نقد و بررسی فیلم «استخراج»

23 فروردین 1400 - 11:00
فیلم و سریال - نقد و بررسی فیلم «استخراج»
نقد و بررسی فیلم «استخراج»
امتیاز مطلب: 71%

فیلم درام «استخراج» (Extraction)، محصول نِت‌فلیکس (Netflix)، با نقش‌آفرینی کریس هِمس‌وُرث (Chris Hemsworth) بسیار مهیج، اورجینال و در عین حال نامعقول است. با یوکن همراه باشید.

اول از همه، یادی ‌کنیم از دیالوگ فیلم «آقایان محترم، مو طلایی‌ها را بیشتر دوست دارند» (Gentlemen Prefer Blondes):

شما فیلمی را فقط به خاطر بازیگران خوشتیپش نمی‌بینید. اما خب قطعا روی تماشای فیلم، تأثیر زیادی دارد.

کریس همسورث، به همان اندازه که خوشتیپ است، با استعداد و کاربلد هم هست. این فیلم توسط برادران روسو (Russo brothers) که سابقه‌ی کارگردانی و همکاری با همسورث در فیلم‌های «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (Avengers: Infinity War) و «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) که همسورث در آنها نقش ثور را بازی می‌کرد، داشتند. جو روسو (Joe Russo) تحت تاثیر کریستوفر مارکِز (Christopher Markus) و استفان مَک‌فیلی (Stephen McFeely) (سازندگان «ثور چاق») (Fat Thor) این فیلم‌نامه را نوشت. روسو به خوبی می‌داند که در این فیلم، چاره‌ای جز استفاده از کلیشه‌ها‌ی همیشگی برایش نماند.

خلاصه‌ی داستان

برای تماشا و دانلود فیلم «استخراج» دوبله، می‌توانید به سایت گپ فیلم مراجعه کنید. تایلر ریک (Tyler Rake) (همسورث) در نقش یک مزدور دائم‌الخمر با چند دست عینک دودی ظاهر می‌شود که راز‌هایی دردناک در سینه دارد. او به بنگلادش فرستاده شده تا اوی (Ovi) (بازیگر: رادراکش جِیسوال) (Rudhraksh Jaiswal)، پسر نوجوان تنهای یک خلافکار بزرگ هندی‌ را نجات دهد. به خاطر جنگ بر سر قلمرو بین پدر اوی که زندانی شده و یکی دیگر از موادفروش‌ها، اوی گروگان گرفته شده و در شهر داکا (Dhaka) زندانی شده است. بعد از این که تایلر از پس این مشکلات بر آمد، باید اووی را از شهری که در قرنطینه است، خارج کند.

روند طبیعی این مأموریت غیر ممکن، به تایلر و اووی فرصت می‌دهد تا با هم ارتباط برقرار کنند. یکی از شوخی‌ها‌ی جالب فیلم، زمانی اتفاق افتاد که اووی متوجه این نکته می‌شود که تایلر شبیه به اسمش نیست و برَد (Brad)، بیشتر به او می‌آید. این جوک اشاره به این قضیه دارد که کریس همسورث معمولا با برد پیت (Brad Pitt) که نقش تایلر دردن (Tyler Durden) را در فیلم «باشگاه مبارزه» (Fight Club) ایفا کرد، مقایسه می‌شود. روسو با این فیلم، اعلام کرد که او و کریس رسما دارند از جایگاه برد پیت استفاده می‌کنند.

اثری از تظاهر در رابطه‌ی بین اووی و ناجی‌اش تایلر نبود. اووی می‌گوید: «همه با من مثل یک شیء رفتار می‌کنند تا یک انسان.» این کلمات به خاطر گویندگی ماهرانه‌‌ی جیسوال ،بازیگر کم‌ سن‌وسال اهل بمبئی، بسیار تاثیرگذار بود. دیدن دوید هاربور (David Harbour) که از سریال «چیزهای عجیب غریب» (Stranger Things) می‌شناسیم نیز خالی از لطف نبود. گَسپِر (بازیگر:‌ دیوید هاربور)، یکی از آشنایان قدیمی تایلر است. رابطه‌ی بین همسورث و هاربور در این فیلم که اولین همکاری‌شان هم بود، نتیجه‌ای فراتر از انتظار داشت.

حال و هوای فیلم

این فیلم شامل صحنه‌های تعقیب و گریز زیادی است. طوری که تایلر، اووی را بین ماشین‌های در حال حرکت پرت می‌کند و روی پشت‌ بام‌ها او را دوباره می‌گیرد، حالتی شبیه به رقص باله‌ دارد. خیابان‌ها آن‌قدر رنگارنگ و زیبا هستند که نمی‌توان نادیده‌شان گرفت.

در این فیلم شاهد صحنه‌های غیراخلاقی نیستیم، اما تا دلتان بخواهد صحنه‌های قتل و اکشن داریم که اوج خشونت را نشان می‌دهد. از صحنه‌های خشونت‌بار فیلم‌، می‌توان به آن صحنه‌ای که تیغه‌های یکی از ابزار کشاورزی در گونه‌های شخصی فرو رفت، یا کتک‌کاری بین تایلر و خلافکار‌های کم سن‌و‌سال اشاره کرد.

این فیلم هم‌زمان مهیج، اورجینال و نامعقول است و در عین حال هم شبیه به کارهای کلاسیک است. اگر طرفداران فیلم غربی «شِین» (Shane) سال 1935 این فیلم را ببینند، عاشقش می‌شوند. بچه‌های کم سن‌و‌سال هم به خاطر توقف تولید فیلم‌های کمپانی مارول (Marvel) و خیلی از خانواده‌هایی به رده‌ی سنی فیلم اهمیت نمی‌دهند و فیلم را فرزندشان می‌بینند، می‌توانند از این فیلم لذت ببرند. این خانواده‌ها را درک می‌کنم. فیلم «استخراج»، من را به خنده و گریه وا داشت و در شرایط کنونی، همچون یافتن لنگه کفشی در بیابان است.

برای تماشا و دانلود فیلم سینمایی جدید دوبله/ زیرنویس می‌توانید به «گپ فیلم: مرجع دانلود فیلم و سریال» سر بزنید.

 

منبع: Standard.Co

نویسنده مطلب
Helia Mahmoodian - هلیا محمودیان
دانشجوی رشته‌ی زبان انگلیسی‌ام، عاشق ادبیات، هنر، روانشناسی و انیمه‌ام. دلم می‌خواد دنیارو دور بزنم.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-13 00:24:45
دسته بندی ها