدیل به یکی از نقاط قوتم می‌کنم.»

6. «اگر فقط یک بار منصرف و تسلیم شوید، برای شما تبدیل به یک عادت خواهد شد. هرگز از چیزی منصرف نشوید.»

مایکل جردن - نقل قول - جمله های انگیزشی - ورزشکاران حرفه ای - نسخه موفقیت

7. «اگر می‌خواهید پیروز شوید، همیشه مانعی در پیش روی شما خواهد بود. برای من هم این اتفاق افتاده است و با موانع زیادی روبرو شده‌ام. برای همه‌ی افراد همین‌طور است. اما موانع نباید شما را متوقف کنند. اگر شما به سمت یک دیوار می‌دوید، نباید دور بزنید و متوقف شوید. سعی کنید از دیوار بالا بروید، از آن رد شوید و بر آن غلبه کنید.»

8. «اگر انتظارات دیگران را بپذیرید، به ویژه آن‌ انتظارهایی که پیامدهای منفی دارند، هرگز نمی‌توانید نتیجه‌‌ی کارهایتان را تغییر دهید.»

9. «من فقط برای پیروزی و برد بازی می‌کنم، چه در تمرین و چه در بازی واقعی. من هیچ‌وقت این اجازه را نخواهم داد که هر چیزی به راه و روش خاصی، بر شور و شوق رقابتی من چیره شود و اشتیاق من برای برد را از بین ببرد.»

10. «من می‌توانم شکست خوردن را بپذیرم، همه افراد در بعضی چیزها شکست می‌خورند. اما نمی‌توانم تلاش نکردن را قبول کنم.»

مایکل جردن - نقل قول - جمله های انگیزشی - ورزشکاران حرفه ای - نسخه موفقیت

11. «استعداد ، پیروز میدان بازی است، اما کار گروهی و هوش و ذکاوت در مسابقات قهرمانی برنده می‌شوند.»

12. «بعضی از افراد می‌‌خواهند به موفقیت برسند. بعضی‌ها آرزو می‌‌کنند به موفقیت برسند، اما دیگرانی هستند که موفقیت را می‌سازند.»

13. «فهمیدم که اگر قرار باشد در زندگی به چیزی برسم، باید به صورت تهاجمی رفتار کنم. باید بیرون بیایم و به دنبالش بگردم.»

14. «من نمی‌توانم از آینده بگویم. من توپ کریستالی مخصوص پیش‌گویی ندارم.»

15. «زمانی که از اصول اولیه و مبانی دور شوید– چه یک تکنیک درست، چه اخلاق کاری یا آمادگی ذهنی باشد– ممکن است ریشه‌اش در مدرسه، شغل و هر کاری که در حال انجام آنید، خشک شود و شما دچار آسیب شدیدی شوید.»

16. «من هرگز به عواقب از دست دادن فرصت‌های بزرگ (یا پرتاب‌های مهم) فکر نکرد‌ه‌ام. وقتی به عواقب کاری فکر می‌کنی، همیشه نتایج منفی به ذهنت می‌آیند.»

17. «اجازه ندهید با شایعات شما را زمین بزنند، فقط با چیزی که به آن اعتقاد دارید  به مسیر خود در دست‌یابی به هدف ادامه بدهید.»

18. «اگر به اندازه‌ی خودم تلاشم را کردم و کافی نبود، حداقل به پشت سرم نگاه نمی‌کنم و نمی‌گویم که از تلاش کردن خودم ترسیدم.»

19. «شما هر روز رقابت جدیدی دارید. زیرا استانداردهای بالایی برای خودتان تعیین کرده‌اید که باید هر روز بیرون بروید و به حد استانداردهایتان برسید.»

20. «با بازی روراست باشید، چون در این صورت بازی هم با شما روراست خواهد بود. اگر می‌خواهید بازی را دور بزنید، بازی نیز شما را دور خواهد زد. اگر تلاش کنید، چیزهای خوبی  نصیب‌تان خواهند شد. این نه تنها درباره‌ی بازی، بلکه در بعضی مواقع در مورد زندگی هم صدق می‌کند.»

مایکل جردن - نقل قول - جمله های انگیزشی - ورزشکاران حرفه ای - نسخه موفقیت

21. «یادگیری یک هدیه است، حتی وقتی درد، معلم‌تان باشد.»

22. «انتخاب مسیر ناشناس و بی‌‌سروته زندگی کردن آسان است. اما برای تلاشی سخت و زندگی‌ای تأثیرگذار، انسان‌ها به اشتیاقی سوزان برای تحقق رویاهایشان نیاز دارند.»

23. «انجام همه‌ی کارها و خشنود ساختن همه، وظیفه سنگینی است. وظیفه من این بود که بروم و به بهترین نحو بسکتبال بازی کنم. مردم با این موضوع موافق نیستند. اما من که نمی‌توانم با باید‌ها و نبایدهای دیگران زندگی کنم.»

24. «می‌دانم که ترس برای بعضی از مردم مثل یک مانع است، اما برای من فقط یک توهم است. شکست همیشه باعث می‌شد دفعه‌ی بعد سخت‌تر و بیشتر تلاش کنم.»

25. «قهرمانان زمانی که برنده مسابقه‌ای شوند، در حقیقت به صورت ناگهانی قهرمان نمی‌شوند، بلکه با ساعات، هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌هایی که برای آن آماده می‌شوند، تبدیل به یک قهرمان واقعی می‌شوند. خود پیروزی، صرفا نمایشی از شخصیت قهرمانی یک فرد است.»

 

منبع:‌ goalcast

نویسنده مطلب
noorieh razavi sani - نوریه رضوی‌ثانی
نوریه رضوی‌ثانی هستم. مترجم و نویسنده‌ی محتوا. به زمینه‌های مختلف روانشناسی، موفقیت، ادبیات ملل، فیلم و سریال و ماشین‌های آفرود علاقمندم و بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-16 00:55:48
دسته بندی ها