6 راه برای این‌که امسال، دنبال‌کنندگان یوتیوب بیشتری جذب کنید

7 آذر 1399 - 6:00
برندینگ - 6 راه برای این‌که امسال، دنبال‌کنندگان یوتیوب بیشتری جذب کنید
6 راه برای این‌که امسال، دنبال‌کنندگان یوتیوب بیشتری جذب کنید
امتیاز مطلب: 85%

پس از سال‌ها گرداندن وبلاگ موفق بازاریابیِ دیجیتال خود، شرکت من تصمیم گرفت تا دیدگاهش را گسترش دهد و پلت‌فرم جدیدی را امتحان کند. ما برای ایجاد برند احتصاصی یوتیوب خود، زمان زیادی صرف کردیم و اعضای تیم هم بی‌وقفه تلاش کردند. در عرض 12 ماه، در یوتیوب بیش از 35 هزار دنبال‌کننده کسب کردیم و به یکی از بزرگ‌ترین جوامع یوتیوب در بازاریابی دیجیتال تبدیل شدیم. با یوکن همراه باشید.

یوتیوب (YouTube) فقط جای فیلم‌های خنده‌دار گربه‌ها، کارائوکه (Karaoke)،  هم‌سفری و اینفلوئنسرهایی (Influencers) که سعی‌ می‌کنند برای مشهور شدن در یوتیوب با یکدیگر رقابت کنند، نیست. در حقیقت، یوتیوب به عنوان دومینوب سایت پربیننده در دنیا، می‌تواند برای برند شما، یک ابزار قدرتمند باشد. با این حال، بسیاری از بازاریابان با این پلت‌فرم آشنا می‌شوند ولی نمی‌دانند که داشتن یک استراتژی خاص برای برندشان در یوتیوب، چگونه است.

در این مقاله، من شش نکته برای شروع یک حساب تجاری موفق در یوتیوب و درس‌هایی که در راه رسیدن به 35 هزار دنبال‌کننده یاد گرفتم را، برایتان به اشتراک خواهم گذاشت.

1.    یک شخصیت خریدار بسازید

فکر نکنید که محتوای شما بیش از حد «خشک» است. مطمئنا با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در ماه، جمعیتی در یوتیوب وجود دارد که به محتوای برند شما، علاقمند است. شما فقط باید بفهمید که آنها به چه چیزهایی علاقه دارند.

برای انجام این کار، یک شخصیت خریدار ایجاد کنید. شخصیت خریدار، یک نمایش نیمه‌خیالی از مشتری ایده‌آلتان است. از خودتان بپرسید: مخاطبین من چه مشکلی دارند که باید حل شود؟ چگونه ویدیوها و کانال‌ من می‌تواند آن مشکلات را حل کند؟

جذب فالوور - جذب سابسکرایبر - سابسکرایبر یوتیوب - یوتوب - دنبال کنندگان یوتیوب

شخصیت خریدار شما، به طور مستقیم بر نوع محتوای شما تاثیر خواهد گذاشت. به عنوان یک سازمان بازاریابی، مشتریان ما تصمیم‌گیرندگان و متخصصان بازاریابی ما هستند. بنابراین، کانال ما ترکیبی از ویدئوهای تربیتی، آموزشی، اطلاع‌رسانی و اخبارِ مرتبط است.

2.    از خودتان ایده بگیرید

در ابتدا، کمی سخت است که بدانید چه ویدیویی را پست کنید. دنبال محتوای جدید نباشید‌، به محتوای موفق فعلی خود نگاه کنید و از همان به روش جدیدی استفاده کنید.

در ابتدا، بسیاری از ویدیوهای یوتیوبمان‌، براساس محبوب‌ترین پست‌های وبلاگ ما بودند. با گذشت زمان، ما توانستیم بفهمیم مخاطبان یوتیوب ما، چه محتوایی می‌خواستند و توانستیم بدون توجه به پست‌های وبلاگمان، ویدیو‌های یوتیوب خود را بسازیم.

به طور کلی، بینندگان دو چیز می‌خواهند: سرگرم شدن و یاد گرفتن چیزی. من به شما توصیه می‌کنم که هر دوی آنها را باهم در ویدیوهای خود داشته باشید. ویدیوهای خود را کوتاه و سرگرم‌کننده نگه دارید و همیشه اصل مطلب را بازگو کنید.

جذب فالوور - جذب سابسکرایبر - سابسکرایبر یوتیوب - یوتوب - دنبال کنندگان یوتیوب

چیز دیگری که بینندگان می‌خواهند، ثبات و پایداری است. اگر ببینند که شما زیاد پست نمی‌گذارید، هیچ‌گاه به دنبال‌کنندگانتان نمی‌پیوندند. ما متوجه شدیم که هفته‌ای یک بار پست گذاشتن و هر از گاهی یک ویدیوی اضافی پست کردن، می‌تواند بینندگان را آن‌قدری که باید‌، سرگرم کند. زمان‌های مختلفِ پست گذاشتن را امتحان کنید تا بالاخره ببینید چه موقعی برای پست گذاشتن برند شما بهترین زمان است.

3.    یک هویت تصویری با کیفیت بالا ایجاد کنید

الان بینندگان نسل جدید، زرنگ‌تر از همیشه‌اند، و زمانی که بخواهند ویدیویی تماشا کنند، انتظار دارند که کیفیت آن بالا باشد. اگر آن‌طور که می‌خواهند نباشد، به راحتی سراغ انتخاب‌های دیگرشان می‌روند. 

