3 جمله از «ایلان ماسک» که بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد

20 دی 1399 - 11:00
مدیریت شخصی - 3 جمله از «ایلان ماسک» که بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد
3 جمله از «ایلان ماسک» که بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد
امتیاز مطلب: 76%

من قبلا فکر می‌کردم مبتکر و خلاق بودن کاری بسیار دشوار است. ما انسان‌ها اکثر اوقات، تا آن‌جا که ممکن است برای رسیدن به خواسته های‌ خود تلاش می‌کنیم و اگر کاری آن‌طور که فکرش را می‌کردیم پیش نرفت، به شدت ناامید می‌شویم. با یوکن همراه باشید.

بدون آن‌که شما را بشناسم، می‌توانم بگویم که شما می‌خواهید از حداکثر توانایی خود استفاده کنید. می‌خواهید کارآمد‌تر و مؤثرتر عمل کنید و در شغل خود به هر چیزی که می‌خواهید برسید. اما به دلایلی، مدام اتفاقاتی می‌افتد که کارهایتان را به تعویق می‌اندازد و مانع بهره وری کامل شما می‌شود.

طی چند سال اخیر، من هم بار‌ها در این موقعیت قرار گرفتم. اما فهمیدم که برای افزایش بهره‌وری، باید پا جای پای انسان‌های نو‌اندیش بگذارم و نگرش آن‌ها را در پیش بگیرم.

اگر می‌خواهید به حداکثر بهره‌وری برسید، این سه جمله از ایلان ماسک(Elon Musk)، همان‌طور که زندگی مرا بهتر کرد، به بهره‌وری هرچه بیشتر شما و استفاده بهتر از توانایی‌هایتان کمک می‌کند.

1. «استقامت و سرسختی بسیار مهم است؛ تا مجبور نشدید، تسلیم نشوید»

من پشتکار زیادی نداشتم. می‌خواستم هرچه زودتر موفق شوم و برای همین، اگر کاری آن‌طور که می‌خواستم پیش نمی‌رفت، خیلی راحت بیخیالش می‌شدم، و همیشه کارهای کسل‌کننده را ناتمام می‌گذاشتم. اما واقعیت این است که نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود، و شما هیچ‌وقت به مقصود خود نمی‌رسید مگر این‌که در این راه آماده‌ی انجام هرکاری باشید. در واقع، باید مُصر و سرسخت باشید. 

روش الان من این است که آن‌قدر برای رسیدن به اهدافم تلاش کنم تا در آن موفق شوم. چرا؟ چون وقتی با زیرکی تلاش خود را دو چندان کنید، طولی نمی‌کشد که رقبایتان دست از تلاش برمی‌دارند.

پس دست از تلاش برندارید، هرکاری که لازم است برای موفقیت انجام دهید، و هرگز در برابر ناملایمات و سختی‌ها تسلیم نشوید. وقتی برای مدتی تلاش خود را ادامه دهید، حتما به هدف مورد نظر خود می‌رسید.

2. «پیوسته به این فکر کنید که چطور می‌توانید کارها را به شکل بهتری انجام دهید»

وقتی حرف از بهره‌وری می‌شود، یکی از بزرگترین اشتباهات این است که افراد هیچ‌وقت از خود نمی‌پرسند که چگونه می‌توانند بهتر و مفیدتر کار کنند و فکر می‌کنند وضعیت موجود کنونی، همیشه به همین صورت می‌ماند. 

حقیقت تلخ است، اما این نگرش کاملا اشتباه است؛ زیرا اگر راهی برای نوآوری و بهتر شدن پیدا نکنید، فرد دیگری این کار را انجام می‌دهد. پس اگر می‌خواهید بهره‌وری خود را افزایش دهید، روش‌های مختلف را امتحان کنید و بازخورد آن را بسنجید.

ایلان ریو ماسک - افزایش بهر‌ه‌وری - افزایش کارایی - بهبود کارایی

برای مثال، من یک نویسنده تمام‌وقت هستم. اخیرا برای نوشتن مقاله‌ها از سیستم نوشتن از طریق ضبط صدا استفاده می‌کنم و می‌توانم با استفاده از این روش به جای تایپ کردن، خیلی سریع‌تر مقاله‌هایم را به اتمام برسانم. 

فکر کنم دیگر منظورم را متوجه شده باشید؛ همیشه به دنبال روش‌هایی برای انجام هرچه بهتر کارهایتان باشید. با این کار، سطح بهره‌وری شما به‌طور چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

3. «اولین گام شما در هر کار باید تصدیق ممکن بودن آن باشد، آن‌گاه آن احتمال به وقوع خواهد پیوست»

اگر کاری از نظر تئوری امکان‌پذیر باشد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل لازم اجرای آن را بسنجید تا بتوانید واقعا آن کار را انجام دهید. 

مثلا سعی کنید میزان فروش روزانه‌ی خود را دو برابر کنید. البته این احتمال وجود دارد که به هدف خود نرسید، اما حداقل راه‌های جدیدی برای افزایش و بهبود اخلاق کاری خود پیدا می‌کنید، و این‌گونه بسیار سریع‌تر از قبل به هدف اصلی خود می‌رسید.

بنابراین، هرروز اهداف بلند پروازانه‌ای در ذهن خود پرورش دهید، نگرش و سطح فکری خود را بهتر کنید و هر کاری که لازم است برای رسیدن به موفقیت انجام دهید. این‌گونه می‌توانید مفید‌تر، بهتر و مبتکرتر عمل کنید، و در کار خود موفقیت‌های چشم‌گیری کسب کنید.

پس برای زندگی بهتر، از همین حالا شروع کنید. کافی است پافشاری کنید و ناامید نشوید، بازخورد روش‌های مختلف را بسنجید و در آخر، روش‌هایی پیدا کنید که در تمام جنبه‌های کاری خود، مفیدتر و مؤثرتر واقع شوید.

اگر بتوانید روزانه از این روش‌ها در حرفه‌ی خود استفاده کنید،  به مرور زمان به این نتیجه می‌رسید که با سود و بهره‌ی چندگانه، در زندگی خود بسیار موفق‌تر می‌شوید.

منبع: medium

نویسنده مطلب
noorieh razavi sani - نوریه رضوی‌ثانی
نوریه رضوی‌ثانی هستم. مترجم و نویسنده‌ی محتوا. به زمینه‌های مختلف روانشناسی، موفقیت، ادبیات ملل، فیلم و سریال و ماشین‌های آفرود علاقمندم و بصورت جدی پیگیری می‌کنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-10 11:25:54
دسته بندی ها