حواستان را جمع کنید که فقط ویدیوهای باکیفیتی که قطعا هم به برند خودتان تعلق دارند، پست کنید. هرچه ویدیوی شما جذاب‌تر باشد، حواس بینندگان‌تان کمتر پرت می‌شود و به احتمال بیشتر، به حرف‌هایتان اعتماد می‌کنند و به کانالتان باز می‌گردند. به فیلم‌های دیگر که زیرمجموعه‌ی همان موضوع هستند، نگاهی بیاندازید و ببینید چطور می‌توانید سرتر از بقیه باشید، حتی شده با طرح کاور روی ویدیویتان.

جذب فالوور - جذب سابسکرایبر - سابسکرایبر یوتیوب - یوتوب - دنبال کنندگان یوتیوب

یوتیوب و بازاریابی ویدیویی، سرمایه گذاری هستند. پس برای اینکه مطمئن شوید ویدیویتان عالی و باکیفیت است، اعضای تیم درستی استخدام کنید یا از نیروی کار خارجی استفاده کنید.

4.    مثل ربات نباشید

یوتیوب، یک فرصت عالی برای نشان دادن نام و شخصیت منحصر به فرد برند شما است. مثل ربات نباشید، چرا که بینندگان می‌خواهند افراد پشت این برند را ببینند.

چه از متن استفاده می‌کنید یا نه، مطمئن شوید که فیلم‌های شما طبیعی به نظر می‌رسند و بیش از اندازه تمرین شده نیستند. برخی از اعضا‌ی تیم ما ترجیح می‌دهند که از روی متن بخوانند و برخی از آنها هم موقع کار، فی‌البداهه حرف می‌زنند. ببینید شما با چه چیزی بهتر عمل می‌کنید.

جذب فالوور - جذب سابسکرایبر - سابسکرایبر یوتیوب - یوتوب - دنبال کنندگان یوتیوب

پاسخ به نظرات، یک روش عالی دیگر برای درگیر کردن کاربران با محتوا و کانال شما است. نظارت و واکنش به نظرات، در طول زمان باعث ایجاد اعتماد و وفاداری هرچه بیشتر می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید بینندگانتان می‌خواهند چه چیزی تماشا کنند.

5.    سئوی یوتیوب را بشناسید

همه‌ی سِئو‌ها (SEO) شبیه به هم ساخته نشده‌اند و شما باید برای یوتیوب، از یکاستراتژی سئوی متفاوت با گوگل استفاده کنید.

دقت کنید در عنوان ویدیو، توضیحات و حتی در نام خود، از کلمات کلیدی استفاده کنید. همه‌ی برچسب‌های مربوطه را در ویدیوی خود اضافه کنید تا کاربران بتوانند هنگام جستجو، شما را راحت‌تر پیدا کنند. لینک را به پست‌های وبلاگ خود، محتوای قابل دانلود و سایر ویدیوهای مرتبط نیز اضافه کنید. هرچه محتوایتان راحت‌تر پیدا شود، با مرور زمان بازدید بیشتری دریافت می‌کنید.

جذب فالوور - جذب سابسکرایبر - سابسکرایبر یوتیوب - یوتوب - دنبال کنندگان یوتیوب

6.    تمام ابزار‌های انتشار ممکن را باهم ادغام کنید

بازدید‌ها همواره بیشتر می‌شوند. هرچه بازدیدتان کمتر باشد، بازدیدکنندگان کمتری نیز روی ویدیوی شما کلیک می‌کنند. برای غلبه بر این مشکل، کانال جدید خود را با استفاده از محتوا‌های دیگرتان، تبلیغ کنید.

آیا خبرنامه، وبلاگ، پادکست و شبکه‌های اجتماعی دارید؟ ویدیوهای خود را از طریق تمام این منابع مختلف به اشتراک بگذارید تا آگاهی و بازدیدتان افزایش یابد. حالا چه در استوری اینستاگرام فیلم‌های کوتاه پست کنید، صدای خود را در پادکستتان پخش کنید، در وبلاگ خود، ویدیو پست کنید و چه از دکمه‌ی فراخوان یا کال تو اکشن (CTA) در خبرنامه‌ی خود استفاده کنید، مطمئن شوید که همه‌ی بازدید‌کنندگانتان از پست جدیدتان خبر دارند.

جذب فالوور - جذب سابسکرایبر - سابسکرایبر یوتیوب - یوتوب - دنبال کنندگان یوتیوب

در کل، بزرگ‌ترین درسی که من آموختم، این است که سرمایه‌گذاری در یوتیوب، یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است. چیزی که جدی شروعش نکردیم، به بخش عمده‌ای از شرکت ما تبدیل شد و من معتقدم که بسیاری از برندها، می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند. گاهی اوقات هم بسیار خسته‌کننده می‌شود. مثلا ما روی 3 هزار تا 10 هزار دنبال‌کننده، گیر کرده بودیم. اما بهترین توصیه‌ی من، این است که با فرآیند کند این کار، کنار بیایید و شک نکنید که در نهایت، پاداش تلاش‌های سخت خود را می‌گیرید.

 

منبع: Forbes

نویسنده مطلب
Helia Mahmoodian - هلیا محمودیان
دانشجوی رشته‌ی زبان انگلیسی‌ام، عاشق ادبیات، هنر، روانشناسی و انیمه‌ام. دلم می‌خواد دنیارو دور بزنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-20 03:05:02
دسته بندی ها